[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Diensstijd overschreden


TukkerTrucker1978

Vraag

  • Forumlid

Hallo allemaal,

Ik ben sinds september 2018 chauffeur, kom heel af en toe in duitsland en belgië......van de week heb ik mij verdorie helemaal misberekend met met mijn diensturen...(15)

Ik ben 6.45 begonnen met rijden en gestopt om 23.45, ben ik TOTAAL niet blij mee (jah ik weet dat het stom van me is) nu zei mij baas tegen mij dat het in de duizenden euro’s kan lopen voor mij en me baas..... heb even opgezocht op internet,ma ik kan niet echt wat vinden....kunnen jullie mij helpen wat de evt boete zijn kan of een site? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
Gast doemijnbest

Ik weet zo geen site waar je de boetes zo kunt vinden en weet ook niet of die er is. Het kan idd in de duizenden euro's lopen zo'n boete want is een economisch delict oftewel valse concurrentie. In NL vallen de hoeveelheid controles wel mee en hoe langer er overheen gaat hoe kleiner de kans dat je er alsnog een bekeuring voor krijgt. In België en Dsl kunnen ze lastiger zijn.  Heb je een speciale reden gehad waarom je zolang gewerkt hebt ? Zit je ook over je rijuren heen ? Dat weegt zwaarder dan over je diensttijd en zul je over het algemeen sneller een bekeuring voor krijgen. Als er een reden voor was maak dan een uitdraai van die dag en schrijf alles erop wat je kunt verzinnen.😏

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest

komt goed hoor, als het een trent is dan ben je vaker het haasje dan dat het een uitzondering is maar maak er geen gewoonte van.🤣

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest

Is genoeg over te vinden en ook in tabelvorm die je kunt uitprinten en bij je houden. Altijd handig als je er niet 100% in thuis bent.👌

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

ONVOLDOENDE DAGELIJKSE RUSTTIJD VAN MINDER DAN 9 UUR, INDIEN VERKORTING IS TOEGESTAAN

B 2.5:1 (4)

ATBv

2.5:1 lid 2

Art. 8 lid 2 Ver. (EG) nr. 561/2006 / Art. 8 lid 2 AETR

Onvoldoende dagelijkse rusttijd van minder dan 9, uur indien verkorting is toegestaan

Minder dan 9 uur

Werkgever / Zelfstandige

€ 100,–

Ja

Ja

B 2.5:1 (5)

ATBv

2.5:1 lid 2

Art. 8 lid 2 Ver. (EG) nr. 561/2006 / Art. 8 lid 2 AETR

Onvoldoende dagelijkse rusttijd van minder dan 9, uur indien verkorting is toegestaan

Minder dan 8 uur

Werkgever / Zelfstandige

€ 200,–

Ja

Ja

B 2.5:1 (6)

ATBv

2.5:1 lid 2

Art. 8 lid 2 Ver. (EG) nr. 561/2006 / Art. 8 lid 2 AETR

Onvoldoende dagelijkse rusttijd van minder dan 9, uur indien verkorting is toegestaan

Minder dan 7

Werkgever / Zelfstandige

€ 550,–

+

€ 100

 

https://wetten.overheid.nl/BWBR0021874/2014-05-31#Bijlage1    

 

Dit is wat ik zo zo snel kon vinden maar staat bij dat dit tot  maart 2016 gold 

 wat overigens ook in de boetecatalogus(2014) hier op  forum staat.

 

 

Ja

Ja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Zorg dat je er een ruime rust achter hebt en geen kniesoor die er om maalt dat je 1 dienstuur te veel hebt, of je moet een echte zeikerd treffen.

Je zou een printje kunnen maken en er  artikel 12 van Eu561/2006 op zetten.

Dit beteken dat er gevaar voor je lading was, en in jou geval moest je veilig parkeren.

Heb ook wel eens 11 en een half rijuur gehad en zat vol met levende dieren, tja en dan kan je niet zomaar weer ff 9 uurtjes maken.

( weer dat printje )

Dus gaan met die banaan en dan zowiezoo niet meer dan 4 en een half uur aaneengesloten, dus wel je 3 kwatiertjes ertussen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Wat de hoogte van de boete is of kan worden is echt niet te zeggen. De ene agent in frankrijk rekent voor dat uurtje 135€ terwijl een andere agent er weer 500€ voor rekent. In duitsland zijn de boetes ook heel verschillend aangezien daar per provincie de boete bedragen geregeld zijn. Over het algemeen als de bedragen in de duizenden euro’s lopen heb je heel wat meer misdaan dan een uurtje diensttijd overschreden al willen ze je in de kroeg doen geloven dat dat echt maar voor 5 minuutjes te lang was. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
53 minuten geleden zei shompie:

Ik zo me om dat uurtje geen zorgen maken.

 

19 minuten geleden zei Kiepenboer:

Zorg dat je er een ruime rust achter hebt en geen kniesoor die er om maalt dat je 1 dienstuur te veel hebt, of je moet een echte zeikerd treffen.
 

Dat ene uurtje niet mss , maar dat tweede he:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
12 minuten geleden zei zoetwatermatroos:

 

Dat ene uurtje niet mss , maar dat tweede he:rolleyes:

 

En dat 2e uurtje te weinig rust, TS heeft het over 6:45 tot 23:45, maar met 6:44 of 23:46 worden dat 3 uur te kort gerust. Het verschil tussen 6:59 en 7:00 rust is € 650,=.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Zeer zeker als je weinig over de grens komt: niet achter iedere boom staat een agent hoor ;)

 

Het blijft in je achterhoofd hangen, dat weet ik, maar om nou een maand lang schichtig en met gebogen hoofd door het leven te gaan? Lijkt mij niet nodig.

Ik ben wel één keer van de weg gehaald voor een algehele controle van (toen nog) schijven en vrachtbrieven en dat was in België; ik rijd m'n rondjes sinds 1991.

Dus voor 'n kans van 1 op 0,0000000001  op 'n prent gewoon doorgaan met adem halen!

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest
40 minuten geleden zei Pierre:

 

 

Ik vraag me serieus af waar jullie al deze 'wijsheid' vandaan halen....

nou hier ..……….en lijkt me vrij logisch dat het een economisch delict is, immers je benadeeld iemand die zich wel aan de regels houdt en dit wordt relatief zwaar gestraft.

 

Economische misdrijven

Bent u verhoord of aangehouden of heeft u een dagvaarding of een gerechtsbrief ontvangen omdat u zich bijvoorbeeld niet heeft gehouden aan de wettelijke openingstijden van uw winkel of omdat uw beroepschauffeur zich niet heeft gehouden aan de rij- en rusttijden? In die gevallen gaat het om een economisch misdrijf. Economische misdrijven zijn misdrijven die een economische insteek hebben.

 

Bron:https://www.strafrechtadvocatenwijzer.be/economische-misdrijven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest
21 minuten geleden zei TukkerTrucker1978:

Waarschijnlijk meegemaakt,of sommige controleurs n gedeelte in eigen zak hebben gestopt🤔

Zonder kaart rijden is dacht ik het duurste en kost een paar duizend euro.😏

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Of rijden met kaart van iemand anders € 4400,=, die 4400 is in de boetecatalogus het maximale.

Er staat ook daar wel een onduidelijkheid in

Citaat

Het niet zorg dragen dat de tachograaf wordt onderzocht bij wijziging aan het motorrijtuig waardoor wegdraaital of bandenomtrek zijn beïnvloed

(rij- en rusttijden worden niet juist geregistreerd)

 

Dit suggereert dat de klok beïnvloed wordt door de bandenmaat, de reistijd wordt er wel door veranderd, maar niet de klok als zodanig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest

Ja de  ¨verhalen¨ die ken ik maar het blijft een economisch delict omdat je de concurrentie vervalst , dat is de achtergrond van de wet en dat het niet zo zwaar bestraft wordt doet daar niet zoveel aan af maar ben het met je eens dat er veel indianenverhalen zijn hier omtrent. Heb in Frankrijk ook nooit grote problemen gehad gelukkig maar heb het dacht ik ook wel aardig op orde.😏

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
25 minuten geleden zei doemijnbest:

Ja de  ¨verhalen¨ die ken ik maar het blijft een economisch delict omdat je de concurrentie vervalst , dat is de achtergrond van de wet en dat het niet zo zwaar bestraft wordt doet daar niet zoveel aan af maar ben het met je eens dat er veel indianenverhalen zijn hier omtrent. Heb in Frankrijk ook nooit grote problemen gehad gelukkig maar heb het dacht ik ook wel aardig op orde.😏

Een economisch delict is t niet,of je moet eigen rijder zijn o.i.d.

Verder heb je je diensttijd niet overschreden( diensttijd bestaat niet) maar heb je te weinig rust gehad( binnen de 24 uur).

Google daar maar eens op,dan zul je verder komen in je zoektocht naar de hoogte van de boete.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Pierre:

 


Overigens kan ik nu inmiddels -o.a. uit eigen ervaring- wel zeggen dat men elkaar hier veel banger en gekker zit te maken dan werkelijk nodig is. De soep word bij lange niet zo heet gegeten als ze word opgediend, zelfs in Frankrijk niet...;)


Daar was ik al langggg achter, zelfs toen men nog veel contact had via de 27 MzeverLOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei road train:

Nou ik zou me eigen niet zo druk maken .  Hoe vaak houden ze je nou aan voor controle misschien 2x per jaar .  En die 28dagen zijn zo voor bij .maak je niet zo druk  :bey:  

 

En als je hier iets vraagt krijg je 10.000 antwoorden .


Wij worden regelmatig hier in NL door de NVWA aangehouden, tijd geleden toevallig bij Kortrijk moest ik mee achter zoeen Belse motormuis.
Tja de Belse NVWA, maar zowel in NL als in andere landen hebben die alleen oog voor de dieren die aan boord zitten🐓🐓🐓.

Nou heb ik zitten denken wanneer de RVI me de laatste keer heeft aangehouden, pfffffft die bestaat al lang nie mer ILenT moet da zijn.

Ik zou het bij got nie weten, maar kan wel 20 jaar geleden zijn

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
22 minuten geleden zei Kiepenboer:


Wij worden regelmatig hier in NL door de NVWA aangehouden, tijd geleden toevallig bij Kortrijk moest ik mee achter zoeen Belse motormuis.
Tja de Belse NVWA, maar zowel in NL als in andere landen hebben die alleen oog voor de dieren die aan boord zitten🐓🐓🐓.

Nou heb ik zitten denken wanneer de RVI me de laatste keer heeft aangehouden, pfffffft die bestaat al lang nie mer ILenT moet da zijn.

Ik zou het bij got nie weten, maar kan wel 20 jaar geleden zijn

 

Jij rijdt met levende have  .wij weten niet waar hij mee rijdt  hij is alleen maar bang met  met z'n over treding dat hij te lang gereden heeft .en na dit verhaal hoor je hem waarschijnlijk nooit meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden