[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 1

ervaringen rijden op engeland.


lightning

Vraag

  • Forumlid

Hallo mensen, ben erg nieuwsgierig naar de ervaringen op het rijden van en naar engeland, is het lastig inschatten met name bij krappe bochten of rotondes..

Hoe werkt het precies met boot of trein gebeuren, en als laatste heeft het financieel nog een meerwaarde ivm rij en rust tijden t.o.v  het binnenland  waar ik in principe elke dag 15 werk uren kan maken.

 

Bedankt alvast,

 

Grt Nico 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Trein Calais ----> Dover, op de afrit rechts aanhouden, bij de rotonde Great Brittian aanhouden, daar staat een pipo aanwijzingen te geven waar je heen moet, scan of hond. Bij de hond sta je tussen 2 slagbomen in waar je je cabine uit moet en MET de cmr naar een hokje moet om een stempel te laten zetten op je cmr (s). 

 

Daarna, als je toestemming hebt, door naar de incheck portalen (route wijst zich vanzelf). Daar krijg je een paar vragen of je met een koeler rijdt, ADR vervoert en het aantal personen. Ben je geboekt dan is het hangen, wurgen en trekken om bij de Franse douane te komen. Daar krijg je een drugs test in je cabine en wordt ook beslist of je (weer) door de scan mag, of door naar de Engelse douane waar je je cmr(s) en paspoort laat zien. Daar wordt weer beslist of je door mag rijden, of een fysieke controle krijgt. Dan bij het laatste hokje krijg je een baan toegewezen waar je moet wachten tot je de trein op mag.

 

Eenmaal op de trein volg je tot je voorganger stilstaat, liefst een wagonlengte afstand houden, dan stop je met je bumper ter hoogte van de 2e gele streep waarna je uitstapt, koeler uitschakeld en de bus in die je naar een rijtuig brengt (busnummer onthouden 1 of 2). In Engeland rij de trein af zonder controle.

 

Dover ---> Calais, het poortje pakken waar een groene pijl boven hangt, wel de meest linkse banen aanhouden, de meest rechtse zijn voor personenwagens. Eenmaal daar door houdt je de rechts baan tegen de geleider aan, hoef je niet de hele cabine door te klimmen om je paspoort te laten zien, vervolgens volg je de rij tot de slagboom waarna ongeveer 50 meter 2 stoplichten staan met pijlen, links is scan, rechts is fysieke controle. Even door naar het volgende hokje waar je een baan toegewezen krijgt. Vanaf die baan hetzelfde als vanaf Calais naar Dover, geen controle meer vanaf de trein. 

bewerkt door bituum trapper
  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Op den duur gaat het automatisch, rijdt al een tijdje op Engeland. Boot vanaf Duinkerken of Calais naar Dover heb ik geen ervaring mee, terug kan ik op 2 vingers tellen en dat is al jaren geleden.

 

Bootje Europoort ---> Hul, bij de Europoort afslag Engeland, onder rechts, gelijk links, na de tankstation rechts aanhouden (P&O), bij de poortjes je paspoort afgeven en eventueel boekingsnummer (gaat op kenteken, dus meestal hoeft dat niet), daar wordt om het gewicht van de lading gevraagd (vraag gelijk of er een hut met zeezicht vrij is), daarna houdt je rechts aan op de terminal, na ongeveer 200 meter staat een douane combinatie links, daar stop je en geef je je paspoort af en dat oranje A4'tje wat je gekregen hebt, je blijft gewoon in de cabine zitten totdat ze je vragen om de klep of deuren te openen, VRAAG om een nieuwe zegel en laat dat noteren op je cmr. 

 

Dan rij je nog ongeveer 100 meter door waar je links in de rij kunt parkeren, als het zover is wordt je gehaald en krijg je te horen op welk dek je moet staan (boven of beneden, naarboven is vooruit, beneden is of achteruit de boot op of vooruit waar je in de boot een rondje rijdt), op de boot worden aanwijzingen gegeven, je kunt ze vertrouwen want hun zijn jou ogen. In Hull volg je de stroom naar de uitgang, dat is 2 keer rechts en na het gebouw links, paspoort afgeven bij het hokje en meestal wordt er gevraagd of je drank en sigaretten bij je hebt, bij goedkeuring naar de volgende poort waar je je rechterraam open doet en er een soort van vuilnis grijper naarbinnen gestoken wordt, daar geef je je hutsleutel af. Daarna is het tot aan de rotonde die 3 kwart neemt en de volgende links waar je de stad uit rijdt.

 

Hull ---> Europoort of Zeebrugge,vanaf de M62 Hull inrijden na de 2de rotonde houdt je de rechterbaan aan (staat een boot met auto's ingetekend en Dock's), kom je bij een rotonde uit met verkeerslichten en neem je 3 kwart, volgende rotonde neem je de 2de afslag en na 100 meter ga je rechts de terminal op, bij de poort meld je je met je boekingsnummer en paspoort, daarna ga je 2 slagbomen door, bij de 2de is controle als hij zin heeft. Na de 2de slagboom houdt je links aan, boot zie je al liggen, staat er niemand op de peir dan kun je hem gelijk in de middelste baan zetten en anders even door rijden tot waar de wachtrij ophoudt en daarachter parkeren, het gebouw wat er staat waarna je bij aankomst links na de uitgang gaat zitten ook sanitaire voorzieningen (Ze waren laatst aan het verbouwen daar om nieuw sanitair te plaatsen). op de pier wordt er gezegd hoe je de boot op moet zoals in Europoort.

 

Voor de boot naar Zeebrugge bijna dezelfde procedure alleen dan rijdt je door naar achteren, de wachtrij voor Europoort dus voorbij, de boot naar Zeebrugge ligt dan links voor je, procedure voor de boot werkt hetzelfde, boven of beneden, voor of achteruit de boot op.

 

Met de boot over zit er ook een maaltijdbon bij voor avondeten en ontbijt, overige zaken zijn voor eigen rekening

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Een heel Groot voordeel:

Indien je in een dorpje de weg wilt vragen, stap je op de stoep uit!

Op rotondes heb je een vrij grote lullige dode hoek, of je zit gewoon aan de verkeerde kant van de cabine..

 

  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

 en dat oranje A4'tje wat je gekregen hebt, je blijft gewoon in de cabine zitten totdat ze je vragen om de klep of deuren te openen, VRAAG omeen nieuwe zegel en laat dat noteren op je cmr. 

 

Bedankt voor al deze info... ik ga er nog eens goed over nadenken..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

IJmuiden ----> Newcastle, Bij IJmuiden de borden Newcastle volgen, rotonde bij de Shell rechts en doorrijden tot de boot, linkerbaantje aanhouden langs het hek en pas uitstappen als je binnen staat, ga je met je paspoort en vrachtbrief naar het hokje links van je waar je de boel afgeeft, wordt gevraagd naar gewicht, daarna ga je met de papieren die je gekregen hebt naar 1 van de hokjes aan de overkant waar de personenwagens binnenkomen en lever je de papieren in die je gekregen hebt waar je je aanmelde, daar krijg je je hutsleutel en maaltijdbonnen. Daarna ga je je cabine weer in en rijdt ongeveer 20 meter naar voren waar je je paspoort aan de marchaussee afgeeft en hun controleren de boel waarna je je paspoort weer afgeeft, daarna wordt er gezegd waar je verder mag wachten en wordt je gehaald wanneer je de boot op mag, altijd vooruit. Na ongeveer 17 uur groen over de reling hangen rijdt je de boot af en geef je bij het hokje je paspoort af waarna een hal doorrijdt waar als je geluk hebt geen controle is en zo het terrein af.

 

Terug volg je de borden Ferry naar de boot, zet je het hele spul op de parking en loop je naar een portacabin met je paspoort en boekingsnummer en ga je in volgorde of aan de hand van je gewicht de boot op, en na 17 uur boven de WC hangen rij je in IJmuiden de boot af. (bootje is niet zo stabiel)

 

Mocht je veel te vroeg zijn voor de boot in Newcastle, net voor de boot is een groot shoppingscenter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hoek van Holland -----> Harwich/Killingholme. Bij de lier borden Engeland volgen, in Hoek van Holland parkeer je en meld je binnen met alle papieren van je wagen, paspoort en cmr, vraag duidelijk aan je werkgever welke boot je hebt, Killingholme of Harwich, beide vertrekken daar. Na aanmelden krijg je een strip met kaarten met streepjescode voor de eerste slagboom, dan rijdt je door tot de eerste of tweede boot (eerste is Killingholme, tweede Harwich), waarna je vanzelf opgehaald wordt en op de pier je aanwijzingen krijgt, met wat geluk krijg je je 9 uur ertussen naar Harwich. In Harwich rijdt je de boot af en volg je de rij wat soms uren kan duren en rijdt je het terrein af, in Killingholme idem alleen daarna ga je rechts richting de stad, op de T splitsing aan het wordt Links aangegven maar rechts is korter:angel:.

 

Terug vanaf Killingholm (Humber sea terminal aanhouden, Cobelfret} volg je het rijtje tot in de poortjes waar je je paspoort, boekingsnummer en cmr afgeeft, vraag daar dudelijk of je via de Cobelfret of Stenaline terug vaart waarna je naar de opstelplaats rijdt (wijst zich vanzelf) waar je vanzelf opgehaald wordt, op de pier is de werking hetzelfde als in Hoek van Holland. Cobelfret vaart naar Rozenburg.

 

Eenmaal op de boot ga je eerst naar de receptie (stenaline) waar je je hut aangewezen krijgt, cobelfret is meestal bij de kok melden en daar zelf genoeg drinken en/of versnaperingen meenemen. Het zijn beide vrachtboten waarvan Stena een fatsoenlijk restaurant heeft, je krijgt alleen een afgepaste maaltijd omdat bepaalde collega's het verpest hebben.

 

Bij goed weer kun je aan de andere kant van de Humber de boot naar Europoort zien liggen in Hull

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
5 uur geleden zei lightning:

het binnenland  waar ik in principe elke dag 15 werk uren kan maken.

 

Jij krijgt je rusttijden betaalt dan??

 

1 uur geleden zei lightning:

dit is toch wel iets om te overwegen of je dit echt wilt voor de rest van je leven als chauffeur..

 

Mwah, wat is tegenwoordig nog 'voor de rest van je leven' qua werk?

 

Ik zou wel ff wachten totdat duidelijk is wat de Britten met de Brexit gaan doen..

Als het geen deal wordt.. de groente en fruit branche in NL wil al een 'groene zone' bij de Douane punten toegewezen krijgen.. zodat zij er sneller langs kunnen ivm bederfelijke waar.

Als je dus ander type transport rijdt.. kan je vermoedelijk nog langer wachten.. ;)

 

~~~~~~~~~~~~

 

Ik ben nou wel benieuwd waar de boot vanuit Vlaardingen (DFDS?) naar toe vaart. Als ik naar de pitstop ga, sta ik er vaak mee in de file..

Lijkt mij dat er daar slechts trailers op worden afgezet.. want men komt veelal met losse trekker er vanaf rijden ('s avonds).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
 
Mwah, wat is tegenwoordig nog 'voor de rest van je leven' qua werk?
 
Ik zou wel ff wachten totdat duidelijk is wat de Britten met de Brexit gaan doen..
Als het geen deal wordt.. de groente en fruit branche in NL wil al een 'groene zone' bij de Douane punten toegewezen krijgen.. zodat zij er sneller langs kunnen ivm bederfelijke waar.
Als je dus ander type transport rijdt.. kan je vermoedelijk nog langer wachten..
 
~~~~~~~~~~~~
 
Ik ben nou wel benieuwd waar de boot vanuit Vlaardingen (DFDS?) naar toe vaart. Als ik naar de pitstop ga, sta ik er vaak mee in de file..
Lijkt mij dat er daar slechts trailers op worden afgezet.. want men komt veelal met losse trekker er vanaf rijden ('s avonds).
Feixstowe. Ligt net boven harwich. (Aan de andere kant van het water)

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei lightning:

Bedankt voor al deze info... ik ga er nog eens goed over nadenken..

 

Beste niet teveel nadenken Engeland is betrekkelijk simpel en alle overgangen zijn een eitje, lukt het niet dan sta je in de weg en moeten degene achter jou je even helpen anders blijven ze vast staan. Echt het wijst zichzelf allemaal wel, komt goed Lightning.

 

Enige voor jou als prive persoon en waar je als persoon problemen mee kan krijgen zijn vluchtelingen, pauze op Hazeldonk maken, auto checken en rechtstreeks naar de tunnel.

Wens je een fijn nieuw avontuur en blijf kalm, alsnog van harte welkom hier

 

Grt DAFne,

 

bewerkt door DAFne
  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
46 minuten geleden zei lambiek:

En ik kreeg van iemand het advies , zet je rechterzijraam op een kier, dan hoor je beter of er soms een luxe wagen naast je rijdt. (in de dooie hoek)

 

Ja nou dat.. hoe heet zo'n ding wat je op je rechter raam kan plakken?

Zo'n doorzichtig stuk rubber/plastic wat je zicht verhoogd aan de rechter zijde, dat moet hij hebben incl, raam open en radio uit tot je het daar gewend bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
29 minuten geleden zei DAFne:

 

Ja nou dat.. hoe heet zo'n ding wat je op je rechter raam kan plakken?

Zo'n doorzichtig stuk rubber/plastic wat je zicht verhoogd aan de rechter zijde, dat moet hij hebben incl, raam open en radio uit tot je het daar gewend bent.

  

Ja ook dat

Die kreeg je wel eens bij de Engelse pas controle, in Calais bij de trein

Werkt ook goed, je moet er alleen aan wennen dat als je in de donker rijdt dat je straat verlichting ziet bewegen

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden