[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Wat maakt iemand een "slechte" chauffeur/collega?


Murphy

Vraag

  • Administrators

Ik had hier een discussie over.

Wat maakt je tot een "slechte" chauffeur/collega?

 

Ik zal wat in mijn ogen negatieve eigenschappen zijn, opschrijven.

 

-Weken door rijden met i 1 koplamp (is tegenwoordig best wel lastig, zo'n peertje vervangen, maar toch….)

-'s Ochtends de wagen starten, 50m zo hard als dat het gaat die koude wagen verplaatsen tot voor de deur en dan boven 15 min koffie zitten drinken.

-Bij het tanken de motor laten lopen.

-De cabine deur open laten, terwijl je al bijna 15 min achter aan het laden/lossen bent. Tegenwoordig hebben die deuren een oppervlakte dat er bij het minste of geringste wind de scharnieren aardig gestrest worden.

-Met het tanken de nog lekkende vulpistool eruit halen, waardoor er zo'n mooie smerige bruin/zwarte plek ontstaat.

-Wagen bij einde dienst "gewoon" neerkwakken, niet ff de prullebakjes legen, ramen/dakluik(en) sluiten. En dan ook de webasto instellen voor de volgende dag/man (wij hebben geen vaste bussen, delen met iedereen).

-Schade's niet melden (of je ze zelf gemaakt hebt of niet maakt niets uit)

 

  • Like 3
  • Thanks 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Totaal niet weten waar je bent als de tomtom het niet doet (meegemaakt dat een chauffeur de werkplaats opbelde met de vraag of hij een tomtom mocht kopen, hij dacht dat hij in België reed maar wist het niet zeker. Hij reed toch echt in Duitsland :stom:)

Totaal geen benul hebben hoe op de juiste wijze te laden (lastverdeling, zekeren)

Geen voertuigcontrole doen (gladde banden tot het canvas, vastgelopen wielnaven, kapotte remboosters)

Voor de meest simpele dingen de planning of een collega bellen om te vragen wat te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
15 minuten geleden zei Teddybeer:

Daar zal @tiny blij van worden.......

 

Gelukkig hebben wij die onzin er niet op zitten. Kost meer dan het oplevert.

Werkt niet als bv pto ingeschakeld is dus tiny en ik maar ook jouw vriend hebben dan geen last. 
als je 1000 auto’s hebt rijden en de helft laat te pas en onpas de motor onnodig draaien is de keuze als werkgever gauw gemaakt......

 

denk dat het er blij jou ook wel op zit maar niet geaktiveerd is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Bij Volvo koop je daar een apart software pakket voor, dus nee, het zit er niet op.

 

En vraag Dennis, je weet wel dat mannetje ui Skil, er maar eens naar. Die zou het ook op zijn nieuwe mixer krijgen. Pas toen ie vroeg wie er ging bikken, gingen ze nadenken.....
 

Op een mixer kan het zeker wel geleverd. Die heeft een doordraaiende PTO en werkt dus altijd als de motor draait. Zelfs als ie leeg is moet de trommel blijven draaien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

@Ger-1957 die enkele bij ons die wel eens kiep of ander werk doen werd het bij uitgeschakeld.

ik geef toe dat het zwaar irritant kan zijn als je bv bij opstart luchtlekkage hebt en motor gaat telkens uit. Bij de MAN werk het in ieder geval niet als de motor nog koud is kan je dus ook rustig “luchtdraaien”....(indien nodig)

 

bij iedere maatregel kun je je afvragen of het nodig is. Schijnbaar dus wel. Moeten de goeie weer onder de kwaje leiden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
25 minuten geleden zei albertvv:

dat geldt wel voor benzine en lpg. Diesel ontbrand pas als het onder druk word gezet wat dus niet het geval is als je wat morst tijdens tanken

En dan kan de damp heel snel vlam vatten.....zelfs bij statische electriciteit......of bij motor/bromfiets als je iets op de motor of uitlaat morst. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

-Inderdaad niet aftanken.

-Waar ik ook niet goed tegen kan is het compleet langs de stoep trekken van de banden, soms ontkom je er niet aan om een stukje stoep mee te pakken, maar ze rondom erlangs trekken.... dat is toch niet nodig lijkt mij?

-En het werk gewoon niet snappen, sommigen hebben werkelijk geen idee waar ze mee bezig zijn. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest
  1. Roken in de cabine terwijl er ook andere chauffeurs mee weg moeten.
  2. Gewoon niet galant zijn in het verkeer en laten zien dat je een pro bent.
  3. Denken dat de hele weg van jou is.
  4. Schade en gebreken niet melden
  5. Van de cabine een zwijnenstal maken en praat me niet over de koelkast.😏
  6. Niet even helpen of een oogje in het zeil houden als een collega achteruit komt en mogelijk iets kan gaan raken.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
5 uur geleden zei roadtrain:

ik geef toe dat het zwaar irritant kan zijn als je bv bij opstart luchtlekkage hebt en motor gaat telkens uit

 

Van de DAF ken ik dat er eerst een 'ping-pong' waarschuwing komt voordat de motor afslaat. Dus ff gas geven en motor blijft lopen.. moet je wel in de cabine zitten natuurlijk en niet een controle rondje lopen. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
4 uur geleden zei albertvv:

. Diesel ontbrand pas als het onder druk word gezet wat dus niet het geval is als je wat morst tijdens tanken

Diesel heeft een vlampunt van 52 graden celcius,d w z  dat diesel bij een hogere temperatuur dan 52 graden in damp over gaat en kan ontbranden,of t onder druk staat of niet.

Benzine heeft een vlampunt van -43 graden celcius,dat zou zelfs in een koelkast nog kunnen ontbranden.

 

https://nl.wikipedia.org/wiki/Vlampunt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest
11 uur geleden zei europeaan:

Diesel heeft een vlampunt van 52 graden celcius,d w z  dat diesel bij een hogere temperatuur dan 52 graden in damp over gaat en kan ontbranden,of t onder druk staat of niet.

Benzine heeft een vlampunt van -43 graden Celsius, dat zou zelfs in een koelkast nog kunnen ontbranden.

 

https://nl.wikipedia.org/wiki/Vlampunt

 

 

Ff of topic maar: Waarbij opgemerkt dat je nog steeds een ontstekingsbron moet hebben bij dat vlampunt. Een kookpunt en ook een vlampunt worden hoger als de druk toeneemt, diesel wordt ingespoten onder hoge druk om tegen de (lucht) compressiedruk in te kunnen komen. Doordat er lucht in de cilinder wordt gecomprimeerd en op een gegeven moment gaat ontbranden en juist op dat ogenblik een scheutje diesel krijgt ingespoten krijg je een mooie explosie . De gecomprimeerde lucht zorgt dus voor de ontsteking bij een dieselmotor . Dan is het feest compleet en gaat de zuiger weer naar beneden en de krukas en stukje verder rond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest
3 uur geleden zei roadtrain:

Rijdende voort (brandende) peuken uit het raam gooien. 
geldt ook voor afval. 

Wat denk je dan van die bruine limonade flessen ? Gedverdegedver !! 🥵🥵

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden