[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

CB antenne 27mc Scania next gen


Jv1

Recommended Posts

  • Forumlid

Goedendag, Heeft iemand zijn / haar vingers al durven branden aan het belabberde bereik van de af-fabriek antenne van de next-gen Scania pgrs serie voor her 27mc bakkie? 

 

Waarschijnlijk verf die de massa blokkeert?! (Eerste ingeving) 

 

in mijn geval S cabine hoog dak (antenne bestuurderskant zijkant dak)

 

bvd Jeroen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Verf of niet, die standaard installatie gaat gewoon nooit fatsoenlijk werken.

Je kan niet anders dan helemaal opnieuw beginnen en het standaard zooitje te laten voor wat het is. Op de bestaande situatie door borduren is gewoon zinloos en een verspilling van geld. Heb het geprobeerd, dus ik spreek uit ervaring.

 

'T is al weer even geleden, maar als ik me goed herinner bij de Scania, had ik een stuk plat stalen profiel gebruikt en op het bovenste deurscharnier bevestigd die vervolgens 30/40 cm verticaal doorstak naar boven, bovenzijde 90 graden omgezet om zo een horizontaal vlak te creeren waar de antenne voet op kon.

Zodoende creerde ik een situatie waarbij de antennevoet boven de buitenspiegel kwam te staan (altijd zo ver mogelijk van de cabine af!)

Vervolgens een Sirio P5000 antenne of vergelijkbare antenne er op   Dan ben je in business.

Helaas zijn de foto's die ik er van heb gemaakt achtergebleven in NL, dus kan ik die niet delen.

Geef je ogen goed de kost bij Italiaanse en Spaanse collega's, daar zitten er een aantal tussen die creatieve oplossingen hebben bedacht die naar mijn mening (kunnen) werken.

 

bewerkt door Tobmaran
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bedankt voor je reactie Tobmaran, is een goed alternatief! Heb het nog niet gezien bij een zuid Europese collega op dit nieuwe model., kwestie van tijd. Bij de vorige R serie in overvloed idd Italiaan Spanjool Portugees die weten er raad mee. 

 

Ik hoef persoonlijk niet de andere kant van het land te bereiken., heb nu een km of 10 met ‘n daf ssc, das prima. 

 

Ik hoop nog op een reactie van iemand die met dit specifieke model (next gen) Scania al in de weer is geweest, vervolgens ga ik eerst zelf effe tobben, en als redmiddel houd ik jou oplossing in gedachte ;) 

 

mvg Jeroen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Helemaal met je eens als het om een ideale positie gaat....midden op het dak dus.

Helaas is dat praktisch niet uitvoerbaar in de zin dat die antenne bij het 1ste de beste viaduct aan vellen gereden wordt.

In de door mij geschetste situatie zal de antenne zeker iets boven de daklijn uitsteken, maar tevens naast de cabine staan, vandaar het advies de antenne zo ver mogelijk van de cabine af te houden.

Wat je ook doet bij een vrachtwagen (zeker bij de high roofs), ideaal wordt het nooit, het blijft compromissen sluiten 😥

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...
  • 4 weeks later...
  • Forumlid
Op 1-10-2019 om 19:47 zei Vico:

Hebben mij altyd  gezegt 2/3 boven cabine uit mits mogelijk antenne mot kieke, 

 

mmmm ik heb zelf een antenne van 1.80

een wilson 1000

 

als je dan ook nog een spoiler op je cabine hebt...

 

slaat die tegen iedere brug aan... :D 

 

als het hoogste puntje nu eens 4.10 is...van je antenne houd je in ieder geval iets over..van je antenne

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden