[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

80 rijden of toch harder?


ELZEN106

Recommended Posts

  • Forumlid
Hoor van mijn collegas (heb get zelf nog niet) dat het remsysteem ook vaak ingrijpt in bochten......
“ieder voordeel hebt zijn nadeel”
Soms als er borden of bomen in een s bocht staan waar je redelijk vlot door kan rijden.

Maar het systeem redt levens. Het is ff wennen hoe er mee om te gaan.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest

Ik heb alleen ervaring met DAF op dat gebied en vind het ook prima werken, echter als mensen net nog even die vrachtwagen in willen alvorens uit te gaan voegen zoals ik vaak in Dsl merk dat gaat ie echt in zijn ¨ho-houder met volle kracht en daar wordt je niet blij van. Wat me wel ergert is dat rijdende op cruisecontrol de snelheid behoorlijk varieert. Ik had laatst met een Scania door de Ardennen heen , net voor iedere top liet de motor het gas los. Kan me de ergernis van mijn ¨achtervolgers ¨wel  voorstellen idd. wordt er zelf ook niet goed van.😏

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei matthieu:

Ik heb dat systeem niet, maar als ik te snel door bv een lange bocht rijd 'denkt de computer blijkbaar dat ik ga kantelen en remt dan vrij stevig en kort af.

 

 

Dat is de ABS die dan ingrijpt op je aanhanger. Ik heb nu tijdelijk de aanhanher van een collega bij en dat is een ander merk maar die grijpt veel sneller in als mijn eigen aanhanger, dan moet je al bijna los komen van de weg voordat die ingrijpt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
57 minuten geleden zei schoenenreus:

 

 

Dat is de ABS die dan ingrijpt op je aanhanger. Ik heb nu tijdelijk de aanhanher van een collega bij en dat is een ander merk maar die grijpt veel sneller in als mijn eigen aanhanger, dan moet je al bijna los komen van de weg voordat die ingrijpt. 

Volgens mij is dat ESP

bewerkt door roadtrain
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
16 minuten geleden zei roadtrain:

Volgens mij is dat ESP

Bijna juist. Het is EBS

https://www.wabco-auto.com/products/category-type/brake-stability-control/advanced-braking-systems/electronic-braking-system-ebs/

 

Bij ons standaard op de trailers, alleen erg ruk als je eentje achter hebt hangen die te snel aangrijpt... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei _alain_:

Bijna juist. Het is EBS

https://www.wabco-auto.com/products/category-type/brake-stability-control/advanced-braking-systems/electronic-braking-system-ebs/

 

Bij ons standaard op de trailers, alleen erg ruk als je eentje achter hebt hangen die te snel aangrijpt... 

Nee. ESP en waar jij naar linkt noemen ze het ESC. 

Grijpt in bij dreigend kantelen/scharen enz 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
37 minuten geleden zei Pierre:

 

1 uur geleden zei roadtrain:

Nee. ESP en waar jij naar linkt noemen ze het ESC. 

Grijpt in bij dreigend kantelen/scharen enz 


ESP en ESC is allebei exact hetzelfde

 

Dat zeg ik toch alleen de fabrikanten noemen het anders....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Pierre:

de antidoorslipregeling ASR (ook wel TCS of Traction Control System genoemd) voorkomt dat de wielen blijven doordraaien tijdens het wegrijden of versnellen.

 

Ik vind het persoonlijk wel makkelijk de  de wielen blijven doordraaien tijdens het (weg)rijden, anders krijg je van die zwarte strepen op de weg. 😉

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
23 uur geleden zei Pierre:

 

 


 



Word je binnen de bebouwde kom geflitst is de boete tot 20 km/h te snel €90,-, uiteraard na betaling binnen 46 dagen. (klik>>>)

 

 

            

 

 

 

 

Je hebt gelijk,

Ik ging,omdat ik weinig ervaring heb met Franse boetes(:D), even uit van het schrijven wat ik van de Republique Francaise mocht ontvangen.

Na enig speurwerk blijkt dus dat binnen de bebouwde kom en bij 50 km zones de boetes hoger zijn ( dubbel)

 

https://www.legipermis.com/infractions/exces-de-vitesse.html

 

Mes sincéres excuses :kiss:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 uur geleden zei schoenenreus:

 

 

Dat is de ABS die dan ingrijpt op je aanhanger. Ik heb nu tijdelijk de aanhanher van een collega bij en dat is een ander merk maar die grijpt veel sneller in als mijn eigen aanhanger, dan moet je al bijna los komen van de weg voordat die ingrijpt. 

Aha. Dat ik daar na 5 jaar nog n's achter kom. Dat belooft wat als ik straks zo'n high tech apparaat krijg. #aldieonzin

  • Like 1
  • Haha 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
13 uur geleden zei Pierre:

Zoals ik al zei staat de flitspaal of kast ruim van te voren aangegeven,

 

Dat kan je wel zeggen maar het bordje dat ze in een afdaling na 300 meter een tweede kast neer hebben gezet, hebben ze vergeten op te hangen.

Zie je een kast flitsen naar de auto die je in haalt, haal je je voet wat meer van de rem (onder het motto zuining rijden met de klim heeft hij genoeg gezopen)

en dan ben je zelf alsnog aan de beurt.:stom:

 

 

Dit is  op dat mooie stukje weg met die tunneltjes tussen Millau en Béziers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 2-8-2019 om 12:30 zei schoenenreus:

 

 

Dat is de ABS die dan ingrijpt op je aanhanger. Ik heb nu tijdelijk de aanhanher van een collega bij en dat is een ander merk maar die grijpt veel sneller in als mijn eigen aanhanger, dan moet je al bijna los komen van de weg voordat die ingrijpt. 

ABS is het anti blokkeer systeem,dat kan pas ingrijpen als er geremd word.

Zolang jij niet remt kan ABS niet ingrijpen.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
17 minuten geleden zei iveco 35c17:

Idd. volgens mij is het de anti slip regeling die in zo een bocht dan ingrijpt. puur omdat de wielen in de binnenbocht minder weerstand krijgen dan de wielen in de buitenbocht.

Daar zorgt je differentieel toch voor ( als je tenminste de dif lock niet ingeschakeld hebt)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
4 minuten geleden zei europeaan:

Daarom worden chauffeurs met moderne auto's zoveel afgeleid en gebeuren er dikwijls ongelukken.Tachograaf,radio,ABS,EPS, LBS,RBS,noem maar op.

Ik zou het iets anders formuleren:

Daarom gebeuren er steeds meer "rare" ongelukken….

De chauffeurs hebben geen idee wat zo'n wagen allemaal uitvoerd en vertrouwen te veel op al die electronica… (vertrouwen, vertrouwen….) Ze hebben gewoon geen feeling met de wagen meer.

Ging je vroeger te hard door de bocht met de bladveren.... dan merkte je dat wel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei lientje:

 

Dat kan jij wel zeggen maar het bordje, dat ze in een afdaling na 300 meter een tweede kast neer hebben gezet, hebben ze vergeten op te hangen.

Zie ik een kast flitsen naar de auto die mij in haalt, haal ik mijn voet wat meer van de rem (onder het motto zuining rijden met de klim heeft hij genoeg gezopen)

en dan ben ik zelf alsnog aan de beurt.:stom:

 

 

Dit is  op dat mooie stukje weg met die tunneltjes tussen Millau en Béziers.

 

Voor de gene die het niet begrepen, hopelijk is het zo duidelijker opgeschreven.  :kiss:

Het was nog vroeg.

 

3 uur geleden zei Pierre:

Dan zal de eerste kast al wel een tijdje afgeschreven zijn, en hebben ze een stuk verderop een nieuwe neergezet en de eerste niet weggehaald. 
Die kan er misschien nog wel jaren staan, de Fransen nemen het niet zo nauw.

 

Nee dus!

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden