Spring naar bijdragen

Zendamateur of etherpiraat?

Off-Roader
 Share

Recommended Posts

• Forumlid

Ik heb ergens begin jaren 80 in Skopje gestaan met - wat achteraf bleek - ons aller Huub. Dacht ik hoor. Hij reed toen bij Weijs Inter Europa op n Scania en had achter z'n cabine n uitschuifbare antenne op t chassis staan. Volgens mij lulde hij daarvandaan zo naar huis.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Kan hoor, met de juiste condities heb je wijze van spreken genoeg aan een natte vinger als antenne.

Beetje gechargeerd natuurlijk, maar condities is alles.

Heb vanuit de US diverse verbindingen gemaakt met EU en NL (vice versa overigens ook), maar de condities zijn op het ogenblik zwaar klote i.v.m. de verminderde zonne activiteit (11 jaars cycli)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1 month later...
  • Administrators

Ik heb een IC7600 als hoofdzender in gebruik.

Daarnaast heb ik 2x een IC706MK2G voor mobiel en back up.

Een antieke SB 200 zorgt voor een beetje warmte en op het Nostalgi net kom ik uit met een Yaesu FT107 (de witte versie).

Daarnaast nog wat klein VHF spul, deels uit de ambulance, deels uit andere diensten. En een antieke sailor 143.

De verste contacten die ik gemaakt heb, waren met 2 russische wetenschappers op Antartica!

RI1ANL

ri1anl.JPG

RI1AND

ri1and.JPG

Mijn SAILOR 143

RT143_1.jpg

Heathkit SB 200 (geeft meer warmte dan HF LOL )

sb200.jpg

Yaesu FT 107

ft107m.jpg

IC 706MK2G

ic 706mk2g.jpg

EN mijn lieveling: IC 7600

ic 7600.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrators

De laatste maanden zit ik voornamelijk op FT8. (Antartica was ook op FT8)

ALS ik op telefoni zit, op de 160m, 80m of 40m. Maar kan op alles tot en met 70cm uitkomen, heb enkel nx op de 4m (wel de zender, maar geen antenne).

Maar als gevolg van mijn geografische ligging werkt de VHF/UHF hier gewoon niet naar behoren…..

Kom wel eens uit op het NTA op 3630 maar dat is meer uit baldadigheid….

Overigens, de 756pro stond in 2014 zijn spierballen te vertonen in het zenderpark van Rogaland Radio, onder Stavanger. Was wel leuk om te zien dat de professionele gebruiker AMATEUR apparatuur gebruikt. ( had een privaat rondleiding bij de hoofdreddingscentrale Zuid, incl Rogaland Radio, maritiem te vergelijken met PCH Scheveningen radio)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
18 uur geleden zei Murphy:

De laatste maanden zit ik voornamelijk op FT8. (Antartica was ook op FT8)

ALS ik op telefoni zit, op de 160m, 80m of 40m. Maar kan op alles tot en met 70cm uitkomen, heb enkel nx op de 4m (wel de zender, maar geen antenne).

Maar als gevolg van mijn geografische ligging werkt de VHF/UHF hier gewoon niet naar behoren…..

Kom wel eens uit op het NTA op 3630 maar dat is meer uit baldadigheid….

Overigens, de 756pro stond in 2014 zijn spierballen te vertonen in het zenderpark van Rogaland Radio, onder Stavanger. Was wel leuk om te zien dat de professionele gebruiker AMATEUR apparatuur gebruikt. ( had een privaat rondleiding bij de hoofdreddingscentrale Zuid, incl Rogaland Radio, maritiem te vergelijken met PCH Scheveningen radio)

Ik ben laatste tijd ook veel met FT8 aan de gang.. voornamelijk op 40m ... 10m is momenteel nog niet echt te doen..20m gaat nog wel.. ook op 2m wordt het steeds beter.. Maar zal er eens op letten of ik je voorbij zie komen op 1 der banden.

En mn 756 ben ik ook zeer content mee, mooi vol geluid uit de speaker, goed ontvangst en goede modulatie (als ik de tegenstations mag geloven)..
De FT991 gebruik ik meestal voor 2 en 70 en nu voor FT8 op HF.

ben benieuwd wanneer ik je in mn logs kan bijschrijven.. :D 

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • Forumlid
Hierr vermaak ik me wel vaak mee..
20190220_205545.thumb.jpg.865360d65537b5773792c3e3ff366544.jpg
20190220_205257.thumb.jpg.b9366c0bbc2b0df8c841a9c12795d838.jpg
20190220_205243.thumb.jpg.b9d4ca1187a7ba63e7f1668efdd5118b.jpg
Hoi Freddy zit jou ook op radio zender te draaien. Wij zoeken nog goede dj.s bij ons op de radio zender.
Van Radio-plezier.nl. Als je intresse hebt. Stuur je maar een pb. Groetjes Libbe

Verstuurd vanaf mijn BLA-L29 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites