[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Spanje


jablo

Recommended Posts

  • 2 years later...
  • 1 year later...
  • Forumlid
hallo

Kan iemand mij vertellen of er zondag's een rijverbod is in spaans baskenland?

In Spaans baskenland is een rijverbod op zon en feestdagen 0.00 tot 22.00 uur.

maar dat hoeft geen probleem te zijn, dat is soms te omzeilen,ligt eraan hoe laat je aan de grens bent en waar je naar toe moet,laat maar wat weten.

er zijn in Spanje wel meer rij verboden op zon en feestdagen,meestal na de middag,b.v. rond de grote steden.

http://www.dgt.es/portal/es/informacion_carreteras/restricciones/

Groeten Peter

bewerkt door europeaan
aanv
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 years later...
  • Forumlid

Rijverboden

Voor voertuigen met een maximum totaalgewicht van meer dan 7,5 ton kunnen op zon- en feestdagen van 17.00 tot 00.00 uur en bij het begin en einde van de vakanties regionaal rijverboden gelden. Het gaat met name om de toegangswegen naar Madrid en Barcelona. Deze rijverboden zijn niet opgenomen in de maandkalenders.

Regionale feestdagen

Spanje kent een groot aantal regionale feestdagen, waarop een gedeeltelijk regionaal rijverbod kan worden afgekondigd.

Rijverbod gevaarlijke stoffen

Er geldt een algemeen rijverbod voor voertuigen met gevaarlijke stoffen (ongeacht het totaalgewicht), op zon- en feestdagen van 8.00 tot 00.00 uur en de dag voorafgaand aan een feestdag van 13.00 tot 24.00 uur.

Dus ik denk dat je gewoon kan rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het is dus niet te zegen dat je op zondag nooit mag rijden begrijp ik uit deze antwoorden? Dus maar beter op zondag stil blijven staan?

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

 deze rijverboden gelden voor voertuigen ,ingericht voor goederenvervoer,van meer dan 7,5 ton.

In het Baskenland is er zwz een rijverbod voor deze voertuigen van 0.00 uur tot 24 .00 uur.

Voor recreatieve voertuigen en bussen geld dit rijverbod niet.

 

OP deze site:

 

http://www.dgt.es/es/el-trafico/restricciones/

 

Staan alle rijverboden,.per categorie en per provincie.Behalve de autonome provincies Catalonie en Baskenland.

Is in t Spaans,veel leesplezier. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 deze rijverboden gelden voor voertuigen ,ingericht voor goederenvervoer,van meer dan 7,5 ton.

In het Baskenland is er zwz een rijverbod voor deze voertuigen van 0.00 uur tot 24 .00 uur.

Voor recreatieve voertuigen en bussen geld dit rijverbod niet.

 

OP deze site:

 

http://www.dgt.es/es/el-trafico/restricciones/

 

Staan alle rijverboden,.per categorie en per provincie.Behalve de autonome provincies Catalonie en Baskenland.

Is in t Spaans,veel leesplezier. :D

 Tu hablas Espanhol ?

bewerkt door shompie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn overigens wel uitzonderingen.

 

Het vervoer van Gasflessen is wel toegestaan. Hoe het precies zit met bederfelijke waar weet ik niet. Wel dat ze niet makkelijk zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden