[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

is dit echt zo??


jean2

Vraag

  • Forumlid

Door de nascholing van 35 uur in vijf jaar vergroten chauffeurs hun kennis en worden ze waardevoller voor het bedrijf.????

 

ik moet/mag dat ook nog gaan halen (als het wetsvoorstel doorgaat) wil ik als 65 plusser nog wat vakantiegeld:D:wijn: bij verdienen, kweet niet of ik dan na deze cursus waardevoller ben geworden ,eerder een dunnere geldbeurs:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
45 minuten geleden zei jean2:

Door de nascholing van 35 uur in vijf jaar vergroten chauffeurs hun kennis en worden ze waardevoller voor het bedrijf.????

 

ik moet/mag dat ook nog gaan halen (als het wetsvoorstel doorgaat) wil ik als 65 plusser nog wat vakantiegeld:D:wijn: bij verdienen, kweet niet of ik dan na deze cursus waardevoller ben geworden ,eerder een dunnere geldbeurs:D

Jean,

Als je baas bereid is de code 95 voor je te betalen bewijst dat dat je op dit moment al heel waardevol bent voor hem.

 

Of je je kennis op zo een cursus vergroot is zeer discutabel( deze uitspraak komt waarschijnlijk ook uit de hoek van de "opleidings instituten")

Ik heb op latere leeftijd ook deze cursus moeten doen,maar heb er,buiten een stuk of wat nieuwe moppen,weinig of niks bijgeleerd.

Sterker nog: door mijn deelname op dit forum heb ik in de loop der jaren meer kennis opgedaan dan op zo een cursus voor de code 95,zeker als t gaat om wetgeving omtrent het rijtijden besluit( EU 561/2006)

 

Je schrijft dat je deze cursus ook mag/moet gaan doen als t wetsvoorstel doorgaat;welnu dat wetsvoorstel is er al door;Nederland heeft ,onder druk van de EU het pardon voor oudere chauffeurs een paar jaar geleden al in moeten trekken.
Misschien dat je nu nog code 95 op het rijbewijs hebt omdat je nog van"oude rechten" gebruik kunt maken.

zodra je je rijbewijs weer gaat verengen moet je onherroepelijk code 95 hebben,anders word dit niet op het rijbewijs bijgeschreven en mag je niet meer beroepsmatig op de vrachtwagen rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei europeaan:

Als je baas bereid is de code 95 voor je te betalen bewijst dat dat je op dit moment al heel waardevol bent voor hem.

voor die 2 halve dagen dat ik inval weet ik niet of ik zo waardevol ben😁maar als hij soepsidie  kan krijgen van de sjoob of zo, wil ik het verschil wel bijbetalen, anders weet ik niet of ik het zal verlengen, voor de inkomsten is het niet noodzakelijk,ik doe het meer voor de sociale contacten met collega's en de mensen onderweg (la/lo adressen en zo)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei jean2:

voor die 2 halve dagen dat ik inval weet ik niet of ik zo waardevol ben😁maar als hij soepsidie  kan krijgen van de sjoob of zo, wil ik het verschil wel bijbetalen, anders weet ik niet of ik het zal verlengen, voor de inkomsten is het niet noodzakelijk,ik doe het meer voor de sociale contacten met collega's en de mensen onderweg (la/lo adressen en zo)

Voor die twee halve dagen die jij nog kunt werken kan hij nooit of te nimmer een vaste kracht aannemen.

Je kunt m voorstellen dat je alle kosten die hij meer kwijt is aan SOOB subsidie terugbetaald als je b.v eerder als 3 jaar er mee uitscheidt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik zit er hetzelfde mee , hij betaald code 95 , ik werk ook maar 'n paar dagen in de week . En , let op :!!!!! hij zegt dat ie blij is met mij , dat heb ik eerder nooit gehoord !!😇

Die code 95 is eigenlijk gewoon zonde van je tijd , maar ik wil toch nog 'n paar jaar mee blijven doen , dus is het een noodzakelijk kwaad !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
4 uur geleden zei jean2:

voor die 2 halve dagen dat ik inval weet ik niet of ik zo waardevol ben😁maar als hij soepsidie  kan krijgen van de sjoob of zo, wil ik het verschil wel bijbetalen, anders weet ik niet of ik het zal verlengen, voor de inkomsten is het niet noodzakelijk,ik doe het meer voor de sociale contacten met collega's en de mensen onderweg (la/lo adressen en zo)

 

 

Ik heb het zelfde met de firma waar ik nog 2 of 3  dagen reed,

Hij wilde code 95 wel betalen maar dan moest ik nog 5 jaar blijven rijden en daar had ik geen zin in en nu  is mijn code 95 per 25-8-2019 verlopen en ben ik nu echt met pensioen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
19 minuten geleden zei Pierre:


Dat is ook weer zo natuurlijk.
Toch ben ik benieuwd hoe een rechter zal oordelen wanneer iemand -die zijn rijbewijzen heeft en aantoonbaar zijn leven lang op een vrachtwagen heeft gereden-  een ongeval veroorzaakt en enkel geen geldige Code95 meer heeft.

In eerste instantie zal de verzekering aan de tegenpartij uitkeren, daarna zal de verzekering bij jou de schade gaan claimen. 

En een rechter zal daar in mee gaan om de eenvoudige reden dat de wet zegt dat je code95 moet hebben.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest

Het ligt iets genuanceerder maar komt op hetzelfde neer uiteindelijk, je C rijbewijs blijft geldig ,ook zonder Code 95 maar je mag niet beroepsmatig achter het stuur kruipen. Dus de vrijwillige brandweer mag dan wel zonder Code 95 rijden.  De vrijstelling die nog tot april 2020 geldt voor oudere chauffeurs vervalt dan ook uiteindelijk.

 

Bron:EVO

Er zijn echter nog steeds beroepschauffeurs die momenteel met een code 95 rondrijden die zij al hebben gekregen op basis van de vrijstelling. De Europese Commissie staat ook dit niet toe. Om te voorkomen dat deze zaak voor het Hof van Justitie belandt, kondigde minister Van Nieuwenhuizen vorig jaar juli aan dat de groep chauffeurs die de Code 95 cadeau kreeg, alsnog de schoolbanken in moet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
30 minuten geleden zei doemijnbest:

Het ligt iets genuanceerder maar komt op hetzelfde neer uiteindelijk, je C rijbewijs blijft geldig ,ook zonder Code 95 maar je mag niet beroepsmatig achter het stuur kruipen. Dus de vrijwillige brandweer mag dan wel zonder Code 95 rijden.  De vrijstelling die nog tot april 2020 geldt voor oudere chauffeurs vervalt dan ook uiteindelijk.

 

Bron:EVO

Er zijn echter nog steeds beroepschauffeurs die momenteel met een code 95 rondrijden die zij al hebben gekregen op basis van de vrijstelling. De Europese Commissie staat ook dit niet toe. Om te voorkomen dat deze zaak voor het Hof van Justitie belandt, kondigde minister Van Nieuwenhuizen vorig jaar juli aan dat de groep chauffeurs die de Code 95 cadeau kreeg, alsnog de schoolbanken in moet.

Hehe. eindelijk iemand die de moeite heeft genomen:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
19 minuten geleden zei iveco 35c17:

Net wat voor tak van transport je doet.

Als we naar de topic starter kijken die heeft zijn code95 nodig zegt hij, dus in zijn geval hebben opa Bert en Ger gelijk. 

En de reactie/vraag van Pierre berust daar ook op  neem ik aan. Dus dan klopt mijn antwoord ook weer. 

Maw als we “on-topic” blijven..........

bewerkt door roadtrain
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
5 minuten geleden zei roadtrain:

Als we naar de topic starter kijken die heeft zijn code95 nodig zegt hij, dus in zijn geval hebben opa Bert en Ger gelijk. 

En de reactie/vraag van Pierre berust daar ook op  neem ik aan. Dus dan klopt mijn antwoord ook weer. 

En toch houd niet in dat je per definitie code 95 nodig bent. dus als het hier een informatief forum moet blijven moet je ook paard en man noemen, en niet gemakshalve van de standaard situatie uitgaan.

Hiermee worden mensen op het verkeerde been gezet. helemaal met antwoorden als die van onze Ger

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
4 minuten geleden zei zoetwatermatroos:

Maar als er gezegd wordt dat je het bij eigen vervoer niet nodig hebt , klopt dat ook niet.

 

https://www.evofenedex.nl/kennis/vervoer/code-95/code-95-vrijstellingen

 

klopt ook daar zitten haken en ogen aan. Maar alles op een bult trappen zoals Ger doet is ook niet de weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
5 minuten geleden zei zoetwatermatroos:

Maar als er gezegd wordt dat je het bij eigen vervoer niet nodig hebt , klopt dat ook niet.

 

https://www.evofenedex.nl/kennis/vervoer/code-95/code-95-vrijstellingen

 

Dank je voor deze link. Weet ik ook weer wat de vrijstellingen precies zijn. Voor de topicstarter geldt dit zo te lezen niet, dus wil hij blijven rijden, zal hij zijn Code 95 moeten verlengen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 minuut geleden zei roadtrain:

Dan open jij toch een nieuw topic met/over alle soorten vervoer waar wel c rijbewijs voor nodig is maar geen code95? 

Kan iedereen mooi aanvullen, kan zelfs nog een verrassend lange lijst worden? 

Geen behoefte aan,  maar hier kunnen we het ook duidelijk krijgen ja.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Zelfs dat heb je nog niet goed zuigertje. Roadtrain hij heeft alles al een keer geschreven of gezegd , dus hij weet niks anders meer te melden!
Weet je wat zo jammer is dat je nu precies het zelfde doet.!!

Pierre...AUB....stop met gedoe naar Ger.....

Ook iveco....iets meer respect.

En wat code 95 betreft zit er wel wat maar's aan
Maar we kunnen er wel op een gewone manier over discussiëren.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden