[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Gauw nog maar even mijn verhaal doen dan, alvorens het forum ermee stopt


iveco 35c17

Recommended Posts

  • Forumlid
18 minuten geleden zei iveco 35c17:

Ik snap je @henri van alles wat is het mooist. ik heb ook van alles gedaan. Trekker kraan shovel klein en groot en nu komt voor mij de vrachtwagen erbij. Een mens moet doen wat die zelf mooi vind en niet laten leiden door een gefrustreerd iemand

Kijk dat bedoel ik nu doen wat je zelf leuk vindt . duurt ff maar we komen ergens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • Forumlid

Spanband hoor je meer naar voren vast te zetten. In een U. Op deze manier doet hij zijn werk niet en als er spanning op komt te staan trek je de rail kapot.

Hopelijk staat er ook niet te veel spanning op de stangen?  :zegtniets:

  • Like 2
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei iveco 35c17:

Dit was een volle vracht. En of de achterste te warm waren heb ik niet voor op me donder gekregen😂 dus dat zal goed zijn geweest en de voorste waren ook zeker niet bevroren, was ook niet zo heel koud hoor. Graadje of 17

Het was niet specifiek op jou bedoeld, maar meer een algemene vraag ivm  de hoge vracht en gesloten dozen waardoor je maar een beperkte luchtcirculatie hebt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest
1 uur geleden zei iveco 35c17:

Dit was een volle vracht. En of de achterste te warm waren heb ik niet voor op me donder gekregen😂 dus dat zal goed zijn geweest en de voorste waren ook zeker niet bevroren, was ook niet zo heel koud hoor. Graadje of 17

Je kunt idd  een temperatuurs probleem krijgen met zo'n hoge vracht en je hebt geen koelbuizen tegen het plafond hangen dus de koele lucht wordt erg slecht verspreid en 17 gr is heel normaal voor planten. 

Je moet ook niet de illusie hebben dat de koeling ook maar iets doet om lading te koelen maar dient niet meer dan de lading gekoeld te houden of in dit geval ¨warm¨te houden met de huidige buitentemperaturen.  Daarom moet je ook vaak de laadtemperatuur opnemen en doorgeven aan de planning. Dit i.v.m claims etc. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest
5 minuten geleden zei iveco 35c17:

Ik heb deze niet zelf geladen. Ik mocht er mee verder en lossen en leeg retour op de ruilpallets na dan

Neemt niet weg dat jij verantwoordelijk bent als je de trailer overneemt en dus altijd controleren en doorgeven als er iets niet in orde lijkt. Vertrouwen is collega's is heel erg fijn maar zelf controleren is altijd beter.:zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
16 minuten geleden zei henri:

en als die trailer is verzegeld met een loodje.

dan kun je weinig controleren en kun je alleen maar hopen dat je collega het goed heeft gedaan.


Je kunt controleren of of he5 zegelnummer klopt met de papieren.

Dan weet je zeker dat je niet met de verkeerde oplegger in Duitsland sta. ;)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei iveco 35c17:

leeg retour op de ruilpallets na dan

 

Die hoef jij dan niet te lossen?

 

Lekker makkelijk man. ;)

 

Op zich is je redenatie 'dan ziet de volgende chauffeur dat de zaak compleet is' wel logisch gedacht. Echter, nu moet hij/zij (of de loodsmedewerker die de boel moet lossen) al die stangen los maken en, als die het netjes wilt doen, achterop de trailer (links, lijkt mij) opbergen. Is ook meer werk.

 

Jij kan 2 stangen ook gewoon links bij de trailerdeur opbergen. Meestal heb je bovenaan die wand ook nog een korte rail waar je eventueel de spanband in kan koppelen zodat die hangt.

 

Ik rolde de spandband gewoon op en legde die op de grond neer, tenzij de vloer erg nat was, indien er geen rail beschikbaar was. Of je gebruikt de rail van de wand maar dan in lengte richting. Spanband op 2 punten in de rail klikken en lichtjes aantrekken. Hangt ie strak en niet in de weg. :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest
2 uur geleden zei iveco 35c17:

Voordat ik wegreed heb ik de koelmotor gecontroleerd of die aan stond en de temperatuur, veel meer kon ik er niet aan doen. Was de eerste keer dat ik met een koeler weg mocht. Dus hoe meer tips en ervaringen hoe beter👍

Als er geen zegel op zit dan altijd even de lading controleren of alles goed vast staat en er al geen lading is omgevallen. Tevens de brandstof van de koeler even controleren of er voldoende in zit. Als je toch een rondje rond het hele span loopt kijk dan ook even naar de banden en met een globale blik naar de wielmoeren of ze er allemaal opzitten . Mocht er ¨natrekken ¨ op staan kijk dan nog een keer goed naar de moeren en voel er eventueel aan of ze vast zitten en anders even natrekken voor alle zekerheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest
13 minuten geleden zei iveco 35c17:

Idd Rob, Er zijn ook wel opleggers waar je amper  aan kunt zien of de ladingzekering wel ok is. Maar om nou alle zeilen open te gaan trekken lijkt me ook niet wat. En dus ga je er dan maar vanuit dat je voorganger er ook al mee gereden heeft en diegene die hem geladen heeft verstand van zaken had.

en dat moet je nu net niet doen , vertrouwen is goed maar zelf controleren is beter 😏

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
25 minuten geleden zei iveco 35c17:

  Of denk jij dat ze in Finland geen sjorbanden hebben? En dat die finse chauffeur er wel ongezekerd mee gaat rijden?

Mwah ik ken chauffeurs die de boel keurig afbinden om vervolgens, als ze de trailer afzetten bij de boot, diezelfde spanbanden eraf halen en weer meenemen. Onder het mom ïk heb de handel keurig neer gezet en na mij de zondvloed"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden