[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

voorstellen voor de nieuwe CAO


EJD

Recommended Posts

  • Forumlid
1 uur geleden zei Pierre:


Dus als ik het goed lees vertrek jij eigenlijk niet eerder dan 07.00 omdat je dat zelf wel een prettige tijd vind, ook al weet je dan dat je daardoor een hoop kostbare tijd verliest door b.v. een zware maandagochtendspits. 
Jij zegt lekker belangrijk allemaal, en jou werkgever vind het wel best als ik het goed begrijp?

Nee dat zeg ik niet . Het heeft voor mij helemaal geen nut om vroeg te vertrekken ,bv maandag lossen Raamsdonksveer gaan pas om 8uur open dus als ik om 7u weg rij is het tijd zat. Dit is een andere tak van transport Pierre, bij handelaren/dealers gelden andere openingstijden, kijk als ik naar Groningen moet heb je gelijk rij ik wel op tijd aan , dan heb je gelijk  maar anders niet . We bellen veel met klanten dus savonds laden  na 18,00u komt ook veel voor staan ze klaar kheb tot nu toe m'n werkgever dr nog nooit over gehoord, als het kan ga ik gewoon door, dus Ik hoef niet zo vroeg weg ,tis geen stuk goed kan/kun niet met elkaar vergelijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
9 minuten geleden zei Pierre:

 

 

 

Nu u hier toch meeleest; mag ik u -in het kader van het nieuwe forumregelement- even wijzen op de Algemene Basisregels van berichten uit Artikel 3? :D
Ik mis alleen nog punt 5 over het onnodig qouten van complete lappen tekst en/of dezelfde foto's in reactie's direct onder elkaar. Kleinigheidje, maar toch...
 

 

 

 

Geweldig ik lach m'n lul uit m'n broek :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Wat vinden jullie van de voorstellen van TLN? En de FNV? 

Ik heb de voorstellen van TLN allemaal op foto gekregen. Maar kan er even niet zo een link van vinden. 

 

https://www.fnv.nl/nieuwsbericht/sectornieuws/transport-logistiek/2019/11/kijk-en-vergelijk-de-cao-voorstellen-fnv-en-tln

 

Oh ik denk dat ze hierbij zitten als bijlage. 

 

https://www.transport-online.nl/site/109575/vakbonden-en-werkgevers-nog-mijlenver-uit-elkaar/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 minuut geleden zei Ger-1957:

 

 

1. 40-uurs garantie TLN stelt voor de 40-uurs garantie opgenomen in artikel 26a lid 1 sub b cao te wijzigen naar 2080 uur per jaar.

2080 gedeeld door 52 is ook 40.

Denk niet dat dat gunstig is, dan beter  40 uur per week ipv 8 uur per dag wat men toch eigenlijk wil> de werknemers dan.

Hoe moet we dat ons voorstellen?  januari en februari thuis en in 10 maanden die 2080 halen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 minuten geleden zei Kiepenboer:

2080 gedeeld door 52 is ook 40.

Denk niet dat dat gunstig is, dan beter  40 uur per week ipv 8 uur per dag wat men toch eigenlijk wil> de werknemers dan.

Hoe moet we dat ons voorstellen?  januari en februari thuis en in 10 maanden die 2080 halen

 

2 minuten geleden zei Murphy:

Hoeveel weken vakantie hebben jullie standaard?

Dan kom je toch met de overige weken ook vlot aan de 2080 lijkt mij.

 

Dus jij pakt in zo een geval je vakantie maar alvast in januari of februari ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
37 minuten geleden zei Ger-1957:

Ik kom niet verder als punt 1 en dan lig ik in een deuk en kan niet meer lezen van de tranen in mijn ogen (van het lachen natuurlijk)

 

1. 40-uurs garantie TLN stelt voor de 40-uurs garantie opgenomen in artikel 26a lid 1 sub b cao te wijzigen naar 2080 uur per jaar.

Dat hebben ze toch al eerder geprobeerd? Die 160 uur dan. 
moeten we absoluut niet willen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ tussen de 24 en 28 dagen plus atv dagen


Sta nu op 2548 uur met nog 4 weken te gaan dit jaar,   en februari was hele maand vakantie, en die 160 uur zijn er niet bij geteld.
Gezien het aantal uren wat we maken zal de soep wel niet zo heet gegeten worden als die opgediend word.

Persoonlijk heb ik er een hekel aan als men bv op woesdag om 12.00u een apje stuurt met de mededeling van blijf morgen maar thuis want er is niet 
zoveel te doen, en je hebt je 40 uur toch al bijna,>  dit is me tot nog toe maar 1 keer gebeurd en heb mun ongenoegen daarover ook geuit, want men kan ook even er een belletje aan besteden.    dan is 8 uur per dag toch wel beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
28 minuten geleden zei ELZEN106:

 

Dus jij pakt in zo een geval je vakantie maar alvast in januari of februari ?

Nou ik ga al jaren de maand februari 4 weken naar de zon.
Paar weken geleden zei ik eens dat het tijd werd om dat eens uit te gaan breiden naar Dec, jan, en februariLOL

Daar was hij het nog niet mee eens, en ik zij erbij> nu nog niet, maar rond mun 60e word die kans toch wel groter😁

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
53 minuten geleden zei roadtrain:

Leuk. 
maar als je eerst 2080 uur moet maken duurt het wel maand of 10 voor je overuren gaat vangen. 
 

Denk ook niet dat de grote meerderheid het daar mee eens is.

Als dit het moet worden dan zal het 8 PD ipv 40 PW al helemaal niet worden.

En kweet het>> ik moet niet piepen want ben nooit lid geweest van een bond.

Heb als eens eerder gezegd,  lidmaatschap tegen 10 euro per maand verplicht, zoals je verplicht  deelneemt in de pensioen afdracht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
15 uur geleden zei andremast:
17 uur geleden zei roadtrain:
Dat hebben ze toch al eerder geprobeerd? Die 160 uur dan. 
moeten we absoluut niet willen!!

Het gevaar is wel ,als men blijft gaan voor die 2080 uur,men dan uiteindelijk als "wisselgeld"de 160 uur aanbied.

 

Het is net een politiek spelletje.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
12 minuten geleden zei Ger-1957:

Misschien is dat al vele malen gedaan en betrek jij alles op je eigen situatie en kijkt niet verder als je neus lang is :rolleyes:

Hebben we dat niet aan ons zelf te danken?

Pauzes laten vallen want anders kunnen we niet meer lossen/laden.

Continu 90 willen/moeten rijden voor een half uurtje tijdwinst per dag, als je dat al red.

Jezelf op laten jagen door de werkgever/planner omdat je bang bent om "het mooie werk" te verliezen of omdat je geen zin hebt in een uitbrander.

Je de hele dag de pleuris werken omdat je in de avond perse bij een bepaalde routier wil staan ( dit geld natuurlijk ook voor de chauffeurs die elke avond thuis komen.

 

We hebben er zelf aan mee gewerkt , als we op een gewone en normale manier ons werk hadden gedaan en in het begin hadden blijven roepen genoeg is genoeg was het nooit zover gekomen. Maar iedereen was/is bang om zijn auto of zijn mooie rit kwijt te raken. En nu is het te laat. Want je kunt nu niet ineens adressen mee terug nemen of een los/laadadres niet meer halen onder het mom van dat red ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
18 uur geleden zei Kiepenboer:

2080 gedeeld door 52 is ook 40.

Denk niet dat dat gunstig is, dan beter  40 uur per week ipv 8 uur per dag wat men toch eigenlijk wil> de werknemers dan.

Hoe moet we dat ons voorstellen?  januari en februari thuis en in 10 maanden die 2080 halen

* uur per dag is natuurlijk veel beter dan 40 uur per week.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
17 uur geleden zei Ger-1957:

Het gaat er niet om wat je nu werkt, het gaat er om wat de werkgever KAN doen als het hem uitkomt.

Zo als ik al stelde, niemand denkt na over de gevolgen, stel er komt een crisis en er is weinig of geen werk, dan ga je naar huis zonder loon als je per ongeluk al wel die 2080 uur gemaakt hebt half oktober, zit je 2 maanden zonder geld thuis.

 

Denk toch eens na beste mensen, en redeneer niet zo , van , ¨ik maak toch uren zat¨, eens maak je die misschien niet meer.

En idd Adri we moeten ook niet instemmen met 160 uur laat dat duidelijk zijn.

Idd ger. Lompe reacties als je het mij vraagt.

Gewoon een 8 urige werkdag. 

Dat is het beste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden