[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Prijs Nederlandse tachograafkaart kan drastisch omlaag

Ger-1957

Recommended Posts

• Forumlid

ZOETERMEER - De tarieven voor Nederlandse tachograafkaarten zijn te hoog in vergelijking met andere Europese landen en liggen hoger dan de kostprijs. Dit blijkt uit het benchmarkonderzoek dat na maanden vertraging eindelijk door minister Van Nieuwenhuizen openbaar is gemaakt. evofenedex, TLN, KNV, BOVAG en RAI stellen al jaren dat deze tarieven omlaag moeten. De uitkomsten van dit rapport bevestigen wat de organisaties eerder via eigen onderzoek zelf al concludeerden. Zij roepen de minister van Infrastructuur en Waterstaat dan ook op om de prijs voor een tachograafkaart snel en drastisch te verlagen.

Bron: >> KLIK << 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
1 uur geleden zei Ger-1957:

Zij roepen de minister van Infrastructuur en Waterstaat dan ook op om de prijs voor een tachograafkaart snel en drastisch te verlagen.

Ja , ja een ministerie en snel en drastisch , dat gaat nooit samen.................................nou zal mij benieuwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Nou, er schijnt wel beweging in te komen.. uiteindelijk een 2e kamer motie uit 2014 wordt dan toch uitgevoerd?

Citaat

(..)

Vlak voor de zomer gaf de minister zelf ook aan dat het tarief voor de tachograafkaart naar beneden moet. Vrijdag kondigt zij aan dat in 2020 een nieuw tariefstelsel zal worden ingevoerd op basis waarvan de prijs voor de tachograafkaart omlaag gaat. De openbare consultatie voor dit nieuwe tariefstelsel moet nog dit jaar plaatsvinden, terwijl deze al in 2016 werd aangekondigd.

(..)

Bron: https://www.ttm.nl/it/tachograaf/rapport-ministerie-prijs-nederlandse-tachograafkaart-kan-drastisch-omlaag/121301/

Het zal vooral afhangen van het lobbywerk dat de KIWA zal doen.. lijkt mij.

Die zullen in hun begroting voor aankomend jaar al wel met 101 euro per kaart gerekend hebben...??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest

Volgend jaar is wel een jaar om veranderingen door te voeren denk ik, in 2021 verkiezingen 2e kamer dus met massale protesten zouden we een eind moeten komen denk ik op dit moment tot de zomer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
Citaat

Ook adviseerde Kiwa, de organisatie die belast is met de uitgifte van de tachograafkaart, de minister onlangs doodleuk het tarief voor de tachograafkaart voor 2020 te verhogen naar 101 euro. Het nog langer wachten met het verlagen van de tarieven is wat ons betreft onacceptabel en verslechtert de positie van Nederlandse ondernemers ten opzichte van het buitenland alleen maar verder. Het tarief moet al dit jaar drastisch worden verlaagd.

101 euro excl. btw. Terwijl ze voor zo’n 40 euro worden ingekocht uit Zweden 🤔 

Ik had begrepen dat men er op Europees niveau mee bezig is om de kiwi buiten spel te zetten?

Dit wegens wanprestaties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
8 uur geleden zei Kiepenboer:

Als je fff googelt > Melanie Schulz van Haegen kiwa,  dan gaat er een wereld voor je open waarom.

Ja, ik weet het. Heb dat ook weleens gedaan.. kreeg dan niet helemaal de relevante resultaten, vond ik.. maar.. ik weet dat hij dit punt graag benoemd. :ok:

Het KIWA doet zoveel.. qua activiteiten en het verkopen van 'diensten'... machtige partij op de achtergrond m.i.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

18 uur geleden zei Kiepenboer:

^^Als je fff googelt > Melanie Schulz van Haegen kiwa,  dan gaat er een wereld voor je open waarom.

Die wetsgetrouwe dienaren gaan elkaar toch niet afmaken??

Je kunt dat verhaaltje er wel telkens bij pakken maar het is allang niet meer relevant, en ook is niet bewezen dat zij of haar man (die had de aandelen Kiwa) daar veel voordelen van hebben gehad.

Dus laat die fabel eindelijk rusten 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1 month later...