[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Veroorzaker ongeval had niet mogen rijden


lientje

Recommended Posts

  • Forumlid

De man die vorige maand op de A2 bij Breukelen een echtpaar uit Bergen aan Zee doodreed, had niet achter het stuur van een auto mogen zitten.

Zijn rijbewijs had veel eerder moeten worden ingetrokken. De politie biedt excuses aan voor deze fout. Dat schrijft het AD.

 

De man, die zelf ook omkwam bij de botsing, was drie keer eerder betrokken geweest bij zware ongelukken.

De 38-jarige man uit Vianen had last van epileptische aanvallen. Maar zelfs nadat hij vorig jaar in Gelderland een ernstig ongeval had veroorzaakt, mocht hij door blijven rijden.

De politie Oost-Nederland geeft toe dat er fouten zijn gemaakt.

„Als politie hebben we verzuimd om het rijbewijs in te vorderen”, zegt een woordvoerder van de politie Oost-Nederland in het AD.

 

Verzuimd

In december 2016 reed de man tijdens een epileptische aanval bij knooppunt Oudenrijn achter op een file. Daarbij raakte hij negen auto’s.

De bestuurder moest na dat ongeluk weliswaar zijn rijbewijs inleveren, maar er werd verzuimd proces-verbaal op te maken.

Daarom werd hij niet vervolgd en kreeg hij zijn rijbewijs terug. Later werd zijn rijbevoegdheid zelfs met twee jaar verlengd.

Daarna veroorzaakte de bestuurder uit Vianen nog een aantal ongelukken. Het laatste op 17 oktober op de A2 bij Breukelen.

Het echtpaar uit Bergen aan Zee was net op de weg terug uit Utrecht, waar hun dochter kort daarvoor was gaan wonen.

De veroorzaker van het ongeluk schoot door de middenberm en reed volgens getuigen honderden meters op de verkeerde weghelft.

Hij zou daarna op de vluchtstrook zijn stuur hebben omgegooid en frontaal op de auto van het echtpaar uit Bergen aan Zee zijn geknald. Het stel was op slag dood.

Hoewel het niet met zekerheid is vast te stellen, heeft de veroorzaker ook bij dat laatste ongeluk waarschijnlijk een epileptische aanval gehad.

 

Bron: nhd.nl

 

 

 

 

Dit is toch wel heel erg.

En dat met alle strenge regels om je rijbewijs te mogen halen of verlengen hier in Nederland. :(

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Murphy:

Sorry familie, maar we hadden verzuimd ons werk te doen.....

Gewoon te triest voor woorden dit...

 

Zeker triest......maar je kunt ook eens bij jezelf nadenken of je nog wel moet gaan rijden als je weet dat je epilepsie hebt.

Het verhaal  heeft 2 kanten. 

Maar hoe dan ook, diep triest voor de nabestaande

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Alsof je zonder rijbewijs niet in de auto kan stappen en hetzelfde kan veroorzaken..

 

Was het wel de epilepsie? Auto schijnt een kilometer of 2 rechtuit spook gereden te hebben.. lijkt mij dat de persoon tijdens zo'n aanval toch bij machte moet zijn om de auto stil te zetten / bewust te zijn van de verkeerde situatie?

 

Maar goed, er komen nu wel waterputten in Marokko en andere landen in Afria...

https://www.doneeractie.nl/waterput-ten-ter-nagedachtenis-van-isam-abouelotfi/-38715

 

:zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je een echte aanval hebt dan ben je niet meer op aarde met je gedachten en bewegingen, dat die een paar km kaarsrecht spook heeft kunnen rijden na door die redelijk brede berm te zijn gedenderd is een gruwelijk wonder en tragisch tegelijk voor de slachtoffers die die heeft gemaakt.

 

(Ik ga er even van uit dat het een aanval was, anders word het nog erger)

 

Maar hij had zelf, of zijn directe omgeving de stekker er al uit moeten trekken wat betreft zijn rijbewijs.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
13 minuten geleden zei Chauffeurke:

En dat is nu juist een punt, zelf toegeven dat iets niet meer kan, bijna niemand kan of wil er vrijwillig aan toegeven.

 

Helemaal gelijk Chauffeurke.

Alleen word hier weer gelijk naar de instantie's gewezen dat die weer eens een grove fout gemaakt zouden hebben

En dat vindt ik altijd zo'n onzin

Je hebt altijd ! een eigen verantwoording 

En inderdaad, wat je zegt, dat is best lastig om toe te geven dat je iets niet meer kunt (of gedeeltelijk kunt)

Maar het eigenlijk gewoon moord met voorbedachte rade als je willens en wetens auto gaat rijden als je weer dat je een aanval kunt krijgen

(en ik besef me heel erg goed dat er verschil is tussen epilepsie en epilepsie, dus de ernst van de vorm die je hebt. Sommige voel je namelijk helemaal niet aankomen en andere weer wel dus dan mag je van mij best auto rijden want je voelt een aanval aankomen en dan kun je stoppen, net als suikerziekte)

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest

pfff, ik ben blij dat ik geen rechter ben in dergelijke situaties. Een dergelijk verhaal kent vaak vele kanten maar ¨moord met voorbedachte rade¨ vind ik wel heel extreem eerlijk gezegd.😕

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
13 uur geleden zei Chauffeurke:

Als je een echte aanval hebt dan ben je niet meer op aarde met je gedachten en bewegingen,

 


Ik heb het weleens gezien bij een vriend. Ongecontroleerde spasmen, geheel buiten zichzelf. 
 

Die mocht ook een periode niet rijden, moest 2 jaar vrij zijn van aanvallen.

 

Ik was een keer ergens bij een Free Record Shop (long long time ago) daar kwam een jongeman binnen met een vrouw, type begeleidster. Die jongen ging wat later onderuit terwijl hij stond te kijken bij wat dvd’tjes. Je zag hem op ‘zwart’ gaan en zo links omvallen. Te laat om hem op te vangen, hij lag ook meteen te schokken. Ik begon te roepen dat men een ambulance moest bellen, maar ik kan bij een aanval ook niet helpen. Die vrouw dus wel een klein beetje (zorgen dat ze zich niet verwonden). We zijn doorgelopen, we zijn geen ramptoeristen. Maar van het ene op het andere moment, paf voor de grond en weg. 
 

Ik snap van en voor die vriend van mij van toen dat het heel moeilijk is om je rijbewijs op te geven. En daarmee een stuk zelfstandigheid. Maar dit wil je toch ook niet? Als het nou de eerste keer was, oke, kun je niks aan doen, maar dat was het niet in dit geval.

In mijn opinie ben je gewoon schuldig aan doodslag. Moord gaat te ver. Maar ga je rijden terwijl je dit hebt verdien je een flinke straf.


Wat ik al lees her en der: je bent een volwassen persoon, verantwoordelijk voor je eigen daden, niks geen gewijs naar autoriteiten, er is er maar één verantwoordelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest

Is idd van de kromme, ik zit vanaf 13 augustus te wachten op mijn medische goedkeuring voor C terwijl ik denk dat ik niets mankeer  en zo'n iemand krijgt wel zijn rijbewijs.😕

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 7-11-2019 om 08:40 zei lientje:

De man, die zelf ook omkwam bij de botsing, was drie keer‼️ eerder betrokken geweest bij zware ongelukken.

 

Dat hij zelf het risico nam om niet meer thuis te komen nadat hij in de auto stapte is tot daar aan toe.

Maar dat hij bewust het risico nam om anderen de dood in te jagen is toch wel heel erg.

Hij had ook een winkelstraat of terras op kunnen rijden. Hij had zijn rijbewijs nooit terug mogen krijgen.

Als vrachtwagen chauffeur ben je voor lichtere vergrijpen je rijbewijs kwijt 😕

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb vroeger ook iemand in mijn kennissen kring gehad die ook epilepsie had. Zo van uit het niets begon het en het enige wat je kunt doen is zorgen dat hij zichzelf niet verwond.Het duurde meestal maar een paar minuten en dan "was"hij er weer al duurde het iets langer voor hij weer helemaal "normaal "deed.

Deze jonge maan heeft na een eenzijdig ongeval wel zijn rijbewijs in moeten leveren . Hij wilde zijn leven niet laten beheersen door zijn ziekte en deed eigenlijk aan alles gewoon mee .

 Alhoewel iedereen wist dat hij aanvallen had wist er altijd wel iemand hoe te reageren.Toch is het tragisch afgelopen op een dag is hij gaan fietsen en s'avonds was hij niet terug , na een zoek tocht werd hij gevonden onder zijn fiets in een sloot en was verdronken , zeer waarschijnlijk op de fiets een aanval gekregen.

bewerkt door Mebo 07
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 uur geleden zei scania1965:

Alleen word hier weer gelijk naar de instantie's gewezen dat die weer eens een grove fout gemaakt zouden hebben

En dat vindt ik altijd zo'n onzin

 

Dat bedoel ik ook met mijn reactie.

 

Er zijn zaken niet goed gegaan n.a.v. eerdere gevallen door deze man. Waar ik dan moeite mee heb is dat er dan gesteld wordt dat die overleden mensen nog in leven waren als die politiezaken wel goed zijn gegaan. Dat weet men simpelweg niet.. vind ik.

 

Los van dat het voor de betrokkenen in- en in triest is. Je wilt niet dat dit je overkomt.. maar da's met vele zaken in het leven, nietwaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Denk dat Ger doelt op wat de omgeving van iemand kan zeggen over de rijvaardigheid / keuzes die gemaakt worden.

 

Alhoewel.. ik het soms op een zondag 'gevaarlijker' op de weg vind dan een doordeweekse dag.. Op een zondag rijdt de relaxte en gehaaste man/vrouw veelal door elkaar.. doordeweeks is de gehaaste automobilist(e) toch in de meerderheid... heb ik het idee.

bewerkt door Durashift
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest
40 minuten geleden zei lientje:

 

Nee zeker niet als die man een geldig rijbewijs heeft.

 

 

Toch zou het zo wel moeten werken, ik weet in Zweden als jij als persoon een ander in een auto laat vertrekken terwijl jij weet dat hij of zij teveel gedronken heeft ben jij ook deels aansprakelijk mits je kunt aantonen dat je alles in het werk hebt gesteld om b.v. de sleutels af te pikken van de bestuurder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden