Forumlid road train 9348 Geplaatst 17 augustus 2019 Forumlid Share Geplaatst 17 augustus 2019 wat zijn de voor & nadelen van de dab+ radio weet wel dat het nu nog niet overal te ontvangen is En voor in voor in auto is het ook nog niet alles 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
0 Forumlid syme65 2149 Geplaatst 17 augustus 2019 Forumlid Share Geplaatst 17 augustus 2019 wat zijn de voor & nadelen van de dab+ radio weet wel dat het nu nog niet overal te ontvangen is En voor in voor in auto is het ook nog niet alles In Nederland heb je bijna overal wel ontvangst...maar zodra je de grens overgaat dan wordt het bijna niehiel....Dat is wat ik vleder jaar had toen ik naar Italië ging met de auto. Dat het in het buitenland nog vrij onbekend is .Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
0 Administrators Murphy 9716 Geplaatst 17 augustus 2019 Administrators Share Geplaatst 17 augustus 2019 Voordelen? Uh... Nadelen: Men moet een nieuwe radio hebben, terwijl de oude het nog goed deed. Hoezo, de burger op kosten jagen en wat te denken om het milieu? In de minder bewoonde delen heb je vaak geen, haperend ontvangst. En dan ook niet alle zenders, maar een basispakket.... (en natuurlijk zitten de betere zenders niet in het basispakket) Voor de freaks: het schijnt zo te zijn dat de kwailteit ook minder is, maar dan zal je toch echt goede spullen moeten hebben, de gewone autoradio set met standaard speakers ga je het verschil niet horen…. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
0 Forumlid roadtrain 7921 Geplaatst 17 augustus 2019 Forumlid Share Geplaatst 17 augustus 2019 Basispakket?? Lees hier alles over dab in Nederland. https://digitalradio.nl/ Voorlopig is fm niet weg in nl. Dus kan je nog even voort met je “ gewone” radio/tuner. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
0 Forumlid road train 9348 Geplaatst 17 augustus 2019 Auteur Forumlid Share Geplaatst 17 augustus 2019 34 minuten geleden zei syme65: In Nederland heb je bijna overal wel ontvangst...maar zodra je de grens overgaat dan wordt het bijna niehiel.... Dat is wat ik vleder jaar had toen ik naar Italië ging met de auto. Dat het in het buitenland nog vrij onbekend is . Digitale radio wordt uitgezonden op een frequentie rond of boven de 500 megaherz.DAB wordt uitgezonden op band III (175 .. 240 MHz) en L-Band (1452 .. 1492 MHz). Band III wordt gedeeld met DVB-T, Voor L-Band is ook concurrentie. Je hebt overigens gelijk dat voor een goede ontvangst een andere antenne nodig is. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
0 Forumlid roadtrain 7921 Geplaatst 17 augustus 2019 Forumlid Share Geplaatst 17 augustus 2019 1 minuut geleden zei road train: Je hebt overigens gelijk dat voor een goede ontvangst een andere antenne nodig is. Klopt. Als je de autoradio zou vervangen voor een dab radio moet je andere antenne of een module er tussen...........die de oude antenne geschikt maakt voor dab. 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
0 Forumlid syme65 2149 Geplaatst 17 augustus 2019 Forumlid Share Geplaatst 17 augustus 2019 Digitale radio wordt uitgezonden op een frequentie rond of boven de 500 megaherz.DAB wordt uitgezonden op band III (175 .. 240 MHz) en L-Band (1452 .. 1492 MHz). Band III wordt gedeeld met DVB-T, Voor L-Band is ook concurrentie. Je hebt overigens gelijk dat voor een goede ontvangst een andere antenne nodig is.Weet niet wat je wilt zeggen hier mee....maar dit heb ik al drie jaar op mijn auto radio zitten. En aangezien ik er al een paar keer mee naar België en Italië ben geweest....kan ik wel zeggen dat je in het buitenland er nog weinig aan hebt. Ook op verschillende andere sites wordt er al gezegd dat het voor het buitenland nog geen nut heeft om DAB aan te schaffen. Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
0 Forumlid roadtrain 7921 Geplaatst 17 augustus 2019 Forumlid Share Geplaatst 17 augustus 2019 @syme65Noorwegen😜 die hebben al geen fm meer. Alleen maar dab. Kan het zijn dat je radio een update kan/ moet hebben. En er wordt geadviseerd met enige regelmaat je zenders opnieuw te scannen. Voor evt zenderwisselingen. Ik weet niet of het verschil maakt of je een dab of dab+ radio hebt. 2 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
0 Forumlid syme65 2149 Geplaatst 17 augustus 2019 Forumlid Share Geplaatst 17 augustus 2019 [mention=2190]syme65[/mention]Noorwegen die hebben al geen fm meer. Alleen maar dab. Kan het zijn dat je radio een update kan/ moet hebben. En er wordt geadviseerd met enige regelmaat je zenders opnieuw te scannen. Voor evt zenderwisselingen. Ik weet niet of het verschil maakt of je een dab of dab+ radio hebt.Doorwegen ben ik nog niet geweest haha...maar volgend jaar ga ik daar een lang weekend heen, naar vrienden die daar wonen nu...naar ga zonder auto ...dus kan het niet testen. Ohw....dat is mij nooit verteld en ook niet ergens gelezen Roadtrain....Maar zal het eens na kijken Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
0 Forumlid roadtrain 7921 Geplaatst 18 augustus 2019 Forumlid Share Geplaatst 18 augustus 2019 https://digitalradio.nl/ Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
0 Administrators Murphy 9716 Geplaatst 18 augustus 2019 Administrators Share Geplaatst 18 augustus 2019 In Noorwegen is er al een paar jaar enkel DAB+ radio. Het eerste (basispakket) zit vol met 17 zenders van de staatsomroep NRK... De andere zenders zitten in een ander pakket. Ja, dat is zo. Pakken kan je niet kiezen, de zendmasten zijn niet door de burgers geplaats. Enkel in de "druk" bevolkte gebieden, in de zone's met E wegen etc, zijn die andere te ontvangen. Hier enkel de eerste onnozele zenders…. Lang leve de USB stick! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
0 Nagamiji 2243 Geplaatst 18 augustus 2019 Share Geplaatst 18 augustus 2019 Gewone DAB is of wordt uitgefaseerd. De DAB-antenne is lelijk (vind ik) en in de auto vind ik de FM ontvangst beter. Het enige voordeel van DAB is dat je geen ruis hebt, je hebt nl geen minder-goede ontvangst, de verbinding valt dan gewoon weg. Soms heb ik liever slechte ontvangst dan geen ontvangst. Maar dat is persoonlijk. En een slechte FM ontvangst kan je voorkomen door voor een PLL ontvanger te kiezen, ipv in DAB te investeren. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
0 Forumlid road train 9348 Geplaatst 18 augustus 2019 Auteur Forumlid Share Geplaatst 18 augustus 2019 15 minuten geleden zei Nagamiji: Gewone DAB is of wordt uitgefaseerd. De DAB-antenne is lelijk (vind ik) en in de auto vind ik de FM ontvangst beter. Het enige voordeel van DAB is dat je geen ruis hebt, je hebt nl geen minder-goede ontvangst, de verbinding valt dan gewoon weg. Soms heb ik liever slechte ontvangst dan geen ontvangst. Maar dat is persoonlijk. En een slechte FM ontvangst kan je voorkomen door voor een PLL ontvanger te kiezen, ipv in DAB te investeren. Nou suc6 dr mee Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
0 Forumlid road train 9348 Geplaatst 18 augustus 2019 Auteur Forumlid Share Geplaatst 18 augustus 2019 Denk dat hier in Nederland de grote zender s overal te ontvangen zijn dus radio 1/2/3/4/5 ook in het buitenland maar 538 /sky/Q-Music niet zijn pakket en Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
0 Forumlid iveco 35c17 2475 Geplaatst 18 augustus 2019 Forumlid Share Geplaatst 18 augustus 2019 O, ma dan heb ik geluk. niet 1 van deze zender staat in mijn lijstje met favorieten. usb stickie dan maar.🤣 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
0 Nagamiji 2243 Geplaatst 18 augustus 2019 Share Geplaatst 18 augustus 2019 17 minuten geleden zei road train: radio 1 Heeft de slechtste ontvangst die je kan bedenken. Flink veel klagen helpt iets. Radio 1 (98.9) zit tussen een klontje zenders in, die doorgaans sterker zijn. 538 (102.7 id Ranstad) heeft een sterke zender en weinig omliggende zenders. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
0 Forumlid roadtrain 7921 Geplaatst 18 augustus 2019 Forumlid Share Geplaatst 18 augustus 2019 1 uur geleden zei road train: Denk dat hier in Nederland de grote zender s overal te ontvangen zijn dus radio 1/2/3/4/5 ook in het buitenland maar 538 /sky/Q-Music niet zijn pakket en Pakket? Hoezoo pakket? Ik ontvang alles..... Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
0 Nagamiji 2243 Geplaatst 18 augustus 2019 Share Geplaatst 18 augustus 2019 11 minuten geleden zei roadtrain: Pakket? Hoezoo pakket? Ik ontvang alles..... Ik ook, niet via de kabel. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
0 Forumlid roadtrain 7921 Geplaatst 18 augustus 2019 Forumlid Share Geplaatst 18 augustus 2019 Zojuist zei Nagamiji: Ik ook, niet via de kabel. Gaat hiervoor niet over de kabel maar over dab+. Niet afdwalen graag🙀 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
0 Forumlid road train 9348 Geplaatst 18 augustus 2019 Auteur Forumlid Share Geplaatst 18 augustus 2019 36 minuten geleden zei roadtrain: Pakket? Hoezoo pakket? Ik ontvang alles..... Ja in Nederland en als je naar België gaat /Duitsland/Oostenrijk hoe is het dan daar kom jij waarschijnlijk niet maar hoe is dan de ontvangst 538/q musiq waarschijnlijk niet Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
0 Forumlid roadtrain 7921 Geplaatst 18 augustus 2019 Forumlid Share Geplaatst 18 augustus 2019 14 minuten geleden zei road train: Ja in Nederland en als je naar België gaat /Duitsland/Oostenrijk hoe is het dan daar kom jij waarschijnlijk niet maar hoe is dan de ontvangst 538/q musiq waarschijnlijk niet Nee daar ontvang je dan de zenders van dat land he. T blijft een signaal door de ether. Dan moet je internetradio via je gsm doen die op je audio in de auto aansluiten (als je dat hebt). Deed ik eerder ook met 538 in Limburg..... Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
0 Forumlid road train 9348 Geplaatst 18 augustus 2019 Auteur Forumlid Share Geplaatst 18 augustus 2019 33 minuten geleden zei roadtrain: Nee daar ontvang je dan de zenders van dat land he. T blijft een signaal door de ether. Dan moet je internetradio via je gsm doen die op je audio in de auto aansluiten (als je dat hebt). Deed ik eerder ook met 538 in Limburg..... Nee daar moet je ook de nl radio stations kunnen ontvangen tenminste radio 1/2/3/4/5. Maar al met al is dan niet de goede keuze voor ons slechte ontvangst en net over de grens ben je ze kwijt . Beter is internet radio Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
0 Forumlid roadtrain 7921 Geplaatst 18 augustus 2019 Forumlid Share Geplaatst 18 augustus 2019 1 uur geleden zei road train: Nee daar moet je ook de nl radio stations kunnen ontvangen tenminste radio 1/2/3/4/5. Bedoel je Limburg of buitenland? (wat is verschil😂) dab heeft bereik in Nederland kan nergens vinden dat Over en weer zenders doorgegeven worden Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
0 Forumlid ELZEN106 990 Geplaatst 18 augustus 2019 Forumlid Share Geplaatst 18 augustus 2019 21 minuten geleden zei roadtrain: Bedoel je Limburg of buitenland? (wat is verschil😂) Het BUITENLANDSE Noord Holland Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
0 Forumlid roadtrain 7921 Geplaatst 18 augustus 2019 Forumlid Share Geplaatst 18 augustus 2019 2 minuten geleden zei ELZEN106: Het BUITENLANDSE Noord Holland 🙄sorry👍 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
0 Nagamiji 2243 Geplaatst 19 augustus 2019 Share Geplaatst 19 augustus 2019 14 uur geleden zei roadtrain: Gaat hiervoor niet over de kabel maar over dab+. Niet afdwalen graag🙀 Ik geef de kabel aan, omdat die pakketten aanbiedt, die niet altijd nagekomen worden. En kabel is voor mij een ander woord dan provider geleverde ontvangst. DAB/DAB+/FM zijn gewoon uit de lucht te plukken. Zo correct? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Vraag
road train 9348
wat zijn de voor & nadelen van de dab+ radio weet wel dat het nu nog niet overal te ontvangen is
En voor in voor in auto is het ook nog niet alles
Link naar bericht
Deel via andere websites
27 antwoorden op deze vraag
Recommended Posts