[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Distributie chauffeur bij de Jumbo


Sjonnie*camaro

Vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
7 uur geleden zei RealZeus:

Ik was er in de week voor de winkel open ging, toen stond er een bouwkeet op dat parkeerterrein voor de losplaats, dat werd weer pielen op de vierkante centimeter.

Haha ja dat kan ik me goed voorstellen. Lekker handig. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 15-7-2019 om 21:41 zei robstelt:

Ok, terug naar het onderwerp. 😉

 

Vandaag had ik mijn eerste inwerkdag bij de jumbo. Super locatie, erg leuke collega's en de vrachtwagen waarin ik reed was erg netjes en nieuwer dan de leswagen. De ritten waren ook leuk, dronten en enschede. In enschede wel per ongeluk bij de lidl ingeparkeerd (krap daar!) door een foute routeaanwijzing vd planning, maar ook wel weer grappig. 🤣

Daarna toch de nieuwe jumbo gevonden met een dock als beloning. 😉

 

Al met al een erg leuke dag van 12u gehad, op naar de volgende! 👍

Inmiddels ben ik een aantal weken bezig, dus ik dacht even de ervaring updaten naar het echte werk.

De wagens zijn heel verschillend, maar meestal in goede staat. De mensen op het DC en in de filialen zijn nog steeds allemaal leuke mensen om mee om te gaan. Collega's helpen je graag als je ergens niet uit komt en geven soms ongevraagd handige tips die het leven gemakkelijker maken (op een leuke manier). De rolcontainers zijn niet altijd even leuk en ik heb mijn eerste rolco die omviel al gehad.. Net in de regen, dus extra naar, maarja kan gebeuren.

 

Het enige mindere moment was dat ik een keer tot 20u aan het werk was geweest en de volgende dag 5u weer kon beginnen. Officieel zit daar 9u tussen, dus moet het kunnen volgens de planning. Het lastige is dat ik 1u reistijd heb (das minder) en nog moest eten, dus er dan weinig rust overblijft helaas. (slapen met een volle maag ging ook niet echt)

Gelukkig hebben ze bedden in de cabine's, dus heb ik de volgende dag in mijn 45min een powernap kunnen doen. ;) 

 

De reistijd (7,5 uur per week, bijna een werkdag!), het tekort aan reiskostenvergoeding daarvoor (eerste halve uur werken voor de diesel), de korte ritjes en de rolcontainers hebben me toch doen ingaan op een aanbod van een transporteur (klein familiebedrijf) op 10 minuten afstand van mijn huis, die langere ritten, opleiding ADR tank en vaste wagens heeft. Wel erg eigenlijk na een maand al, maar deze kans kon ik even niet laten lopen..

 

In de nabije toekomst schakelen ze bij de Jumbo wel over op tablets ipv papierwerk (misschien zelfs met route via maps) en gaan ze de laadhulp op het dc vergroten (doen ze nu al), waardoor het laden zo gepiept is. Dat scheelt wel een hoop!

  • Like 6
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
4 uur geleden zei robstelt:

Het enige mindere moment was dat ik een keer tot 20u aan het werk was geweest en de volgende dag 5u weer kon beginnen. Officieel zit daar 9u tussen, dus moet het kunnen volgens de planning. Het lastige is dat ik 1u reistijd heb (das minder) en nog moest eten, dus er dan weinig rust overblijft helaas. (slapen met een volle maag ging ook niet echt)

 

 

 

 

Met een half uur enkele reis is die 9 uur is veel te kort als je nog naar huis moet rijden, eten, de hond uit wil laten en eventueel de kinderen nog even wil zien.

Dan is 11 uur eigenlijk nog te kort voor een beetje sociaal leven want waarom zou je anders iedere avond thuis willen zijn.

 

Aan de andere kant is het voor iemand die in zijn wagen slaapt lang genoeg en 11 uur misschien wel te lang.

Daarom zullen we het nooit eens worden over wat gezonde rusttijden zijn voor een chauffeur.

De een wil een 8 urige werkdag omdat hij vindt ook recht te hebben op een sociaal leven, tewijl het voor een ander een grote vloek is.

Daarom, zoek een baan die bij je past!!!

Goed bezig hoor :ok:

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei lientje:

 

 

 

 

Met een half uur enkele reis is die 9 uur is veel te kort als je nog naar huis moet rijden, eten, de hond uit wil laten en eventueel de kinderen nog even wil zien.

Dan is 11 uur eigenlijk nog te kort voor een beetje sociaal leven want waarom zou je anders iedere avond thuis willen zijn.

 

Aan de andere kant is het voor iemand die in zijn wagen slaapt lang genoeg en 11 uur misschien wel te lang.

Daarom zullen we het nooit eens worden over wat gezonde rusttijden zijn voor een chauffeur.

De een wil een 8 urige werkdag omdat hij vindt ook recht te hebben op een sociaal leven, tewijl het voor een ander een grote vloek is.

Daarom, zoek een baan die bij je past!!!

Goed bezig hoor :ok:

Precies:zoek een baan die bij je past,en als je een sociaal leven belangrijk vind kun je beter geen chauffeur worden.
Misschien wat cru uitgedrukt ,maar leuker kan ik het niet maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 6-8-2019 om 21:24 zei robstelt:

Dat scheelt zo bij de jumbo. Allemaal met camera van bovenaf schuin naar beneden. Zelfs uitzwaai kan je er een beetje mee checken. Ik denk dat dat op zich al veel schade scheelt ja.


Kosten baten verhaal?

weet nog eind jaren 90 bij Vos Oss hadden de meeste een vaste Bulk erachter, en daar stapte men van af want ze konden er niet 
onderuit dat er gekoppeld moest worden.
Veele riepen je hou niets meer over en dit was bij F Vos ook bekend, maaja oordeel was snoeihard en ze konden niet anders,

Je zag het matrieel achteruit gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
6 uur geleden zei lientje:

Met een half uur enkele reis is die 9 uur is veel te kort als je nog naar huis moet rijden, eten, de hond uit wil laten en eventueel de kinderen nog even wil zien.

Het is een uur enkele reis, dus 2u in totaal. 😅 dan nog een uurtje voer opwarmen en naar binnen schuiven en een gesprek voeren met vrouw en kids, lenzen uit en dan is er nog 6u over. Half uurtje opstaan voor wegrijden om lenzen in te doen en je zit op 5,5u mits je meteen in slaap valt. 😉 net iets te weinig idd. 9u in de cabine klinkt dan hemels. 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
4 uur geleden zei henri:

er zijn wel  banen als chauffeur.

dat je vaste tijden heb alleen kom je niet meer zo ver weg.

ik heb zelf de overstap gemaakt van distributie werk.

naar werk wat binnen een straal van 30 km valt.

en ik begin morgens om 8 uur en ben om 4 uur klaar.

en het bevalt mijn goed.

en mijn vrouw en dochtje bevalt het ook goed😮

heb ik avonds meer tijd om leuke dingen te doen.

 

Dan heb jij,voor jou,de ideale werkgever.

Maar als je meer inkomen wilt genereren ( overuren maken) om "leuke dingen"te kunnen doen moet je toch een veer laten.

Het leven bestaat uit keuzes hé.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
12 uur geleden zei robstelt:

De reistijd (7,5 uur per week, bijna een werkdag!), het tekort aan reiskostenvergoeding daarvoor (eerste halve uur werken voor de diesel), de korte ritjes en de rolcontainers hebben me toch doen ingaan op een aanbod van een transporteur (klein familiebedrijf) op 10 minuten afstand van mijn huis, die langere ritten, opleiding ADR tank en vaste wagens heeft. Wel erg eigenlijk na een maand al, maar deze kans kon ik even niet laten lopen..

 

Begrijpelijke redenen.

 

Komt dit wel goed met je opleidingstraject via Start People? Of betaalt je nieuwe baas eventuele kosten daaraan terug?

 

9 uur rust tussen 2 diensten is ruk inderdaad.. heb daar ook ervaring mee gehad. Maar goed, ook 9 uur 'rust' in de cabine op een  meerdaagse rit is niet 9 uur slapen..  want ff eten, douchen etc..  en als je 4 nachten in de week overnacht.. kan je er drie van 9 uur maken.. en dat weet de planner ook. ;)

 

Succes ermee..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
11 uur geleden zei europeaan:

Dan heb jij,voor jou,de ideale werkgever.

Maar als je meer inkomen wilt genereren ( overuren maken) om "leuke dingen"te kunnen doen moet je toch een veer laten.

Het leven bestaat uit keuzes hé.

 

Dat begint al met wie je de rest van je leven wilt delen en wie daarbij tegenwoordig de hoofdkostwinner is of dat je misschien het gewerkte aantal dagen verdeleeld onderling :ja:

 

 

10 uur geleden zei Durashift:

9 uur rust tussen 2 diensten is ruk inderdaad.. heb daar ook ervaring mee gehad. Maar goed, ook 9 uur 'rust' in de cabine op een  meerdaagse rit is niet 9 uur slapen..  want ff eten, douchen etc..  en als je 4 nachten in de week overnacht.. kan je er drie van 9 uur maken.. en dat weet de planner ook. ;)

 

 

Je kunt ook 4 dagen gaan werken om aan je 40 uur te komen hoor.

Met nog wat overuren of weekend/nachttoeslag er bij voor de extraatjes ;)

Wanneer je wederhelft ook weekend diensten draait, heb je zelf met een paar dagen van donderdag tot maandag werken toch een aarding centje op je bankrekening op het einde van de maand als ik afga hoe jou planner die dagen mooi vol kan plannen :ok:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
11 uur geleden zei Durashift:

 

. Maar goed, ook 9 uur 'rust' in de cabine op een  meerdaagse rit is niet 9 uur slapen.. 

ER staat in de wet (EU 561/2006 )dat je minimaal 11 uur rust moet hebben.

Nergens staat echter dat je in deze 11 (of 9) uur ook inderdaad moet slapen .

Als je 9 uur aan de bar staat te kwallen is dat voor de wet óók "rust".

bewerkt door europeaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Op 21-8-2019 om 10:10 zei robstelt:

doen ingaan op een aanbod van een transporteur (klein familiebedrijf) op 10 minuten afstand van mijn huis, die langere ritten, opleiding ADR tank en vaste wagens heeft. Wel erg eigenlijk na een maand al, maar deze kans kon ik even niet laten lopen..

Heel veel succes. Verstandige keuze. Mits de opleidingskosten worden overgenomen. 

 

Veel veilige kilometers. :ok:

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Distri bij Jumbo>>> Tja komt er net weer eentje van Appel aan en had 100 meter verder links gemoeten komende vanaf Uden en 100 meter eerder klein straatje rechts komende vanaf Heesch>>> Dat is ook de route naar de losdeur.
Maar helaas met starre drieasser wilde hij eerst van de hand af achteruit naar de losdeur.
Hij bedacht zich en maar ff draaien ri Loosbroek, tja en dat valt nog niet mee.
Komt bijna een kwartier later wel van de goede kant.

Enige jaren geleden gaf jumbo nog routebeschrijvingen mee, maar dat is inmiddels al een hel tijd niet meer.
In mun Jumbo tijd had ik een grote map die ik update hield met nieuwe winkels en je kwam nooit voor verrassingen te staan.

Tjaa Jumbo let op de kleintjes, want ff een A4tje met de route printen kost natuurlijk op jaarbasis wel een hoop centjes.
En die houd Frits natuulijk liever in zijn eigen zak.
Komt natuurlijk de kans op schade bij, want ja je rijdt je zomaar klem als je in een woonwijk gaat doolen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden