[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

80 rijden of toch harder?


ELZEN106

Recommended Posts

  • Forumlid
Op ‎30‎-‎5‎-‎2019 om 23:44 zei Pierre:

 

Jij wil nu zeggen dat de discussie over 80 rijden aangezwengeld word door mij omdat je toevallig met 81 km/h in het rijtje Loos-Bakker-Appel thuis hoort, c.q. rijdt??
Beslist niet Maarten, beslist niet!

ik heb ook ooit met een begrensde auto gereden, maar ook ooit met een auto gereden die werkelijk alles en iedereen voorbij ging. Ik verkies zeker de laatste optie, maar besef tegelijk dat vooral in Nederland dit niet altijd mogelijk en verantwoord is, buiten het feit dat je niks te bepalen hebt in hoe je werkgever de auto's afstelt. Hetzelfde probleem ervaar ik nu met mijn auto, allemaal 'geknepen' tot 86-87 échte' kilometers wat betekend dat iedere Fransman, Portugees en Spanjaard mij weer voorbij komt met een paar kilometer op de Franse autoroutes. Allemaal 3-baans, geen kip op de weg en inhaalverbod gelul. Eigenlijk hetzelfde dus, en vooralsnog geen probleem. Maar als ik rijdagen heb -iedere week wel een paar- dan gaat de plank erop en probeer ik zover te komen als mogelijk en ga ik die pareltjes uit LT en UA met oranje vest aan en film op de laptop gewoon links voorbij, zo hard als het kan. Allemaal geen tijd voor die flauwekul....en dat leer je pas als je dit werk zelf gaat doen en hier 5-6 dagen van de week zelf rijd.
Maar in Nederland gewoon 83-84 en achteraan in de rij zolang het moet en dat leg ik in normaal Nederlands ook gewoon uit, weinig eer aan te behalen hier
Alleen je word hier op dit forum gelijk afgeslacht en veroordeeld op je woord door mensen die de boodschap verkeerd begrijpen of totaal niet weten waar je over praat...:D
 

Moet er een beetje om lachen Ik rij op het ogenblik met mijn Opel corsa door heel Europa heen als ik op vakantie ben Last nog een week in Praag geweest  

Ik durf gerust te stellen 60% rijd te hard of het nu een buiten landse auto is of niet Een enkel zit tegen de 100 aan De meeste flits apparaten staan af gesteld op 88 km Zeker tussen Almere en Amsterdam Heb ze mee gemaakt in mijn tijd 20 of meer in de maand aan boeten hadden  Wat mij opvalt is Dat chauffeurs niks meer voor elkaar iets over hebben

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
16 minuten geleden zei Huub Klaassen:

Moet er een beetje om lachen Ik rij op het ogenblik met mijn Opel corsa door heel Europa heen als ik op vakantie ben Last nog een week in Praag geweest  

Ik durf gerust te stellen 60% rijd te hard of het nu een buiten landse auto is of niet Een enkel zit tegen de 100 aan De meeste flits apparaten staan af gesteld op 88 km Zeker tussen Almere en Amsterdam Heb ze mee gemaakt in mijn tijd 20 of meer in de maand aan boeten hadden  Wat mij opvalt is Dat chauffeurs niks meer voor elkaar iets over hebben

 

Huub

 

Die permanente controle tussen Almere en Amsterdam is echt een probleem. Iedereen gaat daar op de bon 🤔

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik wil meer  DRS-zones met de bijbehorende knop op het stuur! Vooral bij weefvakken waar 2 snelwegen met druk vrachtverkeer samenkomen en je op de linker baan rijdend ergens een plekje tussen alle vrachtwagens op de rechter baan moet zien te vinden. Ik word gek van dat treintje rijden en dan vooral in heuvelachtig gebied waar je voorganger telkens een paar kilometer per uur terugzakt. Alle auto's van mijn baas staan afgesteld op de maximum 90 km/h; ik rijd dat meestal niet, maar het is wel lekker dat dat dan tenminste kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
8 minuten geleden zei Pierre:


Dat lijkt me sterk als de flits apparaten tussen Almere en Amsterdam afgesteld staan op 88... :D
 

 

 

 

Opmerking was cynisch.

 

Buiten een verdwaalde overijverige ambtenaar verstopt in een vw transporter is daar voor de rest weinig te beleven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Huub heeft het zelfde probleem als de meeste automobilisten.

 

Veel snelheidsmeters geven al snel 10% te veel aan.

 

Dus als hij dan bijna 100 km/uur rijdt, volgens zijn teller, rijdt hij in werkelijkheid amper 90 km/uur. En dat kunnen veel vrachtwagens ook rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei shompie:

 

 

Opmerking was cynisch.

 

Buiten een verdwaalde overijverige ambtenaar verstopt in een vw transporter is daar voor de rest weinig te beleven.

Ik weet het omdat ik heel veel rij op deze weg Omdat ik heel veel in Almere ben Bij het tankstation staan ze heel veel Voor vrachtauto's is alles afgesteld op 88 km  Waarom weet ik dat Omdat ik een oom in de familie heb die pakt wat die kan Zelfs als je bij de staat schulden hebt Dan mag je het hokje in tot dat het betaald is Een voordeel ze denken voor jou

 

Huub 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
55 minuten geleden zei Teddybeer:

Huub heeft het zelfde probleem als de meeste automobilisten.

 

Veel snelheidsmeters geven al snel 10% te veel aan.

 

Dus als hij dan bijna 100 km/uur rijdt, volgens zijn teller, rijdt hij in werkelijkheid amper 90 km/uur. En dat kunnen veel vrachtwagens ook rijden.

Daar heb je gelijk in Mijn tellen geeft 3 km te veel  aan Waarom weet ik dat Ik heb een Tom Tom in de auto met alles er op en er aan En werkt op GPS systeem

En heb het ook op mijn mobiel GPS

trajetcontrolle kom ook van Almere naar Amsterdam

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je bedoelt misschien dat ze daar langs de A1 bij Bussum staan en verder op bij het tankstation tussen de A6 en Amsterdam er af worden gehaald? Ja daar kijken ze ook of er nog boetes open staan en of er bijzonderheden zijn met de auto of bestuurder op wie zijn naam die wagen staat. Misschien dat hij op 88 staat ingesteld omdat de parkeerplaats anders niet groot genoeg is of vanwege personeelsgebrek? 😜

bewerkt door lientje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^Die illusie kan je laten varen. Alles wordt geflitst bij de nieuwe apparatuur, en dan filtert een computer de hardrijders eruit en een agent kijkt het nog een keer na. 

 

Verder is er uitspraak van een rechter dat GPS snelheid niet wordt gezien als correcte snelheid vanwege variabele satelietstand en dat satellieten een marge hebben van 13% voor wat betreft plaatsbepaling, wanneer er meer dan 15 satellieten worden gebruikt is de afwijking nog steeds 9%. 

 

Maar eigenlijk vind ik Huub zijn oom veel erger.....

2 uur geleden zei Huub Klaassen:

Omdat ik een oom in de familie heb die pakt wat die kan

Dus heren houd je dochters uit zijn buurt:ok::p

  • Like 3
  • Haha 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 30-5-2019 om 18:35 zei Pierre:


Dat klopt, en rijd je 90 dan heb je er vanzelf wel weer één die je met 91 voorbij wil. Dat blijf je toch houden.
 


De 90 rijders erkennen hun meerdere als er een toch nog voorbij kan en tikken de cruise ff een tikkie terug😎

Heerlijk land Pierre dat FR, daar kan je teminste nog lekker door cruisen, en zelfs op de route national blijft de gang er aardig in.

Volgende week 2 keer Bessay, maar helaas allemaal nachtwerk.

Maandag op dinsdag rond 2 uur in de nacht plankgas door ParijsLOLmet 11130 van deze 🐓🐓🐓 aan boord

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De 90 rijders erkennen hun meerdere als er een toch nog voorbij kan en tikken de cruise ff een tikkie terug

 

Heerlijk land Pierre dat FR, daar kan je teminste nog lekker door cruisen, en zelfs op de route national blijft de gang er aardig in.

 

Volgende week 2 keer Bessay, maar helaas allemaal nachtwerk.

 

Maandag op dinsdag rond 2 uur in de nacht plankgas door ParijsLOLmet 11130 van deze  aan boord

Leuk s'nachts door Parijs, ik tref dan toevallig altijd een omleiding met een omleiding.

 

Let wel op bij de flitskasten op de route national, de marge is lager dan in NL. Bij 83 op de teller werd ik nog geflitst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Pierre:

 

Precies, zo werkt dat alleen begrijpt schijnbaar niet iedereen dat.
En wat je zegt; op een paar drukke trajecten, rondom Parijs en de andere grotere steden na kun je overal naar hartelust lekker doorrijden met de camion. Je hebt weinig last van ander verkeer, en het scheelt dan met 9 of 10 rij-uren op een dag wel degelijk of je met 80 achteraan in het rijtje blijft hangen of effe lekker doorgaat. Gewoon plankgas 90 km/h toegestaan, en je hoeft in ieder geval niet de hele dag met je broek vol om je heen te zitten kijken uit angst voor een flitsboete.

Let wel op als je de gang er in hebt zitten op de RN; de maximum snelheid is daar 80km/h en op sommige stukken 70 km/h, en ook in Frankrijk sterft het van de flistkasten. De boetes zijn echter standaard €45,- buiten de bebouwde kom, binnen de kom kost-ie €90,-.
Ze zijn dan weer wel zo fair in Frankrijk om nagenoeg (!!) iedere flitskast (contrôles automatiques) of radarcontrole (contrôles radars frequents) aan te kondigen middels grote borden die ruimschoots van te voren langs de weg zijn geplaatst. Fijn land, ik kom er graag... :D

 

panneau-radar.jpg

 

panneaux-signalant-les-radars.jpg

 

En met ADR is het maar 60 op de route national

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast mebo 07

Tjonge , jonge , als ze al niet de hele dag zitten rekenen om met de digi tacho op de minuut uit te komen zitten ze wel te rekenen hoeveel ze harder dan de max snelheid kunnen zonder bekeurd te worden!! Wat een gelul allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei mebo 07:

Tjonge , jonge , als ze al niet de hele dag zitten rekenen om met de digi tacho op de minuut uit te komen zitten ze wel te rekenen hoeveel ze harder dan de max snelheid kunnen zonder bekeurd te worden!! Wat een gelul allemaal!


Die gedachte heb ik ook als ik dag ritjes doe en met een uurtje of 12 op een dag en s,middags of s,avonds weer thuis ben en daar weer een rustperiode van minimaal 11 uur of langer achter komt.
Maar als je de hele week onderweg bent wil je je tijd toch zo goed mogelijk benutten.
Kijk Pierre weet zijn plekjes voor de nacht en zijn natje en droogje wel te vinden.

Maar  als ik kijk zoals gisteren de N79 en de N70  richting Chalon-sur-Saone, die vergeven is van de trucks uit Oosten en af toe een verdwaalde Fransoos, dan zal het in de rest van Frankrijk en de rest van Europa wel hetzelfde zijn,    nee niet zal maar het is hetzelfde.
Het gevecht om een plekje voor de nacht komt elke dag terug.

Wij hebben daar in mindere mate mee te maken omdat we vaak bij een boer op het erf staan en daar is meestal douch gelegenheid en je kan er rustig staan.

Om te eten kan er ook wel gebruik gemaakt worden van een autootje van de boer om in de buurt te eten.

Als we een langere trip alleen rijden is het s,nachts soms wel eens een probleem om ff 3 kwartier te maken, met de zeilen open om de hennen wat lucht te geven.
-Het liefst een beetje in de wind en niet tussen de trucks in een parkeervak.
-Niet te veel int zicht voor polizei, want bv de Duitsers kunnen al zenuwachtig worden als er een veertje uit waait, terwijl de Fransozen nog niet ziet kijken al rij je met de hele tent open..

Dus mebo zoeen gelul is het allemaal niet en iedereen heeft zijn eigen reden op iets zus of zoo te doen:ok:

bewerkt door Kiepenboer
  • Like 2
  • Thanks 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Maar ik begrijp Mebo 's opmerking wel.

Door allerlei rare regeltjes, wetjes, technische castratie's etc, is de moderne chauffeur niet meer met zijn gedachte bij zijn werk, namelijk het vervoer van goederen van A naar B.

De hele dag rekenen om met de uren uit te komen, snelheidsbeperkingen, inhaalverboden, treintje rijden en Kiepenboer haalde het weer aan, het vinden van een rustplaats, BINNEN de uren....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid


" name="Pierre" Truckfly en wat kennis links en rechts vind je altijd wel ergens plek, en in 99% altijd de garantie dat de parking niet vol staat

Heb Truckfly gedownload. Voor morgen inmiddels 2 mogelijkheden in de buurt van Gien langs de N7 gevonden

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op ‎2‎-‎6‎-‎2019 om 11:07 zei Kiepenboer:


Die gedachte heb ik ook als ik dag ritjes doe en met een uurtje of 12 op een dag en s,middags of s,avonds weer thuis ben en daar weer een rustperiode van minimaal 11 uur of langer achter komt.
Maar als je de hele week onderweg bent wil je je tijd toch zo goed mogelijk benutten.
Kijk Pierre weet zijn plekjes voor de nacht en zijn natje en droogje wel te vinden.

Maar  als ik kijk zoals gisteren de N79 en de N70  richting Chalon-sur-Saone, die vergeven is van de trucks uit Oosten en af toe een verdwaalde Fransoos, dan zal het in de rest van Frankrijk en de rest van Europa wel hetzelfde zijn,    nee niet zal maar het is hetzelfde.
Het gevecht om een plekje voor de nacht komt elke dag terug.

Wij hebben daar in mindere mate mee te maken omdat we vaak bij een boer op het erf staan en daar is meestal douch gelegenheid en je kan er rustig staan.

Om te eten kan er ook wel gebruik gemaakt worden van een autootje van de boer om in de buurt te eten.

Als we een langere trip alleen rijden is het s,nachts soms wel eens een probleem om ff 3 kwartier te maken, met de zeilen open om de hennen wat lucht te geven.
-Het liefst een beetje in de wind en niet tussen de trucks in een parkeervak.
-Niet te veel int zicht voor polizei, want bv de Duitsers kunnen al zenuwachtig worden als er een veertje uit waait, terwijl de Fransozen nog niet ziet kijken al rij je met de hele tent open..

Dus mebo zoeen gelul is het allemaal niet en iedereen heeft zijn eigen reden op iets zus of zoo te doen:ok:

Ik stuur ze altijd met de post Is veel goed koper En onderweg geen gezijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden