Spring naar bijdragen

80 rijden of toch harder?


ELZEN106
 Share

Recommended Posts

  • Forumlid
Op ‎2‎-‎6‎-‎2019 om 11:07 zei Kiepenboer:


Die gedachte heb ik ook als ik dag ritjes doe en met een uurtje of 12 op een dag en s,middags of s,avonds weer thuis ben en daar weer een rustperiode van minimaal 11 uur of langer achter komt.
Maar als je de hele week onderweg bent wil je je tijd toch zo goed mogelijk benutten.
Kijk Pierre weet zijn plekjes voor de nacht en zijn natje en droogje wel te vinden.

Maar  als ik kijk zoals gisteren de N79 en de N70  richting Chalon-sur-Saone, die vergeven is van de trucks uit Oosten en af toe een verdwaalde Fransoos, dan zal het in de rest van Frankrijk en de rest van Europa wel hetzelfde zijn,    nee niet zal maar het is hetzelfde.
Het gevecht om een plekje voor de nacht komt elke dag terug.

Wij hebben daar in mindere mate mee te maken omdat we vaak bij een boer op het erf staan en daar is meestal douch gelegenheid en je kan er rustig staan.

Om te eten kan er ook wel gebruik gemaakt worden van een autootje van de boer om in de buurt te eten.

Als we een langere trip alleen rijden is het s,nachts soms wel eens een probleem om ff 3 kwartier te maken, met de zeilen open om de hennen wat lucht te geven.
-Het liefst een beetje in de wind en niet tussen de trucks in een parkeervak.
-Niet te veel int zicht voor polizei, want bv de Duitsers kunnen al zenuwachtig worden als er een veertje uit waait, terwijl de Fransozen nog niet ziet kijken al rij je met de hele tent open..

Dus mebo zoeen gelul is het allemaal niet en iedereen heeft zijn eigen reden op iets zus of zoo te doen:ok:

Ik stuur ze altijd met de post Is veel goed koper En onderweg geen gezijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 1-6-2019 om 18:37 zei Kiepenboer:

De 90 rijders erkennen hun meerdere als er een toch nog voorbij kan en tikken de cruise ff een tikkie terug😎

Heerlijk land Pierre dat FR, daar kan je teminste nog lekker door cruisen, en zelfs op de route national blijft de gang er aardig in.

 

Op 1-6-2019 om 19:26 zei Pierre:

Precies, zo werkt dat alleen begrijpt schijnbaar niet iedereen dat.

 

Frankrijk is toch iets anders dan in het volle/ vlakke Nederland. Daar zal het verschil van mening wel in zitten.

Achter iemand blijven hangen die ook nog eens ieder klimmetje in snelheid terug valt, of die juist meer pk's heeft dan jij waardoor jij maar netaan boven komt.

Nee dan er maar voorbij wanneer dat mogelijk is. Vooraan rijden is toch het mooiste :cool: :D

 

 

Blij dat wij de caravan al een aantal jaren in Spanje laten staan.

...................Dat geklooi met die vrachtwagens altijd.:p

 

  • Like 1
  • Haha 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid
Op ‎8‎-‎7‎-‎2019 om 23:19 zei lambiek:

En aan de file´s hier in Nederland 

 

Op ‎8‎-‎7‎-‎2019 om 23:04 zei RobNiat:

Ligt net aan de versnelling zeker Bob?

Het ligt inderdaad deels aan de verkeersdrukte. Maar ook aan de planning, hoeveel rijtijd ik voor een rit krijg. Een rit die ruim gepland is rijd ik tussen de vrachtwagens en dan is 1200 toeren ongeveer 80 - 90 km/h. Te weinig tijd ingepland? Dan gaat de Cc gewoon op 100. Scheelt op een hele werkdag toch minimaal 30 liter (het afremmen en accelereren door het slalommen om de vrachtwagens heen niet meegerekend). Materieel type, de versnellingsbak. Haal ik mijn pauze op tijd of kom ik veel te vroeg binnen. Hoe goed is het asfalt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Met andere woorden sponsbob laat jij je op naaien door tijden die andere geven aan een rit .!!!!
Betaald jou werkgever dan ook de boetes die je krijgt of is dat eigen.....
Rij wel eens AH met hun manifesten.
Die tijden die er op staan zal wel ....let er niet op.
Doe mijn ding en zie wel

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

  • Like 2
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
Op 8-6-2019 om 11:01 zei bituum trapper:

^^Je meent het, ga je ruim om Antwerpen heen om dat gezeik daar kwijt te zijn, sta je bij verrotterdam een uur door het asfalt te zakken:stom:

 

Bij je vorige werkgever wast het elke keer rampwerpen, nu is het verrotterdam. 

 

Heb jij eigenlijk nog wel plezier in je werk. Er klinkt nooit eens iets positiefs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik zoek inderdaad geen ander werk maar kan me wel voorstellen dat je het beroep dat je doet door omstandigheden een stuk minder leuk bent gaan vinden dan op het moment dat je dat beroep koos na je schoolperiode.

 

ik geloof niet dat er iemand is die het helemaal geweldig en fantastisch vindt om elke dag uren in de file te staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 uur geleden zei Pierre:

 

Ligt er ook wel eens iets ondersteboven in je laadruimte? 

Geweldig dit!LOL

Haha, zelfs de koffie blijft staan op het dashboard. Scheelt dat iedereen in de gordels zit. Passagiers houden zich stevig vast als ze het eng vinden. Ruim 3 jaar geleden voor het laatst in een vrachtwagen gereden daarna nooit meer. Daarna een jaar lijnbus en nu eindelijk m'n draai gevonden op de touringcar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 uur geleden zei syme65:

Met andere woorden sponsbob laat jij je op naaien door tijden die andere geven aan een rit .!!!!
Betaald jou werkgever dan ook de boetes die je krijgt of is dat eigen.....
Rij wel eens AH met hun manifesten. 
Die tijden die er op staan zal wel ....let er niet op.
Doe mijn ding en zie wel

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
 

Op naaien? Nee dat liet ik doen toen ik op de vrachtwagen en later op de lijnbus reed. Maar daar ben ik van genezen en heb besloten op een toerbus te gaan rijden, die mogen 100. Maar 80% van de tijd rijd ik gewoon 85. Lekker zuinig en geen stress. De bus en de chauffeur worden toch per uur betaald. Dus ik kijk gewoon naar de vertrek en aankomsttijd en het verschil deel ik door de afstand. Ik reken gewoon uit hoe hard ik moet rijden om op tijd te komen en gebruik dan de maximale rijtijd om er te komen. Dus als ik Als ik er een uur over mag rijden dan ga ik niet proberen om het in 45 minuten te doen. Als ik te vroeg ga aan komen dan ga ik langzamer rijden of zelfs pauze maken. En anders houd ik het gas er gewoon op. 100 rijden hoeft niet meteen het zelfde te zijn als rally rijden.  Dat bedoel ik ermee.

Maar wat ik wel super vervelend vind en dat kan ik absoluut niet waarderen, dat zijn collega's die gewoon een halfuur of een uur te vroeg binnenkomen en datzelfde van mij gaan verwachten. En als die verwachting niet uitkomt is men gepikeerd... Op tijd is in ieder geval niet te vroeg. Te laat daar kan je niks aan doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei schoenenreus:

Ik zoek inderdaad geen ander werk maar kan me wel voorstellen dat je het beroep dat je doet door omstandigheden een stuk minder leuk bent gaan vinden dan op het moment dat je dat beroep koos na je schoolperiode.

 

ik geloof niet dat er iemand is die het helemaal geweldig en fantastisch vindt om elke dag uren in de file te staan. 

In eigen tijd vind ik het ook niks. Maar file rijden onder werktijd is een dikke prima! Weer een uurtje opschrijven, als je geluk hebt is het nog een toeslaguurtje ook! En als het lang genoeg duurt dan lekker even eten ergens, bonnetje meenemen voor de baas en dan is de file ook zo voorbij. Het allerleukste aan filerijden onder werktijd is als je dan weer rijtijd of diensttijd overschrijding krijgt... het liefst in een week tijd 3 keer achterelkaar op de zelfde rit. Dan heb je weer een mooie stok om de planning mee te slaan! Dus ik zie het probleem van filerijden niet zo.

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 11-7-2019 om 16:29 zei shompie:

 

Bij je vorige werkgever wast het elke keer rampwerpen, nu is het verrotterdam. 

 

Heb jij eigenlijk nog wel plezier in je werk. Er klinkt nooit eens iets positiefs.

Plezier zat en dat is nou net het verschil om binnen je rijuren en diensturen op tijd binnen te komen op je 6de werkdag, zou jij toch ook moeten weten. We zijn niet allemaal elke avond thuis of beginnen op maandag niet voor 8 uur en op vrijdag moet dat ding weer op de dam staan om een uurtje of 3, liefst eerder bij sommigen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden