Spring naar bijdragen

Wat je (niet) wil weten over Nagamiji


Nagamiji

Recommended Posts

Ik heb besloten, in overleg met mijn huisarts, om me niet te laten opereren. Ik blijf 4 x per jaar naar de pijnpoli gaan en slik morfine als de injecties uitgewerkt zijn. Pas als de injecties niet meer gaan werken en ik nog steeds rondloop, dan overweeg ik het pas. De kans is nl aanzienlijk dat het volgend jaar toch werkelijk voorbij is. De operatie is te riskant om mijn leven te laten verpesten. Pijn is geen verpesten, yep, ik ben een beetje vreemd. :p

 

Ik ben blij dat ik met haar gesproken heb, geeft weer een beetje rust in mijn hoofd. :ja:

 

Wordt vervolgd...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Het lijkt een eeuwigheid dat ik hier een update heb gegeven, maar het blijkt toch minder lang dan gedacht.

 

Wat de operatie betreft, ben ook weer naar de neuroloog geweest. Ik moet in november weer terug. Eigenlijk oktober, maar daar had ik zelf geen zin in. Hij gaf aan dat de ene hernia T8 werkelijk niet aan te raden is en gaf me de uitleg: Ze zagen je borstkas open, prikken een long lek om de hernia te repareren. Nou, dank u, in dat herstel proces heb ik geen zin. Met mijn botstofwisselingsstoornis? Plus een groot risico op een dwarslaesie, vanwege een gammele Echt niet, laat de pijn maar, ik slik wel pillen. De pijnpoli wil daar ook niet prikken, omdat ik dan een klaplong kan krijgen. Met mijn luck in ziekenhuizen? Hmmm, toch maar niet. Vraag ik me af waarom ik die andere zou opereren? Pijn heb ik toch wel. Helemaal omdat ik er na rustig aan moet doen, wat me nu met pijn al niet lukt. Ik zou ook niet weten hoe ik dat moet onthouden? Ik heb ooit mijn enkelband laten repareren. 3 maanden gips en 3 maanden voorzichtig doen. Het was geweldig, meteen geen pijn meer. De rust heb ik 6 weken onthouden. En toen zag ik dozen staan die naar de papier-container moesten. Dat vind ik een fijn klusje, dus ik loop schuin naar de overkant, daar staat de container en trap de eerste doos in elkaar... TAK, daar knapte mijn zo zorgvuldig herstelde band. Helse pijn, ik voelde me dom. Ben ook niet terug gegaan. Ik dacht: Zie je wel, je verdient het gewoon niet. De arts doet zo veel moeite en met 1 trap is zijn werk teniet gedaan. Ik denk nu nog wel eens aan herstel, maar ik zie op tegen het gips. Voor de rust heb ik wel al een oplossing bedacht: punaise in mijn schoen, dan weet ik dat het pootje nog tijd nodig heeft. Maar hoe kan ik zorgen dat ik een geheugensteuntje heb voor mijn rug? (Tips zijn welk, briefjes ophangen helpt niet, dat had ik voor mijn enkel ook. Die zag ik zo te zien niet meer.)

 

Ik ben gisteren bij mijn MDL arts geweest voor de mogelijke uitzaaiingen. Zoals verwacht krijg ik weer zo'n pret-onderzoek. Pret is in dit geval cynisch bedoeld. Ik heb er absoluut geen zin in. Binnen 4 weken kan ik niet, ivm mijn pijnpoli rust, dus ik doe het pas 18 juli. Ik heb de arts ook gezegd dat ik alleen de afspraak heb gemaakt op aandringen van mijn huisarts en Oncoloog. Het boeit mij totaal niet. Ik kom voor oplossingen, niet voor shit. Helaas gaat shit aan een oplossing vooraf.

 

En hoewel ik al in gestolen tijd leef is dat voor mij ook niks bijzonders, ik doe mijn hele leven niks anders. bij mijn geboorte zou ik het eind van de week niet halen, later de kleuterschool niet, enz, enz. Maar ik ben er nog steeds. Ik heb ooit gepland dat ik gezond dood ga, dus er is nog wel wat werk te verrichten. hahaha

  • Like 3
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb mezelf getrakteerd. Op nieuwe 6 hoofdbedekkingen. Deze zitten lekker, zijn elegant en hebben leuke kleuren/printjes.

 

https://www.headcovers.com/instant-tie-head-scarf-pre-tied-bamboo-head-covering/

 

Tot nu toe zijn de kosten van hoofdbedekkingen duurder dan mijn (ook al prijzige) kapper. Hoe krijg ik dat toch voor elkaar? Ik ging iedere 6 weken naar de kapper... :confused: Ik vraag me af wanneer het omslagpunt komt, ik ben bang van niet. Want sommige slijten ook nog eens. :(

 

Ach, ik heb iig altijd een matchend hoofdbedekking en geld kan ik niet meenemen. Tzt. 

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
2 uur geleden zei Nagamiji:

Ik heb mezelf getrakteerd. Op nieuwe 6 hoofdbedekkingen. Deze zitten lekker, zijn elegant en hebben leuke kleuren/printjes.

 

https://www.headcovers.com/instant-tie-head-scarf-pre-tied-bamboo-head-covering/

 

Tot nu toe zijn de kosten van hoofdbedekkingen duurder dan mijn (ook al prijzige) kapper. Hoe krijg ik dat toch voor elkaar? Ik ging iedere 6 weken naar de kapper... :confused: Ik vraag me af wanneer het omslagpunt komt, ik ben bang van niet. Want sommige slijten ook nog eens. :(

 

Ach, ik heb iig altijd een matchend hoofdbedekking en geld kan ik niet meenemen. Tzt. 

 

 

Een hoofddeksel kun je ook niet meenemen en kaal heeft wel wat. En ach, dat geld.... Ik weet nog wel een bestemming 😉

Link naar opmerking
Deel via andere websites

56 minuten geleden zei shompie:

Een hoofddeksel kun je ook niet meenemen en kaal heeft wel wat

Dat is mij veel te koud. Ik begrijp niet dat mannen dat verdragen. Tenzij het toch waar is dat bij mannen bovenin maar 1 hersencel zit en de rest 75 - 100 cm lager LOL

  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
7 minuten geleden zei Nagamiji:

Dat is mij veel te koud. Ik begrijp niet dat mannen dat verdragen. Tenzij het toch waar is dat bij mannen bovenin maar 1 hersencel zit en de rest 75 - 100 cm lager LOL

 

Ik vind het heerlijk koel en lekker verfrissend....

 

Houd me scherp. En lager zit bij mij het omgekeerde van verstand, kun je beter niet naar luisteren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

50 minuten geleden zei road train:

Oh wil je van hem af..... De rest is gevalletje verzekeringen en Toyota totaal los denk ik :ja:

Van hem, de auto? Ach ja, wit beviel toch niet echt, ziet er altijd vies uit. Dus ik heb de suïcidale boom gezegd dat het nu werkelijk tijd was om zijn trieste leven te beëindigen, als zachte landing had ik een fijn wit bedje geplaatst. Et voilá... Iedereen zegt total loss, ik hoop het ook. Je wil toch niet in een ex-schade-auto rijden.

 

Gelukkig hebben we de Prius Wagon nog, kan hubbie wel naar zijn werk. De fijne Pinksterdagen veroorzaken een vertraging in de afhandeling en we zijn dus niet afhankelijk van een leenauto. 

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

49 minuten geleden zei road train:

Oh nog een Toyota :zegtniets: heb je ... fijn . Zitten veel bladeren aan de boom dus misschien valt de schade wel mee . kun je hem gewoon houden:ja: . en Hubie ookmoelander 

De schade is behoorlijk, de boom was groot en zwaar. Dikke stam. We gaan het zien.

 

En ja, met gezonde tegenzin rijden we Toyota, al jaren omdat Toyota nou eenmaal blijft rijden...

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
9 uur geleden zei andremast:

Sterkte met de schade afhandeling,je word er meestal niks wijzer van.

Als er al wat af te handelen valt......

 

dan moet je wel all-risk zijn verzekerd. 

Want: https://www.das.nl/juridische-informatie/reizenverkeer/reisgeschillen/2-autoreis/in-nederland/schade-aan-mijn-auto/een-boom-van-de-gemeente-valt-op-mijn-auto-moet-de-gemeente-mijn-schade-vergoeden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei roadtrain:

dan moet je wel all-risk zijn verzekerd

Nope, ik heb een speciale module natuurgeweld bij CB voor maar €1,90 per maand. Vanwege het lage bedrag heb ik het laten staan, natuurgeweld, dat overkomt je toch niet in de Randstad? Volgens de politie sluiten veel verzekeringen natuurgeweld uit, maar ik wist dat ik dat had. Mazzel dat het bedrag zo laag is.

 

Hubbie baalt als ze gaan repareren. Ik denk persoonlijk van niet, de auto-ambulance dacht ook dat hij total loss was, vanwege de dak-schade. Het restant (klinkt alsof het over een doggiebag gaat) wordt dan door verkocht. Maar goed, ik zie wel. Ik ben nu blij met de Prius, want hubbie kan morgen gewoon naar zijn werk, dat ligt 50 km verderop. 

  • Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei lambiek:

Oh dan kan die makkelijk op de images.jpgzo dicht bij                                   En voor de rest staat die Toyota toch maar de hele dag stil  LOL

Ik zal het doorgeven, het is een leuk fietsje, dat moet lukken. :cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
23 uur geleden zei Nagamiji:

Nope, ik heb een speciale module natuurgeweld bij CB voor maar €1,90 per maand. Vanwege het lage bedrag heb ik het laten staan, natuurgeweld, dat overkomt je toch niet in de Randstad? Volgens de politie sluiten veel verzekeringen natuurgeweld uit, maar ik wist dat ik dat had. Mazzel dat het bedrag zo laag is.

 

Hubbie baalt als ze gaan repareren. Ik denk persoonlijk van niet, de auto-ambulance dacht ook dat hij total loss was, vanwege de dak-schade. Het restant (klinkt alsof het over een doggiebag gaat) wordt dan door verkocht. Maar goed, ik zie wel. Ik ben nu blij met de Prius, want hubbie kan morgen gewoon naar zijn werk, dat ligt 50 km verderop. 

 

 

Deze word niet meer gemaakt hoor......

 

En weet je dat Toyota een van de beste auto ter wereld is (heb ik ooit eens gelezen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei shompie:

 

 

Deze word niet meer gemaakt hoor......

 

En weet je dat Toyota een van de beste auto ter wereld is (heb ik ooit eens gelezen)

Bij eerdere metingen is aangetoond dat Toyota als grootste autobouwer ter wereld ook de kroon spant met het aantal teruggeroepen auto's...........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
1 uur geleden zei roadtrain:

Bij eerdere metingen is aangetoond dat Toyota als grootste autobouwer ter wereld ook de kroon spant met het aantal teruggeroepen auto's...........

 Dat is iets van de laatste jaren ja. 

 

Maar verder is het geen onzin hoor. Toyota bouwt hele goede auto's die zeer gewild zijn voor de export naar Afrika bijvoorbeeld. Daar zie je die Frans rommel niet rijden hoor 😇

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Sorry, volgens mij heeft Peugeot ooit een een dieselmotor gebouwd die ook gewild was in Afrika. Maar ook dat is al een poosje terug 🤗

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden