Spring naar bijdragen

Recommended Posts

• Forumlid
3 uur geleden zei Ger-1957:

of een kwartiertje langer onderweg en waarschijnlijk minder brandstof verbruik in de nacht, overdag is het een iets ander verhaal maar dan nog denk ik dat het over de 213 meer oplevert voor zowel werkgever als de werknemer. 

Ja die heeft veel bespaart  tussen 05.00 en  7.30 op de 213 denk ik. Maar ik weet al waarom die daar langs ging. Mijnheer vind dat "mooier"rijden . En dat is natuurlijk  zijn keus

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Reacties 67
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

niet iedereen heeft feestboek he,ik (persoonlijk) vind het hier ook wel mooi.

Jullie hier op het forum zijn echt onverbeterlijk, dit topic gaat over een restaurant en jullie gaan via al of niet over binnenwegen naar dieselprijzen in belgie en vervolgens welke pomp in Luxemburg

Er zit ongeveer €0,25 accijns per liter op die men kan terugvragen. Korting en btw is ongeveer gelijk aan Nederland. Dus het haalt wel degelijk uit om in België te tanken.  Even een rekenvoorbeeld wat

Posted Images

• Forumlid
51 minuten geleden zei iveco 35c17:

Ja die heeft veel bespaart  tussen 05.00 en  7.30 op de 213 denk ik. Maar ik weet al waarom die daar langs ging. Mijnheer vind dat "mooier"rijden . En dat is natuurlijk  zijn keus

De 213 staat natuurlijk wel bekend als de barre gaanders routeLOL

Kwam daar in de begin jaren 80 rond 4 uur s,morgens Denekamp de grens over met eieren naar Quakenbruck en omgeving Vechta.
Toen kon je s,morgens gewoon bij de Hollandse douane recht voor de deur stoppen voor je stempeltje, en dan 150 meter verder naar de Duitser.

Oww ja de A1 was toen nog niet helemaal klaar, want toen nog dwars door Henglo ri Oldenzaal en dwars door Denekamp toen nog.
Nordhorn en Lingen ging je ook dwars doorheen.

Heb alle parkings langs die route wel gebruikt, omdat het nodig was, begin van de week 2.00 uur vertrekken gaat nog wel
Maar dat werd met de dag lastiger:D

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

En die 0,14€ per kilometer maut die hij bespaart heeft.

Dus wat zal voor de werkgever goedkoper zijn? 

145 km x 0,14 = € 20,30 aan maut 

of een kwartiertje langer onderweg en waarschijnlijk minder brandstof verbruik in de nacht, overdag is het een iets ander verhaal maar dan nog denk ik dat het over de 213 meer oplevert voor zowel werkgever als de werknemer. 

Dit klopt niet. Op de bundesstrasse betaal je ook maut. Dus hij bespaart ongeveer 20 km x €0,19 = €3,80 aan maut. Hij heeft langer werk dus de loonkosten zijn wat hoger bij het binnendoor rijden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
20 minuten geleden zei Kiepenboer:

De 213 staat natuurlijk wel bekend als de barre gaanders routeLOL

Zo staat die wel bekend ja. Maar ik zie momenteel de bekende koelerboeren ook steeds vaker over de A1 Duitsland inschieten of andersom. En dat zullen ze niet voor niks doen gok ik zo.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
15 uur geleden zei volvofh12:

Dit klopt niet. Op de bundesstrasse betaal je ook maut. Dus hij bespaart ongeveer 20 km x €0,19 = €3,80 aan maut. Hij heeft langer werk dus de loonkosten zijn wat hoger bij het binnendoor rijden.

Je hebt gelijk, de 213 betaal je tegenwoordig ook 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
55 minuten geleden zei Schots en Scheef:
Op 21-8-2020 om 07:56 zei iveco 35c17:
En links en rechts een flitskastje voor de snelheid maakt dan ook niet uit.

Flitsmeister kent ze allemaal. Ideaal.

Die is overigens verboden in Duitsland

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
5 minuten geleden zei Ger-1957:

Je hebt gelijk, de 213 betaal je tegenwoordig ook 

Dus je  onderstaande berekening klopt voor geen meter!  

20 uur geleden zei Ger-1957:

En die 0,14€ per kilometer maut die hij bespaart heeft? deze heb jij natuurlijk ook meegenomen in je berekening, net als het gegeven dat hij misschien iets later is omdat hij gewoon netjes 60-65 heeft gereden op de bundesstrasse omdat hij tijd zat had en daardoor aanzienlijk brandstof bespaart heeft, in de nacht staan daar namelijk vrijwel alle stoplichten op groen als je aankomt rijden.

Dus wat zal voor de werkgever goedkoper zijn? 

145 km x 0,14 = € 20,30 aan maut 

Ga je nu ook sorry zeggen?😎

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
7 minuten geleden zei Ger-1957:

Die is overigens verboden in Duitsland

Idd, maar wel erg makkelijk om te hebben! 

Je mag ook niet tegen de kerk pissen, maar als je erover heen pist heb je wel mooi het wereldrecord te pakken, niet dan.

• Like 1
  • Haha 2
Link naar bericht
Deel via andere websites