[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

'Didi's Vluchtstrook'


didi notknown

Recommended Posts

  • Forumlid

 

 

'Wel thuis en prettig weekend!' 

 

Elke vrijdagavond gaan het Poolse buurjongetje van 11 en ik samen lopen. Nordic walking. Sjokken met stokken zogezegd. Onder het lopen praten wij over vanalles. Een aantal weken geleden ging het gesprek ineens over belasting. Hij vroeg me uit te leggen hoe dat werkt. Dat deed ik.

 

Rustig legde ik hem uit dat elke werkende mens hier geld aan de regering geeft en dat geld komt in een potje terecht. Van dat potje kunnen er dingen gekocht worden zoals zijn school, het zwembad en die snelweg waar wij altijd onze pauze houden tijdens de wandeling. 

Tijdens die pauze staan we op een loopbrug over de snelweg en we zwaaien naar het verkeer onder ons. Sommige mensen zwaaien terug en vaak toeteren de vrachtwagens naar ons. 

 

Eigenlijk zouden we die mensen moeten bedanken vond hij en ik was het daar volledig mee eens. Dus een aantal weken staan hij en ik op die bewuste brug met een spandoek. In grote letters staat er 'WEL THUIS EN EEN PRETTIG WEEKEND !' te lezen. Wij scoren er goed mee. Vrolijke mensen, getoeter, gooien met lichten en heel veel gezwaai.

 

Hij weet dat ik een groot fan ben van alles wat met transport te maken heeft en stelt me er vaak vragen over. Dan leg ik hem uit dat zonder deze mensen heel ons land, heel Europa, zelfs heel de wereld stil zou staan. Wij zouden niets meer te eten hebben en geen auto zou meer kunnen rijden. Kortom; op die brug staan op vrijdag 1 jongen en 1 vrouw die ontzettend blij zijn met jullie. Trots op jullie. Dankbaar voor wat jullie dag in dag uit, jaar in jaar uit voor ons doen. Daar zwaaien wij onze armen voor uit de kom zoals Jakub vaak lachende zegt.

 

Maar vandaag ben ik boos op jullie. Teleurgesteld. 

 

Heel de week volg ik het nieuws over Engeland. Zie ik daar honderden chauffeurs stil staan. Mensen die naar huis willen. Graag naar huis willen voor Kerst. Dagen staan die mensen daar vast. Zonder toilet, zonder douche, zonder extra eten. Als ratten in de val omdat de grenzen zijn gesloten. Er staan chauffeurs tussen waarvan de vrouw elk moment kan bevallen. Er staat een chauffeur tussen welke medicijnen nodig heeft en die raken een beetje op nu. Er staat een chauffeur tussen waarvan haar moeder op sterven ligt. En al die andere chauffeurs die hun familie missen.

 

En hoeveel steun krijgen ze van hun collega's? Hoeveel is hier op deze site erover te lezen? Eén berichtje en zes reacties. Dat is alles. En daar ben ik boos om. Kwaad om zo weinig medeleven. Jij had daar ook kunnen staan. Wees dankbaar dat je hier bent en bidt voor je collega daaro. 

 

Wat is er gebeurd met jullie? Waar is de passie en de liefde voor het beroep van chauffeur gebleven? Gaat het alleen nog maar om geld? Waar is de trots heen gegaan? Kunnen we nog alleen maar klagen over vanalles? 

 

Bekijk je positie nog eens van dichtbij. Kijk wat een prachtig beroep je hebt. Welk een goed werk jij doet. Neem afgelopen jaar eens onder de loep. Hoeveel vrachten heb je niet afgeleverd? Hoeveel bedrijven konden blijven draaien door jou? Hoeveel machines kunnen er draaien omdat jij de onderdelen leverde?  Hoeveel Kerstdiners staan er komende dagen op tafel dankzij jou? Hoeveel huizen konden er gebouwd worden, waar mensen blij mee zijn, dankzij de aanvoer van materialen door jou? Kijk eens wat een mooie vrachtwagen je onder je kont hebt. Sieraden op het wegdek noemt kleine Jakub ze. 

 

Jaren geleden stond er een chauffeur op mijn werk aan de koffietafel. Lachende vertelde hij hoeveel uren hij die maand al gewerkt had. Hij genoot van elk uur en elk aspect van zijn vak. Toen ik hem daar een complimentje over gaf zei hij lachende: 'Ik kan niet anders, want snijd je mijn polsen open dan komt er geen bloed uit maar diesel! " In al die polsjes van jullie heeft ook ooit die diesel gestroomd, waarom nu niet meer?

 

 

Voor al die chauffeurs die nog in Dover staan; ik hoop van harte dat ik virtueel het spandoek voor jullie kan laten wapperen. 

' WEL THUIS EN EEN PRETTIG (KERST)-WEEKEND !  '

 

.

 

 

 

  • Like 6
  • Thanks 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

de wereld veranderd.... 

kijk maar hoe ze hier tegen elkaar reageren...

 

het lijkt wel eens dat... de politiek de mensen tegen elkaar uitspeelt.....

of de politiek tegen elkaar...zodat de mensen daar de dupe van worden...

 

dat de mens hier overal in mee gaat.... is wel een dingetje..

niemand schijnt er anders erover na te kunnen denken..

tja....  we hoeven ook niet meer na te denken...wordt voor je gedaan..

en ieder die daar anders over denkt...past er gewoon er niet meer tussen..

en wordt ongenadig de pan in gehakt...

een gewone discussie is ook niet meer mogelijk...

er wordt meteen met woorden gegooid die een hatelijke bijbedoelingen hebben....

het kan schijnbaar gewoon niet meer zonder....

 

 het feit dat ze daar staan in Engeland.

is der eigen schuld.....moeten ze daar maar niet naar toe gaan..

ze wisten ervan.....

 

is de hedendaagse mening....

wordt weliswaar niet direct uitgesproken.....

maar het is niet zijn probleem...

 

als ik maar iets kon doen... wat verschil maakte.....

maar ik heb in het verleden veel geprobeerd..

dat 1 x zelfs leidde tot mijn ontslag...

omdat mijn collega's me steunde... tot de werkgever kwam..

ik en nog een collega bleven daar over...

de situatie is nu wel verbeterd....maar wel na mijn ontslag..

en die van mijn collega..

zodat ik er nu wel klaar mee ben...

 

ik hou me rustig en gedeisd....

wacht mijn tijd wel af...

heb ook een thuis situatie... die al 17 jaar mee speelt ..

en daardoor constant moet kiezen...

 

ik wens dit niemand toe....

zie iedereen liever lachen...

want word  de wereld een beetje dragelijker

ook wat vriendelijker...

 

wens ook de chauffeurs in Engeland veel sterkte toe..

ik hoop ganser hart dat er in no time een oplossing komt ...

 

meer als dit kan ik er niet meer voor doen...:(

  • Like 4
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 uur geleden zei tiny:

het lijkt wel eens dat... de politiek de mensen tegen elkaar uitspeelt.....

of de politiek tegen elkaar...zodat de mensen daar de dupe van worden...

 

dat de mens hier overal in mee gaat.... is wel een dingetje..

niemand schijnt er anders erover na te kunnen denken..

 

Ja dit, dát is dit jaar wel gebleken zeg.

 

Denk je er iets anders over, sta je tegenwoordig in de (digitale) wereld zowat meteen aan de 'foute kant'...

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Het is schandalig zoals in paniek de grens volledig dicht is gezet. Dat kán gewoon niet meer in de huidige tijd én het is ook niet het advies in de bestrijding van een pandemie, volgens de WHO.

 

Citaat

(..) Ethical considerations

The right to free movement of persons should be considered (219). As with internal travel restrictions, border closure applied by nations should be done voluntarily as much as possible, and compulsory intervention should be involved as a last resort (219). Furthermore, the stigmatization and discrimination of individuals from affected areas and economic impacts of border closures should also be carefully considered (219, 241).

 

Acceptability

There is limited evidence for the effectiveness of border closures, and it has legal, ethical and economic implications.

 

Feasibility

Border closure in severe pandemics is technically feasible, and it may be most effective if implemented in the very early phase of a pandemic. However, the above-mentioned ethical, economic and resource implications affect its feasibility. (..)

 

https://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/329438/9789241516839-eng.pdf

 

(pagina 68)

 

Mooi document, staan over alle maatregelen om een influenza pandemie te beteugelen waar landen voor kunnen kiezen, de voors- en tegens.

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Maar goed, daar hebben de chauffeurs die nu vast staan niks aan.

Ze hebben ook niks aan een toeterprotest hier in NL, denk ik. Ja, misschien wat morele steun..

 

Waar ze wat aan kunnen hebben is het verdelen van die sneltest, denk ik. Maar ja, ga dat maar eens organiseren vanaf hier, legaal.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Laat ik allereerst even vermelden dat ik het verschrikkelijk sneu vind voor al diegenen die door overmacht daar in het UK vast staan en de kerst niet tijdig thuis konden komen.

 

En toch kan ik , hoe vreemd het ook klinkt , wel enig begrip opbrengen voor de genomen maatregelen.

De angst voor een vloedgolf aan nieuwe besmettingen door de geconstateerde mutatie is , in mijn ogen althans, terecht.

De zorg in de meeste landen stond het water al aan de lippen voordat deze mutatie al (algemeen) bekend was geworden.

 

Waar men wel kwaad op kan en mag zijn is het gebrek van/aan voorzieningen en informatie aan de VK zijde en die chauffeurs gewoon aan hun lot over lieten , wat ronduit schandalig is.

 

Nu zijn veelal de plaatjes/filmpjes over chauffeurs in Kent die de media vooral haalden maar er zijn veel meer mensen die ook last hebben/hadden van dramatische gevolgen van deze maatregelen/reisbeperkingen.

 

Nu was het doordat Frankrijk binnen een dag besloot dat er geen verkeer meer via de ferry's en tunnel werden toegelaten maar andere landen hadden het vliegverkeer al opgeschort met het VK.

Denk niet dat dit met Brexis had te maken maar gewoon uit angst dat de zorgsystemen zouden crashen , heeft Zuid-Afrika toch niets mee van doen terwijl ook vanuit daar het vliegverkeer werd verboden.

 

In een blokkade staan is gewoon kl*ten weet ik uit ervaring , helemaal bij gebrek aan informatie en onzekerheid hoe lang het gaat duren is nog het ergst van alles.

Dat geldt voor nu in het VK maar het zelfde gold voor er een EU was in diverse andere landen en in de tegenwoordige tijd met blokkades van actievoerders van allerlei pluimage.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

.

Vooral een nieuwe start....

 

 

De feestdagen komen eraan
Tijd om even stil te staan
Overdenken en bezinnen
Afsluiten of opnieuw beginnen
Wat te doen met wensen of dromen
Dingen die jou zijn overkomen
Laat ze zijn en laat ze achter
De ergste worden zachter
De mooiste krijgen een plaats in je hart
Maak ieder jaar een nieuwe start
Begin aan je oude of nieuwe dromen
Laat het leven op je afkomen
Heb lief, bewonder en geniet
Meer dan dit leven heb je niet....

 

 

Fijne feestdagen en de beste wensen voor het nieuwe jaar!

 

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden