[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Te veel amateurs op de wegen.


Gast Vladimir21

Vraag

Gast Vladimir21

Nu ik CE chauffeur ben met adr, heb ik steeds meer last van "amateuristische bestuurders" op de weg. Het reegt me ontzettend op. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

 

Enkele voorbeelden:

#1 na 10:00 's morgens komen 65+ tevoorschijn, die langzamer gaan rijden dan trekker met oplegger in de stad.

#2 65+ die tot 5-10 km afremmen om een makkelijke bocht te nemen, en zo het overige verkeer sterk afremmen.

#3 65+ die noodremmen gaan gebruiken om voor oranje stoplicht te remmen terwijl ze er makkelijk erdoor kunnen.

#4 65+ die voor elke zijdelingse verplaatsing op een rechte weg gaan afremmen in de stad, terwijl je er zo doorheen kan gaan met vrachtwagen.

#5 Mensen die langzamer gaan rijden met een luxewagen dan vrachtwagen op het autoweg/snelweg waardoor je moet inhalen.

#6 Mensen die naar je toe komen om te vragen of je je vrachtwagen kan verplaatsen omdat ze anders niet uit hun parkeer vak kunnen komen terwijl ze plaats genoeg hebben. (bijna altijd vrouwen)

 

Laat maar weten waar jullie last van hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Volgens mij heb jij iets tegen 65 +:D

Nu je je C-E hebt,en zelfs ADR ,ben je "beroepschauffeur"en moet je leren omgaan met al deze dingen waar je je aan ergert.

Als je dat niet kunt kun je beter ander werk gaan doen.

En berg je maar: over een paar maanden,als de dagen weer wat langer worden, komen de 65 + ers( waaronder ikzelf ) met hun caravannetjes ook weer te voorschijn.

  • Like 8
  • Thanks 6
  • Haha 7
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest
8 uur geleden zei Vladimir21:

 

....

Laat maar weten waar jullie last van hebben.

Van jou en je soortgenoten met die korte lontjes die zich overal aan ergeren en denken dat ze de beste zijn -

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Vladimir21:

Nu ik CE chauffeur ben met adr, heb ik steeds meer last van "amateuristische bestuurders" op het weg. Het reegt me ontzettend op. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

 

Laat maar weten waar jullie last van hebben.

En dan dat amateuristische schrijven van jou met al die taalfouten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Vladimir21
1 uur geleden zei Mebo 07:

Waardeloze instelling , dat hou je niet lang vol zo !!

Waardeloze opmerking, internet psycholoog.

1 uur geleden zei doemijnbest:

Van jou en je soortgenoten met die korte lontjes die zich overal aan ergeren en denken dat ze de beste zijn -

Ik ben ook de beste en daar heb ik mijn redenen voor.

37 minuten geleden zei ELZEN106:

En dan dat amateuristische schrijven van jou met al die taalfouten.

  • Verjaardag19-08-1952
 
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
5 uur geleden zei europeaan:

Volgens mij heb jij iets tegen 65 +:D

Nu je je C-E hebt,en zelfs ADR ,ben je "beroepschauffeur"en moet je leren omgaan met al deze dingen waar je je aan ergert.

Als je dat niet kunt kun je beter ander werk gaan doen.

En berg je maar: over een paar maanden,als de dagen weer wat langer worden, komen de 65 + ers( waaronder ikzelf ) met hun caravannetjes ook weer te voorschijn.

 

Zo te lezen ook tegen vrouwen 🤦‍♀️🤷‍♀️

Maar ik denk dat je er beter op kan gaan anticiperen dan dat je je eraan gaat ergeren, want anders blijft er niet veel van je over. Vaak kan je aan het type autootje wel zien wat voor iemand erin zit. En als dat zo'n figuur is, dan kun je wat meer afstand houden zodat je geen last hebt van die remacties. 

  • Like 5
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Als je zo al moet beginnen dan komt het niet helemaal goed denk ik. Je rijdt óf een ander óf jezelf het graf in!

Denk aan je hart en pak de fiets zou ik zeggen...

 

Of liever de hometrainer, zijn er ook geen medeweggebruikers die in de weg rijden 😇

 

Oh ja, waar ik last van heb? Pedante mannetjes van net 20 met de gordijnen half dicht, petje achterstevoren op de kop en de poot op het dashboard die denken de hele wereld te hebben gezien en "dé" chauffeur menen te zijn. Zo in het algemeen gesteld.

  • Like 11
  • Thanks 3
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

#1, JA

#2, JA

#3, JA

#4, JA

#5, JA

#6, JA

 

Maar als je nog ff nauwkeuriger wilt zijn, dat 65+ kan je gerust wegstrepen.

Maak daar maar de leasebak rijders van, vertegenwoordigers die zo maar in eens lamgzaam gaan rijden  (want er komt een telefoontje binnen), de bouwvakkers in de veuls te vol geladen busjes (met aan het eind van de dag een niet bepaald uitgeruste bestuurder….

Jonge petjes die achterover in de stoel liggen en zeer zeker de beste chauffeurs van de wereld zijn (omdat ze een BMW rijden, sorry, Marco)….

Dat is wat er op de weg gebeurd, daar ga jij niets aan veranderen, leer er maar mee omgaan of anders, pak de bus!

  • Like 8
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Je vraagt waar ik/wij last van hebben Vladimir? 

 

Ik zelf van jouw instelling (gelukkig zit ik ver genoeg uit de buurt om met jouw geconfronteerd te worden) 

Mooi om te lezen dat je c.e. hebt en je adr tja dan ben je natuurlijk helemaal het chauffeurke,maar pas je insteling maar aan hoor anders heb je rap een kop staart botsing,een hartinfarct,en veul stress.

 

Succes met je loopbaan,ij de efteling zoeken ze nog chauffeurs op het treintje heb je niks te maken met 65 plussers,alleen met kinderen en met jouw wetenschap is er vast een plaatsje in het sprookjesbos.

 

 

PS ervaar dit niet als kritiek,het is louter opbouwend bedoelt 😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊

  • Like 5
  • Haha 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Vladimir schreef vorig jaar,
 
Gewoon overal 90 rijden behalve bij traject controles, flitsmeister of waze gebruiken voor mobiele controles en klaar. 10 euro telefoon abonnement onbeperkt internet en bellen. Die 80-84 km/h chaffeurs zijn zeer irritant.

 

 

hij zit zich al een jaar te ergeren volgens mij,vooral die laatste alinea.

  • Like 2
  • Haha 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Ik vraag me oprecht af of @Vladimir21 mss ergens mee zit. Of dat hij gewoon niet lekker in zijn vel zit.

 

Want je zoveel ergeren is niet gezond en heeft doorgaans een reden. 

 

Ik plaats hierbij een plaatje over loslaten. Dat is heel behulpzaam bij stress, of überhaupt bij leven ansicht. 

 

Ik zou zeggen, doe er je voordeel mee, wie het wil. 

Screenshot_20191220-091739.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
15 uur geleden zei Vladimir21:

Nu ik CE chauffeur ben met adr, heb ik steeds meer last van "amateuristische bestuurders" op de weg. Het reegt me ontzettend op. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

 

Laat maar weten waar jullie last van hebben.

Ik weet niet of je een buidel met geld heb maar probeer het eens bij een F1 team. Geen 65+ mensen op de weg en je kunt (moet) altijd zo hard mogelijk.

Misschien is een ander beroep beter voor je (en zeker voor de medeweggebruiker) want met zulke irritaties en ergenissen kan het nooit goed gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Vladimir21
7 uur geleden zei henri:

ik vindt dat nogal een dappere uitspraak voor iemand die net zijn ce rijbewijs heeft.

maar ik wens u heel veel succes en hoop dat u toch iets verstandige gaat na denken.

wat u schrijft dat zijn mensen die al 40 jaar hebben gereden.

en geloof mijn dat zijn chauffeurs die een bult ervaring hebben.

maar voor u lijkt mijn het best dat u een ander baantje gaat  zoeken.

wat zo als u over denkt komt het volgens  mijn nooit goed .

Blijkbaar heb jij een IQ van een rat, het was sarcastisch bedoelt. Tegen een vrachtwagen chauffeur zal ik het niet zeggen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
12 uur geleden zei 1934:

 

 

Succes met je loopbaan,ij de efteling zoeken ze nog chauffeurs op het treintje heb je niks te maken met 65 plussers,alleen met kinderen en met jouw wetenschap is er vast een plaatsje in het sprookjesbos.

 

 

 

Hmmmm. Kinderen betekend vaak ook mama"s . Mooie mama"s! Waar kan ik soliciteren?🤣

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

CE+ADR betekent niet dat je volleerd beroepschauffeur bent. De examens die jij hebt afgelegd betekenen voor mij dat je aan hebt getoond dat je er als leerling chauffeur klaar voor bent om zelfstandig verder te werken aan je leerproces tot het worden van een echte beroepschauffeur. De situaties die jij beschrijft horen gewoon bij het leerproces de 1 is er na een half jaartje al over heen. De ander doet er 2 jaar over. En er zijn ongeschikte coureurs die leren het nooit.

 

Als je zo veel stress ervaart door je medeweggebruikers, dan kan ik je adviseren om bijvoorbeeld wagenwasser of rangeerder te worden of bijvoorbeeld platformchauffeur op Schiphol. Dit zijn werkplekken waar je in een besloten omgeving rijdt waar alleen beroepschauffeurs en operators rondrijden. Geen fietsers, voetgangers, opa's, oma's etc. Maar vrouwen daar ontkom je niet meer aan ook daar rijden ze rond. Bovendien kan je in die omgeving ook je uitstekende parkeer- en manoeuvreervaardigheden showen aan iedereen.

 

De weggebruikers die jij beschrijft die mogen gewoon rondrijden op de weg. Dat zijn normale omstandigheden waar elke weggebruiker, dus jij ook rekening mee moeten houden. Aan jou de taak om de vrachtwagen veilig en vlot door het verkeer te sturen. Het is dus jouw werk om op een goede manier om te gaan met alle 6 de situaties die je beschrijft. 

 

Als die opa's, oma's, kinderen, vrouwen, beginners, landbouwvoertuigen, rijdende werktuigen, voetgangers, fietsers en blablabla... - niet op de weg zouden mogen komen waar jij met je vrachtwagen mag rijden, dan was het wel heel makkelijk geweest om een zelfrijdende vrachtwagen jouw werk te laten doen. Dit is dus reden waarom jij voorlopig nog werk hebt als vrachtwagenchauffeur! Want de techniek is er al en de zelfrijdende voertuigen zijn er ook al!

 

21 uur geleden zei Vladimir21:

#1 na 10:00 's morgens komen 65+ tevoorschijn, die langzamer gaan rijden dan trekker met oplegger in de stad.

Als opa 30 rijdt, ga jij maar lekker 25 rijden. Ik zie het probleem niet? Inhalen gaat toch niet lukken en uitstappen om je irritaties bespreken gaat ook niet werken.

 

21 uur geleden zei Vladimir21:

#2 65+ die tot 5-10 km afremmen om een makkelijke bocht te nemen, en zo het overige verkeer sterk afremmen.

Als je voorganger afslaat, en jij moet afremmen tot diezelfde snelheid dan zit je er gewoon te dicht op. Je mag gerust weten dat ik met een toerbus ongeveer 200 m volgafstand heb bij een snelheid van 70-75 km/h. En met een lijnbus zelfs 250 - 300 meter! Het enige wat ik hoef te doen is van het gas af en misschien 1 of 2 tandjes retarder. En dan slaat oma af, dus kan het gas weer open.

 

21 uur geleden zei Vladimir21:

#3 65+ die noodremmen gaan gebruiken om voor oranje stoplicht te remmen terwijl ze er makkelijk erdoor kunnen.

Als er een flitspaal naast dat stoplicht staat dan duw ik het rempedaal ook op de vloer... Liever een schadeformulier dan een bonnetje in de brievenbus. Aan jou als "professionele" beroepschauffeur de taak om niet achterop te rijden...

 

21 uur geleden zei Vladimir21:

#4 65+ die voor elke zijdelingse verplaatsing op een rechte weg gaan afremmen in de stad, terwijl je er zo doorheen kan gaan met vrachtwagen.

Precies dat zelfde ervaar ik ook met een touringcar. Bijvoorbeeld: een drempel waar ik met 70 overheen durf te stuiteren, daar kan je met een personenauto met maar 25 km/h overheen! Een ander voorbeeld: als ik met een lijnbus een rotonde neem dan beuk ik met de banden tegen alle stoepranden aan die ik tegenkom en rijdt ik zo hard voorbij, dat durf jij met een vrachtwagen niet! Het gaat dus om een stukje beleving van degene die achter het stuur zit. Aan jou als beroepschauffeur om je in te leven in je medeweggebruiker. En daarna jouw rijgedrag aan te passen aan jouw voorganger. Het verschil tussen een zelfrijdend voertuig en een voertuig bestuurd door een professionele beroepschauffeur...

 

21 uur geleden zei Vladimir21:

#5 Mensen die langzamer gaan rijden met een luxewagen dan vrachtwagen op het autoweg/snelweg waardoor je moet inhalen.

Tussen de 60 - 80 km/h op de snelweg is best acceptabel als er een inhaalverbod geldt. Je moet niet inhalen. Die beslissing maak jij. Je kan er ook achter blijven rijden. Als je wel mag inhalen en je bent geen asociale amateur dan maak je eerst de afweging: hoeveel haast heb ik en weegt dat op dat moment op tegen de hinder die andere weggebruikers ondervinden van mijn inhaalactie. Boeit het je niet, dan kan je met een gerust hart gaan inhalen.

 

21 uur geleden zei Vladimir21:

#6 Mensen die naar je toe komen om te vragen of je je vrachtwagen kan verplaatsen omdat ze anders niet uit hun parkeer vak kunnen komen terwijl ze plaats genoeg hebben. (bijna altijd vrouwen)

Niet iedereen kan rijden zo goed als jij dat kan. Een beetje overleggen met je medeweggebruiker en misschien een beetje helpen siert je als beroepschauffeur. Alhoewel, ik praat niet meer zo graag met medeweggebruikers, maar dat komt meer door de toon en het taalgebruik van sommige medeweggebruikers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
4 uur geleden zei henri:

ja  hier op die forum krijgt je niet de antwoorden die u had verwacht.

en dat je mijn uitmaak voor een rat dat is jammer.

maar geloof mijn dat ik daardoor niet minder plezier ga hebben .

in het leven met vrouw en dochter . en nu een lekker koudbiertje

Kijk nou eens wat er staat .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik kan mij niet vinden ik de vraagstellingen van Fladimir21, ook al doe ik dit werk pas een aantal weken, zijn dit zaken die je tijdens je rijopleiding (als het goed is) verteld en aangeleerd zouden moeten zijn, het verhaal anticiperen op de mede verkeersdeelnemers dmv fouten van een ander inschatten en daar op een professionele manier op reageren.

Waar ik mij wel zorgen om maak, zijn de fietsers die echt niet (willen) inzien  dat als zij soms een bepaalde manoeuvre maken (dode hoek) zij het toch echt verliezen van een vrachtwagen hoe goed ik mijn radar (ogen, spiegels en alle hulpmiddelen die aanboord zijn) ook gebruik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden