Spring naar bijdragen

Uit je eigen pand gezet worden door krakers...


Leeuwtje

Recommended Posts

Gast doemijnbest

Maar niet als je het leeg laat staan en zeker niet in gebieden waar zeer lange wachtlijsten zijn.Vergeet niet dat er mensen in 020  zijn die 16 jaar op een huis moeten wachten. Denk je dat eens in !

Je moet het ook van de andere kant willen bekijken. In b.v. A'dam heerst een enorm woning tekort en dus ……………. stijgt de prijs alleen maar en er zijn mensen die hun panden gewoon leeg laten staan omdat het alleen maar geld meer oplevert ook al staat het leeg. Ik ben niet voldoende op de hoogte hiervan en geloof die Turk ook niet direct op zijn blauwe ogen en het is de enige info die we hebben. Ik ben een tegenstander van dat woning gespeculeer, immers het drijft alleen de huurprijzen maar op en daar voor staan wij vroeg op en weken we 15 uur per dag voor om de huur te kunnen betalen. Maar goed , nogmaals, we weten het verhaal maar van 1 kant in deze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei road train:

Alles kan hier , maar wij mogen niets .

 

Jawel hoor, belasting betalen. Zodat er bed, bad en brood geboden kan worden aan mensen, die hier niet (meer) horen te zijn.

 

2 uur geleden zei corydon:

Waarom komen enkele buren niet bij elkaar en slaan ze er uit?

Politie komt toch niet. Mensen laten over zich heen lopen.

Ik kan en mag wel mijn eigen huis beschermen.....

 

Als je het lef hebt om deze "zielige mensen" (uitgeprocedeerde asielzoekers, die het land moeten verlaten!) aan te pakken, dan weet de politie ineens wel doortastend op te treden en ben jij diegene die aan het kortste eind trekt...

  • Like 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 minuten geleden zei doemijnbest:

Maar niet als je het leeg laat staan en zeker niet in gebieden waar zeer lange wachtlijsten zijn. Je moet het ook van de andere kant willen bekijken. In b.v. A'dam heerst een enorm woning tekort en dus ……………. stijgt de prijs alleen maar en er zijn mensen die hun panden gewoon leeg laten staan omdat het alleen maar geld meer oplevert ook al staat het leeg. Ik ben niet voldoende op de hoogte hiervan en geloof die Turk ook niet direct op zijn blauwe ogen en het is de enige info die we hebben. Ik ben een tegenstander van dat woning gespeculeer, immers het drijft alleen de huurprijzen maar op en daar voor staan wij vroeg op en weken we 15 uur om de huur te kunnen betalen. Maar goed , nogmaals, we weten het verhaal maar van 1 kant in deze.

 

Ik heb niet veel op met speculanten, woekeraars, beleggers enzovoorts, maar zelfs als zij panden leeg laten staan, vind ik niet dat mensen het recht hebben om die panden dan maar in te nemen. Het is gewoon andermans eigendom, punt uit.

Daarnaast zou ik het nog anders vinden wanneer mensen die in nood zitten ervoor in aanmerking komen, maar deze groep hoort gewoon uitgezet te worden.

 

En aan wie gaat roepen "ons land is van iedereen": Dan neem jij diegenen toch lekker in huis? Want als ons land van iedereen is, waarom dan jouw huis niet?

Mensen die in hun thuisland niets kunnen of willen opbouwen, gaan ook hier geen brave burgers worden die bijdragen aan de maatschappij. En lieden die aan het staatsinfuus hangen hebben we ook zonder hen al meer dan genoeg!

 

  • Like 3
  • Thanks 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maar niet als je het leeg laat staan en zeker niet in gebieden waar zeer lange wachtlijsten zijn.Vergeet niet dat er mensen in 020  zijn die 16 jaar op een huis moeten wachten. Denk je dat eens in !
Je moet het ook van de andere kant willen bekijken. In b.v. A'dam heerst een enorm woning tekort en dus ……………. stijgt de prijs alleen maar en er zijn mensen die hun panden gewoon leeg laten staan omdat het alleen maar geld meer oplevert ook al staat het leeg. Ik ben niet voldoende op de hoogte hiervan en geloof die Turk ook niet direct op zijn blauwe ogen en het is de enige info die we hebben. Ik ben een tegenstander van dat woning gespeculeer, immers het drijft alleen de huurprijzen maar op en daar voor staan wij vroeg op en weken we 15 uur per dag voor om de huur te kunnen betalen. Maar goed , nogmaals, we weten het verhaal maar van 1 kant in deze.
Gaat om een bedrijfspand. Jouw verhaal gaat hier niet op, maar je hebt wel een punt.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ben ook geen voorstander van het in bezit nemen van andermans eigendom. De eigenaar stelde zich in het filmpje nog uitermate coulant op zo te zien. 

 

Probleem met deze groep schijnt te zijn dat ze niet uitgezet kunnen worden bij gebrek aan documenten. Omdat ze uit gebieden komen waar geen functionerende overheid is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest

ja dat weet ik maar hoeveel bedrijfspanden zijn er niet omgebouwd tot mooie appartementen ?  Ik denk dat achter die uitgeprocedeerde asielzoekers een paar Nederlanders zitten die het vuurtje opgestookt hebben. Over 6 weken weten we meer en dat is in feite toch ook weer zo voorbij. De overheid blijft jaar na jaar in gebreke om voldoende woningen te bouwen en denk dat dat voor een aantal mensen wel goed uitkomt. Maar goed, uitgeprocedeerde asielzoekers horen het land te verlaten uiteindelijk, daarover geen twijfel hoor.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei Vledder:

Ben ook geen voorstander van het in bezit nemen van andermans eigendom. De eigenaar stelde zich in het filmpje nog uitermate coulant op zo te zien. 

 

Probleem met deze groep schijnt te zijn dat ze niet uitgezet kunnen worden bij gebrek aan documenten. Omdat ze uit gebieden komen waar geen functionerende overheid is. 

Gewoon optyphen. Is ons probleem eenvoudig niet. Gegokt en verloren dus wegwezen.

  • Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
12 uur geleden zei matthieu:

Gewoon optyphen. Is ons probleem eenvoudig niet. Gegokt en verloren dus wegwezen.

 

Lekker makkelijk gezegd. Waarheen dan? Uitzetten naar Duitsland of Belgie? Zou dat werken denk je? Op een vliegtuig zetten naar god weet waar? Je komt geen enkel land binnen zonder reisdocument. Dan kom je met dezelfde lijnvlucht weer mee terug. 

 

Dus blijft alleen standrechtelijke executie nog over. 

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
3 uur geleden zei Vledder:

....

Je komt geen enkel land binnen zonder reisdocument. Dan kom je met dezelfde lijnvlucht weer mee terug.

....

Dan zouden we ook kunnen stellen dat de diverse overheden hun werk niet doen, want ik geloof nooit dat die uitgeprocedeerden hier geboren zijn....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 uur geleden zei roadtrain:

In ieder geval dat pand uit want daar zit ongetwijfeld geen woonbestemming op.....

Dat heeft dus de brandweer bevestigd, en daarom zijn ze vertrokken. Zeggen ze......

5 uur geleden zei roadtrain:

 maar AZC lijkt mij inderdaad de aangewezen plek. 

Maar dan wel een volledig gesloten inrichting.

 

Gewoon het zelfde regiem als in bijvoorbeeld een EBI. Of een “werkkamp”. Het moet zo onaantrekkelijk mogelijk gemaakt worden om hier te willen blijven. Blijkbaar zijn de alternatieven (in plaats van terugkeer) allemaal minder erg........

  • Like 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Eigenaar moet 8 weken wachten op ontruiming, want dat is de wet.

Dan verschijnt er een facebookpagina waarop mensen aankondigen te komen "demonstreren".

Ineens stelt de brandweer vast, dat er een brandveilige situatie is waarop de officier van justitie ineens wél het pand kan laten ontruimen.

Kortom: Dreigen met een "demonstratie" zet de overheid wél in beweging, terwijl het uitvoeren van de wet en het teruggegeven van het pand aan de eigenaar, geen haast heeft.

 

Overigens schijnt het stadhuis van Amsterdam ineens hermetisch afgesloten te zijn, want die ellende met krakers willen de stadsbestuurders zelf natuurlijk niet hebben...

 

14 uur geleden zei Teddybeer:

Gewoon het zelfde regiem als in bijvoorbeeld een EBI. Of een “werkkamp”. Het moet zo onaantrekkelijk mogelijk gemaakt worden om hier te willen blijven. Blijkbaar zijn de alternatieven (in plaats van terugkeer) allemaal minder erg........

 

De gemeente Amsterdam vangt uitgeprocedeerde asielzoekers op. Daarvoor worden panden geregeld op diverse plaatsen in de stad. Terwijl tal van mensen die netjes een bijdrage leven aan de samenleving, aan het kortste eind trekken als het om woonruimte gaat, worden illegalen (*) er in de watten gelegd.

(*) = Tegenwoordig "ongedocumenteerden"...

 

 

  • Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
58 minuten geleden zei Leeuwtje:

 

De gemeente Amsterdam vangt uitgeprocedeerde asielzoekers op. Daarvoor worden panden geregeld op diverse plaatsen in de stad. Terwijl tal van mensen die netjes een bijdrage leven aan de samenleving, aan het kortste eind trekken als het om woonruimte gaat, worden illegalen (*) er in de watten gelegd.

(*) = Tegenwoordig "ongedocumenteerden"...

 

 

 

Dit is weer een typisch gevalletje stemmingmakerij, want je weet dat het niet klopt. Deze groep krijgt géén opvang, dat is juist de essentie van het verhaal, dáárom gaan ze kraken. Ze vallen niet onder de bed, brood, bad regeling. En je hoort mij niet zeggen dat de gemeente dat wel zou moeten doen.

 

Lijkt mij een internationaal probleem waar een internationale oplossing voor gezocht moet worden hoe je met "ongedocumenteerden" omgaat. Als mensen aantoonbaar uit een bepaalde regio komen, bijvoorbeeld omdat ze een bepaalde taal spreken, dan lijkt het me dat ze, wanneer ze uitgeprocedeerd zijn, door die regio geaccepteerd moeten worden, met of zonder papieren. Maar zolang dat niet geregeld is kun je als overheid natuurlijk niet zomaar mensen ergens dumpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Alsjeblieft @Vledderhttps://www.amsterdam.nl/zorg-ondersteuning/ondersteuning/vluchtelingen/24-uursopvang :

Er wordt dus wel degelijk opvang aangeboden aan uitgeprocedeerde asielzoekers. Maar deze groep heeft in het verleden herhaaldelijk opvang geweigerd. Zou dat relevant kunnen zijn?

 

Daarnaast laten ze zien maling aan onze wetten en regels te hebben, door het kraken van panden en zelfs het verdrijven van mensen uit hun eigen woning. En moet je eens kijken wat voor ravage deze mensen in de gekraakte panden achterlaten?

 

Deze mensen vinden dat ze in Nederland recht hebben op onderdak en hier moeten kunnen/mogen werken. Terwijl ze allang uitgeprocedeerd zijn (dat hebben wij voor hen betaald) en dus het recht helemaal niet hebben om überhaupt nog in Nederland te verblijven. Dumpen kan niet, opsluiten wel. Maar de politieke wil daartoe ontbreekt.

 

1) Dit zijn dus geen vluchtelingen, zoals ze op hun eigen site schrijven, maar migranten. Asieleisers. Echte vluchtelingen worden in NL namelijk wél opgevangen.

2) Dit zijn lieden die laten zien dat wanneer ze hun zien niet krijgen, ze maling aan Nederlandse wetten en regels hebben.

3) Als deze lieden zonder hulp hun land hebben kunnen verlaten en duizenden kilometers konden afleggen om hier hun geluk te beproeven, zie ik geen reden waarom ze die reis in omgekeerde richting niet zouden kunnen maken. Blijkbaar is hun bestaan zelfs als illegaal hier in NL zo goed geregeld, dat ze liever hier blijven dan hun heil elders zoeken!

4) Dit zijn allemaal jonge mannen. Net als die "bootvluchtelingen" die door goede-doelen-veerboten over de Middellandse Zee hierheen gehaald worden. Wordt eens wakker...

  • Like 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden