[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Luchtvering corrigeren tijdens laden/lossen


Domino

Recommended Posts

  • Forumlid
Op 14-10-2019 om 21:20 zei Domino:

Maar merkte het pas op de a5 vlakbij de Coentunnel bij die richels.... wat een verschil!

 

Ja, daar wil je niet rijden als het niet hoeft.. bladveer of niet, vind ik.

 

2 uur geleden zei Domino:

Yep, het kastje blijft even oplichten en in die tijd druk ik op de stopknop.

 

..en dan blijft de auto, bij contact uit, zichzelf corrigeren op rijstand?

 

Lampje van de luchtvering gaat bij mij niet vanzelf uit. Heb zo'n Wabco kastje maar dan MAN erop. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11 minuten geleden zei Durashift:

 

Ja, daar wil je niet rijden als het niet hoeft.. bladveer of niet, vind ik.

 

 

..en dan blijft de auto, bij contact uit, zichzelf corrigeren op rijstand?

 

Lampje van de luchtvering gaat bij mij niet vanzelf uit. Heb zo'n Wabco kastje maar dan MAN erop. ;)

 

Ha nee erg relaxed zijn ze niet. Heb mij ooit eens laten vertellen dat die richels wel beter te maken zijn, maar dat dat nogal een dure aangelegenheid is. 

 

Ja hij blijft corrigeren. Ik vind hem wel wat zenuwachtiger dan m'n vorige maar begrijp dat dat DAF eigen is. 

 

Ik snap ook niet waarom dat lampje niet aanblijft. Maar het werkt! 🙂

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 15-10-2019 om 20:32 zei edje:

Hmm zo zit ik ook nog steeds te stoeien met een next gen van scania. Het geheugen instellen was niet zo heel moeilijk maar om de luchtvering dan ook omlaag te houden tijdens het lossen kom ik maar niet achter.

Je bedoelt waarschijnlijk een ingestelde stand onder bijv. M1, ik gebruik dat nooit voor laden en lossen, volledig omhoog of omlaag op beide assen doe ik handmatig. Houd hij met draaiende motor bij lossen de ingestelde stand op bijv. weer M1 niet vast? Ik heb onder M1 4cm hoger op de achteras zitten om hem achter wat omhoog te zetten bij hoge korte verkeersdrempels, anders loopt de aanhanger vast. dit werkt bij mij tot 30km/u.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^

Yep ik heb M1 ingesteld op de hoogste stand en M2 op de laagste stand. Ik moet altijd één van deze twee standen hebben. De motor heb ik altijd uit staan tijdens laden/lossen maar ik zal dat maandag eens gaan proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
  • Forumlid

Met een cargobull trailer is mij verteld dat je 1 van de stekkers uit de trailer moet trekken. want op de DC klagen ze en weigeren ze te laden als de klep maar een cm lager of hoger zit.

Zodra ik de stekker er weer in steek , gaat ie zich corrigeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja, want dan krijgt het systeem weer voeding.  Toch apart dat het DC dan gaat 'klagen'.. want zonder correctie veert de trailer toch alleen maar in tijdens het beladen? Dan blijft de klep toch niet op gelijke hoogte?

 

Er wordt zeker met een elektrische, sta, pallettruck beladen?

Die schijnen nogal snel te slijten aan de onderkant als die telkens de knip tussen klep en laadbak moeten maken..

Op zich ook wel beter voor je eigen knieën, natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zijn merendeel polen ( in hele strakke broekjes  🙂 🙂 🙂 ) die die dingen bedienen en kunnen niet rechtuit rijden. Maar het is een beleid dat de klep zo horizontaal mogelijk blijft liggen. schijnt dat er weleens een ongevalletje is geweest... wel lastig als je al een aantal containers tegen het kopschot hebt staan en de trailer gaat zich corrigeren. dus moet de abs stekker eruit 😞

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
39 minuten geleden zei albertvv:

Dusss nou heb ik in 1x een eigen topic met een vraag als beginnende chauffeur...en bedankt hé LOL:kiss:

Zo werkt het systeem Albert, sorry... Waar je 'm afkapt wordt de volgende de eerste posting in het nieuwe topic; gelukkig word je hier niet naar prestatie betaald :nee::D

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden