[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

39 doden in trailer GB


EJD

Recommended Posts

Gast doemijnbest
13 minuten geleden zei zoetwatermatroos:

^^ Ja toen ze er van de week achterkwamen dat de oplegger via Zeebrugge verscheept was, was het eerste wat er gezegd werd : Hoe is dat nu mogelijk? we hebben zulke strenge controles.  Maar deze Italiaanse Bulgaar brengt zijn weekend ook anders door dan gepland

 

https://www.pzc.nl/brugge/twintigtal-transmigranten-uit-vrachtwagen-gehaald-op-n31-richting-zeebrugge~a9c499dc/

 

Uit het artikel: De federale politie kwam massaal....

:rolleyes:

 

Zoals meestal hahaha is een farce idd hoor. 🤣

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
In europoort liepen ze altijd met honden langs afgekoppelde trailers,of ze dat nu nog doen weet ik niet
Het gekoppel in de havens is voor mij zowiezo 9 jaar geleden. Toen in ieder geval niet. Kan me eige tot 2 jaar geleden ook niet herineren dat ze extra controles hadden in hoek van holland. Het zal vast wel maar niet opgevallen.

Daarin tegen bij de trein is tig jaar de chauffeur minimaal een crimineel. Als je ziet wat voor controles daar zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
25 minuten geleden zei road train:

En als ik dan ergens lees dat die mensen 35.000 euro p.p moesten betalen was eerst 23.000  

Dus eigenlijk hadden die mensen het zo slecht nog niet. want volgens mij is 35000,00 euro een hoop geld in de landen van herkomst. Blijkt maar weer dat het grote geld overal lonkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei iveco 35c17:

Dus eigenlijk hadden die mensen het zo slecht nog niet 

Nou dat weet ik zo net nog niet , daar heeft waarschijnlijk heel de familie voor krom gelegen omdat bij elkaar te krijgen en verdienen ze misschien nooit meer trug . heel triest alle maal  en de gene die het opgestreken hebben als je zo je geld moet verdienen ,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
17 uur geleden zei Chauffeurke:

En dat de trailer volgens de berichten afgezet is in Zeebrugge, daar op de boot gezet en over gevaren, voor zover ik begrijp is die niet opgehaald door deze chauffeur in Zeebrugge.

Klopt,volgens de Engelse media is hij 4 dagen voor dit voorval met de enkele trekker aangekomen in Holyhead,vanuit N Ierland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zeebrugge, Hoek van Holland, Europoort, IJmuiden en Rozenburg, de controle's zijn niks nada nakkes. Trailers worden niet gecontroleerd, containers worden niet gecontroleerd en begeleid wordt er alleen naar je paspoort gekeken en bij een wakkere wordt er heel interessant naar de vrachtbrief gekeken, zowel de blauwe, groene en zwarteLOL. Andre,de superhond bij Stena Europoort heeft meer belang bij zijn speelgoedLOL

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest
1 uur geleden zei bituum trapper:

Zeebrugge, Hoek van Holland, Europoort, IJmuiden en Rozenburg, de controle's zijn niks nada nakkes. Trailers worden niet gecontroleerd, containers worden niet gecontroleerd en begeleid wordt er alleen naar je paspoort gekeken en bij een wakkere wordt er heel interessant naar de vrachtbrief gekeken, zowel de blauwe, groene en zwarteLOL. Andre,de superhond bij Stena Europoort heeft meer belang bij zijn speelgoedLOL

Nou, in HvH pakken ze toch wel regelmatig wat hoor met Andre. 😏

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest
14 uur geleden zei europeaan:

Als hij iedere dag van Noord Ierland ( UK) naar de Ierse republiek en terug rijdt is dat gewoon een internationale rit,en géén cabotage.

Heb jij al eens een controle gehad op cabotage ? Ik nog nooit namelijk. 😏 In tijden van een incident worden de gelederen gesloten en iedereen is verbaast en naarmate de tijd verder gaat doet iedereen weer een plas en gaat weer vrolijk verder. En, we praten hier dus wel over georganiseerde misdaad waar veel geld rond gaat en de belangen groot zijn en ik durf mijn handen niet in het vuur te steken voor alle mensen die er in de havens etc bij betrokken zijn dat er geen foute bij zit. Salarissen zijn vaak minimaal en een snabbel door af en toe even weg te kijken is snel verdiend. En wie weet hoe vaak er wel volle trailers door heen komen ?😏

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 minuten geleden zei doemijnbest:

Heb jij al eens een controle gehad op cabotage ? Ik nog nooit namelijk. 😏

Indien je controle krijgt controleren ze bepaalde dingen,als blijkt dat je onder de cabotage regeling valt controleren ze dat,doe je geen cabotage controleren ze op wat je wel aant doen bent.

Ze geven tevoren niet aan,of vertellen je niet, wat ze precies controleren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 uur geleden zei doemijnbest:

En wie weet hoe vaak er wel volle trailers door heen komen ?

 

Volgens onbevestigde berichten schijnen er 2 andere trailers wel levenden afgeleverd te hebben.. :(

 

Citaat

(..)

Een andere priester zegt tegen Sky News dat de koeltruck onderdeel was van een konvooi met nog twee andere wagens. In totaal zouden meer dan honderd migranten uit Vietnam naar Engeland zijn gebracht, maar dat is niet bevestigd. (..)

 

Bron: https://nos.nl/artikel/2307886-drie-verdachten-koeltruck-engeland-op-borgtocht-vrij.html

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest

Afgelopen donderdag was ik in Zeebrugge een trailer voor de uk brengen. 0,0 controle. Gisteren was ik in Harwich en moest een trailer daar aanpikken en kwam direct van boord. Na aanpikken kon ik zo naar buiten rijden zonder enige vorm van controle, zelfs paspoort hoefde ik niet te laten zien. Hoezo iedereen verbaasd over die 39 arme mensen ? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei doemijnbest:

 Gisteren was ik in Harwich en moest een trailer daar aanpikken en kwam direct van boord. Na aanpikken kon ik zo naar buiten rijden zonder enige vorm van controle, zelfs paspoort hoefde ik niet te laten zien. 



Dat is toch ook pas als Engeland uit de EU is, en die Brexit is toch nog nie rond😂😂

bewerkt door Kiepenboer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest
9 uur geleden zei Kiepenboer:



Dat is toch ook pas als Engeland uit de EU is, en die Brexit is toch nog niet rond😂😂

Heeft niets met de Brexit te maken maar ze hebben Schengen niet ondertekend , als chauffeur op een camion kom je de UK niet binnen zonder je paspoort te laten zien en als je via Harwich binnenkomt dan ook de lading papieren laten zien en is al jaren zo.😏

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 23-10-2019 om 18:23 zei lientje:

Denk het ook Teddybeer...

3ED10B8D-2FAE-415B-BBBD-2DA89EF5455F.jpeg

 

 

 

73080793_2526443484104342_81004724309563

 

Nou dat was dus wat ik het eerste dacht. Van alle trucks op de hele wereld, moet er uitgerekend een trekker van Edwin Kluft voor staan. Hoe onwaarschijnlijk kan iets zijn? Ik heb er iets van gelezen, maar weet zo even niet meer waar, dus nu effe geen link. Maar die auto staat op Bulgaars kenteken, maar is al sinds 2009 niet meer in Bulgarije geweest... Als ik m'n best doe vind ik dat nog wel terug op internet... Maar BX, ik weet niet hou oud dat is. Maar BV was 2007 dacht ik. Of 2010? Maar BX is jonger dan 2007. Heeft Kluft die hele auto laten verbouwen en binnen een jaar verkocht aan een Bulgaar? Iets vond ik al raar aan dat verhaal... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het Bulgaarse ministerie van Buitenlandse Zaken bevestigde gistermiddag dat de vrachtwagen inderdaad in juni 2017 is geregistreerd in Bulgarije, maar dat de wagen de volgende dag het land al had verlaten en nu eigendom is van een bedrijf van een Ierse vrouw. Uit het Facebookprofiel van Mo Robinson uit Portadown blijkt dat hij inderdaad vrachtwagenchauffeur is. Op een van de foto's lijkt hij ook de bestuurder van de vrachtwagen die vannacht werd aangetroffen, beide trucks hebben dezelfde kleuren en een sticker met als tekst ‘The Ultimate Dream’ op het raam. Robinson schrijft dat hij vaak op Scandinavië rijdt.

 

bron: https://www.pzc.nl/buitenland/horrorvrachtwagen-kwam-toch-via-belgische-haven-naar-engeland~a3b0810e/?sc=0-15&cvid=DFFB58E333CD4FCF9061FCB2FE27872C&referrer=https://www.bing.com/search?q%3D39 doden koeler bulgaarse vrachtwagen&pq=39 doden koeler&qs=n&FORM=PERE&sk=&sp=-1&first=11

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nou ja, ik ben hier niet om weer over Kluft te beginnen eigenlijk. Maar het verhaal is weer raar. Auto in 2017 verkocht aan Bulgarije, en 1 dag later is de auto weg uit Bulgarije en is die van een Ierse vrouw. Die chauffeur zegt dat die veel Scandinavië rijdt (toevallig via Kluft, met een BV'tje in Bulgarije denk ik dan). Kluft is trouwens weg uit Nederland. Woont wat ik weet in Polen. Hij had ook al Poolse vriendin. Maar dat Kluft met transport gestopt is, dat gaat er niet in bij mij. Die gast komt van Ierland naar Engeland met die trekker om een oplegger uit Zeebrugge aan te pikken. Die is in Zeebrugge afgezet door een Bulgaarse Italiaan. Hebben ze die gast eigenlijk al te pakken?  Dat lijkt me de spil in het hele verhaal...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden