[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Recommended Posts

  • Forumlid

Ik heb nu een vaste auto.. een TGL. Recent exemplaar.. (2019), dus 10 paardekrachten meer dan mijn collega's op de het depot. :p

Gekkigheid natuurlijk.. al is er werkelijk wel iets meer punch bij het optrekken in de eerste 2 versnellingen tov voorgaande modeljaren.

 

Anyway.. ik ben daarmee ook 'gezegend' met een botspreventiesysteem (onderdeel van het zogenoemde Advanced Driver Assistance Systems) of ook wel een automatisch remsysteem genoemd.

 

Dát werkt klote... in mijn optiek / bij mijn werkzaamheden..

 

Ik hing deze week al 3x in 'de touwen'..  waarvan 2x abrupt tot stilstand gekomen.. (bij lage snelheid (+/- 20 km/h)  maar toch.. Gelukkig nog niemand op de trekhaak gehad..:zegtniets:

 

'normaal' anticiperen op optrekkend of afbuigend verkeer is er niet meer bij, kennelijk.. 1x greep het systeem in bij een voertuig dat voor mij rechtsaf sloeg en ik op zicht gewoon gas los had en er, naar mijn idee, gewoon vloeiend/rollend voorbij had gekund.

 

De andere twee keer was aanrijdend voor het verkeerslicht.. én zoals ik geleerd heb: laten rollen.. vanuit stilstand optrekken kost meer brandstof..:ja:

Kennelijk denkt MAN daar anders over.. want die grijpt gewoon in.. :mad::rolleyes::eek::stom:

Bám, remmen zal je chauffeur..

Schakelt dan naar neutraal.. en dat schakelsysteem is al niet de snelste van de markt.. dus voordat je weer  van de plek af bent....manamanamaman..

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Andere ook dergelijke ervaringen, al dan niet met een ander merk voertuig?

 

(tip voor Admins: wellicht een nieuw subforum binnen techniek (merk- onafhankelijk) maken met een titel als: Rij-hulpsystemen../ ADAS?? )

 

Ligt het aan mijn rijstijl?

 

(nb: ja, de snelheid zit er soms goed in.. en het is nu veel optrekken en afremmen met dat korte hop on/hop off werk..)

 

 

bewerkt door Durashift
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^Daar is toch ook een knop voor om uit te schakelen??

Zelfde als je over de streep gaat rechts die irritante zoemer, die je wel kan uitschakelen.
Tijd terug een dagje met een 106 trekker🙁☹️ gereden waar dat op zat, 
Die kan je wel  mooi gebruiken als je s,nachts bezig bent en je een beetje suf voelt, en je wakker maakt als je over de streep gaat😁😁

bewerkt door Kiepenboer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Jup, die knop voor de lijnmarkering om uit te schakelen heb ik wel d'r op zitten..  maar daar ben ik intussen wel 'aan gewend'.. en het werkt pas vanaf 60 km/h..  nah, dat rijd ik tegenwoordig maar op korte stukken...LOL

 

Die botspreventie kan niet uit, volgens mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden