[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 1

Tacho en toevoegen


Nevada74

Vraag

Recommended Posts

  • 0
Gast doemijnbest
10 uur geleden zei syme65:

Yep ..elke keer als je je pas er uithaalt en de volgende dag er weer in doet moet je je rust toevoegen
 

Weet je dat zeker ? en waar staat dat ? Ik doe het namelijk nooit en heb er nog nooit een opmerking over gehad . Je sluit immers in de rust stand af als je je kaart eruit haalt. Waar ik wel en opmerking over gehad heb is dat je iedere ochtend en iedere avond je land in moet vullen waar je staat op dat moment ( Begin- en eind land ) 😉

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Rust toevoegen hoeft niet als je de  pas eruit haalt terwijl hij op rust staat. Op het moment dat je de pas er weer in stopt moet de tacho ook op rust staan dan hoef je alleen maar op ok te drukken en noteert hij alle tijd tussen het uithalen en weer terugstoppen als rust.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
47 minuten geleden zei doemijnbest:

Weet je dat zeker ? en waar staat dat ? Ik doe het namelijk nooit en heb er nog nooit een opmerking over gehad . Je sluit immers in de rust stand af als je je kaart eruit haalt. Waar ik wel en opmerking over gehad heb is dat je iedere ochtend en iedere avond je land in moet vullen waar je staat op dat moment ( Begin- en eind land ) 😉

Maak jij wel eens een printje? En heb je dan ook tijd staan bij het vraagteken?  Als jij bij invoeren van je pas rust invoer heb je 365 dagen per jaar, 24 uur per dag je tijd verantwoord en geen vraagteken tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hier https://www.chauffeursforum.nl/topic/24625-rust-invoeren-tacho/ werd gezegd dat er vanaf 2013 opgelet zou worden of er een gesloten verantwoorde tijd zonder vraagtekens is.  Er zijn ook 9 pagina's volgeschreven over het toevoegen van rust aan het begin van een nieuwe of onderbroken dienst. Conclusie is dat dat erg aan het merk en generatie van de tachograaf ligt. Ik moet nu nog steeds met mijn 9 jaar oude VDO nee antwoorden op de vraag einde arbeid en vervolgens alle tijd per minuut invoeren. ( Als je de knop ingedrukt inhoud gaat dit wel met grote sprongen)

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Weet je dat zeker ? en waar staat dat ? Ik doe het namelijk nooit en heb er nog nooit een opmerking over gehad . Je sluit immers in de rust stand af als je je kaart eruit haalt. Waar ik wel en opmerking over gehad heb is dat je iedere ochtend en iedere avond je land in moet vullen waar je staat op dat moment ( Begin- en eind land ) 
Waarvoor denk je dat ze die vrijbriefjes hebben afgeschaft.
Juist...omdat van je verlangt wordt dat je al je uren kan verantwoorden.
In Frankrijk zijn ze hierin wel strikt.


Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest
12 uur geleden zei Nevada74:

Er is mij nog iets onduidelijk.

Bij einde dienst zet ik de tacho op rust en voer de pas uit.

Moet ik dan de volgende dag deze rust zelf invoeren of is dat al geregistreerd dan?

Waarom haal je je pas eruit ? Omdat je naar huis gaat ? Volgens mij hoeft dat niet en ben benieuwd naar de regelgeving hier omtrent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest
34 minuten geleden zei syme65:

Waarvoor denk je dat ze die vrijbriefjes hebben afgeschaft.
Juist...omdat van je verlangt wordt dat je al je uren kan verantwoorden.
In Frankrijk zijn ze hierin wel strikt.
 

Nog nooit geen last van gehad in France, wel een keer een vraag of ik de rest van de tijd op een schijvenbak reed maar gewoon netjes geantwoord en was geen probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei doemijnbest:

Waarom haal je je pas eruit ? Omdat je naar huis gaat ? Volgens mij hoeft dat niet en ben benieuwd naar de regelgeving hier omtrent.

Ik neem m ook altijd uit.....

bij ons wordt de auto snachts voorgeladen. Bij TS wellicht ook?

en eventueel bij inbraak......

of als je ziek wordt....

of van auto moet wisselen en jouw auto moet eerder weg. 
genoeg redenen dus om je pas mee naar huis te nemen.....

Zo wie zo verstandig om je persoonlijke bezittingen mee te nemen. zal je gebeuren dat de auto gestolen wordt of in de brand gaat. Bij de meeste werkgevers sta je dan met lege handen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 uur geleden zei HIT:

Rust toevoegen hoeft niet als je de  pas eruit haalt terwijl hij op rust staat. Op het moment dat je de pas er weer in stopt moet de tacho ook op rust staan dan hoef je alleen maar op ok te drukken en noteert hij alle tijd tussen het uithalen en weer terugstoppen als rust.

 

Dat op OK drukken is dus je rust toevoegen 😉

Het maakt niet uit waar de tacho op staat wanneer je je pas er uit haalt, de tijd dat je pas niet in een tacho zit verantwoord je achteraf. En als je doet zoals het hoort, voer je dus eventuele andere bezig/werkzaamheden die je sinds het laatste pas gebruik ( niet langer dan 28 dagen terug natuurlijk) gedaan hebt in. 

Bij vergeten op OK te drukken, na een bepaalde periode wordt de bestuurderskaart wel aangemeld maar zijn je tussenliggende uren niet verantwoord, een overtreding dus! Een rijtijdsoverschrijding is een minder ernstig vergrijp, dus opletten als je collega net langs komt lopen om te buurten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei doemijnbest:

Waarom haal je je pas eruit ? Omdat je naar huis gaat ? Volgens mij hoeft dat niet en ben benieuwd naar de regelgeving hier omtrent.

Natuurlijk mag je je pas gewoon laten zitten,maar dan moet je wel zeker weten dat de loodsbaas s avonds of s nachts geen trailertje gaat verplaatsen met jouw auto.

Ander heb jij je rusttijd onderbroken .

Dus werk je bij een bedrijf met veel auto's en chauffeurs: de pas eruit s nachts.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest
6 minuten geleden zei europeaan:

Natuurlijk mag je je pas gewoon laten zitten,maar dan moet je wel zeker weten dat de loodsbaas s avonds of s nachts geen trailertje gaat verplaatsen met jouw auto.

Ander heb jij je rusttijd onderbroken .

Dus werk je bij een bedrijf met veel auto's en chauffeurs: de pas eruit s nachts.:D

klinkt mij als logisch als je niet in je auto overnacht, ik ken ook chauffeurs die dat doen als ze WEL overnachten in de auto , vandaar mijn vraag. Maar weet je ook of je de rust moet toevoegen als je de kaart er weer in doet. Ik heb op een C95 gehoord dat je dan gewoon NEE moet selecteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest
4 uur geleden zei HIT:

Rust toevoegen hoeft niet als je de  pas eruit haalt terwijl hij op rust staat. Op het moment dat je de pas er weer in stopt moet de tacho ook op rust staan dan hoef je alleen maar op ok te drukken en noteert hij alle tijd tussen het uithalen en weer terug stoppen als rust.

Volgens mij kun je helemaal niet op OK drukken maar staat de tacho standaard op ¨Info toevoegen ? ¨en dan standaard op JA staat. Dus als je niets doet of OK geeft dan heb je eigenlijk bevestigd dat je info toe wilt voegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
41 minuten geleden zei doemijnbest:

Volgens mij kun je helemaal niet op OK drukken maar staat de tacho standaard op ¨Info toevoegen ? ¨en dan standaard op JA staat. Dus als je niets doet of OK geeft dan heb je eigenlijk bevestigd dat je info toe wilt voegen.

Ja precies.als hij nog op rust staat:  Alles op ja drukken. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
4 uur geleden zei europeaan:

Natuurlijk mag je je pas gewoon laten zitten,maar dan moet je wel zeker weten dat de loodsbaas s avonds of s nachts geen trailertje gaat verplaatsen met jouw auto.

Ander heb jij je rusttijd onderbroken .

Dus werk je bij een bedrijf met veel auto's en chauffeurs: de pas eruit s nachts.:D

Officieel moet je de pas er uit halen en mee naar huis nemen, het is namelijk een persoonlijk bezit. Volgens een controleur die mij een maand of twee geleden aan de kant zette kunnen agenten zelfs om de pas vragen als ze je onderweg in je prive auto aanhouden (om wat voor reden dan ook) en zien dat je in het bezit moet zijn van zo'n pas.

 

Zit de pas in de auto en er gaat een ander mee rijden zijn er op dat moment twee passen in de auto aanwezig en kan de bestuurder die op dat moment in de auto zit zelfs verdacht worden van fraude. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 minuut geleden zei edje:

Volgens een controleur die mij een maand of twee geleden aan de kant zette kunnen agenten zelfs om de pas vragen als ze je onderweg in je prive auto aanhouden

Dat is dus de grootste bullshit die er is.

 

Dit geeft aan dat er nog steeds agenten/controleurs zijn die niet weten waar ze mee bezig zijn.

 

Je bent alleen verplicht om die pas bij je te hebben als je met een TACHOGRAAFPLICHTIG voertuig op de openbare weg rijdt. Dan moet je de registratiebladen en chauffeurskaart kunnen tonen. Zo staat het letterlijk in de E.U. verordening.

 

In alle andere situaties hoef je dat ding niet bij je te hebben. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest
1 uur geleden zei steenhaas1:

Hier staat toch OK, of ben ik gek???? 

Nee, je bent niet gek maar in het kleine beeldschermpje komt de vraag te staan ¨Info toevoegen ?¨ en daar staat ¨Ja¨ al voorgeselecteerd dacht ik. Dus als je idd op de OK knop drukt dan zeg je dat je info wilt toevoegen. Ik doe eerst de peiltoets naar beneden en dan komt er ¨nee¨ te staan en dan geef ik ook OK.

Er zijn wel verschillende types in omloop  dus ik kan refereren aan een ander type dan jij doet hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
24 minuten geleden zei Teddybeer:

 

Je bent alleen verplicht om die pas bij je te hebben als je met een TACHOGRAAFPLICHTIG voertuig op de openbare weg rijdt. Dan moet je de registratiebladen en chauffeurskaart kunnen tonen. Zo staat het letterlijk in de E.U. verordening.

Dat vind ik dus nog steeds een grijs gebied. Het klopt wat je zegt dat je die pas enkel hoeft te tonen als je beroepsmatig op pad bent. Anderzijds, en ik denk/heb het vermoeden dat het de controleurs die er naar vragen daar om te doen is, het is een persoonlijk document. En theoretisch zou iemand anders op je pas kunnen rijden op het moment dat jij die niet bij je hebt. Dat ze er ook daadwerkelijk op kunnen bekeuren als jij die niet kunt tonen als je met je privétuut onderweg bent geloof ik geen zak van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dat is dan het probleem van die controleur.

 

NERGENS in de EU verordening staat waar je je pas moet bewaren als die niet in de tachograaf zit, of als je met een schijvenauto op weg bent.

 

Dus dan mag je hem laten waar je het zelf zou willen. En de meest veilige plaats is dan gewoon thuis.

 

Je paspoort is ook een persoonlijk document, maar die hoef je ook niet bij je te hebben. Legitimeren kan ook op een andere manier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden