[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 1

Beleid omtrent het wagenpark


Pierre

Vraag

  • Forumlid
Op 10-6-2019 om 21:03 zei Nagamiji:

(...) Oude chauffeurs hebben oude trekkers gekregen in Woerden van DC's die dicht zijn. Daar zit geen usb aansluiting in. Nieuwe chauffeurs krijgen de nwe trekkers, mèt usb aansluiting. Hij weet niet waarom, we vermoeden dat oude chauffeurs minder van nieuwe media houden ...

 

Ik vermoed dat het ze dat expres doen om de oude garde nog een beetje extra te motiveren.

Gewoon de vast mannen die al jaren de kolen uit het vuur halen een ouwe afgetrapte auto geven, en de nieuwkomers met nieuw materiaal onderweg sturen. Goed bezig!

Ik kapte er dezelfde dag nog mee...wat een k*tbaas ben je dan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
3 uur geleden zei Kiepenboer:

^^Nee is zeker geen probleem en is ook mooi om te zien.
Maar als je soms de bedragen hoort die er in gestoken worden met eigen geld in een auto van de baas??

Oke, ieder zijn ding zullen we maar zeggen.

 

 

Zie je ook vaak op facebook voorbij komen, compleet interieur te koop wegens andere auto of baas maar het is altijd maar 1 tot 3 maanden oud......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Tja wat is veel voor een interieur, de één vind een set gordijnen al te duur, de ander laat heel de hut compleet sauzen en behangen. Maar als je het doet en het gaat vervolgens fout, en je krijgt ruzie of iets dergelijks moet je achteraf niet miepen. Ik ken een paar mensen die jaaropgaves sparen en bij iedere baas die auto bijna compleet aanpakken en vervolgens na een half jaar weggaan want het is toch het werk niet wat ze wilde, ja dan word het een dure hobby 😂🙈

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie

Ik ken er ook een aantal.

 

Ik vind het mooi om te zien dat sowieso. En buiten dat zijn het over het algemeen chauffeurs in hart en nieren. Ik heb zelf ook een aantal auto's laten verbouwen zowel van binnen als van buiten.  Achteraf economisch onverantwoord. 

 

Maar wel mooi 😎

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
 
Precies dat! Maar niet iedereen snapt dat.
 
Ik vroeg een paar weken geleden aan m'n werkgever of ik de cabine van binnen mocht betimmeren met schrootjes. Gewoon voor de gezellige oud-Hollandse sfeer, zodat ik me ook een beetje 'thuis' voel als ik onderweg ben.
Hij vond het geen goed plan. De zeikerd....
Gelukkig kun je de grammofoonplaten speler zo weer van het bovenbed halen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 16-6-2019 om 21:46 zei 105.510:

Onzin, als je ook hele dagen die bulktrailer op en af moet klimmen maakt dat ene treetje de cabine in en uit ook niet meer uit. 

 

Daar zit toch wel verschil in hoor. Wanneer je even snel in een cabine klimt en je let er niet op staat je knie zelden boven je enkel, zeker wanneer je in een put staat en je deur ook nog open moet houden. De kans is groot dat je knieën zomaar op zijn voor je 68ste.

Dan is een cf een beter alternatief. Kleinere deur en een treetje minder ;)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
34 minuten geleden zei Pierre:

 

Ik zeg: allemaal een CF'je voor jullie en al diegenen die lopen te miepen over een treeplank meer of minder. En dan gelijk de kleinste en de laagste die er is, want stel je toch eens voor dat je "de hele dag moet klimmen".

 

En dan na een dag maar eens kijken hoe snel ze genezen zijn....

.LOL

 

 

Probleem opgelost, allemaal aan de lage instap 😂

 

 

 

vosactrosblb2.jpg

 

  • Like 2
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators
3 uur geleden zei Pierre:

 

Ze hebben een mooie ouwe Grundig pickup-kast staan voor mij. 

 

20140428142538535e48c20e082.jpg

 

 

 

Geweldig ding! Hadden wij vroeger thuis ook, mooie bassen zaten er in én de pick-up was een soort automaat: 'n hele lange pin waar vlot 15 singletjes op pasten die dan stuk voor stuk afspeelden.

 

Waar het ding gebleven is weet ik niet eens meer zo één twee drie; bij het ontruimen van m'n ouderlijk huis had niemand er plek voor en in 'n Topliner past 'ie ook niet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Pierre:

 

Ik zeg: allemaal een CF'je voor jullie en al diegenen die lopen te miepen over een treeplank meer of minder. En dan gelijk de kleinste en de laagste die er is, want stel je toch eens voor dat je "de hele dag moet klimmen".

 

En dan na een dag maar eens kijken hoe snel ze genezen zijn....

.LOL

 

 

Het is bij ons nog wel eens een reden waarom chauffeurs juist vragen om een cf.

Maar als je er geen ervaring hebt met dat werk of met versleten knieën kan je ook een keer niets zeggen hoor. 

bewerkt door lientje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
27 minuten geleden zei Pierre:

Heb altijd distributie gereden en doe het zelfs hier bij deze werkgever nog, dus ik weet heel goed waar ik over praat juffrouw.

 

Dit antwoord had in natuurlijk van jou verwacht :D

Ik jank niet om een kleinere wagen hoor, want is ben maar een springer en rij met verschillende maten en merken trekkers, dus de ene keer heb ik 2 en de andere keer 3 treden.

Vandaar dat ik het verschil van instappen dus wel ondervindt.

 

Ik weet dat collega's die een vaste wagen hebben zo wel eens hun voorkeur hebben, juist vanwege dat vele in en uitstappen.

Maar gelukkig heb ik ook geen trailer met een vaste klep.......

Uitstappen/klep laten zakken, deuren open/klep omhoog/instappen/wagen in de put/ uitstappen/klep laten zakken/instappen/voor het dock/uitstappen.

Instappen/wagen een paar meter naar voren/uitstappen/klep omhoog/instappen/de put uit rijden/ uitstappen/klep naar beneden/deuren dicht/instappen.

 

Even voor de duidelijkheid, ik jank niet over met wat voor wagen ik weg moet. 

Dat maak je er zelf van.:bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators
2 minuten geleden zei lientje:

….......

Uitstappen/klep laten zakken, deuren open/klep omhoog/instappen/wagen in de put/ uitstappen/klep laten zakken/instappen/voor het dock/uitstappen.

Instappen/wagen een paar meter naar voren/uitstappen/klep omhoog/instappen/de put uit rijden/ uitstappen/klep naar beneden/deuren dicht/instappen.

….

 

Daarom hebben ze hier bijna allemaal Remote Control op de klep…. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
6 minuten geleden zei Murphy:

Daarom hebben ze hier bijna allemaal Remote Control op de klep…. :D

 

Ben een beetje bang dat dat een keer fout gaat als je dat bebruikt in de winkeldistributie.

Lijkt mij toch iets veiliger om er naast te staan. Maar wanneer de kans nihil is dat er iemand achter de wagen staat is het een uitkomst ja :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest

Je mag van mij die Duitse Mack houden hoor, staat bij mij ergens onderaan het ¨lijstje¨ samen met dat andere Duitse merk. Maar goed, is erg persoonlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 uur geleden zei Pierre:

Ik ben blij dat ik geen werkgever ben.

Wat een discussie zeg...over een treeplank.

Geef je ze een klein CF'je dan zeuren ze over te weinig ruimte, geef je ze een Megaspace dan moeten ze weer te hoog klimmen. :rolleyes:

Tja en zich dan afvragen waarom er zoveel arbeidsmigranten ‘hun’ werk komen doen, nou ik snap dat wel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie

Ik heb die discussie zo vaak gevoerd. 

 

Ik vind het niet raar, als je hoort wat de eisen van sommigen zijn. Als ze bijvoorbeeld eens een dagje stil moeten staan onderweg. Dan breekt de kleurige uit. Onbetaald, wat denk je wel niet daar beginnen we niet aan!!!

 

Op zich geen probleem en misschien ook nog wel begrijpelijk. Maar ondertussen wel degenen die het wel doen en wel tevreden zijn belachelijk maken. Onnodig te vermelden wat ik van die mensen vind.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Als je dag in dag uit distributie rijd dan is een auto met lage instap echt veel fijner. Buiten dat het lichamelijk beter is heb je zeker als je een keer de stad in moet een veel beter zicht op fietsers en voetgangers omdat je toch net een stukje lager zit en dus een kleinere dode hoek hebt. 

 

Tuurlijk kun je distributie rijden met een superspacecab, megaspace of een topline. Dat is een keuze die je maakt en vaak zijn dit toch auto’s die ook regelmatig in het buitenland vertoeven. De echte distributie auto’s zijn doorgaans snachts altijd op het DC om weer geladen te worden voor de volgende dag en dus is de cabine ruimte niet zo’n issue. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
19 uur geleden zei lientje:

Daar zit toch wel verschil in hoor. Wanneer je even snel in een cabine klimt en je let er niet op staat je knie zelden boven je enkel, zeker wanneer je in een put staat en je deur ook nog open moet houden. De kans is groot dat je knieën zomaar op zijn voor je 68ste.

Dan is een cf een beter alternatief. Kleinere deur en een treetje minder ;)

 

19 uur geleden zei Pierre:

Ik zeg: allemaal een CF'je voor jullie en al diegenen die lopen te miepen over een treeplank meer of minder. En dan gelijk de kleinste en de laagste die er is, want stel je toch eens voor dat je "de hele dag moet klimmen".

 

En dan na een dag maar eens kijken hoe snel ze genezen zijn....

.LOL

 

Ja waar hebben we het over.....

Jij probeerd mij in een hoek te zetten met dingen die niet heb opgeschreven en die er helemaal niets mee te maken hebben.

Ik had het over wat het voordeel van een lage instap is in bepaald werk.

 

 

 

Kijk als je nachten onderweg bent en weinig in en uit hoeft te stappen, tja dan is een grote cabine mooi.

Er is eentijd geweest dat wanneer je iedere nacht thuis sliep, je niet eens een bed achter de stoelen had.

Dus waar hebben we het over.....:rolleyes:

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Nou tot een jaar of 10/15 terug was het heel normaal voor bazen om een dagcabine te kopen voor chauffeurs die toch elke avond thuis waren. Uiteindelijk zijn ze wakker geworden en kwamen er achter dat een slaapcabine een hogere restwaarde had en dat ze de chauffeurs dan ook wat genot konden bieden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie
1 uur geleden zei Dokus:


Ik snap je niet helemaal.

In veel van je posting kan ik merken dat jij zeer tevreden bent met jezelf.

Je verlangt echter wel van anderen dat ze net zo denken en handelen als jij doet, want anders zijn zijn het maar jankers.

Je vergeet alleen wel, dat wanneer iedereen jouw norm zou hanteren, dat jij dan degradeert van een topper naar een middenmoter. emoji12.png

Kort samengevat: Ieder mens is anders. Accepteer dat gewoon.




—- nulli cedo —-

 

 

Om dat nog een keer uit jou mond te horen. Ik ben trots op je 👍

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
7 uur geleden zei Pierre:

En een auto zonder bed achter de stoel.

Vertel mij eens, wanneer is dat geweest dan? 

Nou, https://www.facebook.com/GomesTrucks/posts/gisterenmiddag-met-trots-afgeleverd-bij-deen-supermarkten-in-hoorn-nummer-6-en-7/1215529481920343/

in September 2018 dus............

Hoog, laag, met bed, zonder bed, het maakt mij niet uit. Ik vind hoog lekkerder rijden omdat je bijvoorbeeld in Engeland net over een heg kan kijken. Maar eens in de zoveel tijd doe ik een half dagje kort pendelwerk tussen 2 loodsen en dan vind ik een 460 pk Globetrotter XXL met standairco, ACC en nog een zootje van die afkortingen, gewoon een hoge kutauto en blijf ik dat zenuwe stuur heen en weer klappen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden