[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

voorstellen voor de nieuwe CAO


EJD

Recommended Posts

  • Forumlid
2 uur geleden zei opa bert:

Nee we gaan niet afbranden bij alles wat "ze" doen ! Ik ben zelf jaren lid geweest , en regelmatig bijeen komsten bezocht {ik wil het geen vergadering noemen}.

en me daar verbaasd over de kortzichtigheid van de kader leden , zelfs gedurende de vergadering gewoon niet willen luisteren naar wat de zaal wil , en hun eigen zin doordrijven , want wat daar genoteerd wordt gaat mee in de onderhandelingen , ook al is het niet de wil van de leden . Waarbij vergeten wordt dat de "bond' niet bestaat zonder leden , en dat de leden de bond zijn .

Verder ga ik hier geen woorden meer over vuil maken , de ervaring heeft mij geleerd dat het  zinloos is om een overtuigd lid op andere gedachten te

brengen . {Wij noemen dat hier eigenwijs zijn }

Dat klopt vrij aardig,ik ben er tot mijn schande enige jaren terug achter gekomen dat mijn vragen over een standpunt van een bondsbestuurder volkomen genegeerd werden op een live sessie die de beste man hier op dit forum deed.
(Ging over het verblijf in de cabine tijdens de wekelijkse rust)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nee ik voel me niet beledigd hoor Pierre, maar als je zelf niet zo'n fossiel wil worden wordt het mogelijk langzaam tijd om daar eens over na te denken.LOL

Weet je er zijn jongeren van 80 jaar die nog volop in het leven staan en open zijn en nadenken over andere meningen, en er zijn jongeren van 25 die al vastgeroest zijn in hun eigen denkbeelden en vooroordelen, die zijn in feite oud zonder dat ze het beseffen, dus leeftijd zegt op zich niet zoveel.

  • Like 5
  • Thanks 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Jammer dat in de huidige maatschappij altijd iemand gelijk moet hebben en iemand ongelijk.

Aldoor moet je je eigen verdedigen tot vermoeiends aan toe want iedere keer worden de zelfde woorden omhoog gehaald.

Je kunt ook eens denken.... wat maakt het ook uit, het is de moeite niet waard op zo'n forum.

 

 

 

 

 

 

  • Like 3
  • Thanks 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest
19 uur geleden zei Pierre:


Inderdaad, nu alleen nog concrete en haalbare doelstellingen.

De vakbond zijn we zelf immers, maar het zijn vaak de leden die het af laten weten door input te geven aan de bestuurders en is het dus vaak de beleidsmakers bij de vakbonden die de voorstellen moeten verzinnen. Natuurlijk, heb je met veel verschillende wensen en ook mensen te maken, maar je kunt een vakbondsbestuurder uit de havens ook niet vergelijken met een vakbondsbestuurder voor de zorg o.i.d. Daar wordt nu eenmaal een andere taal gesproken en bij de leden zitten ook leden die koste wat kost HUN zin willen hebben en dat kan natuurlijk ook niet. 

Ik ben ruim 20 jaar actief kaderlid geweest van het CNV in de zware industrie , niet dat dat een verdienste is maar dan weet je wel een beetje waar je over praat. En mensen die alleen maar aan de zijlijn staan te brullen en geen lid zijn die heb ik ook gezien, geloof me.😏

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik denk dat je met de cao nooit de hele doelgroep tevreden kan stellen. Met zo veel verschillende soorten vervoer....,

iemand  die de hele dag in de stad zit heeft hele andere belangen dan iemand die lange ritten maakt en of iemand die de hele week onderweg is. 
denk dat je met 8 uurtjes distributie wel zat ben. Dus die juichen het wellicht toe.  Anderen kraken het af. 
zie alle neuzen maar één kant op te krijgen. 
Daarentegen toen het over de knv ging en de 18atv dagen stonden voor die groep de neuzen een kant op en zie daar: mega opkomst om een doel te bereiken. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is de vorige ronde net in elkaar geschoven, toen waren er twee CAO's naast elkaar.

Maar de boel kan voor iedereen werkbaar zijn, alleen willen sommigen dat (nog) niet inzien, of lezen iets wat er niet staat.

Men is zo bang dat het de baas geld gaat kosten, maar dat ze zelf al jaren inleveren maakt niet uit, ik kan wel wat meer uren maken en heb ik het ook weer terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doordat de verhogingen al jaren achterlopen met de inflatie, wij werkvolk doen dat om de hoge heren meer te gunnen.
De hoge heren op het pluche willen ook steeds meer van ons zien, maw, we boeren achteruit in netto besteedbaar inkomen.

En kom niet van ik verdien genoeg, probeer het eerst eens met de basis salaris rond te breien, weinigen die dat nog lukt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest

Even met de beentjes op de grond @105.510, reken je salaris nog een keer uit maar dan bij 40 uur per week en kijk ook even naar de secundaire arbeidsvoorwaarden waar de chauffeurs er maar bekaaid mee af komen. Trek ook even je onkosten vergoeding eraf want dat is absoluut geen salaris of loon.😏

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei doemijnbest:

Even met de beentjes op de grond @105.510, reken je salaris nog een keer uit maar dan bij 40 uur per week en kijk ook even naar de secundaire arbeidsvoorwaarden waar de chauffeurs er maar bekaaid mee af komen. Trek ook even je onkosten vergoeding eraf want dat is absoluut geen salaris of loon.😏

Direct vanaf mijn loonstrook salaris €2913,38 dit is voor 40 uur per  week, lijkt mij? Je onkosten moet je er zowiezo niet bijtellen (al doe ik dat voor een gedeelte natuurlijk wel, niet al mijn vergoeding gaat onderweg op) dan is het toch gewoon gemiddeld zoals een ieder ander in de middenklasse? 
 

@Nagamiji jij reageert met een reactie: verward, waarom, vertel? 
 

@Ger-1957 jazeker heb je een rijbewijs moeten halen. Maar je bent toch wel met me eens dat bijv een chirurg een iets andere opleiding heeft (en daar ook salaris naar) als iemand die alleen ze rijbewijs moet halen eens in de 5 jaar ze code 95 voor elkaar dient te hebben? 
 

Als je echt meer zou willen verdienen, dan zou de belasting op overuren eens aangepakt moeten worden. Tis natuurlijk te gek voor woorden dat er mensen meeprofiteren van jou gewerkte uren.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@Chauffeurkehttps://www.jeachterban.nl/transport-logistiek/f/loon-en-toeslagen/384/waarom-moeten-wij-ruim-49-belasting-over-onze-overuren-betalen 

 

ze zouden het eigenlijk moeten stimuleren, dat je iets extra hebt, omdat je juist een stapje harder loopt. Ik ben van mening dat je het met 8 uur niet gaat verdienen in het transport. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
15 uur geleden zei Ger-1957:

 

IK kom er tot mijn schande achter dat die vraag al op diverse plekken beantwoord is en dat jij maar over dat ene moment blijft zeuren.

 

Fout Ger,op die vraag zijn slechts wat ontwijkende antwoorden gekomen.

Dat jij mijn reactie daarop zeuren noemt;soit,het zij zo,maar dat zegt meer over jou dan over mij.

Of wil je beweren dat ik de enige chauffeur ben die tegen dat verbod van het verblijf in het voertuig ,tijdens de wekelijkse rust is.

 

Je weet toch hoe mijn vraag tot stand kwam dat heb ik al eens uitgelegd ,of niet?

Welnu: op een gegeven moment kreeg ik de flyer van CNV onder ogen ,ergens in een routiers restaurant,op een openbare plaats dus.

Een flyer waarin TvR(bonds bestuurder van CNV) trots vermeldde dat hij zich in zou zetten voor dat 561/2006 art 8.

Een verbod waar ik,en heel veel mensen met mij ,totaal niet achterstaan.

 

Toen hij ineens hier ,op dit forum,verscheen heb ik hem gevraagd wat zijn argumenten waren,of hij zich hier ,ten overstaan van mensen die er mee te maken hebben,zich wilde verduidelijken.

Uiteraard ben ik ook niet alwetend,en hij ziet misschien ander dingen dan ik,dus ik stel m netjes voor zijn argumenten voor zo een verbod toe te lichten

Het enige wat ik kreeg was een onduidelijk ,afwezig, antwoord,ik heb hem toen nog een Email gestuurd,en later de vraag nog eens gesteld op een site van het CNV.

zijn antwoord kwam er op neer dat ik me aanstelde en weinig kijk had op wat er leeft in de transportwereld.

 

Duidelijk blijkt dat TvR de geschiedenis in wilt gaan als de man die de chauffeurs uit hun auto joeg,of dat nu hout snijdt of niet.

Jammer hoor maar als men dit communiceren noemt vind ik t niet gek dat er steed smeer leden weglopen.

 

( hij mag mij altijd een mail sturen hoor,zeg m dat maar,hij heeft mijn Email adres en zelfs mijn telefoon nummers :D)

 

( overigens zal ik dat bij iedere gelegenheid dat deze problematiek weer opduikt ter sprake blijven brengen :angel:)

 

( verder ben ik niet eens lid van zijn club,maar hij legt deze flyers weg op openbare plaatsen waar ik ze onder ogen krijg,dan moet hij ook de consequentie aanvaarden dat hij,als publiek persoon,daar vragen over kan krijgen,en deze op een normale manier zal moeten be antwoorden.

Niets of niemand geeft m het recht zich er met een Jantje van leiden af te maken)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

degene die chauffeurs diploma hebben gehaald..

zijn er toch naar de opleiding geweest..

die hebben dat diploma toch gehaald

dus zijn ze geschoold...

 

ik heb zitten blokken voor dat diploma...

dus ja ik heb er voor geleerd..

 

dat ze dit afschaffen... 

was niet mijn idee... en die cursussen  stelt inderdaad geen reet voor...

maar ik heb wel profijt gehad voor die geschoolde opleiding..

zekers wat de papieren betreft voor als je naar buitenland moest...

 

nu heb je dit niet meer nodig...

want je kunt nu zomaar de grens over... zonder te stoppen..

 

alles veranderd...

 

ook de mens.... 

 

maar ieder beroep heeft zijn charme's

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest

Je kunt met de beste wil niet zeggen dat chauffeurswerk ongeschoold werk is, het gaat immers niet alleen om een diploma maar wat het vak inhoudt in zijn totaliteit. Je doet de huidige chauffeur in opleiding zwaar te kort om dit ongeschoolde arbeid te noemen denk ik, vroehuh, toen ¨wij ¨begonnen kon je bijna in ieder vak terecht met een middelbare opleiding. Politicus kun je zo ook zonder vakdiploma worden toch ? 

Wel jammer dat chauffeurs zo weinig eigendunk hebben en denken dat ze ongeschoolde arbeid verrichten. Dat geneuzel van ¨ik ben maar chauffeur ¨moeten we toch maar een keer ten grave dragen aub. 🤣

 

Als ik mezelf even neem, ik heb vroeger LTS procestechniek gedaan en meer bewijzen heb ik niet op zak, maar als ik mijn huidige nivo zou moeten classificeren met de huidige kwaliteit van onderwijs dan kom ik op een HBO nivo uit en dit alleen met een LTS papiertje op zak. Ook hier heb je een flinke inflatie meegemaakt m.b.t de waarde van ¨papiertjes ¨.😏

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ger,

 

pak dit niet persoonlijk op svp. Je schrijft 4 bladzijdes terug dat de cao weer wordt gemaakt door een aantal ouderen maar dat iedereen achter die boom blijft staan.

 

Nou ben ik idealistisch genoeg om mij hiervoor in te zetten. Maar het punt is dat je er niet doorkomt. Er is zoveel achterkamertjespolitiek. Teveel mensen die er zitten zullen alles op alles zetten om dat maar vast te houden. Kritisch zijn wordt niet gewaardeerd noch getolereerd. Een afwijkende mening wordt volop bestreden. Terwijl die afwijkende mening best kan worden gedeeld door een evenredige grote groep!
 

Hier op dit forum heb ik in het verleden vaker commentaar gehad op de bond. Maar wel onderbouwd. Maar je wordt van alle kanten aangevallen door kaderleden, bondsleden. Mijn denkwijze komt niet overeen met de vakbond. Je ziet in deze discussie dat heel veel chauffeurs totaal anders denken over het werk dan dat de vakbond het doet. Maar die laatste denkt volgens veel collega’s voor ons te moeten denken. En voor ons te moeten bepalen. Ja ja mag stemmen als je lid bent, maar degene die de plannen maken, daar kom je nooit en te nimmer tussen. En naar mijn idee staan die heel ver weg van de gewone man/vrouw achter het stuur. Dat zie en proef je in elk voorstel. De input lijkt niet uit de praktijk te komen.

 

ik vind het ook totaal niet van deze tijd dat een kleine club voor een grote bedrijfstak bepaalt wat we gaan verdienen en hoe en wat. Zonder dat die grote club er ook maar iets over te zeggen heeft. 
Je bent gewoon verplicht om lid te zijn van een vakbond, ook al ben je daar principieel op tegen, om

te mogen beslissen over je eigen arbeidsvoorwaarden.

Dat is zo krom als wat.
 

  • Like 3
  • Thanks 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest

Ja, Halowed, ik had het niet beter kunnen omschrijven en is helaas de realiteit , alleen de werknemer denkt zich niet te moeten organiseren , er is geen serieuze werkgever die niet georganiseerd is . Dat geeft te denken toch ? Maar goed, iedereen moet het voor zich uitmaken natuurlijk en als lid kun je natuurlijk nooit je zin krijgen maar als totaliteit kun je wel degelijk wat. Ik heb 2 stakingen meegemaakt en ook dat is een spel gebleken, we hebben toch veel weten te bereiken gelukkig.  Ik zat in die tijd bij Shell en we staakten voor de 5 ploegendienst en Shell was DE kartrekker voor de  werkgevers in de olie en petro-chemie en toen Shell overstag ging toen ging de rest ook mee, dus je doet het meer voor het algemeen belang dan direct voor jezelf. 😏

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden