[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Wat maakt iemand een "slechte" chauffeur/collega?


Murphy

Vraag

  • Administrators

Ik had hier een discussie over.

Wat maakt je tot een "slechte" chauffeur/collega?

 

Ik zal wat in mijn ogen negatieve eigenschappen zijn, opschrijven.

 

-Weken door rijden met i 1 koplamp (is tegenwoordig best wel lastig, zo'n peertje vervangen, maar toch….)

-'s Ochtends de wagen starten, 50m zo hard als dat het gaat die koude wagen verplaatsen tot voor de deur en dan boven 15 min koffie zitten drinken.

-Bij het tanken de motor laten lopen.

-De cabine deur open laten, terwijl je al bijna 15 min achter aan het laden/lossen bent. Tegenwoordig hebben die deuren een oppervlakte dat er bij het minste of geringste wind de scharnieren aardig gestrest worden.

-Met het tanken de nog lekkende vulpistool eruit halen, waardoor er zo'n mooie smerige bruin/zwarte plek ontstaat.

-Wagen bij einde dienst "gewoon" neerkwakken, niet ff de prullebakjes legen, ramen/dakluik(en) sluiten. En dan ook de webasto instellen voor de volgende dag/man (wij hebben geen vaste bussen, delen met iedereen).

-Schade's niet melden (of je ze zelf gemaakt hebt of niet maakt niets uit)

 

  • Like 3
  • Thanks 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
23 uur geleden zei Durashift:

^^^Wat is daar slecht aan?

 

Sommige uitvoegstroken zijn (in NL) dermate lang.. (A12 rondom Driebergen/Zeist bijvoorbeeld) dat dit met gemak kan als de voorganger 81 km/h rijdt en de uitvoeger gewoon naar de ingestelde snelheid terugschakelt.

 

 

Wat heeft het voor nut? Behalve dat je aan het eind kunt testen of je remmen nog goed werken. Ik vind zoiets echt totale onzin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
21 uur geleden zei albertvv:


Wel eens geprobeerd/getest hoe ver je erover doet om met 40 ton uit te rollen van 84 km/u naar +/- 15km/u (de snelheid om vlot een rotonde/kruizing te nemen zeg maar)??
Al laat je hem 2 km rollen dan moet je soms nog bijremmen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Probeer het eens met 60 ton (of een tonnetje meer) Als ik binnendoor naar Venray ga (Veghel, Helmond, Deurne, Venray) met een volle auto drank zit ik ruim over de 60 ton en de helft van de stukken kan ik hem gewoon uit laten rollen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
16 uur geleden zei Pierre:

 

Ik heb het niet 10 maar misschien wel 100 keer meegemaakt En de dader wist -of weet nooit van niks, die doet alsof zijn neus bloed.

Ik kan me nog herinneren dat je in de Bakker tijd jij je daar vreselijk over op zat te winden. En terecht hoor, niks zo vervelend als een trailer aankoppelen die diverse mankementen heeft en zo eerst een hoop tijd kwijt bent om het op orde te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
22 uur geleden zei albertvv:


Wel eens geprobeerd/getest hoe ver je erover doet om met 40 ton uit te rollen van 84 km/u naar +/- 15km/u (de snelheid om vlot een rotonde/kruizing te nemen zeg maar)??
Al laat je hem 2 km rollen dan moet je soms nog bijremmen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

Jawel.. maar lijkt mij toch niet een veilige manier om zo de A12 bij Zeist af te rijden.. in spitstijden.. dat houdt de boel wel op.

Verders heb ik nu die 40 ton niet.. ;) kom nog niet aan een kwart ervan. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
8 minuten geleden zei syme65:

Je trekker stuk rijden op je voorganger ...emoji85.png

 

Welnee, dát komt door het slechte systeem dat botspreventie heet. :rolleyes:

 

Vanmiddag had ik 'm ook weer.. op de Gooiseweg bij de rotonde (Almere > Zeewolde (Nijkerk))..  over 'uitrollen' voor een rotonde gesproken.. daar heb je dus geen kans voor met dat systeem..:mad::mad:

.. en dan sta je stil.. en kijk ik naar de open ruimte tussen mijn neus.. en de bumper van de voorganger.. daar kon best nog wel een Smart fortwo ingeparkeerd worden. :zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
 
Welnee, dát komt door het slechte systeem dat botspreventie heet. :rolleyes:
 
Vanmiddag had ik 'm ook weer.. op de Gooiseweg bij de rotonde (Almere > Zeewolde (Nijkerk))..  over 'uitrollen' voor een rotonde gesproken.. daar heb je dus geen kans voor met dat systeem..:mad::mad:
.. en dan sta je stil.. en kijk ik naar de open ruimte tussen mijn neus.. en de bumper van de voorganger.. daar kon best nog wel een Smart fortwo ingeparkeerd worden. :zegtniets:
Nou ...mijn voorganger had het wel en ik niet .
En een lege bakwagen staat met 70 km/h best wel heel erg snel stil ...dat ging mij niet meer lukken met 42 ton

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hoi Pierre, je hebt gelijk en toch weer niet, laat ik het zo zeggen ik mis soms wel de ouderwetse gezelligheid, aan de andere kant ik was vorige week nog in Marseille en morgen vertrek ik naar Grandchamps des fontaines, dus ik ben nog wel een beetje up to date Pierre. Ik rij natuurlijk niet meer fulltime zoals jij en andere collega's, als ouwe knar hoeft dat ook niet, maar ik vind het wel leuk om nog wat te doen en ja het blijft trekken.

Mijn opmerking was eerder een beetje sarcastisch, als je door dit topic leest bekruipt je het gevoel iedereen heeft wel een beetje een punt, maar het geheel samengevat dacht ik wat zijn we toch een stelletje zeuren geworden, vandaar die opmerking.

En nu maar weer on topic, Pierre en de hartelijke groeten

  • Like 4
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
52 minuten geleden zei steenhaas1:

Een enkelas aangedreven LZV mag max 57,5 ton wegen Ed, gelukkig zijn wij nooooiit te zwaar 😇

hahahaha ik denk dat de meesten in jouw werk meestal iets te zwaar zijn. een kameraad van mij reed ook met zand/grind en er ging standaard een "schepje" meer op. Scheelde hem weer een rondje aan het eind van de dag.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hoi Pierre 

Nog even snel voor ik vertrek, vroeger was dat niet anders jo, met het enige verschil dat iedereen een vaste wagen had en de ene maakte er een varkensstal van en de andere was heel zuinig op zijn auto, dat is gewoon van alle tijden, de tijden veranderen maar de mensen niet zoveel. Nog een veilige rit.

  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

'slecht' wil ik het niet noemen.. eerder verwonderlijk..

 

- auto neer 'kwakken' op een rijstrook, op een drukke weg, zodat het overige verkeer er moeizaam langs moet. Terwijl een beetje moeite voor een minder hinderlijke plek voorhanden is..

 

- geen ruimte laten als een collega chauffeur aan een bijzondere manoeuvre bezig is.

- 'opduwen' als de ene chauffeur achterruit rijdt en de andere vooruit de straat uit moet.. Vind ik opdringerig gedrag.

 

- ruitenwissers aan laten staan bij stilstand / la-lo activiteiten. Doordat ded vlakke voorruit, valt de regen vaak niet op het raam bij stilstand... waardoor de wisserbladen droog staan te wissen.. slijt het wisserblad van. ;)

 

-sta je krap lang de weg.. niet ff de spiegelkap inklappen..  (kan vergeten zijn natuurlijk)

 

 

  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Voor wat betreft een dictatuur (absoluut geen vergelijking met het CF !!!! ) 

 

Tunesië heerlijk veilig reisland onder Ben Ali

Libië heerlijk veilig reisland onder Ghadaffi 

Egypte heerlijk reisland onder Mubarak 

Syrië heerlijk reisland onder Assad 

 

Ik ga niet roepen dat ik voor dictatuur ben,maar heb de overtuiging dat het merendeel van de bevolking graag de tijd dat deze gasten het bewind in hun land voerden terug zouden willen !

 

En ga nu niet aankomen dat wij in NEEderland een democratie hebben !!!! 

 

 

 

Dit alles heeft gelukkig niets met het forum te maken.Verdraagzaamheid en Respect voor een ieder kom je ver mee in een dictatuur of democratie kortom in je leven !!!! En zeker op het forum.!!!!

 

Groet vanuit Griekenland waar ze gister (de politie) de kentekenplaten van de Smart hebben gehaald omdat vrouwlief verkeerd geparkeerd stond,als antwoord kreeg ze een briefje in haar hand met daarop € 40,-€ te betalen op het postkantoor en een snauw monday, verder wilde politie agent niet gaan en verdween per direct(respectloos en onfatsoenlijk) ach we hebben de tijd hè, gaan maandag eerst maar eens betalen op het postkantoor en daarna ff door naar het buro platen ophalen en eventueel naar het gemeentehuis om eens wat uitleg te vragen over het gedrag van meneer agent.

Smart rijdt trouwens gewoon zonder platen hetzelfde en we zijn niet de enige die hier zonder platen rondrijden 😁

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
2 uur geleden zei 1934:

Respect voor een ieder kom je ver mee in een dictatuur of democratie kortom in je leven !!!! En zeker op het forum.!!!!

Helemaal mee eens. 

 

2 uur geleden zei 1934:

een domme om te parkeren waar het niet mag 😊

Mss was het niet duidelijk dat het niet mag? 

 

Wat maf, je nummerplaten er af halen. Geen idee hoe het in Griekenland is, maar hier haal je zo nwe toch? 

 

Eigenlijk een leuk weetje door jouw bijdrage: neem blanco reserve platen mee en een dikke viltstift, dan kan je overal parkeren LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Tsja goede/slechte chauffeurs!!
Als ik zo links en rechts 1de capriolen bekijk die sommige chauffers uithalen onderweg of bij een klant ,heb ik zo mijn twijfels over het halen van een rijbewijs.
We kunnen allemaal onze dag wel eens niet hebben maar elkaar bijna vd weg afrijden na het inhalen,sorry hoor maar dan weet ik niet of het ooit wat word.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden