[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Bidfood


Nevada74

Vraag

Recommended Posts

  • 0
Gast doemijnbest

Heb er geen ervaring mee met dat soort werk maar ik kom wel bij diverse vestigingen om zeg maar de bulk aan te leveren. Het is een firma die de distributie doet eigenlijk van de buitenzijde van de steden naar de binnensteden omdat grote combinaties veelal niet meer de steden in kunnen/mogen. Dus ik denk dat het veel sjouw werk is en met steekkarretjes naar klanten toe waar je niet kunt komen met je bakwagentje. Bidfood, Hanos etc etc, zijn allemaal van dat soort bedrijfjes. Tenminste dit is mijn ervaring en hetgeen ik zie gebeuren. Hoop dat anderen je nog verder kunnen helpen.😏

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Tsja....dat is weer afhankelijk van wat je wilt.
Als je winkel distributie gaat doen kunnen er zware containers tussen zitten.
Bij ons in het binnenland distributie hebben ze allemaal een elektrische pompwagen.
Dus het is echt afhankelijk waar of wat je gaat doen .

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
15 minuten geleden zei syme65:

Als je winkel distributie gaat doen kunnen er zware containers tussen zitten.

Als het containers met goede wieltjes zijn en juist beladen, zal dat ook niet een probleem zijn.  

 

Wat zwaar kan zijn is het feit dat je mss alleen maar korte ritjes krijgt, met name in het begin. Dan ben je meer aan het laden/lossen dan aan het rijden. En de tijdsdruk die men soms oplegt.

 

En er zijn bedrijven die zelfs geen elektrische pompwagen meegeven bij andere soorten distributie. Dan zou ik meteen vertrekken, zonder het juiste materieel kan je nl gewoon je werk niet doen. 

 

Mss een dagje meerijden bij een beoogde werkgever? Dan weet je meteen of het iets voor je is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Zojuist zei _alain_:

Zegt onze beste stuurman/vrouw/het aan wal 😋😁🤣

Niet helemaal, dat geldt voor alle werkzaamheden. Zelfs een advocaat kan zijn werk soms niet doen zonder beveiliging. En een kantoormedewerker niet zonder de juiste stoel en de goede software. Een bedrijf wat daar op bezuinigd is zijn werknemers niet waard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Nagamiji
Dan hangt het er ook nog vanaf voor welk winkelbedrijf je rijd.
Bij AH wordt het van de klep gehaald door het winkel personeel terwijl bij anders je het zelf moet doen.
En bij de meeste staat er wel tijdsdruk op door tijdigheid die er op zit .
Maar dat moet je negeren ...
Die tijden die ze opgeven is niet realistisch en niet haalbaar .

Ik denk dat de meeste bedrijven wel elektrische pompwagens hebben die zware pallets vervoeren.
Maar kan mij voorstellen als je alleen lichte pallets hebt dat je een handpompwagen bij je hebt .


Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
20 minuten geleden zei Nagamiji:

Niet helemaal, dat geldt voor alle werkzaamheden. Zelfs een advocaat kan zijn werk soms niet doen zonder beveiliging. En een kantoormedewerker niet zonder de juiste stoel en de goede software. Een bedrijf wat daar op bezuinigd is zijn werknemers niet waard.


Je moet gewoon soms roeien met de riemen die je hebt. Winkelcontainers verslijten ook, je hebt ook nooit dezelfde kar. Loopt er eentje niet goed, dan kun je wel moeilijk gaan liggen doen bij je werkgever, of je prutst even en je krijgt hem toch binnen. 
 

Een goede pompwagen is belangrijk, een electrische is pure luxe. Maar om meteen te vertrekken als het niet helemaal naar je zin is, dat is ook onzin. Transport betekent improviseren. Dingen kunnen kapot gaan, de ene meldt het wel, de andere niet.

Ik, maar dat ben ik, probeer het dan toch, hoe dan ook op zijn plek te krijgen. Ik denk dat de meeste van ons daar ook wel mee te maken hebben gehad. Je improviseert, je informeert, je put uit je ervaring, maar die goederen gaan worden geleverd. 
 

Toen ik nog deuren reed heb ik vaak zat op een bouwplaats gestaan waar je niet met een pompwagen kunt werken. Dan kun je wel mekkeren om een kooiaap (meeneemheftruck) of je snijdt even die pallet los en zet de dingen 1 voor 1 even binnen. 
In managerstermen: hands-onmentaliteit.

 

Het is even balen, maar als je weer verder rijdt wel bevredigend dat je het weer hebt opgelost en op zijn plek hebt gekregen.

 

Ik denk/vermoed dat je heel weinig ervaring hebt in het transport. Je doet gewoon wat je moet doen. En dreigen met weggaan, of lopen mekkeren werkt vooral averechts. 
 

 

  • Like 6
  • Thanks 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hallowed.
Het eerste deel van je verhaal met die containers is.
Als er een tussen zat die met zwaar spul geladen is en hij liep slecht lied ik hem overstapelen.
De orderpicker moet controleren of de container in goede staat is.

Bij het tweede deel.
Ben vaak op bouwplaatsen geweest om te lossen.
Vaak stond ik in mijn eentje te ploeteren om pallets van 1000 kg naar binnen te krijgen.
Dat doe ik niet meer...tenzij ze komen helpen....
En als ik het met de hand naar binnen moest tillen....mmmm
Nee ...zakken van 25 kg per stuk naar binnen tillen....kost mij mijn rug ....en te veel tijd.
Dus tot waar ik ze kon krijgen zet ik ze neer.....de rest moeten ze zelf maar op lossen.

Dat je moet in provoceren moet ben ik met je eens hoor.
Maar er zitten wel grenzen aan .

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
6 minuten geleden zei Hallowed:

Loopt er eentje niet goed, dan kun je wel moeilijk gaan liggen doen bij je werkgever

Dat schrijf ik niet, ik schrijf dat als een werkgever niet in materieel wil investeren om werk mogelijk te maken, maar zijn personeel liever "verslijt" en inruilt, dan is die werkgever zijn personeel niet waard.

 

Ik ben er een voorstander van om te communiceren met alle lagen over werk-omstandigheden in een bedrijf. En voor een positieve aanpassing te strijden. Niet alleen op mijn eigen werkplek, maar ook op andere nivo's.

 

10 minuten geleden zei Hallowed:

En dreigen met weggaan, of lopen mekkeren werkt vooral averechts.

Duh, communiceren, mits met de werkgever te parten valt. 

 

11 minuten geleden zei Hallowed:

Je doet gewoon wat je moet doen.

Persoonlijk vind ik dat je een stapje harder loopt. Als het met jouw werkgever goed gaat, dan is jouw boterham ook gegarandeerd. En als je goed met klanten en collega's omgaat bevordert het niet alleen jouw werksfeer, maar ook voor anderen. Het is maar een klerine moeite om iemands dag goed te maken: Een glimlach en een groet is één.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

@Nagamiji

Denk je echt dat het zo werkt in het transport?

Overleg, continu communiceren etc? Ze zien je aankomen!

 

Als je ergens wilt gaan werken zie je vanzelf hoe ze het doen. Gaat dat met een handpompwagen, dan is het take it or leave it. Rolcontainers, idem dito. Staat het je niet aan, blijf dan weg. Ik weet nu al dat ik nooit bepaald soort werk zal gaan doen. Staat het je niet aan om de hele dag te lopen met een steekwagen, moet je vooral niet bij een Hanos beginnen bijvoorbeeld.

 

Transport is conservatief, verwacht je echt door te overleggen en overleggen en ‘op alle geledingen’ verbeteringen te kunnen brengen, te kunnen strijden voor al je collega’s? Na een paar keer zegt die werkgever, ik ben het gezeik zat, we doen het zo, zo deden we het altijd en blijven we doen.

 

Jij hebt het over eigen vervoer denk ik. Maar hoe groot denk jij eigenlijk dat de marges in het beroepsgoederenvervoer zijn? Elke electrische pompwagen moet worden terugverdiend!

 

Dat overleggen en overleggen... ik moet nog reageren op Syme, maar die weet wel waar hij het over heeft. Is die container zwaar en niet in orde, dan laat hij hem overstapelen. Desnoods in overleg via zijn planner dat die de opdrachtgever aanduwt. Daar zijn afspraken over.

 

Maar komt hij er onderweg pas achter dat die container waardeloos is, dan improviseert hij. Of stapelt zelf even snel over (als dat kan en mag) of vraagt om hulp bij de winkel of weet ik wat.

 

Transport werkt niet met overleg in alle geledingen. Je kunt best ergens regelmatig tegen aanlopen, zoals het voorbeeldje van Syme. Die zegt dat op een keer tegen zijn planner dat dat vaker gebeurt, die zegt: oh ja, Pietje merkte dat ook al op, ik bel even met hun dat ze erop letten en anders over stapelen.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
14 minuten geleden zei Hallowed:

Nee klopt, je schrijft niet dat je gaat lopen zeiken tegen je werkgever, je zou meteen weggaan. 

Wil je dan mij citeren ipv een citaat van een ander, zo ontstaat verwarring.

 

1 uur geleden zei Nagamiji:

er zijn bedrijven die zelfs geen elektrische pompwagen meegeven bij andere soorten distributie. Dan zou ik meteen vertrekken, zonder het juiste materieel kan je nl gewoon je werk niet doen. 

Als een bedrijf het juiste materieel niet levert, dan vertrek je in je proeftijd. Als jij een lange trailer zonder zijschermen moet leeghalen is dat een rotklus. En ze bestaan, bedrijven die niet zuinig zijn op hun personeel. Dat is mijn punt. Niet opstoken om te gaan lopen miepen. Met miepen bereik je niks.

 

Al raad ik iedereen aan om eerst mee te rijden, 1 - 3 dagen, dan weet je hoe je werkplek is. Dan wet je waar je mee moet werken en hoe de sfeer is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Zojuist zei Hallowed:

continu communiceren

Wie heeft het over continu?

 

Op een werkoverleg bijv?

Zojuist zei Hallowed:

een handpompwagen

Ik heb een chauffeur gezien die dát zelfs niet had. Meneer Nagamiji leende hem zijn pompwagen en zette laadkleppen aan elkaar, zodat het overladen makkelijker ging. Schenen zijn collega's niet toe bereid. Ik vind dat de werkgever van de chauffeur zonder hulpmiddelen een slechte werkgever is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
41 minuten geleden zei syme65:

.

Bij het tweede deel.
Ben vaak op bouwplaatsen geweest om te lossen.
Vaak stond ik in mijn eentje te ploeteren om pallets van 1000 kg naar binnen te krijgen.
Dat doe ik niet meer...tenzij ze komen helpen....
En als ik het met de hand naar binnen moest tillen....mmmm
Nee ...zakken van 25 kg per stuk naar binnen tillen....kost mij mijn rug ....en te veel tijd.
Dus tot waar ik ze kon krijgen zet ik ze neer.....de rest moeten ze zelf maar op lossen.

Dat je moet in provoceren moet ben ik met je eens hoor.
Maar er zitten wel grenzen aan .

 


Contaners, zie mijn reactie op Nagamiji. Zo werkt het gewoon. Maar laten over stapelen is ook improviseren.

 

Ik ging ook geen 1000 kg sjouwen hoor. Vroeger misschien wel. En dat naar binnen ploeteren herken ik wel hoor. Maar bijv. die zakken  cement, ik zou nu de planning appen. Hier is niemand, onbeheerd neerzetten mag niet ivm diefstal, ik kan het van mijn klep zetten maar ik ga er niet mee sjouwen. Bel de aannemer maar dat hij met een heftruck komt. Of een paar man.

 

Ik heb ooit zo gestaan met 120 deuren. Renovatiewijkje. Bel de aannemer maar, dit is te gek. En die zegt dan: we komen er aan, flikker maar neer of tot morgen dan is er hulp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hallowed
 
Transport is conservatief, verwacht je echt door te overleggen en overleggen en ‘op alle geledingen’ verbeteringen te kunnen brengen, te kunnen strijden voor al je collega’s? Na een paar keer zegt die werkgever, ik ben het gezeik zat, we doen het zo, zo deden we het altijd en blijven we doen.


 


En toch gaat dat zo....
Continu zeuren bij je werkgever dat er hulpmiddelen moeten komen.
Heb vaak genoeg tegen mijn werkgever gezegd wat goedkoper is.

Mensen in de ziekte wet of hulpmiddelen kopen.

En ja ....het werd mij soms niet in dank afgenomen door mijn werkgever.....
Waar kiest hij voor dan...

En dat van die containers.
Dat is een afspraak die de vervoerders met AH hebben gemaakt.

Maar moet ook Nagamiji gelijk geven....
De hulpmiddelen zijn er !!


Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik heb meer dan 35 jaar met afzet containers gereden , dan leer je wel improviseren anders red je het niet. Bij één van mijn werkgevers stonden goede containers rechts op het plein en de kapotte links.Als ik dan 2 andere  cont moest hebben volgens de planner en er stond rechts niks meer dan melde ik dat aan de planner. Dan kreeg ik steevast de mededeling dat ik maar even bij de kapotte cont de minst slechte moest pakken. Probleem was dat die cont soms maanden onderweg waren , kwam je met 2 van die lekke dingen leeg in Rotterdam en ging je de planning bellen : ben leeg in Rotterdam , antw planner rij maar richting zeeland want ik heb daar een vracht uien , antw van mij dat zal niet gaan ,er zitten gaten in de bak daar rollen kokosnoten nog doorheen. Dan is het even stil : wat doe je dan &%^* met zulke cont bij je! Als ik dan zeg dat hij zelf gezegd heeft dat ik de minst slechte cont uit de serie kapotte moest nemen is het weer even stil en komt het korte atw : ga maar oud papier laden in Capelle a/d Ijssel. Met die bakken word alles gereden en vooral schroot maakt meer kapot dan je lief is

maar het went wel , deuren gaan niet open of ze gaan niet dicht maar even duwen met shovel of heftruck doet wonderen, moet je een vracht soja laden rij je eerst langs een bouw markt voor een paar bussen pur als je dan bij het laad adres komt word je bak afgekeurd , planner boos enz. Moraal van dit verhaal:ik kan alles wel melden en verandering daarin willen hebben maar dat gaat nooit lukken op 300 cont die voor het grootste gedeelte bij klanten door heel noord en oost duitsland zijn geplaatst.Dus maak je er het beste van en schud je eens met je hoofd als je weer een half uur met kettingen en spanbanden hebt lopen klooien. En toch vond ik het machtig mooi werk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

En dat is het ook...vaak in provoceren ....
En net wat Hallowed zegt...het geeft een voldoening als het weer gelukt is om te lossen of te laden.

Maar goed....na het lezen van de reacties weet de topic starter dat het soms best hard werken is in de distributie

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Nagamiji:

Wie heeft het over continu?

 

Op een werkoverleg bijv?

Ik heb een chauffeur gezien die dát zelfs niet had. Meneer Nagamiji leende hem zijn pompwagen en zette laadkleppen aan elkaar, zodat het overladen makkelijker ging. Schenen zijn collega's niet toe bereid. Ik vind dat de werkgever van de chauffeur zonder hulpmiddelen een slechte werkgever is. 


Jij hebt nu 1 voorbeeldje van 1 chauffeur op 1 moment.

 

let op: je ziet mij heus niet schrijven dat het niet voorkomt. Maar we hebben een arbowet. En een werkgever gaat niet snel riskeren (al heb je er heus tussen zitten) dat een werknemer uitvalt ivm het overtreden van de arbowet.

 

Maar het bedrijf uit je voorbeeldje:

 

- wellicht werken ze nooit met pallets normaal. Hebben ze geen enkele palletwagen en zei zijn werkgever, kijk maar of het lukt. Jou lukt dat wel.

 

- heeft hij zijn wagen ergens laten staan, maar gaat heus niet tegen een vreemde chauffeur vertellen dat hij zo stom was en verzint een smoesje

 

- normaal lossen ze altijd via een dock, daar staan karretjes genoeg, waarom dan zo’n ding mee slepen.

 

- zijn eigen trailer is in onderhoud, niet aangedacht een pompwagen mee te nemen.

 

- klant belde: ik heb een spoedje. Planner: oke regelen we.

chauffeur: ik heb geen pompwagen.

Planner: leen je er even eentje.

 

En weet je: de man improviseerde, kreeg zijn pallet gelost.

 

Even een jij-bak, jij oordeelt nu zelf ook over een bedrijf terwijl je misschien niet eens het hele verhaal kent.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 uur geleden zei Nevada74:

Kan iemand mij meer vertellen over de distributie?

Ik hoor dat het zwaar is maar wat is zwaar?

 

Ik weet dat ze bij de Sligro vaak een bijrijder mee hebben. Geen idee of dat bij Bidfood ook zo is?

Wat al geschreven is... ga eens een dagje mee om te kijken of het werk wat voor je is. Laat je nooit gek maken door tijdsdruk door 2 zware containers te gelijk door een steegje te trekken. Dan sloop je je eigen. Verder krijg je vanzelf handigheid met die dingen. 

 

Ieder bedrijf werkt anders dus hoe het werkt bij het bedrijf waar jij wil werken, daar ken je het beste achter komen om aan te bieden een dagje mee te rijden. 

Dan hoor je het uit de eerste hand 👍

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
53 minuten geleden zei Hallowed:

jij oordeelt nu zelf ook over een bedrijf terwijl je misschien niet eens het hele verhaal kent.

Ik ken het verhaal wel, de chauffeur vertelde het zelf en meneer Nagamiji wachtte gewoon iedere week op hem. Als hij er nog niet was. Collega's van mijn man zette de lading gewoon op de grond en reden weg. Dus alle voorbeelden die jij gaf, waren niet van toepassing. De andere chauffeur reed in een lange bakwagen, maar dan nog.... Wij hebben hem geadviseerd om elders te gaan werken, goed materiaal is geen luxe, maar behoud van je lichaam. In theorie rijdt men door tot het pensioen (of erna). 

 

1 uur geleden zei Hallowed:

Maar we hebben een arbowet. En een werkgever gaat niet snel riskeren (al heb je er heus tussen zitten) dat een werknemer uitvalt ivm het overtreden van de arbowet.

Er zijn genoeg mensen die die wet niet kennen. En met herhaaldelijk contracten voor bepaalde tijd kan je je personeel lang aan het lijntje houden. Bijv door te zeggen: ga nu maar even een half jaar thuis zitten, daarna mag je terugkomen. Dit is geen aanname, ik ken dergelijke gevallen uit mijn omgeving. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden