[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Kleine poolse bestelvrachtwagens, the original


Murphy

Vraag

  • Administrators

Tsja, ze MOGEN niet veel laden, maar in de praktijk….

Deze mannen worden hier dikwijls aan de kant gezet na weegbrug controle….. 40-100% overbelading is meer normaal dan uitzondering….

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
Op 6-8-2018 om 18:13 zei josimo:

 

@Pierre die link stond al op 1e pagina .... wwel blijven opletten hè 😀😀

 

 

Één zinsnede in het betoog van onze Duitse "speurder "verwonderd mij een beetje:

 

Für die, die nichts dabei haben, kann es aber richtig teuer werden. Berechnet werden bis zu 28 Fehltage. Der erste Tag kostet 70 Euro und für jeden weiteren Tag werden 30 Tage Bußgeld fällig. 

 

Deze "Polen" moeten weliswaar hun arbeidstijd ook verantwoorden( een soort arbeids tijden besluit vervoer).maar hoe en op welke manier is aan een ieder vrij om te doen.Een weklijst of ritrapport is al voldoende

Maar hoe de beste ma erbij komt dat ze ook van 28 dagen na moeten wijzen is mij een raadsel,de enige die dat moetenzijn bestuurders die indee EU verordening 561/2006 vallen,en deze "polen"vallen daar niet onder,omdat dit pas ingaat vanaf +3500 kg.

 

IK denk dat bij de beste man de wens de vader is van de gedachte.:D

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei scania 440:

 

 

 

 

 

 

Onderstaande staat ook in het artikel,

 

Und oft hätten ausländische Fahrer überhaupt nichts dabei und fielen aus allen Wolken, wenn sie aufgefordert werden, diese Papiere vorzuzeigen. „Die müssen nur in Deutschland mitgeführt werden.

 

Misschien hebben ze in Duitsland een wetje voor deze vorm van transport bedacht waarin staat hoe en wat te documenteren wat verder in Europa nergens nodig is.

 

 

 

Verstuurd vanaf mijn fone emoji851.png

 

 

 

IK dacht dat ook Duitsland zich nog steeds moest houden aan wetten die in "Brussel"bedacht zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
10 uur geleden zei scania 440:

Waarom niet, individuele landen mogen toch wel gewoon eigen wetgeving maken zolang die maar niet conflicterend is met Europese wetgeving lijkt me.

Verstuurd vanaf mijn fone emoji851.png
 

Dat mag,maar dan alleen voor hun eigen voertuigen/inwoners.

Nederland stelt een vergunnings eis van 500 kg ,i.p.v de Europese regelgeving die stelt dat onder de 3500 kg vergunning niet vereist is.Nederland kan deze eis slechts stellen aan voertuigen die hier ingeschreven zijn,of aan voertuigen die hier cabotage verrichten.

Duitsland kan wel eisen dat een bestuurder die niet onder 561/2006 valt toch 28 dagen na moet kunnen wijzen,maar alleen voor Duitse inwoners,of bestuurders van Duitse voertuigen.

Anders conflicteert dat toch met Europese regelgeving .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators
1 uur geleden zei scania 440:

 

 

Ja dat zou ik ook denken, maar voor voertuigen die niet onder 561/2006 vallen is geen Europese wetgeving en dus conflicteert het ook niet, voor die 500kg in nederland ipv de Europese 3500kg is er dus wel regelgeving en kan Nederland niet eisen dat buitenlanders ook aan die 500kg moet voldoen (misschien een idee), maar wat als zo'n Pools transportertje cabotage gaat doen?

Zou die dan maar gewoon onder de binnenlandse wetgeving gaan vallen?

 

We kennen allemaal wel de Europese regelgeving omtrent ladingzekering, staat allemaal mooi omschreven maar de Duitsers kennen een veel strengere regelgeving hoe de lading te zekeren, rij je door Duitsland willen ze toch echt dat je hun regelgeving aanhoud ook al ben je Belg en heb je in België geladen.

Indien je cabotage verricht in Duitsland, dien je een aparte DUITSE verzekering te hebben, boven de CMR verzekering. ZIt 'm in een paar paragraven die vermelden dienen te worden….

 

Ze hebben ook het minimumloon ingevoerd voor een ieder die in of door Duitsland aan het werk was wat later weer iets afgezwakt werd maar nog voor dat die detacheringsrichlijn er door was (uit m'n hoofd).

Indien je als buitenlander cabotage in Noorwegen berricht dien je over de uren op noors grondgebied ook het noorse minimumloon te ontvangen.

 

Het is voor mij ook een beetje giswerk wat lochika is, maar het lijkt me sterk dat de geïnterviewde polizist er helemaal naast zou zitten met zijn beweringen en voor de journalist ook door het te publiceren zonder fact checking.

Het zou niet de eerste maal zijn dat een journalist iets niet helemaal juist citeerd….

 

 

In rood mijn commentaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
 
Ik heb er net weer 1-tje binnen.....6 km te hard (na correctie) voor een leuk bedrag van € 71,- 
Dit jaar inmiddels een paar keer.....
En het klopt wat je zegt: ik ben in de laatste 15 jaar inderdaad nog NOOIT staande gehouden
 
Dat dus. In 19 jaar 1x. Reed net 3 dagen met digi. Was 1 van de eerste digi auto's in nl. Vroeg om de schijf van gister. Ik zeg die heb ik niet rij digi. Hij kijkt. Ow weet ik niks van. Rij maar door...

Voor de rest, wij distri boeren hebben alles wel voor mekaar

Mijn maatje rijd met een koeler en is vaker de pineut. Word er savonds nog wel eens afgehaald bij Zwolle. Zegt die inspecteur, zal ze nog eens vertellen dat ze jou er niet moeten afhalen je bent geen scandinavie rijder. Maar die motormuizen zien koeler en je gaat eraf.

Maar over het algemeen weten ze wel wie knooit en de zooi niet voor elkaar heeft.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

 

Misschien dat een Poolse beeldhouwer voor weinig wel een standbeeldje kan maken en deze dan door een klein Pools bestelwagentje kan laten afleveren? Zijn we meteen weer on-topic :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
1 minuut geleden zei andremast:

En de kleine poolse bestelvrachtwagen rijd ondertussen vrolijk verder over de europese wegen.
Soms komen ze op tv,dat ze leven in zo'n klein vrachtwagentje,of dat ze bij een ongeluk betrokken zijn.

 

Vooral dat laatste.....zie zowat elke week wel een bericht voorbij komen waarbij ze volgas  ff proberen de file een beetje op te drukken......met alle gevolgen van dien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Hier worden die kolekas nog wel eens aan de kant gezet omdat "men een vermoeden heeft" dat ze overbeladen zijn……..

Meestal kloppen die vermoedens wel, latst weer eentje met meer dan 1,5 ton overbelading, waar op de voertuigpapieren vaak staat dat een laadvermogen max 975 kg bedraagt….

Maar ook hier gaan stemmen op om de opdrachtgever ook aan te pakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
36 minuten geleden zei Murphy:

Hier worden die kolekas nog wel eens aan de kant gezet omdat "men een vermoeden heeft" dat ze overbeladen zijn……..

Meestal kloppen die vermoedens wel, latst weer eentje met meer dan 1,5 ton overbelading, waar op de voertuigpapieren vaak staat dat een laadvermogen max 975 kg bedraagt….

Maar ook hier gaan stemmen op om de opdrachtgever ook aan te pakken.

 

Dat ligt meer aan het materiaal dan aan de nationaliteit.  Mijn eerste kms met B rijbewijs was tijdens een toegewezen leerbedrijf van het leerlingstelsel en ook daar ging tijdens de zgn 'bulk 'periode de auto's weg met 50 tot 90%  overbelading.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Dat is waar...  Neem maar de oprijwagens in Nederland. Mijn beide zwagers bouwen zulke voertuigen en als je dan een Mercedes Benz Sprinter met een lichte aluminium opbouw hebt, kun je nog net 1000 - 1100kg laden. En de meeste personenauto's gaan daar tegenwoordig met gemak overheen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Murphy:

Hier worden die kolekas nog wel eens aan de kant gezet omdat "men een vermoeden heeft" dat ze overbeladen zijn……..

Meestal kloppen die vermoedens wel, latst weer eentje met meer dan 1,5 ton overbelading, waar op de voertuigpapieren vaak staat dat een laadvermogen max 975 kg bedraagt….

Maar ook hier gaan stemmen op om de opdrachtgever ook aan te pakken.

Wat als hij bij de ene opdrachtgever 975 kg laadt,en drie dorpen verder nog eens 500 kg,,,,,Wie ga je dan aanpakken? behalve die chauffeur dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 minuten geleden zei Leeuw:

Dat is waar...  Neem maar de oprijwagens in Nederland. Mijn beide zwagers bouwen zulke voertuigen en als je dan een Mercedes Benz Sprinter met een lichte aluminium opbouw hebt, kun je nog net 1000 - 1100kg laden. En de meeste personenauto's gaan daar tegenwoordig met gemak overheen.

Klopt, "wij"( waar ik werk) hebben een VW Crafterbus( dus geen opbouw) die mag max 3500 kg wegen,en met de de plywood vloer,zijbetimmering,bindrail in de vloer, en het plafond,4 stuwstangen,3 spanbanden en kettingen,ADR set en 12 kg blussers blijft er precies 1100 kg over.

Wat zo n dieng met zeiel opbouw en laadklepje weegt weet ik njet ,maar dat zal ook wel flink aantellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators
10 minuten geleden zei europeaan:

Wat als hij bij de ene opdrachtgever 975 kg laadt,en drie dorpen verder nog eens 500 kg,,,,,Wie ga je dan aanpakken? behalve die chauffeur dan?

Dat zal je aan de overheid die deze regels willen invoeren moeten vragen, daar kan ik niets over zeggen…..

Maar zou me kunnen indenken dat er zoals met zoveel regels, de gedachte wel goed is, maar de uitvoering gewoon klote is.... (onwerkbaar o.i.d.)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 29-12-2018 om 12:24 zei europeaan:

Klopt, "wij"( waar ik werk) hebben een VW Crafterbus( dus geen opbouw) die mag max 3500 kg wegen,en met de de plywood vloer,zijbetimmering,bindrail in de vloer, en het plafond,4 stuwstangen,3 spanbanden en kettingen,ADR set en 12 kg blussers blijft er precies 1100 kg over.

Wat zo n dieng met zeiel opbouw en laadklepje weegt weet ik njet ,maar dat zal ook wel flink aantellen.

 

Die houd zo een 900 kilo laadvermogen over. niks dus.

 

Mijnde had er ongevver 2600. maar door terugkeuren naar 3500 kg  kwam ik terug op ruim 900.  maar wel een 5 tons chassisLOL

 

bewerkt door iveco 35c17
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
39 minuten geleden zei iveco 35c17:

 

Die houd zo een 900 kilo laadvermogen over. niks dus.

 

Mijnde had er ongevver 2600. maar door terugkeuren naar 3500 kg  kwam ik terug op ruim 900.  maar wel een 5 tons chassisLOL

 

 

Bij ons achter zit een cateraar, die had een teruggekeurd bakwagentje, netto laadvermogen nog geen 300kg. Een rolcontainer met serviesgoed woog al meer natuurlijk....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 uur geleden zei Murphy:

ff uitleggen Harm.

Laadvermogen ivm laadlengte???

Ik heb het chassis in laten korten ivm de lengtes die je tegenwoordig door apv's nog maar mag hebben om in de woonkernen te parkeren na 18:00 dus is de totale lengte van mijn bus 5.99m.

Hierdoor verviel er bijna 250kg aan eigen gewicht, de laadbak is ook lichter van opbouw en totaal mag ik 400kg meer laden daardoor

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden