[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

je zal dit maar meemaken als ouders.


jean2

Recommended Posts

  • Forumlid
14 minuten geleden zei Knoalster:

Niet om Jean nu aan te vallen, integendeel.  Maar wat is er gebeurt met "Niet alleen een link?

 

Maar triest nieues inderdaad. 

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/3093962/Vrachtwagen-in-brand-op-A50-bij-afrit-Oss-Oost-ravage-is-enorm

 

 

kun je deze link openen ???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Alex schrijft 

 

De vrees van iedere chauffeur, de vrachtwagen voor je die ineens dichtbij komt. De klap kan je niet bedenken die volgt.

Je leefde voor je werk. Je was een klein meisje en je wist wat je wilde. Net zoals vele anderen. Dromen over wat je wil. Je vader was chauffeur. Hij nam je mee. Op 24okt kwam de klap, de klap voor jou Daisy en voor je vader en familie. Het bericht wil je niet thuis krijgen, denk dat het bericht nog sneller via internet kwam. Helaas.

Respectloos vindt ik dat. Mensen die zo geilen op anders mans ellende. Mensen die een mening klaar hebben. Zal wel weer een oostblokker zijn. Zal wel weer ergens mee bezig geweest zijn. Zal wel te dicht op de voorganger gezeten hebben. Weten mensen wel wat de remweg is van een vrachtwagen.

De klap de vlammen vuur. Echt de hell dus. Had ze nog een kans nee is het antwoord dus. Ze is overleden in het harnas. Het woord respect voor haar moet nog vallen voor vele chauffeurs. Mensen die haar als kleine meid hebben gezien. Mensen die haar handje hebben vast gehouden. 

 

 

img-20191025-wa00007215956209933326614.j

 

 

Dat de wereld van internet sneller is dan een vrachtwagen kan rijden, wil niks zeggen over de werkelijkheid, zij is er niet meer en wij gaan verder met het leven als chauffeur, dat wou zij ook. 

 

 

Bron: https://alexschrijftdotnl.wpcomstaging.com/

 
bewerkt door lientje
  • Like 4
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Eerbetoon wordt georganiseerd.

 

Citaat

(..)

Wanneer de uitvaart precies is, wil de familie niet op Facebook delen. "Zo houden we tenminste nog een beetje controle over wie er aan het konvooi meedoet. We moeten bijvoorbeeld ook een vergunning gaan regelen."

 

Voor wie niet kan of wil meedoen is Frauke nog bezig met een ander initiatief. Ze hoopt dat alle Nederlandse vrachtwagenchauffeurs deze week met een roze lint aan de spiegel rijden. "Dat was Daisy's lievelingskleur, al haar spul voor de vrachtwagen was roze."

 

Bron: https://nos.nl/artikel/2307730-eerbetoon-voor-overleden-chauffeur-daisy-het-is-overweldigend.html

 

 

bewerkt door Durashift
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Ger-1957:

zwart lintje aan je antenne

Als daartoe een oproep is, zeer zeker. Het is de nachtmerrie van iedere partner van een chauffeur: Dat hij/zij op het werk verongelukt. 

 

En natuurlijk zijn er meer beroepen met een dergelijk risico, daar zou ik ook mee doen om de laatste eer te bewijzen.

 

Net als de collega van Windhoos, dat is toch onvoorstelbaar en niet uit te leggen aan de nabestaanden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Ger-1957:

Normaal worden die afgebrand op forums

In iets andere bewoording was dit wel waar ik ook als eerste aan moest denken. 

 

28 minuten geleden zei Nagamiji:

Het is de nachtmerrie van iedere partner van een chauffeur: Dat hij/zij op het werk verongelukt. 

Dat is ook de reden dat elk telefoongesprek met mijn vrouw eindigt met " ik hou van jou. Een collega is destijds verongelukt maar was met ruzie van huis gegaan, zijn vrouw heeft jaren moeite gehad met de vraag of hij heft geweten dat ze van hem hield ondanks de ruzie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het was een jonge vrouw, net als Leontien de Bruijn.
Toen was er ook een konvooi met veel mensen die haar nooit gekend hadden.

Ik ben toen van een fb groep (waar alleen truckfoto's op mochten) afgegooid omdat  over  vele posts over haar afscheid ed. gingen en er wat van zei.

Anderen hadden het over respect, terwijl ze haar naam geeneens goed schreven.....

Hypocrisie ten top.

Daisy had een noodlottig ongeval, Leontien koos er zelf voor.

Ze waren beide te jong, maar zulke dingen worden verhoudingsgewijs vaker voor vrouwen georganiseerd dan voor mannen. Misschien omdat we toch in een overwegend mannenberoep werken.

bewerkt door steenhaas1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ipv afgebrand had je je woordkeuze iets anders moeten kiezen. Ik snap je punt en begrijp helemaal wat je bedoelt want was het Pjotr geweest dan denk ik dat de reacties inderdaad iets anders waren geweest. 

ipv afgebrand had je bij deze ook kunnen kiezen voor afgekraakt, dan weet ook iedereen wat je bedoelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei road train:

Het gaat hier nu alleen maar over die Daisy ongeval, maar over die man die maandag over leden is op A59 lees je niks , dat is ook heftig volgens mij . Die zal ook wel vrouw en kinderen hebben is ook heftig volgens mij.

Dat verbaasde mij ook. En die man op de A59 is nog wel moedwillig omgebracht. Als ik de berichten goed begrepen heb.

 

De verschillende maten waar mee gemeten wordt, vind ik kwetsend. Maar in het geval van Daisy hebben de nabestaanden wel troost uit de grote belangstelling. Deze troost gun ik de nabestaanden van de man van de A59 ook. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden