Spring naar bijdragen

De torpedotruck


Voorbijganger
 Share

Recommended Posts

  • Forumlid
7 minuten geleden zei opa bert:

met de aankomende verandering van wetgeving zullen er wel meer torpedo's komen !

Volvo is kennelijk al mee bezig.

 

U heeft voorkennis?

 

Laat ons ook eens weten waar we ons op kunnen verheugen. Anders dan die paar centimeter extra voor aerodynamische frutsels. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
26 minuten geleden zei opa bert:

met de aankomende verandering van wetgeving zullen er wel meer torpedo's komen !

Volvo is kennelijk al mee bezig.

Dat valt nog te bezien,  de wijziging moet ten goede komen aan de veiligheid en aerodynamica. 

https://truckstar.nl/vanaf-1-september-2020-mogen-trucks-langer-zijn/

https://www.nieuwsbladtransport.nl/wegvervoer/2019/02/14/trucks-met-spitsere-neus-al-vanaf-2020-toegestaan/

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 25-9-2019 om 14:35 zei syme65:

Nee ...zit gewoon een zelfde motor in als een frontstuurcabine.
Je hebt met een neus meer ruimte omdat de motortunnel er niet in zit

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
 

Bij de Strator kan men kiezen als je 'm besteld. Gewoon de standaard cabine naar achteren plaatsen met behoud van motortunnel of dat de tunnel verwijderd wordt en er een vlakke vloer in gelast wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 26-9-2019 om 09:09 zei veronica:

Het bevalt zeer goed!😎 ik mis de ‘ vooruitkijkspiegel’ wel hoor. 🤣 Maar het rijdt 10x beter dan een bakwagen.

 

Maar.. ook minder zicht op kruisingen, denk ik? Je zit verder van 'de streep' af dan met frontstuur. Zeker als omwonenden (weer) eens niet hun overhangende bossages gesnoeid hebben.. zie je weinig wat er aan verkeer aan komt, lijkt mij.  'ff 't neusje laten ruiken' is dan wel wat letterlijk, denk. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Durashift:

 

Maar.. ook minder zicht op kruisingen, denk ik? Je zit verder van 'de streep' af dan met frontstuur. Zeker als omwonenden (weer) eens niet hun overhangende bossages gesnoeid hebben.. zie je weinig wat er aan verkeer aan komt, lijkt mij.  'ff 't neusje laten ruiken' is dan wel wat letterlijk, denk. :D

Klopt, anders zie je niks nee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
42 minuten geleden zei tiny:

tis ook een kwestie van gewenning.....

 

je moet het er mee doen met wat je krijgt... :D 

 

Exact. Ik snap ook chauffeurs niet die een bedrijf afwijzen op het merk waarmee ze rijden. Het soort werk wat ze doen, hoe dingen geregeld zijn, dat is toch veel en veel belangrijker?

 

Het plaatje op de grille is toch wel het laatste wat de keuze kan beïnvloeden?

 

Ik rij gewoon met alles! Zal me

jeuken. Als de rest

maar in orde is.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

.. dus tóch dat merk op de voorkant wat een selectie criteria is.. ;)

 

Toch, als je een beetje met de verschillende merken gereden hebt.. weet je wel een beetje wat voor vlees er in de kuip zit. Ieder merk heeft zijn voor en nadelen..natuurlijk.

Het is ook de keuze van wat er aangeschaft wordt, denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Durashift:

.. dus tóch dat merk op de voorkant wat een selectie criteria is.. ;)

 

Toch, als je een beetje met de verschillende merken gereden hebt.. weet je wel een beetje wat voor vlees er in de kuip zit. Ieder merk heeft zijn voor en nadelen..natuurlijk.

Het is ook de keuze van wat er aangeschaft wordt, denk ik.


Jawel, maar om er loon voor te laten liggen. Jongens die voor een bedrijf kiezen waar ze een V8 krijgen maar ook D3...

  • Like 1
  • Haha 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Hallowed:


Jawel, maar om er loon voor te laten liggen. Jongens die voor een bedrijf kiezen waar ze een V8 krijgen maar ook D3...

Dat moet ook wel, want een V8 is gewoon 3 tot 400 euro per maand duurder.

Je kan van je werkgever toch niet verwachten dat hij dat voor je gaat betalen omdat de chauffeur ( barre gaander ) perse een V8 wil

  • Like 1
  • Haha 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Hallowed:


Jawel, maar om er loon voor te laten liggen. Jongens die voor een bedrijf kiezen waar ze een V8 krijgen maar ook D3...

 

Mwah, denk dat Martijn Kuipers er geen geld om laat liggen bij Loos..

 

(en anders verdiend ie dat wel bij met zijn vloginkomsten). :p

 

Hij heeft zelfs meegedaan aan Migthy Truckers van Discovery channel, begreep ik vandaag.

Is zelfs dat bed in die Scania een keer beslapen geweest. LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
47 minuten geleden zei Durashift:

 

Mwah, denk dat Martijn Kuipers er geen geld om laat liggen bij Loos..

 

(en anders verdiend ie dat wel bij met zijn vloginkomsten). :p

 

Hij heeft zelfs meegedaan aan Migthy Truckers van Discovery channel, begreep ik vandaag.

Is zelfs dat bed in die Scania een keer beslapen geweest. LOL



In dit geval en vele andere kiest de werkgever ervoor om een V8 aan te schaffen, dus waarom zou je dat weigeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
47 minuten geleden zei Durashift:

 

Mwah, denk dat Martijn Kuipers er geen geld om laat liggen bij Loos..

 

(en anders verdiend ie dat wel bij met zijn vloginkomsten). :p

 

Hij heeft zelfs meegedaan aan Migthy Truckers van Discovery channel, begreep ik vandaag.

Is zelfs dat bed in die Scania een keer beslapen geweest. LOL

Ik ga er verder niet tussen zitten maar Martijn heeft gewoon D6, net als wij allemaal. En ook hij overnacht wel, als dat zo uitkomt en nodig is. Alleen is het wel zo dat de combi's ingezet worden voor het echte (en zeker de lastige) adressenwerk wat vaak dagritten zijn. Ook hebben al deze jongens hun LZV- certificaat en moeten ook daarom wel terug naar standplaats om de volgende dag dat te gaan doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Kiepenboer:



In dit geval en vele andere kiest de werkgever ervoor om een V8 aan te schaffen, dus waarom zou je dat weigeren.


En dat is het verschil. Je kiest

voor Loos, voor het soort werk wat je daar gaat doen. Je weet dat het daar allemaal goed is geregeld. Ze hebben goed materiaal, mooi materiaal. 
En ja er is een kans dat je net een V8 treft. Maar uit ervaring zeg ik:

die giga-space is net zo goed. 
Bij Loos hoef je geen V8 te eisen hoor. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden