[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Geen rijbewijs in de UK


Gast doemijnbest

Recommended Posts

Gast doemijnbest

Afgelopen weekend weer mooie stunten meegemaakt in de UK.

Ik had een trailer uitgelost bij Gatwick en weer geladen met 9 plts After Eight en moest naar Harwich om naar NL te worden verscheept. Onderweg kwam er een bericht dat ik maar naar Felixtowe moest gaan en daar de trailer moest gaan inleveren. Ik heb geen pas voor die haven en het is een ISPS haven dus strikte regels natuurlijk.

 Er stond me bij dat je daar je rijbewijs moest laten zien en ging er naarstig naar op zoek tijden het rijden op de A12. Hmmmm, rijbewijs ligt nog in mijn luxe auto en die staat in NL , enfin, ik bellen en de planning zei me, dat ik geen rijbewijs nodig had daar en alleen een paspoort.

Had mijn twijfels en reed door naar Felixtowe. Reed de haven op en reed naar het kantoor voor de pasjes. Driver license zei degene die me wilde helpen. Euhhh, , ik ga nog ff zoeken zei ik terug. Liep naar mijn auto en belde even met de planning en zei dat ik het nogmaals ging proberen maar dat ik er niet zoveel vertrouwen in had dat het nu wel zou lukken.

Enfin, ik terug en ja hoor 0 op request. Ok, trailer maar omgeboekt naar Harwich en ik het terrein af ………………… dacht ik, haha, de portier vroeg me om mijn uitrijpas en die ………….. juist, die had ik niet. 🤣

Ik zag de 2e boom voor me al dicht gaan en kon dus geen kant meer uit, de portier vertelde me dat ik naar de politie moest gaan en daar een uitrijpas moest gaan halen. Ik belde direct naar de planning  en toen ging die portier helemaal uit zijn dak omdat ik natuurlijk de uitgang versperde en had een hele kleine hoop dat hij zou zeggen ¨rot maar op¨ maar nee hoor de tweede boom bleef dicht.

Ja ja, geen rijbewijs bij je in de UK en dan naar de politie gaan zeggen dat je geen rijbewijs bij je hebt. Pffffff heb ik weer. Enfin, er was geen andere optie dan terug te gaan en me te melden bij de politie voor een uitrijpas.

Ik melde me bij de politie en die deden heel normaal en zeiden dat hun wel een uitrijpas konden maken. Geen woord over het rijbewijs ergo, ze wilden mijn paspoort niet eens zien. Mijn bedrijf moest alleen een email sturen met alle benodigde informatie . Na een half uurtje kreeg ik de uitrijpas en kwam weer bij de zelfde portier maar ook deze  man was uiterst vriendelijk geworden en we wensten elkaar nog een fijne dag en ben vertrokken naar Harwich.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Neem aan dat je die verloren uren niet in rekening brengt bij je baas...?

Eventueel voorstelt de verspilde dieselolie te betalen?

Je bent beroepschauffeur, je bestaan hangt in feite af van je rijbewijs en vervolgens ga je op pad zonder?

Als klap op de vuurpijl denk je dat hier ook nog een enigszins grappig verhaal in zit.

Ik zou me heel stilletjes in een hoekje gaan zitten schamen en hopen dat het met een sisser afloopt.

 

  • Like 3
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 5-11-2019 om 10:25 zei doemijnbest:

dat ik geen rijbewijs nodig had daar en alleen een paspoort.

 

12 uur geleden zei Tobmaran:

je bestaan hangt in feite af van je rijbewijs

Goh, blijkt Doemijnbest ineens een mens die ook wel eens wat vergeet. En de planning zegt: geen probleem. 

 

Mss een foto van je rijbewijs in je gsm opslaan???? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Goh, blijkt Doemijnbest ineens een mens die ook wel eens wat vergeet. En de planning zegt: geen probleem. 
 
Mss een foto van je rijbewijs in je gsm opslaan???? 

Tobmaran heeft in deze wel gelijk, als beroeps hoor je dit te controleren voor vertrek. Dat jij het nu afdoet als normaal want mens strookt trouwens ook niet met je beweringen in dat andere topic (cao)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei albertvv:

Dat jij het nu afdoet als normaal want mens strookt trouwens ook niet met je beweringen in dat andere topic (cao) emoji3166.png

Vgls die bewering heb je recht op een hoger loon dan je evt collega's als je inzet hoger is dan van je collega's.

 

By the way: èchte mensen maken fouten. Maar altijd nog minder dan computers. :cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie zat mensen fouten maken,, maar ik heb nog nooit een computer een fout zien maken.

Computers kunnen geen fouten maken, die doen alleen wat ze geprogrammeerd krijgen door................idd mensen.

Trouwens, ik maak nooit fouten, ik vergis me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest
12 uur geleden zei Pierre:

 

Kom op, het is inderdaad niet handig maar zulke dingen kan iedereen overkomen. 

Ik vind het eerder bezopen hoe je je tegenwoordig overal dient te legitimeren. Dat word met de dag gekker...

Precies Pierre, je wordt er idd moe van en in de UK is het helemaal een potje. Bijna altijd je sleutels inleveren als je voor het dock staat. Hoe groter de bedrijven de meer geintjes hebben ze en idd @105.510 nooit je paspoort achter laten en zelfs kopieën maken maak ik bezwaar tegen maar helpt niet altijd helaas.

 

Enne..... de beste stuurlui zitten altijd aan de stamtafel 😏

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
12 uur geleden zei Pierre:

 

Kom op, het is inderdaad niet handig maar zulke dingen kan iedereen overkomen. 

Ik vind het eerder bezopen hoe je je tegenwoordig overal dient te legitimeren. Dat word met de dag gekker...

Je rijbewijs moet je gewoon altijd bij je hebben. Ook in NL kom je niet meer weg met “kom hem straks wel even aan bureau laten zien” die tijd is geweest.......

heb zelf ooit bewust een portemonnee gekocht waar het in past. Omdat ik het altijd in mijn werktas had zitten en dan bij thuiskomst tas op de trap en zonder rijbewijs in luxe auto stapte. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest

haha, dat was het dus, mijn rijbewijs zat in mijn portemonnee en het was super stom om die achter te laten maar lag op een plek waar ik hem nooit achterlaat normaal en dan ga je de boot in. Was des te lulliger omdat je in de UK bijna niet op een normale parkeerplaats kunt overnachten en dus eigenlijk altijd je creditcard bij je moet hebben, en juist ……………. die zat ook in die ………….😉

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
12 uur geleden zei 105.510:

Netzoals je paspoort achterlaten bij de portier. Ik doe het echt niet. We hebben van de zaak een pasje gekregen met foto, naam, en telnummer van de zaak. Dat is alles wat ze nodig hebben. Ik geef hem niet af.

In de tijd dat ik nog op Europa's wegen actief was ,en wij in Nederland nog een paspoort hadden en geen ID kaart,had ik van het stamblad van dat paspoort een kleurencopie gemaakt,het BSN nummer onleesbaar gemaakt en op creditcard formaat afgedrukt en in plastic ingesealt.

Overal in Frankrijk Spanje ,en vooral Italie ,gaf ik dit stukje van electronisch huisvlijt af bij de portier en nog noot problemen gehad.

 

Verder had ik ook een bos "fake sleutels" in mij toiletzak zitten die ik aan de bar afgaf als ze mijn sleutels vroegen als ik wilde douchen.:D

  • Like 5
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest

#METOO 🤣 Zie je het al voor je ? Ik ergens een uur of langer wachten en geen bakkie kunnen zetten . Echt niet ! Maar daar hebben ze ook weer wat op gevonden, bij steeds meer bedrijven mag je dus ook niet meer in je auto zitten en moet je b.v. in een lokaal gaan zitten tot het laden en of lossen gereed is. Onder andere bij Amazon bij Lille is dat het geval maar heb het ook wel al meegemaakt in de UK.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Europese id kaart is en geldig reis document in de landen die er op staan.
Dus iets meer dan een paar tientjes.

Een id is ook nog eens langer geldig, en ik hoef niet naar Thailand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon Europesche wetgeving.

Vrij verkeer van goederen en diensten en personen.

Zodra je buiten die landen komt waar dit verdrag niet geld heb je een paspoort nodig.

 

Als je je gelijk wilt halen, prima zoek het zelf even op dan.

 

Maar 2 jaar op Duitsland gereden en de BAG accepteerde de ID kaart probleemloos, en de Belg vond hem ook prima.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden