[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Gauw nog maar even mijn verhaal doen dan, alvorens het forum ermee stopt


iveco 35c17

Recommended Posts

  • Forumlid
3 uur geleden zei iveco 35c17:

 wel op de achterste vangmuil dan want dat scheelt ontieglijk veel met het inlopen in bochten denk ik. 

Ligt ook maar net aan wat voor hanger je hebt. Wij hebben alles met onderkoppeling (met achteruit rijden wel prettiger want minder direct reageren), rijd zelf met een wipkar en die komt minder binnendoor dan de 9 meter schamels bij ons. Maar dat is als die schamels alle assen aan de grond hebben (3-assers), met de voorste omhoog komen ze minder binnendoor. We hebben ook 8 meter schamels (2-assers) en die volgen perfect de lijn van de motorwagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid
38 minuten geleden zei iveco 35c17:

Lezen is een optie voor jouw! 

Maar ik wil het je wel vertellen hoor.

 

Kabels leidingen, graven. tegels breken. gasleidingen aansluiten, waterleidingen aansluiten. energiekabels leggen [laag en middenspanning ] AVP monteur gas water warmte opzak, vakman kabelwerker op zak. Bei hoog en laagspanning op zak. AC leidingen, PE lassen mag ik ook nog. maar begin er schijtziek van te worden met alle regels en uitvoerders die hun HBO kwantiteiten willens en wetens in de praktijk willen brengen zonder dat ze ooit zelf een schop aangeraakt hebben.

 

En ik snap ook wel dat het chauffeursleven niet meer zo romantisch is als vroeger.

Dank je hoor.kwist het niet .

 

Nee transport is ook niet romantisch , maar wel leuk om te doen als je iets graag doed ik in de auto s mooi man.:ja:  misschien iets voor jou.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid



Maar ik wil het je wel vertellen hoormaar begin er schijtziek van te worden met alle regels en uitvoerders die hun HBO kwantiteiten willens en wetens in de praktijk willen brengen zonder dat ze ooit zelf een schop aangeraakt hebben.



Een kennis van mij was uitvoerder bij die groene club... Die was er ook klaar mee, regels, leidinggevenden die totaal niet weten wat praktijk is. Hij is vanaf grondwerker opgeklommen tot projectleider /uitvoerder dus rijbewijs gehaald, werk gevonden op bakwagen. 1 jan 2019 begonnen daar. Maart zijn E gehaald. Werd gelijk op trailer gezet. September nieuwe trekker gekregen en in november nieuwe city en met kerst vast contract....

Tja als je nov 20 jaar moet, wil je wel wat doen wat leuk is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest

Maakt toch niet uit ? als hij goedgekeurd is en alles gewoon netjes heeft beantwoord kan hij gewoon zijn gang gaan en zo hoort het ook.

En het begrip ¨voldoende¨ geeft aan dat er rek in zit en als je er net binnen valt is het goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest

Geldt voor iedereen hoor 😉 en hoe ouder je wordt des te meer kun je gaan mankeren en als de hemel naar beneden komt zijn we ook allemaal dood tenslotte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest
23 minuten geleden zei Ger-1957:

 er komt wel iets meer bij kijken.

 Ik ben in  augustus gekeurd en was toen 63 maar ik vond het allemaal wel meevallen eerlijk gezegd maar ik heb het geluk dat ik nog weinig impact hebbende gebreken heb. Ogen worden wat minder en dat is het ook wel gelukkig. Maar goed, je moet een beetje geluk hebben in het leven want anders ben je slecht gestuurd.😉

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest

Klopt helemaal Ger, je moet gewoon eerlijk zijn en de vragen naar waarheid beantwoorden en daar zit ook nog veel rek in hoe je iets zegt maar liegen mag nu eenmaal niet. Als je rug patiënt bent en ze vragen heb je last van je rug  moet je geen nee zeggen. 😉

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest
1 minuut geleden zei Ger-1957:

Bij mijn laatste keuring werd ik naar de oogarts gestuurd en kreeg mijn rijbewijs pas als ik daar een brief van had met zijn bevindingen.

Ik zit nu nog net op het randje, heb 0,8 met bril aan mijn beste oog, 0,7 aan het slechtste,

De oogarts heeft dan ook aangegeven dat ik binnen 3 maanden geopereerd wordt.

oeps, ja, dat is andere koek idd en dan sta je idd in het grote boek en is het afwachten.👍

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
17 uur geleden zei iveco 35c17:

maar begin er schijtziek van te worden met alle regels en uitvoerders die hun HBO kwantiteiten willens en wetens in de praktijk willen brengen zonder dat ze ooit zelf een schop aangeraakt hebben.

 

En ik snap ook wel dat het chauffeursleven niet meer zo romantisch is als vroeger.

 

 

Ik snap jouw helemaal. Beter als wie dan ook. Ik zit alles bij elkaar al een hele tijd in de aannemerij. Bij verschillende bedrijven. Maar sinds er allerlei KAM coordinators in beeld zijn gekomen die niks anders doen dan kutregeltjes verzinnen is de lol eraf. Ik werk nu bij een aannemer, waar ik vroeger ook werkte, waar we gewoon helder nadenken. Gewoon veilig en netjes maar zonder die achterlijke regels. We hebben ook geen uitvoerders van school, alleen maar praktijkmensen. En die zijn toevallig of zoon óf dochter of schoonzoon. En tegelijkertijd ook eigenaar. Gewoon helder volk met verstand van zaken. En ze weten mensen op waarde te schatten, ze laten mij naar eigen goeddunken mn eigen werk regelen. Ik krijg ook geen opdrachten maar vragen of ik iets voor ze kan doen en hoe míjn planning eruit ziet.

 

Maar o o o o wat een gezeik bij de grotere clubjes. Helmpje hier, hesje daar. Ditje zus en datje zo. Uitvoerders zonder verstand van zaken. Nog nooit een machine bestuurd hebben, nooit een ponton in elkaar gezet hebben. Totaal niet weten wat er allemaal komt kijken voordat je uberhaupt aan de gang kunt en wat voor nodig is om aan de gang te blijven. Zum kotzen.

  • Like 3
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Bij mijn laatste keuring werd ik naar de oogarts gestuurd en kreeg mijn rijbewijs pas als ik daar een brief van had met zijn bevindingen.
Ik zit nu nog net op het randje, heb 0,8 met bril aan mijn beste oog, 0,7 aan het slechtste,
De oogarts heeft dan ook aangegeven dat ik binnen 3 maanden geopereerd wordt.
Mijn collega had ook iets met de ogen. Kon een bepaalde hoek niet goed zien. 37 jaar chauffeur. Maar raakte zijn rijbewijs wel kwijt.

Rijd nu op bestelbus. Geluk dat wij die hebben........
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
 
Was daar de oogafwijking enkel en alleen de reden van? Of had hij in de tussentijd misschien ook andere problemen of beperkingen gekregen? Hartkwalen, een stent geplaatst gekregen, ik noem maar wat...
 
Als hij 37 jaar met deze beperking aan zijn oog rond heeft gereden lijkt het mij vrij merkwaardig dat hij plots niet meer achter het stuur mag, enkel vanwege zijn oog.
Ja dat was de reden.
Nieuwe strengere eisen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Doet me denken aan heel lang geleden,ooit ook charter voor Heisterkamp gedaan is inmiddels dik 30 jaar geleden zaten toen naast runoto lease in Oldenzaal was toen al gepuzzel om met de uurtjes Kiel te halen en weer terug gelukkig toen nog met schijf.

Wel mooi om zo te beginnen,ook rijden ze nu met mooi matriaal.Was in mijn tijd wel anders toen hadden ze platdak Daf 95 met niet teveel PK,s ,geniet ervan en zo doe je mooi ervaring op. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden