[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Lossen bergen Griekenland/Albanië


1934

Recommended Posts

  • Forumlid

Vanmorgen vroeg mijn nest uit,lekker op mijn gemakje bakkie Nespresso op en wachten op de drie andere chauffeurs,tja Grieks systeem dus allemaal te laat zoals altijd maar maakt voor mij niet uit uitzicht en het weer is nog steeds erg goed.

Vandaag geen regen en dat past mij wel ik heb het zwaartste vrachtje en zit totaal iets over de 50 ton,ondertussen zijn Kwik kwek en kwak ook aangekomen ik zap jullie niet belasten met hun ware namen (zijn niet uit te spreken) ritje van een klein uurtje,en we draaien linksaf de berg op is even door de securety post en we kunnen beginnen aan de klim deze ronde maar eens in zijn twee gezien het gewicht en het eerste stuk zitten een paar zeer scherpe bochten in (kwek vraagt aan mij all ok ?) yes is het antwoord verder hebben ze het druk die gasten over de bak,ik versta er niets van maar het gaat er denk ik over hoe we morgen weer de bergen in gaan maar dan met de Unimog want het is de tijd van de wilde varkens en zwijnen dus dat gast nog wat beloven en hopelijk buikje rond s,avonds met een glaasje Tsipourou ook zelf gestookt hier.Het leven is hier goed onder elkaar en een ieder zorgt voor elkaar!

 

8D86BAA5-715F-4C82-A15F-9C80DCF4C00C.jpeg

3855052D-0D7A-47FE-ACD7-C587128D1666.jpeg

  • Like 11
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wederdienst, zoals van de week te lezen was. 

 

Hoe heeft men de stroomkabels gelegd? Lijkt mij nog wel een klus, zo door het gesteente?

 

In nl wordt er gewoon een gleuf door het weiland gegraven, zag ik laatst bij windmolenpark Deil. Zo'n bekisting voor de windmolenvoet is, tov het geheel, betrekkelijk compact eigenlijk. 

bewerkt door Durashift
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tja dan nog maar ff uit de doeken doen de nieuwe camper krijgt hier een grote beurt (kleine revisie) lager aan eindkrukas vervangen ,distributie, waterpomp ,dynamo startmotor controle,kleppen enz enz,onderste lagerschalen krukas vervangen,turbo gecontroleerd dieselbank in de V vervangen,rondom nieuwe wiellager remschijven en blokken,complete nieuwe bussen rubbers en luchtbalgen schokbrekers cabine,interieur aanpakken vernieuwen en spuiten,nieuwe riemen en spanners demonteren radiateur en intercooler reinigen en afpersen ,injectors reviseren en nieuwe rubbertjes en seals in brandstofsysteem.

Opbouwen lampenbeugel ,streamliner bumper lichtbak,cabine spuiten daar waar nodig gehele zijkant onder skirts spuiten,bull bar opbouwen enz enz ,derde tank aansluiten op bestaande tanks maar eerst demonteren alle tanks en reinigen,chassis spuiten daar waar nodig.

Heb de truck eind mei gekocht en heb hem zelf in 5 mnd gebouwd,de binnenkant wel te verstaan,daar ik een zeer goede vriend heb hier in Griekenland met een transportbedrijf met alleen Scania V8 zit hier een hele berg kennis van die Auto,s en zijn de tarieven compleet anders dan bij ons ! Vandaar dat ik het hier doe,gezien het vele werk wat nu passeert ivm de windmolenparken probeer ik hier en daar wat te helpen met wat ritjes te doen,waaronder het laatste stuk als de trailers omhoog moeten naar het technisch depot in de bergen.Dus we zijn wel met vakantie maar eigenlijk nog erg druk met het bouwen van de nieuwe camper.

Zal eens gaan proberen wat foto,s en filmpje te plaatsen zodat het e.e.a. wat duidelijker word voor een ieder.

FD99AEAF-2BB6-4A64-9138-8F61324CF9D8.JPG

bewerkt door 1934
  • Like 6
  • Thanks 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En durashift wat betreft die bekabeling daar heb ik nog geen antwoord op,maar ga maandag nogmaals de berg op en zal mijn ogen de kost gaan geven,wel zie ik bij de al geplaatste windmolenvoet vollop doorvoer buis in de fundatie zitten maar hoe ze het flikken met de stroomkabels nog geen idee.

bewerkt door 1934
Typ
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
9 minuten geleden zei Teddybeer:

Heb je ook gezien wat er aan heipalen in de grond is gemept?

Nee maar in elke fundatie van de windmolen zit 52 ton aan betonijzer,alle fundatie,s zijn klaar voor wij naar boven gaan dus zie niets anders dan een grote ronde betonplaten met enorme draadeinden (met een doorsnede van een centimeter of 5 en als ik moet schatten zijn het er zeker 150 stuks,enorme moeren liggen ernaast in houten kisten,heb dus geen idee of er gehijd word ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik doelde eigenlijk op Durashift “zijn” molens bij Deil
 

Als de bekisting nogal meevalt, wil dat vaak wel zeggen dat (zeker in Nederland) er wel flinke palen in de grond zijn gemept, of geboord.

 

Zo’n ventilator van 100 meter, of hoger, is best wel een flink anker nodig om te blijven staan. 
 

meet de fundatie maar eens op. LxBXH van de voet even uitpassen. Een kuub beton weegt ongeveer 2400 kilo.

bewerkt door Teddybeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
37 minuten geleden zei Teddybeer:

Heb je ook gezien wat er aan heipalen in de grond is gemept?

 

Ja, 36 per molen.  WT 7 t/m 11 dan.

https://windparkdeil.nl/geplande-werkzaamheden/

 

Maar goed, is voor de zomer al uitgevoerd.. toen kon dat nog. :p

 

21 minuten geleden zei Teddybeer:

Zo’n ventilator van 100 meter, of hoger, is best wel een flink anker nodig om te blijven staan. 

 

Ja, daarom ook mijn verbazing de afmeting van de ronde voet betrekkelijk compact oogde.

bewerkt door Durashift
1 reactie van gemaakt.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden