[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

code 95


jean2

Recommended Posts

  • Forumlid
Op 6-11-2019 om 16:19 zei jean2:

kan ik als particulier SOOB subsidie krijgen voor mijn nascholing code 95.

ik heb gegoogeld, maar kom telkens bij werkgevers uit die dat tevoren moeten aanvragen,en niets voor particulier.

 

Dat klopt , kan alleen via 'n werkgever die aangesloten is bij het SOOB fonds .

 

Als het zelf moet betalen is het wel aftrekbaar bij de belasting.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei opa bert:

Als het zelf moet betalen is het wel aftrekbaar bij de belasting.

 

Mijn ervaring bij het invullen van de papieren van meneer Lientje een paar jaar terug is dat het bedrag net niet hoog genoeg was? 

Nu heb ik altijd al het idee dat we veeel te weinig terug krijgen, dus misschien doe ik wat verkeerd :confused:🤷🏻‍♀️

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Neem eens contact op met STL daar kon ik een aantal jaren terug ook met korting of sommige onderdelen gratis mijn code 95 volmaken. Ik was toen wel werkloos en ingeschreven bij hun als werkzoekende en moest aantonen dat ik een bepaald aantal jaren in het transport werkzaam was geweest en dus  meebetaald had aan de SOOB.

Succes ermee.

Gr Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 uur geleden zei Rocky4x4:

werkloos en ingeschreven bij hun als werkzoekende

 

 

ik ben met pensioen sinds enkele jaren en wil nog een aantal jaren gebruik maken van mijn rijbewijs met code 95, ook omdat ik wel eens een karwei voor mezelf heb (naar en van Frankrijk met de vrachtwaggel ) en oa. geen risico wil nemen met de police aldaar.

en doe nog wat inval/oproep werk in de buurt .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11 uur geleden zei jean2:

 

 

ik ben met pensioen sinds enkele jaren en wil nog een aantal jaren gebruik maken van mijn rijbewijs met code 95, ook omdat ik wel eens een karwei voor mezelf heb (naar en van Frankrijk met de vrachtwaggel ) en oa. geen risico wil nemen met de police aldaar.

en doe nog wat inval/oproep werk in de buurt .

Jij bent ook van voor 1955 ? dan heb je ook last van die 2 april regeling van de EU , daardoor is mijn code 95 ook in een keer 3 maanden korter geldig.

Gelukkig betaald het bedrijf waar ik parttime rij de opleiding , anders ben je toch 1000 euri's kwijt .

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest
Op 6-11-2019 om 16:40 zei opa bert:

Als het zelf moet betalen is het wel aftrekbaar bij de belasting.

Klopt zeker, opleidingskosten zijn aftrekbaar , je moet echter wel boven een bepaalde drempel uitkomen. 😉 Ik dacht, boven de 250 euro kun je aftrekken.😎

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
13 uur geleden zei opa bert:

Gelukkig betaald het bedrijf waar ik parttime rij de opleiding , anders ben je toch 1000 euri's kwijt

 

 

ik heb het wel eens besproken een tijdje geleden en kreeg als antwoord # in sommige  gevallen was het wel mogelijk # als hij niets krijgt van de subsidie betaal ik het zelf wel,

hier in de buurt kan ik terecht met  4,5 uur e-learning + 2,5 uur klassikaal = 7 uur. (Dit geldt voor de modules 1, 2, 4 en 5) zijn 28 uur totaal

De praktijkmodule (module 3) bestaat uit 4,5 uur e-learning +2,5 uur rijden = 7 uur.

dit alles incl.btw en afmelden cbr voor 820 euro. 

en volledig aftrekbaar .

bewerkt door jean2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11 months later...
  • Forumlid

hehe, ik ben eindelijk begonnen met de code  95 nascholing, moet nu voor 1 December nog 3 modules theorie en 1x praktijk.

1x theorie 7 lesuur had ik al gehad.

 

komt goed, maar vanmorgen begonnen met inloggen en module 2 te leren,j e moet daar minimaal 4 uur over doen was al in 2 uur en 3 kwartier mee klaar ,wat nu??

 

ik denk morgen nog maar een keer inloggen en de module maar overdoen zeker:D,

de scholing in de klas datums ook al bekend ,dus het word allemaal geregeld voor de 1 decemberdatum dat mijn code 95 niet meer geldig zou zijn ivm de Europese verandering in de wet. (officieel/officieus liep het nog t/m Mei 2021.)

 

ps. de tekst is ineens in schuinschrift hier??????? krijg hem niet meer recht (de tekst hè):D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 months later...
  • Forumlid

Cbr perikelen

 

Transport en Logistek Nederland (TLN) constateerde halverwege mei dat de RDW de Verklaring van Nascholing (VvN), die nodig is om de code 95 te vernieuwen, op een foutieve manier verwerkt in hun systeem. Dit heeft geleid tot uitgifte van rijbewijzen waar de einddatum van de code 95 niet klopt.

 

 

zie verder en bron: https://www.transport-online.nl/site/127664/rdw-vernieuwt-code-95-foutief/

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden