[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Wat maakt iemand een "slechte" chauffeur/collega?


Murphy

Vraag

  • Administrators

Ik had hier een discussie over.

Wat maakt je tot een "slechte" chauffeur/collega?

 

Ik zal wat in mijn ogen negatieve eigenschappen zijn, opschrijven.

 

-Weken door rijden met i 1 koplamp (is tegenwoordig best wel lastig, zo'n peertje vervangen, maar toch….)

-'s Ochtends de wagen starten, 50m zo hard als dat het gaat die koude wagen verplaatsen tot voor de deur en dan boven 15 min koffie zitten drinken.

-Bij het tanken de motor laten lopen.

-De cabine deur open laten, terwijl je al bijna 15 min achter aan het laden/lossen bent. Tegenwoordig hebben die deuren een oppervlakte dat er bij het minste of geringste wind de scharnieren aardig gestrest worden.

-Met het tanken de nog lekkende vulpistool eruit halen, waardoor er zo'n mooie smerige bruin/zwarte plek ontstaat.

-Wagen bij einde dienst "gewoon" neerkwakken, niet ff de prullebakjes legen, ramen/dakluik(en) sluiten. En dan ook de webasto instellen voor de volgende dag/man (wij hebben geen vaste bussen, delen met iedereen).

-Schade's niet melden (of je ze zelf gemaakt hebt of niet maakt niets uit)

 

  • Like 3
  • Thanks 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

^^^^ ff van inlog wisselen. ;)

 

Ja, dat is daarna.. (vanaf Arnhem naar Utrecht)

 

Ik heb dat gas bijgeven vorige week nog gedaan op die afrit.. zat er één te jojo'en, ik moest er af en gas erop (Ja, het heeft weinig zin, ik weet dat wel ).. maar ff volgas op de korte stukjes moet kunnen, vind ik. Rijdt nog altijd zuiniger dan dat wat ik in de stad doe.. :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
15 uur geleden zei Durashift:

 ;) maar ff volgas op de korte stukjes moet kunnen, vind ik. Rijdt nog altijd zuiniger dan dat wat ik in de stad doe.. :p



Heb vorige week 10 uur en 25 minuten volgas gereden😁  anders ging ik nog meer over mijn rijtijd:p

De zunigste auto,s staan in de hoek op de parkeerplaats🙈

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
^^^Wat is daar slecht aan?
 
Sommige uitvoegstroken zijn (in NL) dermate lang.. (A12 rondom Driebergen/Zeist bijvoorbeeld) dat dit met gemak kan als de voorganger 81 km/h rijdt en de uitvoeger gewoon naar de ingestelde snelheid terugschakelt.
 
 

Wel eens geprobeerd/getest hoe ver je erover doet om met 40 ton uit te rollen van 84 km/u naar +/- 15km/u (de snelheid om vlot een rotonde/kruizing te nemen zeg maar)??
Al laat je hem 2 km rollen dan moet je soms nog bijremmen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Pierre:

 

Dat klopt inderdaad, 2 km. haal je met gemak om vervolgens op het kruispunt of rotonde nóg bij te moeten remmen. En je komt nog wel wel verder ook. Dat heb ik zelf al verschillende keren uitgeprobeerd.

Wel met dien verstande dat je op een kilometer voor het kruispunt al rond de 50 km/h of lager zit, met een hele stoet verkeer achter het wat zich groen en geel ergert aan jou getreuzel.

Allemaal mooie theorie dat kilometers uitrollen, maar in de praktijk zeker niet altijd en overal uitvoerbaar. 

 

 

We hadden het over er voorbij gaan op een uitvoegstrook. Waarom zuinig rijden? Milleu en brandstofbesparing toch?

Denk om het milieu, begin bij je zelf. 

Alle beetjes helpen 😉

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Toppers redden het (bijna) zonder kettingen LOL

(wij rijden met spikes en dan helpt echt wel….)

 

Maar je kunt stellen dat "een slechte chauffeur" te lang wacht met omleggen en hierdoor zelf, of de overige verkeersdeelnemers in problemen brengt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators
Op 17-11-2019 om 19:41 zei Domino:

 

-Waar ik ook niet goed tegen kan is het compleet langs de stoep trekken van de banden, soms ontkom je er niet aan om een stukje stoep mee te pakken, maar ze rondom erlangs trekken.... dat is toch niet nodig lijkt mij?

Je bedoelt zoals op de foto's? 

Vanochtend gemaakt na 'n weekje vrij; banden liggen er vanmiddag om 1700u precies twee weken op...

20191119_053039.jpg

20191119_053031.jpg

  • Like 2
  • Sneu 5
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
8 uur geleden zei Pierre:

 

Dat klopt inderdaad, 2 km. haal je met gemak om vervolgens op het kruispunt of rotonde nóg bij te moeten remmen. En je komt nog wel wel verder ook. Dat heb ik zelf al verschillende keren uitgeprobeerd.

Wel met dien verstande dat je op een kilometer voor het kruispunt al rond de 50 km/h of lager zit, met een hele stoet verkeer achter het wat zich groen en geel ergert aan jou getreuzel.

Allemaal mooie theorie dat kilometers uitrollen, maar in de praktijk zeker niet altijd en overal uitvoerbaar. 

 

Precies dat dus. een beetje in de spiegel kijken naar wat en hoeveel er achter je rijdt. En daar je rijstijl op aanpassen lijkt me. Gewoon een zo eerlijke afweging proberen te maken. Er zijn genoeg momenten op de dag en ook in de nacht waarop je wel rustig met 50 km/h naar een rotonde toe kunt kruipen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op ‎17‎-‎11‎-‎2019 om 14:17 zei Murphy:

Ik had hier een discussie over.

Wat maakt je tot een "slechte" chauffeur/collega?

  • Niet tanken na binnenkomst. Of allen diesel tanken en adblue minder dan 1/2 tankje achterlaten.
  • Niet wassen. Of na het wassen de spiegels niet goed afspoelen en spiegelverwarming niet aanzetten.
  • Met de spiegels tegen verkeersborden of door de bosjes heen schuiven.
  • Met de banden tegen de stoep of tegen bushaltes aan rijden.
  • Met de naloopas over de stoeprand heen beuken.
  • Bus starten, in de garage warmdraaien en dan koffiedrinken in de kantine. Beter zou zijn luchtdraaien en meteen naar buiten rijden. Bovendien 'warmdraaien' moet volgens de handleiding alleen onder winterse omstandigheden de fabrikant schrijft dan vaak 3 - 5 minuten voor.  20 Minuten warmdraaien met de stand kachel aan is dus nergens voor nodig.
  • Altijd 100 willen rijden ondanks dat je voldoende rijtijd krijgt voor je rit.
  • Te vaak en te veel retarder gebruiken.
  • Onnodig stationair draaien. In de handleiding staat alleen dat dit nodig is als de motor noemenswaardige prestaties heeft moeten leveren. De fabrikant schrijft dan meestal tussen de 3 - 5 minuten voor.
  • Airco op 18 graden zetten terwijl het buiten 37 graden is met als gevolg dat de airco na verloop van tijd warme lucht begint te blazen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
^^^Wat is daar slecht aan?
 
Sommige uitvoegstroken zijn (in NL) dermate lang.. (A12 rondom Driebergen/Zeist bijvoorbeeld) dat dit met gemak kan als de voorganger 81 km/h rijdt en de uitvoeger gewoon naar de ingestelde snelheid terugschakelt.
 
 
Gaat meer om de gewone uitvoegstrook. Nog ff de 90 aantikken en vol in de ankers.
  • Like 2
  • Thanks 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
13 uur geleden zei Pierre:

 

 

Wel met dien verstande dat je op een kilometer voor het kruispunt al rond de 50 km/h of lager zit, met een hele stoet verkeer achter het wat zich groen en geel ergert aan jou getreuzel.

Allemaal mooie theorie dat kilometers uitrollen, maar in de praktijk zeker niet altijd en overal uitvoerbaar. 

 


Zo ist, bij mij gaat 800 meter voor de rontonde/kruising de cruise eraf en op 200 meter de retarder erop.
Af en toe nog net een tikje op het rempedaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden