[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Distributie chauffeur bij de Jumbo


Sjonnie*camaro

Vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
52 minuten geleden zei Marotrans:

Om dat zijspoor even op te breken: Bakker rijdt de winkeldistributie voor COOP,  koel vanuit Deventer en warm vanuit Gieten. 

 

Het enige wat Loos doet is aanleveren op de beide DC's en (dat heb je dan misschien net eens gezien road train) 'n enkele winkel voorzien van wat wijn. Waarom dat is weet ik ook niet, gebeurt ook bij bepaalde Jumbo winkels. Of die ondernemers dan meer mogen buiten de organisatie om of dat het van de afzender uit gaat weet ik niet.

  

Aha, ik vroeg me al af of de koelmotor in de zwanenhals van de dubbeldekkers zat weggewerkt, maar blijkbaar hebben ze geen koelmotor nodig.😁

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 14-4-2019 om 00:38 zei nnndoh:

bofkont. Op mijn DC moet ik zelf laden. bij de winkels zelf op de klep zetten, zelf van de klep rijden en zelf over de drempel van de winkel duwen. als de wagen leeg is, strompel ik weer achter het stuur voor de volgende winkel

 

Jullie hebben wel sinds een poosje een mooi nieuw DC zag ik. Dat zal wel een stuk schelen hoop ik?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
9 uur geleden zei Domino:

Jullie hebben wel sinds een poosje een mooi nieuw DC zag ik. Dat zal wel een stuk schelen hoop ik? 

 

Hubbie plaatst zelf de containers in de auto, magazijnmedewerkers rijden de container evt naar de auto. De containers staan bij een dock klaar in rijen. Dat de chauffeur ze zelf in de auto zet heeft te maken met dat hij weet welke waar moet komen te staan. En in welke volgorde. Hij heeft er voor doorgeleerd, zo'n magazijnmedewerker niet. Het is wel eens gebeurd dat een verkeerd beladen auto omgekieperd is. Geen enkel bedrijf wil in de krant als file-veroorzaker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

In 20 jaar is er veel veranderd in winkeldistributieland. Tenminste bij de meeste DC's wel.

Het is veel vrouwvriendelijker geworden :ja:

Je moet er alleen een beetje handigheid in krijgen al moet er bij sommige winkelketens nog wel best veel kracht gebruikt worden.

Maar overal zoeken ze chauffeurs voor dit werk, dus je hebt het tegenwoordig voor het uitkiezen, al zal je bij de enen meer km maken dan bij de andere keten.

 

Voor AH vind ik het minst zwaar werk en ik heb nog nooit commetaar gehad omdat ik niet uit kwam met mijn manifest uren.

Ik vraag mij wel eens af of er chauffeurs zijn,  niet van horen zeggen, die de uren die ze te kort komen niet vergoed hebben gekregen van hun werkgever?

Ik zie dat manifest meer als inschatting hoe laat je bij een winkel bent zodat ze daar rekening mee kunnen houden.

Dat ze niet nét allemaal in de kantine zitten, en de pompwagens aan de andere kant van de winkel staan.

Overigens kunnen de winkels, in ieder geval bij AH, op de pc zien hoe laat deze aankomt.

 

De containers worden met een pompwagen voor je in de wagen gezet. Met lossen moet je wel eens iets omzeten, maar daar krijg je ook de tijd voor.

Het is zeker niet zo dat je wanneer je 3 winkels mee hebt om te lossen, je ook van 3 winkels fust mee moet nemen!

Het is zeker niet verstandig om te lopen stressen.... wat niet kan kan niet.

Schade rijden is het laatste wat je wilt, dus haast.... nee volgens mijn werkgever is dat de verkeerde werkhouding. Dus betaald hij ook alles maar....wat hij dus ook doet.

In de winkeldistibutie mag je geen haast hebben onder het rijden, voor je het weet heb je iemand onder je wagen leggen.

Wel zou het zo kunnen zijn dat met gaat vragen hoe het komt wanneer jij altijd uren te kort hebt en een ander niet.

 

Overigens zijn er gerust wel instructies over veilig lossen en dan nog wat, wat zijn scholieren. 

Wordt het personeel al jonger of worden wij al ouder :zegtniets:

 

Voor de chauffeur geldt:

* maximaal 3 ladingdragers op de klep (dus geen 4 of 5)

* lichtste container in het midden

*klep laten zakken en stilhouden vlak voor kantelpunt 8

* pas na teken van de lossers de klep laten kantelen

* lossen met "hulpmiddelen" zoals een Grolschbeugel, om bediening laadklep vast te zetten, is ten strengste verboden!

 

Voor de winkel-medewerkers geldt:

* lossen met 2 personen achter de klep

* houdt minimaal 2 meter afstand totdat klep stil hangt 

*sta in spreidstand en plaats één voet op de klep (druk wielstoppers in) 

*geef teken aan chauffeur dat klep kan kantelen

* begeleidt containers van de klep

* draag veiligheidsschoenen! (verplicht voor eigen winkels vanaf 1 januari 2018, voor franchise geldt dringend advies)  

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei Nagamiji:

 

 Dat de chauffeur ze zelf in de auto zet heeft te maken met dat hij weet welke waar moet komen te staan. En in welke volgorde. Hij heeft er voor doorgeleerd, zo'n magazijnmedewerker niet. Het is wel eens gebeurd dat een verkeerd beladen auto omgekieperd is. Geen enkel bedrijf wil in de krant als file-veroorzaker.

 

Welja, geef de magazijnmedewerker maar de schuld :D :D:nee:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest

Procedures genoeg over het algemeen en natuurlijk willen de winkels niet in de krant. Ik rij nog wel eens voor de LIDL vanuit Hveen maar ook bij die winkels helpt men goed mee en halen alles van de klep af.😏 En meestal als je zelf rustig bent dan is de ander dat ook wel en als je de ander het gevoel geeft dat je met hun mee denkt dan loopt het vaak wel goed.👌

bewerkt door doemijnbest
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
7 uur geleden zei Nagamiji:

 

Hubbie plaatst zelf de containers in de auto, magazijnmedewerkers rijden de container evt naar de auto. De containers staan bij een dock klaar in rijen. Dat de chauffeur ze zelf in de auto zet heeft te maken met dat hij weet welke waar moet komen te staan. En in welke volgorde. Hij heeft er voor doorgeleerd, zo'n magazijnmedewerker niet. Het is wel eens gebeurd dat een verkeerd beladen auto omgekieperd is. Geen enkel bedrijf wil in de krant als file-veroorzaker.

Ja maar waar Nnndoh werkt zijn ze er wel op vooruit gegaan qua DC, als ik de juiste voor me heb 🙂

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het mooiste laaije was toendertijd bij super de boer in Den Bosch.

Heb daar omstreeks 2009 ff gereden via een charter van Jumbo omdat de super de boer sjauffeurkes toen naar Veghel moesten en daar met de hand de karren in de oplegger moesten rijden LOLLOL

In Den Bosch pakte je een lange truck en plofte je er 4 tegelijk overdwars in.
Diegene die de vracht klaar zette die zette altijd de lichte karren bij elkaar en die zette je ook in 1 rij in de auto zodat je ze er makkelijk tussenuit kon halen met lossen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 16-4-2019 om 15:35 zei Domino:

Ja maar waar Nnndoh werkt zijn ze er wel op vooruit gegaan qua DC, als ik de juiste voor me heb 🙂

Klopt.... maar de auto's zijn ruk.  verder word langzaamaan de winkel formule aangepast en worden alle MCD's , boons markten.

en helaas nog geen vrouwelijke chauffeurs in dienst.

bewerkt door nnndoh
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators
1 uur geleden zei nnndoh:

.... maar de auto's zijn ruk. 

Heb ik me altijd afgevraagd: wat is de achtergrond van die achterlijk lange wielbasis van de trekkers??

Het zal best beter veren, maar dat voordeel lever je met manoeuvreren weer in...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 13-4-2019 om 20:03 zei henri:

ik heb zelf ongeveer 10 jaar regelmatig voor een grote supermarkt keten gereden.

maar nooit meer als 4 adressen per dag gehad.

dus dat vele adressen valt nog wel mee.

en het zware werk viel ook wel mee.

op het dc deden de medewerkers de containers in de trailer rijden.

bij de winkels hoefde ik ze alleen maar op de laadklep te zetten.

en het winkel personeel moest ze er af halen.

Fijn dat het goed bevallen is! Niet iedere chauffeur komt weg met 4 adressen, daar zit verschil in. Het zware werk is natuurlijk voor iedereen anders, bij onze buurtsupermarkt staat iedere week een dame te lossen!  Bij de winkels zou je geholpen moeten worden, echter is dit in praktijk niet altijd zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
19 uur geleden zei Marotrans:

Heb ik me altijd afgevraagd: wat is de achtergrond van die achterlijk lange wielbasis van de trekkers??

Het zal best beter veren, maar dat voordeel lever je met manoeuvreren weer in...

 

Beter gewichtsverdeling als er ook een zware voor as op.zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei shompie:

 

Beter gewichtsverdeling als er ook een zware voor as op.zit.

Zijn ze bij ons ook mee bezig omdat we eigenlijk iets te zwaar zijn op de trekas. En meer rijcomfort. Nu zijn ze nog aan het meten of de koppeltafel wel ver genoeg naar voren kan  zodat je evengoed nog bocht kan maken en op goede gewicht uit komt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
1 uur geleden zei roadtrain:

Zijn ze bij ons ook mee bezig omdat we eigenlijk iets te zwaar zijn op de trekas. En meer rijcomfort. Nu zijn ze nog aan het meten of de koppeltafel wel ver genoeg naar voren kan  zodat je evengoed nog bocht kan maken en op goede gewicht uit komt. 

 

Ik ben er mee bezig geweest toen ik voor Hsf reed. Altijd net ff te zwaar. 10 ton's voor as en wielbasis van 4.10 ipv 3.80. Scheelt meer dan een ton. Bij Hsf hebben ze het toen een poosje zo gedaan op de vestiging Winterswijk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei roadtrain:

Zijn ze bij ons ook mee bezig omdat we eigenlijk iets te zwaar zijn op de trekas. En meer rijcomfort. Nu zijn ze nog aan het meten of de koppeltafel wel ver genoeg naar voren kan  zodat je evengoed nog bocht kan maken en op goede gewicht uit komt. 

Steunpoten verwijderen scheelt een heel stuk.

 

Of koppelen jullie nog wel eens een geladen oplegger af?

 

De Schmitz kippertrailers hebben standaard geen steunpoten meer. Gewoon 2 kokers in L-vorm aan elkaar gelast welke je voor het afkoppelen in een profiel van de oplegger schuift.

 

Wij rijden, in NL, altijd met het maximale toelaatbare gewicht, hebben 9 tons voorassen en hebben de gewichtsverdeling altijd in orde. Zowel met de starre kippers als met de stuurtrailers, terwijl de schotel op de zelfde plaats blijft staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden