[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Standkachel start niet op dat de 106 bj2017


Mustang583

Recommended Posts

Hallo,

 

In de hoop hier een antwoord te vinden gooi ik deze vraag hier even neer. 

De standkachel van mijn Daf XF 106 van december 2017 (nieuwe model) start niet meer op. Als ik de knop indruk gaat deze ongeveer 3sec op groen en springt dan weer uit. Is er een manier om dit te resetten op een andere manier dan langs de dealer te moeten. 

 

Alvast bedankt voor de hulp en info. 

 

Groetjes bartje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Als hij er na 3 sec mee ophoudt, kan dat zijn dat hij niet wil ontbranden.

Of een diesel aanvoer probleem.

Of een sensor die lullig doet (gebeurt wel eens)

Trek die unit uit de wand, haal de stroomstekker er af, pruts alles weer samen, probleem niet weg, Dealer!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 uur geleden zei Murphy:

probleem niet weg, Dealer!

 

Een chauffeur die goed voor zichzelf zorgt start,ook on de zomer, zijn standkachel om de paar weken.

Dit soort mankementen had dan veel eerder aan het licht gekomen,en niet als t al dik vriest.

Dit soort storingen kan van alles zijn ,t verstandigste is gelijk naar de dealer,die meten alles door en vervangen kapotte onderdelen direct,ook het reinigen van de verbrandingskamer hoort dikwijls tot de standaard procedure.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alls de standkachel van TS al langer defect is klopt dat, maar daar schrijft TS niets over. Controle vooraf is zeker niet verkeerd, maar geen garantie...

Een kleinigheidje als een sensor is goed mogelijk, denk dat een bezoek aan de dealer aan te raden is. Liever nu oplossen dan wanneer het echt koud wordt zonder verwarming staan.

bewerkt door Leeuw
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid



Een chauffeur die goed voor zichzelf zorgt start,ook on de zomer, zijn standkachel om de paar weken.
Dit soort mankementen had dan veel eerder aan het licht gekomen,en niet als t al dik vriest.



De volvo geeft om een bepaalde tijd aan dat hij gereinigd moet worden,15 min ben je klaar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
21 minuten geleden zei andremast:


 

 


De volvo geeft om een bepaalde tijd aan dat hij gereinigd moet worden,15 min ben je klaaremoji106.png

 

Bij de Volvo's die ik gereden heb draaide de standkachel eigenlijk iedere dag wel.wij hadden "blokverwarming"en als ik s'morgens de routier in ging voor koffie startte ik gelijk ook de standkachel ( met de thermostaat op 0 natuurlijk,de cabine werd niet verwarmt)in de zomer).

En als ik terug kwam van de koffie was de motor ook warm.

Één keer per jaar werd die gecontroleerd en schoongemaakt,en in die 13 jaar dat ik daar met Volvo gereden heb heeft de kachel mij nog nooit in de steek gelaten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden