[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Keuze Scania of Volvo.


Jaapo

Vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

^^Met die snelheid snap ik ook wel datie 7 maanden onderweg is LOL
Ik zou  trouwens een 8 maal 8 onder die bak zetten.



Nee zonder gekheid, het lijkt me wel gaaf om zo rond te reizen, maar ben bang dat het financieel en te groot deel van mun zilvervloot boekje opslokt.

Dit is natuurlijk wel luxe reizen, want ben 2 jaar geleden een echtpaar uit Zwitserland in Thailand tijdens de Burapa Bikeweek tegengekomen die dus al maanden onderweg waren op de motor.
Wilde eigenlijk via Rusland, Mongolie China Laos naar Thailand maar dat was niet mogelijk of lastig te regelen.

Ze zijn toen naar Vladivostok gereden en zijn van daar met een boot naar Vietnam en zo via Laos naar Thailand gereden.

Na de bikeweek wilde ze via Maleisie en Indonesie weer op een boot naar Australie.

Ze hadden er 1 jaar voor uitgetrokken.

bewerkt door Kiepenboer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Aha een bekende van mij Lambiek,martin is op de terugweg zit op dit moment in Iran,heeft een mooie reis achter de rug,gaat alleen veel te snel de stan landen zijn zo mooi,Google maar eens op de pamir highway.de 6x4 heeft het perfect gedaan (ondanks dat er vele waren die dachten dat hij deze reis moeilijk zou kunnen doen zonder voorwielaandrijving) heeft alleen een wiellager stuk gehad in China. Heb in het verleden zelfde route gedaan alleen zonder China en langer in de Stan landen gebleven

00aaa909-2fe1-4019-96d9-b05b551c3aa8.JPG

bewerkt door 1934
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
10 uur geleden zei 1934:

Tja ik ga gewoon voor Scania,Kiepenboer wat betreft het bed dat is gewoon 180x220 😁 doorgang zit erin douche van 130x90 keuken slaapkamer en living bijna klaar en in de garage alvast een vloertje met scania logo

 

 

 

 

Had je geen geld genoeg voor een Volvo ???LOL

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hoi Iveco ,tja waar bekostig je dat van word veel gevraagd en kan ik eenvoudig antwoord op geven,30 jaar in de logistiek en groothandel gezeten 6 dgn per week gewerkt een uurtje of tachtig daarmee ons huis afbetaald en nog een huisje bij kunnen kopen deze verhuren we op het moment,en het onderweg zijn is (in de landen die wij bereizen) vele malen goedkoper dan hier in NEEderland diesel is grootste kostenpost en daarmee ook bepalend voor de snelheid waarmee je reist.

Tanken deden we vroeger op rode diesel oei ! Nu is het gezien de tankinhoud Luxembourg ,Oekraïne ,Morocco Rusland enz enz gezien de tankinhoud van de Mercedes 1934 die had 1200 ltr en de Scania heeft 3 x 450 ltr dus dan ben je zomaar een dikke drieduizend km weg,maken bijna geen gebruik van tolwegen,staan eigenlijk altijd vrij zijn zelfvoorzienend zonnepanelen aggregaat 1600 ltr watertank diesel cv ketel enz enz

 

Rob Niat of ik Robert en Clary ken ja die ken ik zeer zeker Robert is een zeer goed vriend van mij,heb me bezig gehouden met in het verleden de verbouwing van zijn Mitsubishi Canter en met de atego waar hij nu mee reist,nog een weekje of twee en hij is weer onderweg  in zuid Amerika,op het moment is hij even thuis in Australië, ikzelf houd geen site bij of Facebook en kijk eigenlijk alleen op dit forum hahahaha maar het reizigers wereldje is niet zo groot en vaak kom je elkaar tegen op de vreemdste plaatsen in de wereld.

Hieronder nog wat plaatjes van mij en Robert onderweg.,zoals je ziet hebben we ook beide dezelfde kleur camper ral1013,dat is spermawit kun je zelf bijspuiten roepen wij altijd !!!

IMG_0851.JPG

IMG_0182.JPG

IMG_0019.JPG

bewerkt door 1934
  • Like 14
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Fg2ooo,

 

Tja daar zijn we eigenlijk altijd,mooi Treffe ook het Treffe in Weeze is erg leuk,helaas nog ff druk met bouwen we willen graag voor de winter in zonnige oorden zitten.

Maar wie weet tot volgend jaar of ergens onderweg,koffie of biertje staat altijd klaar 😁

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
47 minuten geleden zei nnndoh:

Had gisteren 1 die een jaar of 10 oud was, zat wel beter maar kreeg hem niet in de rijstand

Ik doel meer op de rijhoogte van de trekker bij de jongere Actros zit daar een metertje voor in de buurt van je tank. Check die maar eens.

 

ik heb er geen last van, maar een oud-collega klaagde ook. En dit scheen te helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden