[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

voorstellen voor de nieuwe CAO


EJD

Recommended Posts

  • Forumlid
Op 30-11-2019 om 16:39 zei Kiepenboer:

2080 gedeeld door 52 is ook 40.

Denk niet dat dat gunstig is, dan beter  40 uur per week ipv 8 uur per dag wat men toch eigenlijk wil> de werknemers dan.

Hoe moet we dat ons voorstellen?  januari en februari thuis en in 10 maanden die 2080 halen

Verdiep je eens wat dat "8 uur per dag "eigenlijk inhoudt,dan gaat er een wereld voor je open.

"Nu"heb je 40 uur per week,men kan je dus op woensdag  middag( 2 x 15 + 10 uur)  al naar huis sturen.

Met 2080 uur op jaarbasis zou dat in theorie al in november kunnen,zodat je in beide gevallen je t snpt voorde ogen kunt rijden en geen overuren maakt.

Bij "acht uur per dag"heb je altijd 8 uur en zijn de rest overuren,dus 2 dagen van 15 uur en de derde dag nog n uur of 10 is voor het baasje dan 5x8 + ( 2x7( 15 -8 = 7)+ 2 uur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei europeaan:

Verdiep je eens wat dat "8 uur per dag "eigenlijk inhoudt,dan gaat er een wereld voor je open.

"Nu"heb je 40 uur per week,men kan je dus op woensdag  middag( 2 x 15 + 10 uur)  al naar huis sturen.

Met 2080 uur op jaarbasis zou dat in theorie al in november kunnen,zodat je in beide gevallen je t snpt voorde ogen kunt rijden en geen overuren maakt.

Bij "acht uur per dag"heb je altijd 8 uur en zijn de rest overuren,dus 2 dagen van 15 uur en de derde dag nog n uur of 10 is voor het baasje dan 5x8 + ( 2x7( 15 -8 = 7)+ 2 uur.

Ja op woensdag naar huis sturen zal moeilijk gaan als donderdag en vrijdag ook gereden moet worden.

De chauffeurs kan je nog steeds niet uit een boom plukken.

Als de werkgevers nu voor 2080 per jaar willen gaan, geloof ik nooit dat die 8 per dag er gaan komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nee Andre, ik weet wel dat als deze plannen er doorgedrukt worden, zal het inkomen er hard op achteruitgaan.

 

Maar goed we gaan kijken wat de bonden eraan kunnen doen, en ik denk dat heel belangrijk is dat de 3 werknemersbonden 1 standpunt hebben en blijven houden, maar zonder steun van de chauffeur zal het niets worden en zit er over een aantal jaar geen NLchauffeur meer op de wagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De Knelpunten zijn eigenlijk alle punten van TLN je gaat er dan op alle fronten op achteruit.

Er word niet over loonsverhoging gepraat, 

het 2080 uren verhaal op jaarbasis, dat betekent eerst 2080 uren maken a 100% en daarna zou je mogelijk thuis kunnen gaan zitten zonder salaris.

Afschaffing van de extra toeslagen zoals je zaterdag en zondaguren, afschaffen van een 5 daagse werkweek ze zouden je dus op dinsdag kunnen laten beginnen en na de zondag naar huis kunnen sturen om je weekrust te nemen.

Standplaats word regio dus in bv groot Rotterdam heb je een regio en dan geen onkostenvergoeding.

Code 95 etc geen uren vergoeding meer.

 

Dit staat allemaaal haaks op de voorstellen van de 3 bonden die zijn redelijk gelijk in hun eisen.

 

Maar ga hier maar eens even lezen,  https://www.fnv.nl/nieuwsbericht/sectornieuws/transport-logistiek/2019/11/kijk-en-vergelijk-de-cao-voorstellen-fnv-en-tln

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest
24 minuten geleden zei Windhoos:

Hier word je inderdaad niet vrolijk van . 😩 Bijna allemaal verslechteringen en  geen echte verbeteringen , tenminste ik kan ze zo niet ontdekken.

Misschien eens samenwerken met de boeren en de winkels idd leeg laten zo net voor de kerst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest

@PierreWat wil je hiermee zeggen dan ? Dat 2 x zo lang werken als een ander een normale zaak is anno 2020 ? Natuurlijk is het chauffeurs vak een wat apart vak maar ik denk ook even naar de tol die een chauffeur moet betalen voor zijn baan in vergelijking met mensen die 40 uur in de week werken. Ik denk dat er nog een hele grote achterstand in te halen is. Zelfs het plassen onderweg moet je nog in je eigen tijd doen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
22 minuten geleden zei Ger-1957:

Je hebt een keus, je kunt gaan emigreren ;)

Of misschien zou je ook naar een bijeenkomst kunnen komen en je stem laten horen, maar je kunt natuurlijk ook blijven roepen in de duisternis :p

Dat is de enige manier Ger;naar zo een vergadering gaan.

Andere manieren om te communiceren( brieven,Email) met onze vakbond vertegenwoordigers zijn gedoemd te mislukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Pierre, als er meer zoals jij lid van een bond zouden zijn EN aanwezig op bijeenkomsten, zou het er mischien wel helemaal anders eruit zjen….

Nu zijn het vooral de "niet meer 60 uur in de week aub rijders" die de toon zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
26 minuten geleden zei doemijnbest:

denk ook even naar de tol die een chauffeur moet betalen voor zijn baan in vergelijking met mensen die 40 uur in de week werken. 

Precies,de tol die wij betalen is het feit dat velen (die overnachtingen maken) niet bij hun gezin zijn s'nachts.
Als je dus wel wat meer uren kunt maken,met het respecteren van de wet aan te houden,

zijn deze extra uren decompensatie voor het verblijf buitenshuis.

Wil je niet meer dan 40 uur werken en iedere avond thuis zijn? moet je ander werk zoeken.

Wil je met 40 uur net zo veel verdienen als een chauffeur met 60 uur verdient? moet je ook elders werk zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
52 minuten geleden zei doemijnbest:

Hier word je inderdaad niet vrolijk van . 😩 Bijna allemaal verslechteringen en  geen echte verbeteringen , tenminste ik kan ze zo niet ontdekken.

Misschien eens samenwerken met de boeren en de winkels idd leeg laten zo net voor de kerst.

Nou kom op dan.  Hoe meer zielen hoe meer vreugde.  Ik doe wel mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest

Ieder zijn meug Pierre en natuurlijk is het fijn dat je het naar je zin hebt maar wat me wel opvalt is dat b.v. zeer veel chauffeurs als single door het leven gaan en kan natuurlijk allerlei oorzaken hebben maar kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit ook  het vak wel eens met zich mee zou kunnen brengen. En zo denk ik dat er nog wel meer zaken zijn die het vak Chauffeur met zich meebrengen en je kunt je afvragen of dat de bedoeling van werk moet zijn .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Dan is het nog altijd een keuze die de chauffeur maakt, Sjaak…..

Niemand wordt GEDWONGEN om zijn school niet af te maken en Direct op een vrachtwagen te springen zodra hij/zij dat mag....

Maar, nu kijk ik naar mijzelf, het waren leuke tijden, je kwam nog eens ergens, "gezellige weekenden" met collegae uit diverse landen.

Maar, als ik onder weg was, was dat om geld te verdienen en niet iedere dag 12 tot 15 uur op een P te staan….

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest

dat was vroehuh Eddie en ik ben bang dat die tijd niet meer terug komt en ook steeds meer gaat verdwijnen voor de laatsten der Mohikanen en op een parking staan en niets verdienen kan natuurlijk helemaal niet .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 minuten geleden zei andremast:

Mmm als ik het lijstje van TLN bekijk,straalt heel veel waardering uit naar de werknemersemoji849.png.

 

Wat doen we er aan? De werkgever vragen of hij zijn vertegenwoordiger tot orde wil roepen?
Maar het gevaar schuilt denk ik toch in wat men op een gegeven moment aanbied als wisselgeld.emoji848.png

Daar ben ik ook bang voor...iets van hooguit inflatiecorrectie en naar de 160 uur

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
37 minuten geleden zei doemijnbest:

dat was vroehuh Eddie en ik ben bang dat die tijd niet meer terug komt en ook steeds meer gaat verdwijnen

 

Dat is het hem he. Vroeger...

In het Oostblok leven ze nog in die tijd dat mannen de kost verdienen en vrouwen niet of laag opgeleid zijn.

Hier zie je al meer vaders op het schoolplein omdat de vrouw ook verdiend...en regelmatig meer verdiend dan de man en meer uren maken. De jeugd hoeft niet meer zo nodig en vinden het prima om 3 of 4 dagen te werken.

Die tijd gaat niet meer veranderen.

 

Maar het zou onzin zijn dat de chauffeur die wel wil,( waarvan de diesel nog door de aderen stroomt 😀)

dat die aan alle kanten gepakt wordt.

Ik snap de voorstellen ook niet echt. Waar willen ze naar toe? Voor een groot deel van het transport is dit de nekslag.

De Nederlandse chauffeur die overnachtingen maakt zal veel te duur worden.

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
35 minuten geleden zei lientje:

Ik snap de voorstellen ook niet echt. Waar willen ze naar toe? 

 

 

 

Dat is toch wel duidelijk?

 

Overal worden flinke looneisen gesteld door de werknemersbonden. Zeker nadat de aflopende CAO op veel kritiek heeft kunnen rekenen, als zijnde een fooitje en een sigaar uit eigen doos.
 

De werkgeversbonden (TLN) is zich aan het indekken tegen dergelijke looneisen door zoveel mogelijk eisen op tafel te leggen, waarvan ze zelf ook wel weten dat de meerderheid gelijk van tafel zal worden geveegd als onbespreekbaar.

 

Blijven er een aantal bespreekbare eisen/wensen over en daar “bereikt” men een akkoord over.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Pierre:


Ik weet niet of je dat altijd als tol moet zien. Ik kan me voorstellen dat er genoeg collega's zijn die het helemaal niet erg vinden om er even een paar dagen tussenuit te zijn.
Het bevalt mij ook prima trouwens zo. Altijd een goed excuus om iedere avond ergens in een kroeg te belanden... :D

Ja,ik had tol eigenlijk tussen "  "moeten zetten.( "tol")

Het van huis af zijn gedurende een of meerdere nachten is een item tussen de partners ( man-vrouw/vriend-vriendin/vriend-vriend) daar heeft een bond( werknemers of werkgevers) zich niet in te bemoeien( zolang de wettelijk voorgeschreven arbeidstijden in acht genomen worden)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden