[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

80 rijden of toch harder?


ELZEN106

Recommended Posts

  • Forumlid
5 uur geleden zei Marotrans:

Dat kan heel goed ja! 

Ik heb niets bekends gezien eigenlijk, was druk doende om met die dikke 81 km/u binnen de 4 1/2 rij-uren te blijven....

 

Alsnog maar :bey::bey: dan !

De meesten van jullie halen de 80 nog niet eens (volgens GPS)

Ik zat woensdag achter eentje die niet harder ging als 78. Snel hoeft voor mij niet, maar 78 is toch wel weinig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
55 minuten geleden zei ELZEN106:

De meesten van jullie halen de 80 nog niet eens (volgens GPS)

Ik zat woensdag achter eentje die niet harder ging als 78. Snel hoeft voor mij niet, maar 78 is toch wel weinig.

 

 

De meeste krijgen gewoon per uur betaald.... Mooie snelheid toch 78...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
15 minuten geleden zei andremast:

Tot het inhaalverbod voorbij is en dan .....emoji849.png

 

Ik kan 92 maar rijd nooit harder dan 80. Of er nu wel of geen inhaalverbod is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
36 minuten geleden zei Pierre:


En ik ga jou gewoon voorbij. Of er nu wel of geen inhaalverbod is.

 

 

Vroeger Pierre, deed ik dat ook. Altijd maar haast en stress en toen dacht ik nog dat ik een goede chauffeur was als ik sneller als een ander ging. Nu weet ik dat dat helemaal niet uitmaakt en ik als ik heerlijk relaxt 80 op.de cc rijd ik veel uitgeruste thuis kom. Maar ieder zijn ding...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Oké, ik heb het zelf aangezwengeld, de aloude discussie was te verwachten en ik vind het allemaal wel gestippeld. De teller en cc geven 85 aan, m'n navigatie 81-82 en harder kan dat hok niet. Maar de linker baan is vrij en van mij krijgen inhalers een knippertje nadien en echte opduwers een tikje op de handrem.

 

Frappant is wel, bij Addink reed ik ook altijd 82-83 en dan hoor je niemand.... Sterker: nu met een huurtrailer of één met totaalreclame achterop ook niet! Vreemd... heel vreemd.

  • Like 3
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Pierre, mijn opdrachtgever is vrij makkelijk. Ik denk als ik de hele dag rücksichtslos 90 rijd en de ene bekeuring na de ander krijg dat hij het niet eens meld bij mij en ze zo betaald. 

 

Ik rij niet heel veel kilomers meer nee, maar ik doe het al.een poosje. Ook bij Westdijk en bij vd Vlist. Op de cc en 80. En ja, waar ik 90 mag rijd ik ook 90. Ik hou me eigenlijk gewoon (wat dat aangaat) aan de wet. En dat is best wel relaxt....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
13 minuten geleden zei Pierre:


Dat klopt, en rijd je 90 dan heb je er vanzelf wel weer één die je met 91 voorbij wil. Dat blijf je toch houden.
Maar waarom triest volk? Je weet de reden niet waarom men inhaalt, misschien heeft diegene haast, misschien gewoon geen zin om er achter te blijven rijden, misschien houd hij van hard rijden, weet jij veel. Anders gezegd zou het betekenen dat de snelheid die jij op dat moment rijd bepalend zou zijn voor al diegenen die op dat moment achter jou zitten en diegene die dan harder wil een triest figuur is?
Het is misschien niet altijd even handig wanneer zo iemand met een paar kilometer verschil in komt halen en daar mag je dan van alles van vinden, even een paar seconden een tikje terug en lekker voorbij laten gaan en niet teveel over nadenken. Lekker laten gaan, alleen valt dat niet altijd mee. We blijven nu eenmaal haantjes...

Ja triest....... want dan zijn ze er voor bij en dan is 85 weer net te hard en gaan ze opeens weer 83/84 rijden...... al zo vaak meegemaakt.  

Haast?..... gewoon op tijd vertrekken. 

bewerkt door roadtrain
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
16 minuten geleden zei Pierre:


Tsjaaaa... je kan keurig op tijd vertrekken, maar als je alles kon voorspellen wat je op je pad tegenkomt onderweg....:rolleyes:

Dat ga ik niet proberen goed te maken met (te) hard rijden en inhaalverboden negeren.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
2 uur geleden zei Pierre:


Tsjaaaa... je kan keurig op tijd vertrekken, maar als je alles kon voorspellen wat je op je pad tegenkomt onderweg....:rolleyes:

 

Dan stop je bij een Routier eerder!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
35 minuten geleden zei Pierre:


Heb je het nu tegen mij? Volgens mij waren mijn reacties in algemene zin bedoelt. Ook dat 'men' niet altijd weet wat men onderweg tegenkomt wat kan zorgen dat er nét wat meer druk op de ketel komt. Daar helpt op tijd vertrekken dan niet aan.

En wat de routiers betreft...maak je om mij geen zorgen Shompie. Ik verkeer in de gelukkige positie dat ik iedere dag zelf kan kiezen bij welke kroeg ik stop.
Ik zorg goed voor mezelf, we komen niks tekort in La France...;)

 

Ik weet dat je er niets tekort komt.

 

Dat wist ik 29 jaar geleden al 🤣

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
4 uur geleden zei Pierre:

 

Jij wil nu zeggen dat de discussie over 80 rijden aangezwengeld word door mij omdat je toevallig met 81 km/h in het rijtje Loos-Bakker-Appel thuis hoort, c.q. rijdt??
Beslist niet Maarten, beslist niet!
 

Nee Pierre, meer in het algemeen en er staan ook al meer reacties voor die van jou.

 

Hier binnen Nederland, ach.... als ik van Herentals naar Gieten moet zou ik ook willen dat het ding wat harder liep hoor, echt. Wat ik al vaker heb gezegd: die 10 minuten winst kan net het verschil zijn tussen voor hun pauze weer weg of 'n dik uur daarna. Dan verdien je wat. Maar dat geneuzel in de rest van het land? Sta je meestal gewoon aan te schuiven in de rij.

 

Het verhaal in bijv. België ligt iets anders, daar mag je 90 en rijd je gewoon voor lul voorop. Bij de vorige firma liep m'n auto na een bandenwissel 92 en dan kom je lekker mee; in NL stond de cc op 83.5 en hoorde je zelden commentaar. Ja oké, de barre gaanders met hun 'dikke'  auto's (wat dat ook mag zijn) vol spreuken in fout geschreven Engels willen altijd voorop in de rij: links ligt nog 'n baan 😉

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

hier in nederland haalt het weinig uit, ooit eens met een collega naar huis gereden vanuit huizen bij hilversum.

op de snelweg verdween hij al uit mijn zicht, bij de ring van utrecht zat ik alweer achter hem.

dat ging al een paar keer zo op de route naar huis, op de zaak zag ik hem bij de pomp.

ik was eerder klaar met tanken als hij :D 

 

dit was in de avondspits, ik reed ongeveer 83 en hij plank gas, of zover hij dit kon.....

 

nu heb ik totaal geen hekel aan ieder die voorbij komt, krijgen ook een seintje als hij in kan voegen.

tis alleen dat de regering hier een begrenzer verplicht, vroeger had je dit geneuzel niet.

was er gewoon respect voor elkaar..... 

jammer dat men nu elkaar verwijt, voor deze onnozele dingen.

 

nu zijn er inderdaad chauffeurs waar de teller niet helemaal van klopt, waar je achter zit.

en chauffeurs die iedereen voorbij rijden.

accepteer dat gewoon, niet iedereen is hetzelfde:ok:.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Gasje bij maakt wel degelijk wat uit. Gister gereden terugkomend uit italie, in duitsland begonnen, 40 ton totaal gewicht en in 4.25 390km gereden. Heerlijk, geen getob voor je en lekker rijden. En dan toch die enkele duitser inhalen en thv de palletkist gaan ze gas bij geven, dat noem ik dan weer triets volk. 

 

@Pierre ik snap niet waarom iemand die ingehaald word altijd maar van ze gas af moet. Diegene die inhaalt zou toch ook dat beetje inzicht kunnen hebben door te denken: dit heeft geen zin met 1km/h, ik blijf er wel achter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@105.510 Daar zeg je wel iets heel anders als waar hier tegen wordt ingegaan nl: 

3 minuten geleden zei 105.510:

Heerlijk, geen getob voor je en lekker rijden.

maw, bijna geen verkeer. Hier in Nederland en in veel andere landen waar overdag je van file naar file rijdt en die afstand ertussenin nog geen 50km is behaal jij ook geen tijdwinst met 10 km/h verschil. BTW dit is ooit onderzocht door een Engels tv programma door 2 chauffeurs een week lang te volgen en ik geloof dat [ tijd versus werk versus kosten ] aan het einde van de streep opleverde dat het geheel duurder zelfs duurder werd voor de ondernemer naarmate er harder werd gereden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei RobNiat:

 

Heel simpel: diegene die ingehaald wordt kán langzamer. Die inhaalt kán niet harder. 

 

Collegiaal. En vooral sociaal naar het achterop komend verkeer toe. 

 

Dus telkens als er een " collega" met 1 km/u verschil besluit mij te gaan inhalen moet IK van het gas ?

Lijkt me juist collegialer als die besluit dan maar niet in te halen en zelf ff van het gas te gaan, lijkt me

 

  • Like 5
  • Thanks 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

tuurlijk wel, bij dat soort situaties

Maar als ik al een half uur een collega naar me toe zie kruipen en die wil zo nodig mij gaan inhalen dan vindt ik dat geheel zijn eigen beslissing

En dat betekend dan niet dat ik me aan moet passen omdat meneer al een half uur met een minimaal verschil aan snelheid mij perse kost wat kost wil inhalen

Dat bedoel ik ermee

 

En ja uiteraard hou ik er rekening mee bij invoegen of dat iemand het even verkeerd ingeschat heeft bij een stijging bij viaduct

Lijkt me logisch

(en ik rij 92 dus heb dit nooit bij de hand 😉 )

  • Like 4
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vaak rijdt er voor mij ook iemand met de zelfde snelheid, en die daar voor.....en daarvoor.... 

Ik hou graag afstand, ik weet het sterker te vertellen. Mijn wagen houd automatisch in wanneer er iemand voor mij rijdt. Dit

 is pas vervrelend voor mijn achterligger die dan uit ergenis ook gaat inhalen 🙄... waardeloos. Ik laat mijn gas niet los uit collegialiteit voor de collega’s die ook 83/84 achter mij rijden.

 

Men heeft het vaak over de appeltjes en de Loosjes die de boel ophouden, maar naar mijn menig zijn dit vaak chauffeurs die het nut van inhalen met 1km snelheidsverschil niet zien. Zeker niet als het treintje die zelfde snelheid heeft. Hoe komen we toch aan al die inhaalverboden. De wegen zijn gewoon vol.

 

 

 

bewerkt door lientje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Ik vermoed dat de inperking van vrijheden ook debet hieraan is.

"Vroegah" kon je op links, ff gassen en weer terug naar je "eigen" snelheid.

Nu, dankzij de begrenser gaat dat niet meer…..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In principe rijd ik altijd 83. Da's in mijn werk hard zat. Als ik inhaal trap ik soms door naar 88 en ik ga niet inhalen met 1 km verschil. In Nederland maakt het overdag geen flikker uit, de gemiddelde snelheid zal niet veel verschillen denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

als je iemand in moet halen, doe je dat zo vlug en veilig mogelijk,

en niet met 1 km per uur, want dit het geval is, maakt die 1 km per uur ook niet uit,

als je toch niet harder kan, en ze verdienen schijnbaar toch genoeg , want ik neem aan dat je tegenwoordig de boete

zelf moet betalen......

voor inhalen of te snel rijden.....

sorry, ik heb geen zin om voor de boete te werken.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 30-5-2019 om 15:52 zei andremast:

Tot het inhaalverbod voorbij is en dan .....emoji849.png

 

Zo kwam mij een keer op de A2 bij Amsterdam een eigenrijder/dikke scania voorbij met een flinke gang.

Maar bij Abcoude ging hij opeens streep 80 rijden dus ik zat al snel achter hem.

Nu heb ik nog nooit een boete gehad met 83/84 km per uur rijden met die trajectcontrole, dus ik er maar weer voorbij. Rijbanen zat :cool:

Natuurlijk kwam hij mij bij de Leidserijntunnel weer voorbij gevlogen. Prima, hij zal haaste hebben....

 

Nu loopt de A2 loopt op vrijdagmiddag nooit helemaal echt soepeltjes en bij Deil in de bocht naar de A15 richting Nijmegen waar het verkeer opstroopte, zat ik al weer vlak achter hem.

Het was een paar jaar terug in de mooie tijd toen daar nog geen inhalverbod was dus hij zal daarna wel weer gas hebben gegeven.

Blijkbaar moest hij ook richting Venlo want op de A73 bij Cuijk kwam hij mij al weer met een verbaast gezicht voorbij rijden :eek::cool:.

Met een beetje wegenkennis en weten waar het vast loopt, win je vaak wat meer tijdwinst dan plat over het stuur. :D

  • Like 3
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden