Spring naar bijdragen

Recommended Posts

• Reacties 67
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

niet iedereen heeft feestboek he,ik (persoonlijk) vind het hier ook wel mooi.

Jullie hier op het forum zijn echt onverbeterlijk, dit topic gaat over een restaurant en jullie gaan via al of niet over binnenwegen naar dieselprijzen in belgie en vervolgens welke pomp in Luxemburg

Er zit ongeveer €0,25 accijns per liter op die men kan terugvragen. Korting en btw is ongeveer gelijk aan Nederland. Dus het haalt wel degelijk uit om in België te tanken.  Even een rekenvoorbeeld wat

Posted Images

• Forumlid
niet iedereen heeft feestboek he,ik (persoonlijk) vind het hier ook wel mooi.
Het gaat natuurlijk om dat hij antwoord krijgt. Ik vind het ook wel mooi hier

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 11 months later...
  • Forumlid

;k Zat even wat te struinen op het cf en kwam deze foto met vraag tegen. Volgens mij lijkt dit verdacht veel op wegrestaurant Hoekstra langs de smildervaart.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
9 uur geleden zei Damster:

wegrestaurant Hoekstra langs de smildervaart.  

Nu woon ik al een poosje langs die overmaatse sloot (51 jaar 😉) maar nog nooit van een horecatent gehoord met de naam Hoekstra.

Of bedoel je Frederikshaven in Uffelte,  nu al heel wat jaren van de familie Haveman?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Ik dacht dat het Hoekstra was. Hij had boven het buffet op de lichtbak allemaal miniaturen staan van alle bekende transporteurs uit het noorden, en wellicht ook uit de rest van het land, kan ik mij nog goed herinneren. Kwam daar vaak met mijn vader toen ik nog een jochie was. ergens eind jaren 60. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Dat klinkt inderdaad als Frederikshaven. 👌

Maar zou ook zo maar een aantal andere, kleinere truckstops van oudsher uit de rest van het land kunnen zijn. 😇😇😇

Maar, in de huidige staat, lijkt het gebouw er niet op.

CB8BF198-509C-4D96-B124-97B6017660F4.png

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Dit is inderdaad wat ik bedoelde, maar niet waar de ts naar vroeg.  :D   Altijd gedacht dat het Hoekstra heette. Weet je of de eigenaar van rond 1970 toevallig Hoekstra heette? Tjonge dat het nog gewoon bestaat verbaasd mij eerlijk gezegd wel. Was ook altijd een zeer goed bekend staand restaurant dat wel, maar het ligt toch niet meer echt aan de doorgaande weg zeg maar. 'k Was als knaap van een jaar of 9/10 altijd onder de indruk van al de modelauto's weet ik nog. alle (voor ons) bekende namen als Lommerts Delfzijl, Jonker Veendam, Flikkema Spijk, Remmers Muntendam, Harrie Vos Oss, enz. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Leg je route er eens langs, 😋 ook in het weekend zijn ze open. Al is het dan meer een veredelde dorpskroeg.

Voor je gevoel zal er weinig verandert zijn, qua interieur. En de menukaart ook niet echt. 15 schnitzels met een iets andere naam en bijbehorend garnituur en de welbekende zweinehakse........

Maar ook in deze tijden (corona) staat het er nagenoeg elke avond vol. Velen weten dat het via de N371 net zo snel is van Assen/Drachten naar Zwolle als via de A28, A7 of N381. Alleen qua kilometers scheelt het wel een stukje.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Ja dat is een goeie tip. Dank je. Ik rij tegenwoordig heel vaak rond etenstijd vanuit Assen naar Zwolle dus dat is dan een prima plan om eens te proberen. 'k Zal er als  de restaurants weer open zijn eens langs gaan. ('k Heb niet veel zin warm te eten in de cabine.)  

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 months later...
  • Forumlid

Googlemaps telt de tijden voor een luxe wagen.

Zoals je weet mogen die op de snelweg 100 en de vrachtwagen maar 80.

Die tien minuten langer zijn in de praktijk waarschijnlijk een paar minuten korter.

Ooit hoorde ik iemand die het had over blind de navigatie volgen, maar ik vind jouw redenatie om op basis van Google de snelweg te kiezen ongeveer hetzelfde niveau hebben.

—- nulli cedo —-

• Like 1
  • Haha 1
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
7 uur geleden zei Pierre:

Qua kilometers scheelt het dus amper iets, het verschil in tijd is aanzienlijk ..........

Dat noemt men dus het verschil tussen theorie en praktijk.......

Maar probeer het eens, mocht je ooit eens de kans krijgen.

7 uur geleden zei Pierre:

Gewoon autobaan!

Vooral doen wat je niet laten kan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Nou mijnheer Dokus uit ervaring kan ik zeggen dat je daar idd beter de autobaan kan kiezen, tenzij er op de autobaan iets aan de hand is, maar dan staat het binnendoor ook vast, omdat meerdere mensen de navigatie gebruiken!

Mooi voorbeeld van de zin of onzin om binnendoor te rijden heb ik gisternacht gezien, Bij Bremen haalt een collega mij in. En die gaat bij Wildeshausen de 213 op binnendoor naar Oldenzaal. Ik ben gewoon de 1 verder gereden naar Osnabruck en vandaar via de 30 naar Oldenzaal. Ik had de oplegger afgekoppeld en getankt toen de collega het terrein op kwam rijden. Een kwartier langer onderweg, waarschijnlijk aardig wat meer liters diesel verstookt door het vele optrekken en afremmen, maar mijnheer heeft wel minder kilometers afgelegd dan ik. Dat hij daardoor zijn werkgever twee keer op kosten jaagt denkt hij niet overna en zal hem waarschijnlijk ook niet boeien. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
20 minuten geleden zei Da Raymzter:

Weet jij veel wat hij onderweg nog gedaan heeft. Misschien was er een andere reden voor deze route.....

Staan toch nog een paar caravans met rooie lampies binnendoor LOL

• Like 3
  • Haha 1
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
1 uur geleden zei Da Raymzter:

Weet jij veel wat hij onderweg nog gedaan heeft. Misschien was er een andere reden voor deze route.....

Enigste reden is naar Oldenzaal. Maar misschien heeft ie idd nog wel even liggen klooien onderweg ja, wat dus weer een extra keer remmen en optrekken tot gevolg heeft gehad:p

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
2 uur geleden zei iveco 35c17:

Een kwartier langer onderweg, waarschijnlijk aardig wat meer liters diesel verstookt door het vele optrekken en afremmen, maar mijnheer heeft wel minder kilometers afgelegd dan ik. Dat hij daardoor zijn werkgever twee keer op kosten jaagt denkt hij niet overna en zal hem waarschijnlijk ook niet boeien. 

Je word toch per uur betaald, ik zou me daar niet druk over maken.

Is slecht voor je hart.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
11 minuten geleden zei ELZEN106:

Je word toch per uur betaald, ik zou me daar niet druk over maken.

Is slecht voor je hart.

Typische uitspraak voor iemand die in loondienst is. En ik kan het je ook niet kwalijk nemen. maar ik probeer wel verder te kijken, en te doen wat het meest oplevert .

Ik ben bij HKP min of meer voor de hobby onderweg dus eigenlijk zoals jij redeneert zou ik dan nog veel rigoreuzer mogen denken. Maar dat gaan we maar niet doen!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

^^ snap jou punt hoor ik zelf probeer ook vaak mee te denken qua goedkoop tanken en evt  qua tol etc... maar denk jij dat er bij zulke grote bedrijven iemand wakker ligt of jij wat euro's bespaard voor het bedrijf? Ben je gek....en als het echt zoveel uitmaakt dan was er al lang een voorgeschreven route die je verplicht moet rijden doorgegeven..

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
40 minuten geleden zei iveco 35c17:

Die zijn er ook zeer zeker voor bepaalde reisjes. Nu zal dit via haselune niet de wereld extra kosten, maar toch, elke euro is er 1

Ik weet niet hoe het nu is maar vroeger (een jaar of 8 geleden) was dat traject nog maut vrij dus een stuk goedkoper. Zelfs wij vanuit het zuiden naar Denemarken - Zweden gingen daar langs.

Link naar bericht
Deel via andere websites