[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

is dit echt zo??


jean2

Vraag

  • Forumlid

Door de nascholing van 35 uur in vijf jaar vergroten chauffeurs hun kennis en worden ze waardevoller voor het bedrijf.????

 

ik moet/mag dat ook nog gaan halen (als het wetsvoorstel doorgaat) wil ik als 65 plusser nog wat vakantiegeld:D:wijn: bij verdienen, kweet niet of ik dan na deze cursus waardevoller ben geworden ,eerder een dunnere geldbeurs:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
23 minuten geleden zei iveco 35c17:

 

klopt ook daar zitten haken en ogen aan. Maar alles op een bult trappen zoals Ger doet is ook niet de weg.

Eigen vervoer is geen beroepsgoederenvervoer, maar het is wel beroepsmatig vervoer van goederen,en daar heb je ,uitgezonderd de al eerder genoemde vrijstellingen,code 95 voor nodig.

 

Weet je wie ook geen code 95 nodig heeft?
Die vent die met zo een mobiel kraan,met 10 assen en een eigen gewicht van 100 ton werkt ,

Die vervoert ook geen goederen,die heeft zijn kraan vast op zn auto staan.

Ook iemand die met een grote betonpomp rijdt valt er niet onder,zolang hij er ook geen mixer op heeft staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 minuut geleden zei europeaan:

Eigen vervoer is geen beroepsgoederenvervoer, maar het is wel beroepsmatig vervoer van goederen,en daar heb je ,uitgezonderd de al eerder genoemde vrijstellingen,code 95 voor nodig.

 

Weet je wie ook geen code 95 nodig heeft?
Die vent die met zo een mobiel kraan,met 10 assen en een eigen gewicht van 100 ton werkt ,

Die vervoert ook geen goederen,die heeft zijn kraan vast op zn auto staan.

Ook iemand die met een grote betonpomp rijdt valt er niet onder,zolang hij er ook geen mixer op heeft staan.

:ok: Langzaam aan komen we er wel. 

 

IK ben het officieel ook niet nodig. maar mijn medewerker weer wel, als die mijn kraan op de werkplek afzet. En als ik zijn kraan op de werkplek afzet idem dito Raar maar waar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei iveco 35c17:

Zwaar gelul ,Net wat voor type transport je doet. 

 

Word tijd dat ze je even weer onder moderatie zetten en eerst even je waarheids gehalte checken.

Nee gelul van jou, als beroepschauffeur is je rijbewijs gewoon ongeldig zodra je in een vrachtauto stapt.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
4 minuten geleden zei syme65:

Mmmm.
Denk dat ik wel weet wat voor cursus ze mogen toevoegen aan code 95 ...
Hoe met respectvolle manier te discussiëren met collega's.
Denk dat het een hele interessante dag gaat worden emoji2957.pngemoji111.pngemoji1787.pngemoji1787.png

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
 

Niemand haalt t dan de voorgeschreven uren.🤣

  • Like 2
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het ministerie heeft onderzocht bij hoeveel chauffeurs de Code 95 wordt geschrapt als gevolg van het nieuwe wetsvoorstel. Dit betreft ongeveer 6000 tot 8000 beroepschauffeurs. Die moeten zich nu gaan nascholen. Deze scholing wordt gezien als onderdeel van het pakket om oudere chauffeurs zoveel mogelijk te blijven inzetten in de komende jaren en zo gebruik te kunnen blijven maken van deze ervaren krachten.

 

deze ervaren kracht is er nog niet uit wat hij gaat doen,zal een overleggen met, maître de maison en  patron de l'entreprise de transport, we zien wel wat er uitkomt iig veel tamtam op een eenvoudige vraag:wijn:

  • Like 1
  • Verward 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
21 uur geleden zei jean2:

Door de nascholing van 35 uur in vijf jaar vergroten chauffeurs hun kennis en worden ze waardevoller voor het bedrijf.????

dit was mijn vraag, 

 

en eigenlijk had ik verwacht hoe jullie daar overdenken (ben je door de code 95 waardevoller geworden zoals het ministerie schrijft) 

 

heb veel en  hele andere antwoorden gehad,😁

 

aangezien ik wel wat ervaring heb wist ik van de rest van de antwoorden wel wat af of kan /kon ze opzoeken met Google of zo:D

bewerkt door jean2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
9 uur geleden zei iveco 35c17:

En topicstarter heeft het over chauffeurs, niet over beroepschauffeurs. is een wereld van verschil al zou je het niet denken.

  ik bedoel dus wel de beroep sjouffeur ,(beetje logisch nadenken:D)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
14 uur geleden zei Pierre:

Buiten het feit dat die hele Code95 een wassen neus is, is er ooit wel eens iemand onderweg staande gehouden en gecontroleerd of hij of zij Code95 op het rijbewijs had staan?

Tja je moet net de pech hebben om in een controle verzeilt te raken.

Ik weet echt niet wanneer de laatste keer was dat ik onderweg staande gehouden ben, dat was zeker
toen ik nog met een schijf reed.

Pas gebruik ik sinds 2012.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
dit was mijn vraag, 
 
en eigenlijk had ik verwacht hoe jullie daar overdenken (ben je door de code 95 waardevoller geworden zoals het ministerie schrijft) 
 
heb veel en  hele andere antwoorden gehad,
 
aangezien ik wel wat ervaring heb wist ik van de rest van de antwoorden wel wat af of kan /kon ze opzoeken met Google of zo
Of ik waardevoller ben geworden met code 95 .

Voor mijn gevoel ben ik net zo waardevol als voor de code 95 .
Merk in ieder geval geen verschil.



Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest

Tegenwoordig weet je denk ik niet meer wanneer en waar je allemaal gecontroleerd wordt, zo wordt voor zover ik weet je bestuurderskaart gewoon uitgelezen in Duitsland en komt de BAV gewoon even naast je rijden en kijken ze in je tacho en weten ze dus ook wie de chauffeur is, et voila ..... Dit soort controles wordt niet aan de grote klok gehangen natuurlijk want anders werkt dat weer fraude in de hand. Weet jij veel wat ze allemaal meten onderweg en wat er allemaal gecontroleerd wordt ?😏 en gaat gewoon 24 uur per dag door zonder dat er iemand aan te pas komt.

 

Persoonlijk vind ik de cursussen voor Code 95 echt een aanfluiting maar of dat zo blijft met zoveel vrachtwagen ongelukken op de weg dat is maar zeer de vraag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid




 
Persoonlijk vind ik de cursussen voor Code 95 echt een aanfluiting maar of dat zo blijft met zoveel vrachtwagen ongelukken op de weg dat is maar zeer de vraag.


Die ongelukken ....tsja daar zijn veel stukken over geschreven..
Gister in hamburg, een duitse chauffeur ziet zijn collega al weg rijden (met doc.)hij moest nog wachten.
Gaat uit zijn dak tegenover vrouw aan balie ,over tijddruk etc.
Als je dan al op zo'n manier aan je dag moet beginnen .................dan zit je ook niet ontspannen achter het stuur ,met soms nare gevolgen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
11 uur geleden zei iveco 35c17:

:ok: Langzaam aan komen we er wel. 

 

IK ben het officieel ook niet nodig. maar mijn medewerker weer wel, als die mijn kraan op de werkplek afzet. En als ik zijn kraan op de werkplek afzet idem dito Raar maar waar

Dat klopt,zolang het rijden geen hoofdbestanddeel van het werk is val je onder deze uitzonderingen.
Een monteur die een testrit maakt, of een (nieuwe) auto naar een klant brengt heeft ook geen code 95 nodig,neemt hij echter op zijn rit tussendoor een palletje mee,moet hij het weer wel hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei doemijnbest:

 

 

Persoonlijk vind ik de cursussen voor Code 95 echt een aanfluiting maar of dat zo blijft met zoveel vrachtwagen ongelukken op de weg dat is maar zeer de vraag.

Dacht je nu werkelijk dat code 95 het ongevallencijfer naar beneden brengt?dan ben je wel heel erg naïef.

Ongevallen met vrachtwagens gebeurden vroeger,gebeuren nu,en zullen ook in de toekomst blijven gebeuren.

 

De oorzaken zullen wat verschillen; vroeger gebeurden er ongevallen omdat de chauffeur in slaap viel,tegenwoordig gebeuren ze omdat de chauffeur meer aandacht voor wat zijn tachograaf zegt wanneer hij moet stoppen,en zodoende minder aandacht heeft voor het verkeer rondom hem.

 

Zoals ook allerlei sensoren ,met de daarbij behorende pieptonen,en soms geheel onnodige info,zoals het real time verbruik i.v.m. het nieuwe rijden ,de chauffeur meer afleidt dan een mooie schone in minirok die toevallig voorbij flaneert.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei Ger-1957:

Welk ministerie schrijft dat, geef eens een link!

Tot op heden zie ik het alleen bij rijscholen en opleiders staan 

ik heb het ergens gelezen  maar weet niet meer waar,  maar het was een artikel van verkeer en waterstaat, nie zeike Ger :D  ook ik kan het wel eens mis hebben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 uur geleden zei Ger-1957:

 

 

Overigens is het ook na je pensioen verplicht om een verklaring van dienstbetrekking te hebben als je vervoer verricht voor een transportbedrijf, dus ook de vlieger dat je geen contract hebt gaat niet op. 

Niet alleen als je voor een transportbedrijf wil rijden hoor,

Ook als je in het eigen vervoer wilt rijden moet je een verklaring van dienstbetrekking hebben.

En een "0" uren contract is óók een contract.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest
8 minuten geleden zei europeaan:

Dacht je nu werkelijk dat code 95 het ongevallencijfer naar beneden brengt?dan ben je wel heel erg naïef.

Ongevallen met vrachtwagens gebeurden vroeger,gebeuren nu,en zullen ook in de toekomst blijven gebeuren.

 

De oorzaken zullen wat verschillen; vroeger gebeurden er ongevallen omdat de chauffeur in slaap viel,tegenwoordig gebeuren ze omdat de chauffeur meer aandacht voor wat zijn tachograaf zegt wanneer hij moet stoppen,en zodoende minder aandacht heeft voor het verkeer rondom hem.

 

Zoals ook allerlei sensoren ,met de daarbij behorende pieptonen,en soms geheel onnodige info,zoals het real time verbruik i.v.m. het nieuwe rijden ,de chauffeur meer afleidt dan een mooie schone in minirok die toevallig voorbij flaneert.:D

Naief of niet maar zo denken de regelneefjes niet en die maken de regeltjes tenslotte. Tig keer per dag hoor je berichten dat ergens een gestrande VW staat met of zonder ongeluk. Het is juist naief om te denken dat men dat maar laat blijven gebeuren. Dat kost heel veel geld aan files en oponthoud en natuurlijk gaat de politiek daarmee aan de haal en bedenkt allerlei nieuwe regeltjes of b.v een herexamen om de 5 of 10 jaar. Ik noem maar wat.😏

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei doemijnbest:

Persoonlijk vind ik de cursussen voor Code 95 echt een aanfluiting maar of dat zo blijft met zoveel vrachtwagen ongelukken op de weg dat is maar zeer de vraag.

 Beetje rare vraag misschien.

 

En wellicht helemaal offtopic.

 

Maar is t niet zo dat de ongelukken waarbij vrachtwagen betrokken zijn gewoon benoemd worden en de ongelukken met fietsers en personenauto's niet of nauwelijks? 

 

Dat het daardoor lijkt alsof de vrachtwagens meer ongelukken veroorzaken dan fietsers en of automobilisten?

 

Of is daar wel degelijk een onderzoek naar gedaan?

bewerkt door Botser
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest
1 uur geleden zei andremast:


 

 


Die ongelukken ....tsja daar zijn veel stukken over geschreven..
Gister in hamburg, een duitse chauffeur ziet zijn collega al weg rijden (met doc.)hij moest nog wachten.
Gaat uit zijn dak tegenover vrouw aan balie ,over tijddruk etc.
Als je dan al op zo'n manier aan je dag moet beginnen .................dan zit je ook niet ontspannen achter het stuur ,met soms nare gevolgen.emoji848.png

 

Maar zo werkt het wel hoor en je legt precies de vinger op een zere plek, want chauffeurs worden vaak onder druk gezet , al  verschilt dat zeer van bedrijf tot bedrijf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
50 minuten geleden zei Botser:

 

 

Maar is t niet zo dat de ongelukken waarbij vrachtwagen betrokken zijn gewoon benoemd worden en de ongelukken met fietsers en personenauto's niet of nauwelijks? 

 

 

Het verneukeratieve is dat,wanneer er op de radio gemeld word dat er een vrachtwagen bij betrokken is,men er gemakshalve van uit gaat dat de schuld ook i.d.d. bij die vrachtwagen ligt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 minuten geleden zei europeaan:

Het verneukeratieve is dat,wanneer er op de radio gemeld word dat er een vrachtwagen bij betrokken is,men er gemakshalve van uit gaat dat de schuld ook i.d.d. bij die vrachtwagen ligt.

Precies...dat bedoel ik ook

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest

Helemaal gelijk in @Europeaan .Het zou anders worden als men niet meer de oorzaak zou vermelden in de file berichten denk ik. En jullie geven zelf het antwoord al, jullie kunnen je voorstellen dat anderen zo denken en zo denken dus ook onze regelneefjes en 1 plus 1 is nog steeds 2. 

Een tijdje geleden was er een soortgelijk iets met het KNMI, als er regen kwam dat stond steevast het regenwolkje boven een bepaalde streek of plaats. Het gevolg, minder toeristen omdat ze dachten dat het daar altijd regende. Het is niet meer belangrijk wat werkelijkheid is maar wat de mensen denken en geloven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden