[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Boeren


Botser

Recommended Posts

  • Forumlid

Gezien de staking van vandaag en de vorige keer...

 

Hebben jullie er last van?

Vanmorgen toen ik de A6 op draaide richting Emmeloord kwamen ze in grote getale me tegemoet.

 

Achter de hele stoet reed politie en rijkswaterstaat. Best een mooi gezicht. 

 

En wat is jullie mening bij de staking van afgelopen maandag bij de provinciehuizen...

 

In Groningen vond ik het net ff te ver gaan..

 

Vernieling en  geweld bij een protest horen niet samen te gaan.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als je ze tegen komt is het best een mooi gezicht ja. Dat geloof ik graag.

Maar als je op dit moment over de A7 naar Amsterdam moet dan sta je van Hoorn tot de coentummel in de file als ik de app mag geloven.

Dat is al weer een tijdje geleden dat dat is gebeurd. (toen was er nog geen app)

Blij dat ik vrij ben ;) 

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zolang ze geen rotzooi trappen zoals in Groningen die paar dwazen deden, mijn zegen hebben ze.

En als ik er voor in de file zou staan, prima hoor, ik sta achter ze letterlijk en figuurlijk.😉

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat het in Groningen uit de hand liep kwam door die agent met de holle ogen, welk onder invloed, zo zag het er uit, een demonstrant welk met iemand van de provincie stond te praten om niks een klap uitdeelde naar die man. Het zou de politie sieren deze beelden te bestuderen en die agent aan te pakken.

  • Like 4
  • Verward 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11 minuten geleden zei Gerard2311:

Dat het in Groningen uit de hand liep kwam door die agent met de holle ogen, welk onder invloed, zo zag het er uit, een demonstrant welk met iemand van de provincie stond te praten om niks een klap uitdeelde naar die man. Het zou de politie sieren deze beelden te bestuderen en die agent aan te pakken.

En zo is het exact gegaan , die agent was behoorlijk opgefokt , 1 boer ging nog een discussie aan met een ander agent , waarna de betreffende agent onverwachts uithaalt en vervolgens duwt , waarna de agenten de wapenstok ging gebruiken , de boeren raakte geirriteerd vanwege het feit dat ze telkens in de luren werden gelegd door het provencie bestuur , actie met het paard en de hekken keur ik af ,boeren werden ook opgejut door de media , die uit waren op sensatie ,ik en mijn collega boeren zijn er klaar mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 uur geleden zei Gerard2311:

Dat het in Groningen uit de hand liep kwam door die agent met de holle ogen, welk onder invloed, zo zag het er uit, een demonstrant welk met iemand van de provincie stond te praten om niks een klap uitdeelde naar die man. Het zou de politie sieren deze beelden te bestuderen en die agent aan te pakken.

Ik kan het filmpje zo nergens vinden, waarvan hier een link te plaatsen is om het rechtstreeks te bekijken.

 

Geen idee wat er gezegd is, maar dat mag NOOIT een reden zijn voor een ordehandhaver en een hulpverlener om zo buiten zijn boekje te gaan.

 

Overigens zou dit voor iedereen moeten gelden.....

 

De leden van Facebook moeten dit bericht maar eens opzoeken op de pagina van Gerard de Boer.

 

 

CB07ED65-97E0-42FF-8E5C-BFB0923AE7BE.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb er een beetje, binnendoor, omheen kunnen rijden.

 

Wat ik mij afvroeg: zijn de brandstoftanks in de trekkers groot genoeg om op en neer te kunnen rijden?

 

Verder hoorde ik dat een eerste groep boeren nét een half uurtje te laat waren in Den Haag, vanochtend vroeg, om naar het Malieveld te rijden. Politie had net de boel afgezet.

Ik bedacht mij: volgens mij komt het gros van de boeren wel uit het noorden en oosten van het land..  want anders zouden er toch wel een paar boeren uit Den Haag e.o. om 3 uur in de nacht naar het Malieveld gereden zijn om die grond te claimen?

 

Verder zit er een hoop emotie in. als ik de verhalen zo hoor.. maar dat de landbouw zal moeten krimpen lijkt mij duidelijk.

 

Dat voorbeeld over de stikstofregeling / meting in Duitsland, waar vandaag veel met geschermd wordt om dat in NL over te nemen: dat DLD beleid is (nog) niet juridisch getoetst, in tegenstelling tot dat in NL. Het kan dus best zo zijn dat DLD op termijn hun stikstofnormering naar beneden moeten aanpassen.

 

Export van rundvlees naar Zuid-Korea is recent opengesteld voor NL.. 'iedereen' weer blij.. Ik zou zeggen: Doe 'ns niet. Gewoon niet leveren / uitbreiden.. afgelopen jaren hebben wij het toch ook

 

Zelfde als met de melkquotum: in 2015 door de EU geschrapt (was niet bijster slim, vind ik) en dan verbaast zijn dat het aantal melkkoeien stijgt.. :rolleyes:

 

Ik hoorde die dame van de BoerBurgerPartij op de radio ook haar beklag doen over de 'diverse frames' in de media die over het boeren ondernemerschap de ronde doen.. bijvoorbeeld boeren voor de (wereld) export i.p.v. eigen land..

 

Komt zij met het voorbeeld dat 80% van de productie in NL: voor BE /DLD /  FR bedoelt is en dat in Amerika dergelijke productie voor 500 kilometer verderop een streekproduct genoemd wordt..LOL

 

Juist, zij doet dus ook aan framing..  :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
15 uur geleden zei Durashift:

 

 

Wat ik mij afvroeg: zijn de brandstoftanks in de trekkers groot genoeg om op en neer te kunnen rijden?

 

 

Heb net een kennis ff gevraagd die er gisteren ook bij was vanuit Limburg.
Hij had iets meer als 400 km en nog een halve tank over.

Denk dat zoeen trekker ook wel 1 op 4 of 5 loopt, dus met een tank van 200 liter kom je een eind.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden