[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Tacho bediening


Nevada74

Vraag

  • Forumlid

Ik had een discussie met een collega die zei dat je tijdens laden of lossen de auto op contact moet hebben anders zou de tacho niks registreren,ik zeg dat dat niet zo is.

Hoe zit dit?

 

Dan een vraag over einde dienst als je de pas uit wil voeren,ik rijd in NL,wat zijn de antwoorden op de tacho vragen?

Einde land enz?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
Ik had een discussie met een collega die zei dat je tijdens laden of lossen de auto op contact moet hebben anders zou de tacho niks registreren,ik zeg dat dat niet zo is.

Hoe zit dit?

 

Dan een vraag over einde dienst als je de pas uit wil voeren,ik rijd in NL,wat zijn de antwoorden op de tacho vragen?

Einde land enz?

Hoeft niet op contact.

Land: NL. Printen: nee.

Doe je de pas er weer in dan ook de tussenliggende tijd verantwoorden.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
29 minuten geleden zei Nevada74:

Ik had een discussie met een collega die zei dat je tijdens laden of lossen de auto op contact moet hebben anders zou de tacho niks registreren,ik zeg dat dat niet zo is.

Hoe zit dit?

 

Dan een vraag over einde dienst als je de pas uit wil voeren,ik rijd in NL,wat zijn de antwoorden op de tacho vragen?

Einde land enz?

Afhankelijk van de instelling van de tacho zal hij bij uitschakelen  ''pauze'' kunnen gaan schrijven.. Vraag is of je dat wilt. maar op zich kan uitschakelen van contact geen kwaad maar let er dus op wat deze dan gaat wegschrijven: dit kan je zo nodig dus aanpassen. (dus bij laden/lossen op de hamertjes zetten mocht hij automatisch op pauze gaan))......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
6 minuten geleden zei Durashift:

Rental DAF (COMBI CARGO?), dus die zal wel 'pauze' gaan wegschrijven. Bij contact uit knippert dat bedje symbool een paar seconden.. waarna je hem dus nog op hamertje kan zetten en dan gaat de werktijd gewoon lopen hoor. 

Je kan het te aller tijden veranderen hoor. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 20-10-2019 om 15:15 zei roadtrain:

Afhankelijk van de instelling van de tacho zal hij bij uitschakelen  ''pauze'' kunnen gaan schrijven.. Vraag is of je dat wilt. 

Anderzijds ,als hij niet automatisch op rust gaat, en je be eindigd je diensttijd zonder de tacho op rust te zetten ,heb je geen 9 of 11 uurv rust binnen de 24 uur,en dus een probleem bij een eventuele controle.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Klopt.... maar als je heel veel stops hebt op een dag ( en dan ook nog langer dan 15 min) krijg je allemaal stukjes pauze die geen pauze zijn en feitelijk fraudeer je dan. Dan beter dat hij op werken gaat en 1 x per dag opletten bij einde dienst. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 21-10-2019 om 21:53 zei roadtrain:

Klopt.... maar als je heel veel stops hebt op een dag ( en dan ook nog langer dan 15 min) krijg je allemaal stukjes pauze die geen pauze zijn en feitelijk fraudeer je dan. Dan beter dat hij op werken gaat en 1 x per dag opletten bij einde dienst. 

Je kunt beter een heleboel kleine stukjes pauze hebben die geen pauzes zijn dan een lange pauze die geen pauze is.:D

  • Like 2
  • Verward 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei Schots en Scheef:
12 uur geleden zei europeaan:
Je kunt beter een heleboel kleine stukjes pauze hebben die geen pauzes zijn dan een lange pauze die geen pauze is.emoji3.png

Niet helemaal waar. Mijn collega heeft er een waarschuwing voof gehad.

Beter een waarschuwing voor veel kleine pauzes die geen pauzes zijn dan een boete voor een grote die geen pauze is.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Beter een waarschuwing voor veel kleine pauzes die geen pauzes zijn dan een boete voor een grote die geen pauze is.
 
Ook voor die vele kleine pauzes kun je bekeuring krijgen. Je dient je tacho op werken te zetten.

Al onze tacho's staan op werken. Pauze moet je zelf invoeren.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ook voor die vele kleine pauzes kun je bekeuring krijgen....

Alleen als ze op heterdaad betrappen anders niet. Daarom kreeg je collega ook een waarschuwing en geen boete, ze weten dat het gebeurd maar kunnen het niet bewijzen.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Alleen als ze op heterdaad betrappen anders niet. Daarom kreeg je collega ook een waarschuwing en geen boete, ze weten dat het gebeurd maar kunnen het niet bewijzen.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Klopt maar elke dag 15 tot 30 kleine pauzes erop snappen ze het zelf ook wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest
3 uur geleden zei albertvv:


Alleen als ze op heterdaad betrappen anders niet. Daarom kreeg je collega ook een waarschuwing en geen boete, ze weten dat het gebeurd maar kunnen het niet bewijzen.
 

Nee klopt, wij worden vaak gelost en is het dus wel degelijk rust.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik los in 100 % van de gevallen zelf en kan onder het lossen/laden met een container combi geen pauze maken. Ik rij constant heen en weer 1e bak lossen , afzetten , bak van aanh op truck trekken , naar losplek rijden , bak terug op aanh , weer 1e bak op pakken , aankoppelen , uitwegen , klaar. Daarna pak ik rustig een half uur pauze (als ik 15 min al heb gehad) anders 45 minuten. En daar word op de zaak niemand hysterisch van, er word zelfs niet gebeld met vragen als "ben je al leeg?" of "hoe lang duurd het nog" . Sterker nog als ik niet bel , de planner belt bijna nooit.Er word ook gewoon de staffel pauze afgehaald en ik zorg wel dat ik die neem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden