[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Zaterdag werken


Nevada74

Vraag

11 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
26 minuten geleden zei Nevada74:

Wie kan mij in Jip en Janneke taal uitleggen hoe het met zaterdag werken zit en de 45 uur rust?

Ik werk van ma T/m vrijdag en zaterdag ook.

Hoeveel zaterdagen mag je achter elkaar werken en dat je de maandag ook gewoon moet.

Heb je liggen slapen op de theorie voor het LKW rijbewijs? Kom op man, niet zo benauwd wezen en zelf eens wat ontdekken. En als je werkgever je teveel inplant moet hij de boetes ook maar voor lief nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 minuten geleden zei Murphy:

Grof gezegd mag je 6 dagen werken en dan 45u rust. Die rust mag een keer 24u zijn, maar dan moet je na weer 6 dagen 45u rusten. Dus als je ma/vr werkt om de andere week een zaterdag.

Grof gezegd.

Ik las iets van voor de 3e week compenseren en 1x per 2 weken verkorte rust van 24 u.

Als ik week 1 de zaterdag werk kom ik dat weekend niet aan 45 uur,dit moet ik dan toch uiterlijk week 3 compenseren?

Dan kan je week 2 toch ook niet verkorte rust hebben?

Dat mag toch maar 1x per 2 weken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

volgens mij kun je altijd opnieuw 6dagen werken!

rust-6dagen-rust-6dagen-rust en zo verder.

alleen moet je zoals gezegd zorgen dat je de ene week min.24u rust en de andere 45

wanneer je bv de ene week 30u rust genomen hebt moet je die te korte uren inhalen voor het einde van de 3de week volgend op de te korte rust.

deze uren mag je bijvoegen aan een dag rust of wekelijkse rust

bv: rust 30u- 6dagen- rust 45u- 6dagen met een dag rust van 9u +15u compensatie( in blok, NIET opnemen als we rust)- terug een verkorte rust van bv 40u enz....

Heb ergens horen zeggen of gedroomd dat de compensatie niet meer zou moeten, maar weet het fijne er niet van

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden