[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Ervaring opdoen


Demerc.

Vraag

  • Forumlid

Hallo.

Sinds kort mijn E gehaald achter mijn C die ik 35 jaar geleden heb gehaald,

nu probeer ik ervaring op te doen als chauffeur naast mijn huidige baan ,zodat ik op verlofdagen en in het weekends kan rijden, is er iemand die tips voor mij heeft.

Alvast bedankt.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Uitzendbureau zou ik mee uitkijken.

 

Vaak hebben zij een clausule dat een werkgever alleen voor een hoog bedrag jou mag overnemen van hun.

-Je kost meer voor het bedrijf als je via een uitzendbureau komt.

-Je komt wellicht veel later pas in vaste dienst.

-Pensioenopbouw is misschien niet gelijk vanaf het begin.

 

Stel er zitten 2 transportbedrijven in jou buurt. Het uitzendbureau stelt jou daar voor en je gaat op gesprek. Die bedrijven had je ook best zelf kunnen vinden. Maar nu heb je het voor jezelf en voor het bedrijf duur gemaakt en kan je dus niet meer direct in dienst bij die bedrijven alleen maar omdat je de makkelijkste weg hebt gekozen door zo'n uitzendbureau in te schakelen.

 

Alleen ergens gaan werken om 'ervaring op te doen' daar zitten veel transportondernemers vrees ik niet op te wachten. Dit omdat in het  begin de kans op schade het hoogst is. Dan willen ze niet horen dat jij ervaring komt opdoen om daarna toch verder te gaan kijken. Dus beste gelijk een bedrijf zoeken waar je voor langere tijd zou willen werken. Dan nemen zij de kans op beginners schade op de koop toe. Omdat  ze hopen om voor langere tijd een loyale chauffeur te hebben.

 

Kijk gewoon rond voor bedrijven waar ze in het weekend rijden(zijn er niet veel). Of kan je niet een dagje opzeggen van je baan en dan een vaste dag bij een transportbedrijf gaan werken? Evt tijdelijk?

Op indeed, bij uitzendbureau's, transportnieuws.nl en vooral de vacaturebank van STL is genoeg te vinden. Of zet een berichtje op facebook.

Op Google maps in de buurt zoeken.

Kijk welke vrachtwagens je ziet rijden en bel ze of ga langs(beste). Email schiet niet op in deze sector. Genoeg bedrijven die echt mensen zoeken maar alsnog de emails niet beantwoorden... raar maar waar...

Via de teksten van uitzendbureau's kan je vaak ook wel uitvinden om welk bedrijf het gaat en hun direct benaderen.

Als er staat 'Wij zoeken een Chauffeur Autotransport voor een bedrijf in de regio Nijkerk' dan weet je na even zoeken wel om welk bedrijf het gaat:)

 

Of helpen bij het laden van de auto's in het weekend. Daar doe je veel ervaring op met hele tijd auto's aandokken. Daar gaat een bedrijf geen vacature voor plaatsen. Maar als je ze belt kan het mss wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden