[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Verschil brandstoffen


Voorbijganger

Vraag

17 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Ik neem aan dat je op de E10 discussie doelt?

 

Ik houdt het bij E5. Ondanks dat volgens de E10 check website de auto ook op E10 zou moeten kunnen rijden (op de langere termijn). Maar goed, de E Kadett wordt daarin ook genoemd als geschikt voertuig.. dát lijkt mij toch niet de waarheid..Dus ik vertrouw de data van die website niet.

 

Wat ik niet zo goed begrijp is dat ik ook wel lees dat er maximaal 10 % ethanol bijgemengd mag worden.. Kortom, het hoeft dus niet telkens 10% ethanol te zijn als je tankt.. denk ik dan..

Dat zou inhouden dat je ook eens 5% (of minder) ethanol zou kunnen treffen bij een E10 vulpistool. Alleen, dat weet je natuurlijk niet.. want je kan niet de samenstelling van het mengsel bemonsteren.

 

Dat er in Super 98 geen ethanol zou zitten, klopt volgens mij ook niet. Want ik zie bij die vulpistolen toch echt het B5 stickertje zitten.... dus daarin zit dan ook (maximaal) 5% ethanol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

In de personenauto ben ik ook nog niet overtuigd van het verschil.

 

Maar in mijn scooter, en vooral in de grasmaaier, rugmaaier en kettingzaag (alle 3 dus 2 -takt) tank ik alleen maar Shell V-Power. Gelijk vanaf het eerste moment verneem je dat het motorretje mooier, soepeler loopt.

 

Dus verschil zit er duidelijk in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Ik deed tot voor kort af en toe wel eens een tankje premium er tussendoor, en kon dat op mijn manier wel merken. In die zin, dat de auto beter trekt dan met euro, en dan met name de V-Power van Shell.

 

Na twee keer E10 getankt te hebben ben ik er wel klaar mee: het verbruik is hoger en, belangrijker, ik ben bang voor uitdrogende rubbers en alg in de tank bij veel stilstand. Die waarschuwing al meerdere malen gelezen, net als het verhaal van Teddybeer wat ook een tuinmachineverhuurder op het net adviseerde. In principe rijd ik drie keer per twee weken op en neer naar het werk en verder staat die auto stil; dat risico neem ik niet. Al is het prijsverschil van 23 cent per liter (Tango Zutphen) best hoog...

 

Aan de andere kant, in deze tijd van klimaatgeneuzel, deze week toch ruim 800 ltr diesel verstookt, 15 ltr in de koeler en 20 ltr benzine: heerlijk! :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei road train:

Maar als je een wat ouder gras maaiertje hebt gaat tie het niet trekken  ook oudere auto's kunnen er niet tegen

Al vanaf het begin dat V-power te koop is gebruik ik het in de maaiers.

 

Nooit last gehad van problemen. En ik verbruik toch 5 á 6 liter per week alleen al in de gazonmaaier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Toen ik nog op benzine reed was ik op een gegeven moment eens over gestapt naar Shell V power. De eerste tank viel er nog niks zinnigs over te zeggen maar na een paar tank beurten viel het wel op dat de motor beter liep en iets zuiniger was, net alsof al de aangekoekte rommel oploste. Sindsdien alleen maar V power. Nu rij ik een diesel en gooi ik daar ook de premium in. Kost iets meer maar naar mijn idee is het beter voor de motor en kost het na verloop van tijd ook minder in onderhoud.

 

Wel een interresante vraag overigens en ik heb ook al eens met het idee rond gelopen om hier een discussie over aan te gaan met onder andere de brandstofrijders hier, of ex brandstofrijders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
45 minuten geleden zei edje:

Toen ik nog op benzine reed was ik op een gegeven moment eens over gestapt naar Shell V power. De eerste tank viel er nog niks zinnigs over te zeggen maar na een paar tank beurten viel het wel op dat de motor beter liep en iets zuiniger was, net alsof al de aangekoekte rommel oploste. Sindsdien alleen maar V power. 


Kwaliteit wint het altijd.

Heb het al eens gezegd>>>> Dat goedkoop tanken bij Tango of een goed merkbenzine uiteindelijk niets uit maakt, al is Tango dan 12 cent goedkoper.
Verschil zit hem in de toevoegingen, en met benzine van een van de grote merken rijdt je meer km.s per liter.

Heb een jaar of 10 op en neer gecrost van Nisseroi naar Veghel met een VW Polo,tje en heb het zoo vaak uitgemeten door in Veghel
Tango te tanken of hier int dorp bij de BP en in Oss tankte ik wel een Shell.

Onderaan de streep maakte het niets uit    Tango  goedkoper per liter
                                                                            BP of Shell meer km.s per liter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei edje:

 

 

Wel een interresante vraag overigens en ik heb ook al eens met het idee rond gelopen om hier een discussie over aan te gaan met onder andere de brandstofrijders hier, of ex brandstofrijders.


edje, ik weet niet of Stefan nog daar bij Sligro rijdt, die reed voorheen bij HS dacht ik.

Zijn vader werkte op het brandstofdepot in Arnhem en die wist er ook wel het een en ander af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Jij bedoelt Stefan Wilms? Nee die is helaas al een jaartje weg. Hij zat inderdaad bij HS en heeft daar ook in de garage gewerkt. Hij was toe aan verandering en ivm zijn suikerziekte wou hij op regelmatigere tijden beginnen en eindigen. Was wel een toffe collega en af en toe zo gek als een deur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest
23 uur geleden zei Durashift:

Marco555 heeft hier weleens geschreven dat de dopes er op het depot pas aan toegevoegd worden. De basis brandstof is gelijk.

 

 

Klopt, en als het in de tanks zit op de raffinaderij wordt het gemengd met tal van zaken. Niet om voor eigen parochie te praten maar er zit wel degelijk verschil in de diverse soorten brandstof zoals lager verbruik en andere positieve eigenschappen. Ik denk ook dat het hele plaatje is, immers als je de weerstand in de motor kan verlagen door een betere smeerolie dan scheelt dat ook aanmerkelijk in je verbruik.😏

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Bij een ongeblazen benzinemotor zou er verschil merkbaar moeten zijn. Rustiger motorloop en iets meer vermogen of net iets zuiniger. Bij turbomotoren (de meeste diesels) is het niet aannemelijk dat je een groot verschil merkt. Ik rij al een aantal jaren Tango diesel en haal daarmee meer km uit een tank dan met de Shell diesel die ik eens een half jaar getankt heb als meetexperiment.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Mijn auto gebruikt nogal wat olie, vooral wanneer ik langere afstanden rij.

Ik tank bij 2 verschillende tankstations, net waar ik langs kom.

Peut of Marees. Bij de laatste is de benzinegoedkoper.

Zou het kunnen dat mijn auto met de ene merk benzine meer olie verbruikt bij  dan bij de ander?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden