[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Distributie chauffeur bij de Jumbo


Sjonnie*camaro

Vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Wegens het wegvallen van werk op dit moment in het noorden van het land, rijdt er nu een groepje chauffeurs van hun voor de grote gele keten in het zuiden.

Tja het zal even wennen zijn voor ze. Maar toch ook weer een uitdaging en een tevreden gevoel als je je dag weer goed hebt beëindigd.
Maar dat is het altijd wel met supermarkten rijden :ok:
In het zuiden is er nog steeds schaarste aan goede chauffeurs die winkeldistributie willen en kunnen rijden.

Deze chauffeurs zijn trouwens de hele week van huis en slapen dus in de cabine.
 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
34 minuten geleden zei RobNiat:


Er zou toch een heel ploegje moeten zijn dat voorheen voor Action naar Frankrijk reed (vaak zelfs dubbelbemand) dat nu overtollig is geworden sinds Action haar eigen distributiecentra heeft geopend daar?

 

Ik denk dat het magazijn van de Action op het moment ook niet erg wordt bevoorraad Rob :nee:
Het valt op dat er weinig zee containers over de weg worden gereden.
Dat ze dubbel bemand reden weet ik niet van. Misschien familie mee met de vakantierritjes? 
Maar Action heeft wel meer distributiecentrums geopend de laatste jaren.

Wij rijden trouwens vooral in geval van nood voor de action. ;)
Deze chauffeurs reden niet voor de action.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
 
Ik denk dat het magazijn van de Action op het moment ook niet erg wordt bevoorraad Rob :nee:
Het valt op dat er weinig zee containers over de weg worden gereden.
Dat ze dubbel bemand reden weet ik niet van. Misschien familie mee met de vakantierritjes? 
Maar Action heeft wel meer distributiecentrums geopend de laatste jaren.
Wij rijden trouwens vooral in geval van nood voor de action. 
Deze chauffeurs reden niet voor de action.
 
Klopt vanaf Echt met 2 man dagritten heeft kennis van mij gedaan.

Maar Polen , 2 in Duitsland 2 x Frankrijk 2 x Nederland we hebben het er alle dagen druk mee. 3 klanten leveren aan de action. Als je ziet wat er elke week weer weg gaat bizar....
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
37 minuten geleden zei lientje:

Het valt op dat er weinig zee containers over de weg worden gereden.

Wij zijn nog steeds elke dag met doosjes in de weer. En de wachttijden bij de terminals zijn groter dan voorheen.

 

11 minuten geleden zei Pierre:

Daar gaat momenteel geen kruimel naar toe inderdaad, tenminste naar de DC's in Frankrijk niet

Ook niet waar, twee weken geleden hebben we nog een doosje met shampoo daar gelost voor Bodycos.

Ook in Frankrijk mogen levensbehoeften een hygiëne producten nog gewoon vervoerd worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
55 minuten geleden zei Pierre:

 

Daar gaat momenteel geen kruimel naar toe inderdaad, tenminste naar de DC's in Frankrijk niet.

Action was de dc in het buitenland al aan het leeg rijden met eigen vervoer

vooral de houdbare goederen, om deze weer in nederland te verkopen

ook niet leverbare producten halen ze er weg

 

en dubbel bemand ,is meer chauffeur en bij-rijder

kan de bij-rijder lossen, kan de chauffeur pauze houden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
4 uur geleden zei Nagamiji:

Een luistertip: Argos op NPO1... 

 

:ok:

 

Ja, d'r zijn meer boomvruchten in de branche.

.. en de bedrijven 'ontkennen' natuurlijk. :zegtniets:

Citaat

Nu consumenten massaal online boodschappen doen, is de druk op de distributiecentra van grote supermarktketens toegenomen. Het zijn veelal arbeidsmigranten die hier werken. Ze wonen samen in wooncontainers of in caravans op vakantieparken, ze rijden opeengepakt in busjes naar hun werk en terug. Daar worden ze geacht te voldoen aan de productienorm, ook tijdens de huidige crisis. Gebeurt dat onder veilige omstandigheden? Lukt het hen om 1,5 meter afstand van elkaar te houden? Argos en onderzoeksplatform Investico onderzochten samen de arbeidsomstandigheden bij de online supermarkt.

 

https://www.nporadio1.nl/argos/onderwerpen/536651-wie-vult-het-online-winkelmandje

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 uur geleden zei Pierre:

En wie is 'we' als ik vragen mag, zit jij in de doosjes dan tegenwoordig?

Ja, dat doen wij al sinds Januari. 

 

3 uur geleden zei Pierre:

Maar bij welk DC van Action hebben 'we' dan nog een doosje gelost?

Net voorbij Parijs, vanuit haven Antwerpen. Maar dat is ook een uitzondering, normaal doen wij alleen voeding laden in NL voor de haven en een papiercontainertje tussendoor. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid



 
een container die niet wachten kon.
 


Heeft misschien wel te maken met de kosten die ontstaan als container te lang op terminal staat Pierre.
Container lossen en opslaan is wellicht goedkoper als container op terminal te laten staan.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 2-5-2020 om 11:22 zei Kiepenboer:

Distri bij Jumbo>>> Tja komt er net weer eentje van Appel aan en had 100 meter verder links gemoeten komende vanaf Uden en 100 meter eerder klein straatje rechts komende vanaf Heesch>>> Dat is ook de route naar de losdeur.
Maar helaas met starre drieasser wilde hij eerst van de hand af achteruit naar de losdeur.
Hij bedacht zich en maar ff draaien ri Loosbroek, tja en dat valt nog niet mee.
Komt bijna een kwartier later wel van de goede kant.

 

Of er is wel een beschrijving.. maar 100 meter is ook niet veel.. dus misschien, door onbekendheid, net 100 meter te laat de straat ingedraaid?

 

Het is ook een druk straatje door je dorp.. smal, veel verkeer -vind ik- door die grote modezaak ff verderop..

 

Maar, keren / rond trekken bij de Avia had misschien net gekund als het daar niet druk was. ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

^^

Al die routeboeken van weleer zijn digitaal tegenwoordig, zover ik weet ook bij Jumbo.

 

Maar, het ligt er aan hoe je die opstelt en hoe begrijpend de zoekende chauffeur leest. Ik gebruik die van AH nog wel eens met een ritje diepvries of zo en er staan zeker twijfelmomenten in. De 'derde straat' links bijvoorbeeld: de opsteller telt die brede uitrit mee, ik niet en je bent te ver! Of 'bij de BP achteruit de straat er tegenover in draaien': toen werd de BP een Shell en ben je er mooi voorbij gereden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 minuten geleden zei Marotrans:

 

 

Maar, het ligt er aan hoe je die opstelt en hoe begrijpend de zoekende chauffeur leest. Ik gebruik die van AH nog wel eens met een ritje diepvries of zo en er staan zeker twijfelmomenten in. De 'derde straat' links bijvoorbeeld: de opsteller telt die brede uitrit mee, ik niet en je bent te ver! Of 'bij de BP achteruit de straat er tegenover in draaien': toen werd de BP een Shell en ben je er mooi voorbij gereden...

 

 

Zo heb ik een collega gehad die aan de hand van het aantal koeien in de wei de weg naar bepaalde adressen vertelde maar als dan de koeien een keer op stal staan wordt het een moeilijk verhaal....

  • Like 2
  • Haha 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
37 minuten geleden zei Marotrans:

 

Maar, het ligt er aan hoe je die opstelt en hoe begrijpend de zoekende chauffeur leest. 

zo had ik , toen ik bij de zwaagdijkse grootgrutter reed een collega (hij heeft nog steeds de bijnaam "Spoorloos") die mij om de haverklap belde, als er weer een omleiding was.

hij zegt, ik sta naast de (zeg ciroendealer) hoe moet ik rijden

ik het straten boek op schoot, en vragen hoe de straten heten bij de dichtstbijzijnde kruising, hij van hoezo?, ik van ik weet niet alle citroendealers uit mn hoofd

dus hij naar de dichts bij zijnde kruising rijden en de straat namen door geven, vroeg ik hm naar waar staat de zon? hij van hoezo, wist ik waar het noorden was en kon hm de weg vertellen hoe hij rijden moest.:stom:

en ik ondertussen richting een andere winkel aan de andere kant van het land

  • Like 3
  • Haha 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Durashift:

 

 

 

Het is ook een druk straatje door je dorp.. smal, veel verkeer -vind ik- door die grote modezaak ff verderop..

 

 

Zonder de modezaak zou het maar een dooie bedoeling zijn hier int durp, en die moet het ook niet hebben van alleen de mensen hier.
Daar komen ze vanuit het hele land kleding kopen>> sterke troef is>> een pak wordt direct op maat gemaakt want dat zitten ik weet niet hoeveel naaisters boven>>>> ja niet achter het raam, maar in het naaiatelier LOL

Dit jaar hebben de Jumbo chauffeurs 1 geluk>> de kermis tijdens pinksteren gaat niet door☹️

Want ja dan>>>>> daar komttie weer> dan moeten ze er van de hand af naar toe om te lossen😝

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Marotrans:

 

Maar, het ligt er aan hoe je die opstelt

 

Precies. Ik had het laatst in Oudewater. Daar zit een bouwstoffenhandel.. midden in het dorp met drie inritten om het  bedrijf op te komen, waarvan 1 voor vrachtverkeer.

Omschrijving: toilet staat achter op het terrein, om het gebouw heen..

 

jjajaja..  dat klopte wel indien men de inrit nam vanuit het westen.. Ik had die vanuit het Oosten te pakken.. en liep dus eerst te zoeken.want er waren meerder gebouwen..op het terrein..:mad:

Ook omdat een te beladen vrachtauto mij (direct na de ingang rechts) het zicht ontnam op de bouwlocatie.

 

Met lokale bekendheid ook zo iets.. navi kan slecht omgaan met het terrein van Huis Doorn.. die leidt je naar een oude ingang (waar ze nu wel aan het werk zijn...) dus als er dan in de omschrijving: poort onder door , 100 meter links platenbaan op..  dan had ik daar graag gelezen: Inrit Huis Doorn.. 100 meter..

 

Maar goed, het is ook altijd maar de vraag in hoeverre teksten, door de chauffeur opgegeven, 1 op 1 overkomen bij de klantorder. Gaat ook niet altijd goed.. soms worden teksten bij ons doorgekopieerd naar de volgende order van dezelfde klant.. op een ander adres.. :zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 2-5-2020 om 14:35 zei HIT:

 

Ook in Frankrijk mogen levensbehoeften een hygiëne producten nog gewoon vervoerd worden.

Alles mag vervoerd worden in Frankrijk,maar als t in winkels niet verkocht word zitten ze ook niet op het vervoer te wachten dacht ik zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
4 uur geleden zei schoenenreus:

 

 

Zo heb ik een collega gehad die aan de hand van het aantal koeien in de wei de weg naar bepaalde adressen vertelde maar als dan de koeien een keer op stal staan wordt het een moeilijk verhaal....

Die flauwekul ken ik ook. meteen na de derde baustelle ga je er af en dan links. Afijn we stonden mooi aan Frankfurt Oder en hebben toen maar eens gebeld. Moesten in Berlijn wezen toen.

 

Of naar Stuttgart. Die mannen rijden wel even voor je aan kan je zo volgen. Hun in een dikke audi ik in een volkswagen transporter. na Koln ze nooit weer gezien en bij Frankfurt de keuze moeten maken tussen lang parkeren of kort parkeren. Stonden we op de luchthaven😂😂

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 uur geleden zei Durashift:

 

Precies. Ik had het laatst in Oudewater. Daar zit een bouwstoffenhandel.. midden in het dorp met drie inritten om het  bedrijf op te komen, waarvan 1 voor vrachtverkeer.

Omschrijving: toilet staat achter op het terrein, om het gebouw heen..

 

 


Dat is niet midden in het "dorp", de plek waar ik als krullenjongen begonnen ben.

Toen was het wel buiten de stad, maar nu dus is het toch nog niet echt midden in de stad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Nee, geheel midden in het dorp zal het niet zijn.. ik kwam er ook via de buitenkant.. maar die andere kant (particuliere zijde) leek mij wel dicht bij het water te liggen..

 

Maar goed, Oudewater is toch al niet mijn favoriete plek om te rijden.. als je dus dat dorp in moet en met bruggetjes geconfronteerd wordt waar je niet over mag. :mad:

 

Ik moest ook aan de noordkant van het water zijn, ergens midden langs die dijk.. en daar had ik achteraf vlak na jouw standplaats in kunnen rijden, als ik e.e.a achteraf goed begrepen had.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ben er net weer geweest, de eerste auto zei dat het bruggetje bij Linschoten dicht was door werkzaamheden, dus via Oudewater (755 jaar stadsrechten 😉 ) gereden.

Moest bij de Vrouwenbrug naar de smalle kant, daar gelost en er via de Vrouwenbrug  Linschoten weer uit want de brug was niet dicht.

Maar ben ook wel 's de hele smalle kant uitgereden, als je daar asfalt in je spiegel ziet, zit je er aan de andere naast...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
15 uur geleden zei Durashift:

Maar goed, Oudewater is toch al niet mijn favoriete plek om te rijden.. als je dus dat dorp in moet

Ben er vaak genoeg geweest op het grachtje aan de zuidkant. Ene kant er op andere kant er weer af. Ging allemaal net. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden